A II. világháború

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 397
10 492
113
A szovjetek se. Ette nem ette nem kapott mást.


Na ez az amitől falra tudok mászni. Sztálin hülyesége,hogy nem ürítjük ki a városokt volt mondjuk nagyon max 3 millió a szovjet veszteségekből. A 30 millióból volt még 9 millió katona, abból 3 millió hadifogoly akiket nem illett volna leölni. A maradék az egy bizonyos bajszos uriember döntése, hogy a szlávok nem tekinthetők embernek. Ne legyenek illúzióid, ha Gitler birodalma az USAval határos és az amerikaiakat csak gyarmati szerencsétleneknek tekinti ott halt volna 30 millió ember meg.

Ami harcászat. Hadászatilag meg a Barbarossa kudarca kellett ahhoz, hogy észrevegyék, jé kéne benya. Majd amikor már majdnem benyulták kaukázust átdobták az erőket Sztálingrádhoz. De nem ám lekötjük őket megkerülünk, aztán katlan, hanem frontból, hogy mehessen a jelentés: A konyha már a miénk, de a fürdőszobában még harcok dúlnak.
Vagy Rommel aki meg lett kérve, hogy maradjon a seggén, hogy aztán 2 sztálingrádnyi embert feláldozva hazarepüljön...
De egy tökösebb vezetés a Seelöwét is megcsinálja. De a BoBban biztos nem kezdi bombázni Londont az ipartelepek helyett...


Egyetértek

"A 6. német hadsereg kezdeti előrenyomulása olyannyira sikeres volt, hogy Hitler ismét felülbírálta a terveket, és átvezényelte a 4. páncéloshadosztályt az "A" hadseregcsoporthoz, délre. Ez az előre elkészített szállítási tervek felborulásához, és az utakkal gyengén ellátott, ám igen nagy kiterjedésű vidéken logisztikai káoszhoz vezetett. Mind a 6. mind a 4. páncéloshadsereg lebénult, és legalább egy hétbe telt, mire sikerült az összekeveredett több ezer járművet szétválogatni és célba juttatni."


"majd amikor már majdnem benyulták kaukázust átdobták az erőket Sztálingrádhoz."

Már csak azért sem, mert ott felőrlődtek, hiába másztak fel az Elbruszra. Később meg a Szevasztopol / a románok ott nagyon durvák voltak/ és társai utáni örömködés.

Ez később történt meg és akkor még nem tudták a bajszosék, hogy bukfenc.

Egészen jó.


Bár itt sem van kiemelve, hogy Szgrádnál, mintegy 10-15 ezer fő német nem akarta megadni magát és ezen Rokosszovszkij nagyon berágott, és olyan ágyútüzet kaptak, hogy védje a saját katonáit is, hogy ...

A fogságba esett németek általában legyengültek és betegek voltak /pl tífusz és társai/ és nem az amcsi húskonzervet kapták, mint a orosz hadifogjokat sem pátyolgatták.

Ha a németek kárt akartak volna okozni a Volgán való észak felé tartó olajszállításnál, akkor Sz.g-től délre kellett volna lövetni a folyón haladó hajókat, de ez sem ment , mert azt védték az oroszok, Talán Sumilov 62-i ??

E tájt már biztosra vehették, hogy a japán nem támad és kaptak már indulónak, bár akadozva amcsi angol segélyt.

Aztán indultak a gyárak, jött a külföldi segély, nagyot javult a katonai döntéshozatali rendszer.

/Valahol olvastam, hogy abban az időkben még Sztálin is nagyon is figyelemmel kísérte, ha szereztek a csaták során német ágyúkat, amelyet összecsoportosítva a lőszereikkel egybevonva külön kezelték. Ha jól emlékszem 20-35 közötti db számról volt szó, tehát nagy sz@rban voltak. /
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
20 733
18 264
113
Csak akkor az egész légi hadműveletnek semmi értelme nem volt. Mert akkor cél nélkül bombázgatni és csak összecsapni a levegőben = értelmetlen. A LW a semmiért darálta le a háború eleji elit állomány egy részét. Ennek semmilyen más kimenete nem lehetett.

A lelőtt LW gépekről szinte mindenki fogolytábor vagy halott. A RAF pilóta, ha meg kiugrott, akkor még volt, hogy aznap ment vissza harcolni.
Utolag igen.
Viszont volt a RAAF- nak egy nagyon kritikus idoszaka, mikor nagyon keves gepe volt mar, a mindenkinel okosabb nemetek meg atalltak London esz nelkuli bombazasara. Ha maradnak az eredeti tervnel es lenullazzak a brit legierot akkor nyugaton mindenki elfogyott volna es Franciaorszagbol es Norvegiabol gond nelkul pusztithattak volna a konvolyokat es gyarakat vizrol es egrol.
Viszont ha nincs a legicsata anglia felett, akkor a nemet Luftwaffe ugyanugy elverzik Afrikaban es Szovjetunioban szepen lassan, mikozben a briteknel sokkal gyorsabban rendelkezesre allt volna rengeteg repulogep, ennyivel hamarabb tamadhattak volna a nemet hatorszagot.
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and jani22

Hegylakó

Well-Known Member
2019. január 17.
1 140
2 601
113
Utolag igen.
Viszont volt a RAAF- nak egy nagyon kritikus idoszaka, mikor nagyon keves gepe volt mar, a mindenkinel okosabb nemetek meg atalltak London esz nelkuli bombazasara. Ha maradnak az eredeti tervnel es lenullazzak a brit legierot akkor nyugaton mindenki elfogyott volna es Franciaorszagbol es Norvegiabol gond nelkul pusztithattak volna a konvolyokat es gyarakat vizrol es egrol.
Viszont ha nincs a legicsata anglia felett, akkor a nemet Luftwaffe ugyanugy elverzik Afrikaban es Szovjetunioban szepen lassan, mikozben a briteknel sokkal gyorsabban rendelkezesre allt volna rengeteg repulogep, ennyivel hamarabb tamadhattak volna a nemet hatorszagot.
Van egy könyvem erről. Ez legenda volt. Az idő a briteknek kedvezett, mert havi 400 vadászt gyártottak szemben a német 200-al. Azt hiszem a hiba a bombázók alkalmazásában volt. A spanyol polgárháború nem volt olyan régen (téves következtetések az ottani tapasztalatok alapján) és amúgy az amik is próbálkoztak vadász védelem nélküli nappali bombázással...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 026
36 937
113
Utolag igen.
Viszont volt a RAAF- nak egy nagyon kritikus idoszaka, mikor nagyon keves gepe volt mar, a mindenkinel okosabb nemetek meg atalltak London esz nelkuli bombazasara. Ha maradnak az eredeti tervnel es lenullazzak a brit legierot akkor nyugaton mindenki elfogyott volna es Franciaorszagbol es Norvegiabol gond nelkul pusztithattak volna a konvolyokat es gyarakat vizrol es egrol.
Viszont ha nincs a legicsata anglia felett, akkor a nemet Luftwaffe ugyanugy elverzik Afrikaban es Szovjetunioban szepen lassan, mikozben a briteknel sokkal gyorsabban rendelkezesre allt volna rengeteg repulogep, ennyivel hamarabb tamadhattak volna a nemet hatorszagot.
Legenda. A mélyponton volt 300 aktív gépe a RAF-nek és egyes nagyon déli támaszpontokat ki kellett üríteni. Ennyi sikerült elérni. És nézd meg milyen áron.
A Chain Home elleni támadásokkal is felhagytak, mert tévesen értékelték az eredményeket és a hasznosságát.

London bombázása úgy kezdődött, hogy véletlenül. Egy német gép nem a célt találta el. Erre az az angolok bomáztak valamit Németországban. Mindkét támadás nagysága jelentéktelen volt, de erre elborult Hitler agya és elrendelte, hogy akkor Londont kell támadni.

Attól, hogy a RAF vadászerejét lenyomják az, hogy a LW az ország túlsú felére érkező konvojokat támadja az sci-fi volt. Az óceán felett vadászó FW200-asok ellen a RAF meg tehetetlen volt.
 

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 397
10 492
113
Legenda. A mélyponton volt 300 aktív gépe a RAF-nek és egyes nagyon déli támaszpontokat ki kellett üríteni. Ennyi sikerült elérni. És nézd meg milyen áron.
A Chain Home elleni támadásokkal is felhagytak, mert tévesen értékelték az eredményeket és a hasznosságát.

London bombázása úgy kezdődött, hogy véletlenül. Egy német gép nem a célt találta el. Erre az az angolok bomáztak valamit Németországban. Mindkét támadás nagysága jelentéktelen volt, de erre elborult Hitler agya és elrendelte, hogy akkor Londont kell támadni.

Attól, hogy a RAF vadászerejét lenyomják az, hogy a LW az ország túlsú felére érkező konvojokat támadja az sci-fi volt. Az óceán felett vadászó FW200-asok ellen a RAF meg tehetetlen volt.
Utolag igen.
Viszont volt a RAAF- nak egy nagyon kritikus idoszaka, mikor nagyon keves gepe volt mar, a mindenkinel okosabb nemetek meg atalltak London esz nelkuli bombazasara. Ha maradnak az eredeti tervnel es lenullazzak a brit legierot akkor nyugaton mindenki elfogyott volna es Franciaorszagbol es Norvegiabol gond nelkul pusztithattak volna a konvolyokat es gyarakat vizrol es egrol.
Viszont ha nincs a legicsata anglia felett, akkor a nemet Luftwaffe ugyanugy elverzik Afrikaban es Szovjetunioban szepen lassan, mikozben a briteknel sokkal gyorsabban rendelkezesre allt volna rengeteg repulogep, ennyivel hamarabb tamadhattak volna a nemet hatorszagot.
Én igazából 'antigonosz'-szal értek egyet! :)

Bennem továbbra is az van, hogy H. ki akart egyezni az angolokkal, ezért volt a dunkerque-i lehetőség, mert felmorzsolhatták volna az ott rekedteket.

London bombázása egy elcseszett dolog volt, bár lehet, hogy az angolok már valahogy vissza akartak vágni és jó indok volt az elnavigált német gép tette.

A Radarállomásokat a németek nem értékelték kellően és fogalmuk sem lehetett, hogy az angolok milyen fejlett komplex légvédelmi elhárító rendszerük van.
40 augusztusában kritikus volt a RAF helyzete.

Szerintem az FW200 nem volt meghatározó, mivel kis db számban épült és alapvetően polgári gépnek készült és teljesítménye nem volt elégséges. Bár azt nem lehet vitatni, hogy eredményes volt, de ez csak egy szűk keresztmetszet az egészből.


 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
8 685
6 568
113
Anglia bombazta a nemet iparviddekeket es varosokat. A nemetek hogy ennek gatat szabjanak mentek at tamadasba a csatorna majd anglia felett. Lekotve az angol eroket. Persze ettol meg nem lessz legitim a dolog de nem elozmemy nelkuli.
 

molnibalage

Well-Known Member
2010. április 18.
31 026
36 937
113
Én igazából 'antigonosz'-szal értek egyet! :)

Bennem továbbra is az van, hogy H. ki akart egyezni az angolokkal, ezért volt a dunkerque-i lehetőség, mert felmorzsolhatták volna az ott rekedteket.

London bombázása egy elcseszett dolog volt, bár lehet, hogy az angolok már valahogy vissza akartak vágni és jó indok volt az elnavigált német gép tette.

A Radarállomásokat a németek nem értékelték kellően és fogalmuk sem lehetett, hogy az angolok milyen fejlett komplex légvédelmi elhárító rendszerük van.
40 augusztusában kritikus volt a RAF helyzete.

Szerintem az FW200 nem volt meghatározó, mivel kis db számban épült és alapvetően polgári gépnek készült és teljesítménye nem volt elégséges. Bár azt nem lehet vitatni, hogy eredményes volt, de ez csak egy szűk keresztmetszet az egészből.


Amennyire tudom kb. 1 év alatt majd 400 ezer tonnányi hajóteret süllyesztette el a markonyi Fw 200.
Ez tengók akkori összteljesítményének kb. 20%-a volt.

 
  • Tetszik
Reactions: jani22 and Redgreg

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
8 397
10 492
113
Amennyire tudom kb. 1 év alatt majd 400 ezer tonnányi hajóteret süllyesztette el a markonyi Fw 200.
Ez tengók akkori összteljesítményének kb. 20%-a volt.

Az általam fentebb linkelt Wikiben írnak szűk 400 ezer tonnáról.

"
The Luftwaffe initially used the aircraft to support the Kriegsmarine, making great loops out across the North Sea and, following the fall of France, the Atlantic Ocean. The aircraft was used for maritime patrols and reconnaissance, searching for Allied convoys and warships that could be reported for targeting by U-boats. The Fw 200 could also carry a 1,000-kilogram (2,200 lb) bomb load or naval mines to use against shipping, and it was claimed that from June 1940 to February 1941, they sank 331,122 tonnes (365,000 tons) of shipping despite a rather crude bombsight. The attacks were carried out at extremely low altitude in order to "bracket" the target ship with three bombs; this almost guaranteed a hit. Winston Churchill called the Fw 200 the "Scourge of the Atlantic" during the Battle of the Atlantic due to its contribution to the heavy Allied shipping losses.[7]

Following the debut of what would become the Luftwaffe's primary seaborne maritime patrol aircraft, the rival trimotored BV 138C flying boat in March 1941; from mid-1941,[citation needed] Condor crews were instructed to stop attacking shipping and avoid all combat in order to preserve numbers. In August, the first Fw 200 was shot down by a CAM ship-launched Hawker Hurricane, and the arrival of the U.S.-built Grumman Martlet, operating from the Royal Navy's new escort carriers, posed a serious threat. On 14 August 1942, an Fw 200C-3 was the first German aircraft to be destroyed by USAAF pilots, after it was attacked by a P-40C and a P-38F over Iceland.[8]"
 

fonak9

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
2 754
4 494
113
A Keleti Tengerben, ahol a Schlei folyó a tengerbe folyik, 6 db Enigma titkositógépet találtak, amelyeket valószinüleg az angolok dobtak a vizbe a háború után. A gépeket használhatatlanná tették annak idején.Most muzeumba kerûlnek.

Nem a németek? Az angolok minek akarták volna őket eltüntetni?
 

hayate

Well-Known Member
2012. december 3.
132
465
63
Saburo Sakai 1942 augustusában 8-án hátulról megközelített egy amerikai harci gépet amiről azt gondolta hogy egy Wildcat. Közelebb érve kiderült hogy egy SBD-3 Dauntless-t próbált becserkészni, aminek a géppuskása a támadás során alaposan megszórta Sakai Zeroját. 7,62-es lövedék okozta koponyasérülése miatt a bal oldala átmenetileg lebénult, jobb szemére átmenetileg nem látott. Ilyen állapotban majdnem 5 óra repülés után (kb 1000km) visszatárt és sikeresen leszállt Rabaulban.
Az első képen Sakai a visszaérkezése után.
A második képen az akkor viselt sisakját mutatja Harold Jones-nak, aki nem más mint aki 1942-ben megsebesítette őt.