W
Wilson
Guest
A francia hadsereg 19. harckocsizászlóaljának Renault Char D2 közepes harckocsija a kelet-franciaországi Blamont település melletti erdőben épített óvóhelyen; 1940 januárja.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Érdekesség, amikor a jobb teljesítmény adja rosszabb végeredményt:
A Messersmith Me 163 Komet, a világ első szolgálatba állított rakéta hajtású vadászgépe 1942-43-ban 800 kg körüli tolóerővel elérte 0 850 km/h körüli (vizszintes sebességet. A teljesítményt tovább fokozták, és 1.500 kg körüli tolóerőnél, és 950 km/h vízszintes repülésben elért maximális sebességnél bevethetőnek minősítették.
Ezzel a nagy sebességgel a kis tűzgyorsaságú beépített gépágyúival olyan rövid volt a tüzelésre rendelkezésre álló idő, hogy a típus alig ért el sikeres lelövést 10-16 közöttit 10 saját gép elvesztése árán.
Ezek többsége a rendkívül rövid (kb. 7-8 perces) bevetési idő miatt történt, mert ennek a néhány percnek az "elfogyasztása" után már csak vitorlázó üzemmódban, ennek megfelelő lassú és kevésbé manőverképes lehetőségekkel igyekezett elmenekülni az korábbi időben tehetetlenül várakozo, de ekkorra annál vérszomjasabb szövetséges vadászgépek elől.
A korábbi gyengébb hajtómű --valószínűsíthetően alacsonyabb hatásfoka ellenére-- fele tolóerő-teljesítménnyel becsülhetően 12-15 perc közötti üzemidőre elegendő hajtóanyaggal rendelkezett volna, és a kedvezőbb tüzelési sebességtartomány miatt a kb 4 másodperces lehetőség duplájával, hogy a legjobb tüzelési pozíciót elérve tudjon bombázóra (mint elsődleges célpont: utazó sebesség 400 km/h körül) vadászni.
(Szándékosan nagyobb felbontású --kinagyítható-- képeket tettem be, ha valaki jobban meg akarja szemlélni az akkori kor csúcstechnikáját.)
Ezt a rövid hatótávolságot próbálták ugyan a hajtómű ki-/bekapcsolásával megnyújtani, de akkor sem lett volna mindegy, hogy 7 és fél percet lehet meghosszabbítani, vagy kb. 12(-15) percet a "kapcsoló-üzemmel".
Azt meg szintén érthetetlennek tartom, hogy ismeretlen ok miatt a magas szinten rendelkezésre álló német szilárd hajtóanyagú rakéta-technikát és meglévő tipusokat miért nem használták fel a 10 km körüli szolgálati magasság elérésére, hiszen ez is további 2-3 percet adott volna hozzá a még így is rendkívül rövid üzemidőhöz.
Ennek a két dolognak a fejlesztése --és az hogy ha Hitlet nem állítja le a fejlesztési folyamatot közel 2 évre-- lehetővé tette volna már 1943 körül a 20 perc körüli hasznos vadászatot, ami 20 perc tömeges alkalmazása --felvetve a "Mi lett volna, ha.." kérdést-- néhány hónappal meghosszabítja az európai háborút.
Aminek a következő "Mi lett volna, ha..." kérdése, hogy akkor is Japán kapta volna-e az első atomot...
Az érdekességképen írt jegyzet véget ért, továbbiak önálló részfeladatként az érdeklődők részére...
.
Meg nem tudom számolni, hogy ez az ipse hány csatornát futtat...Ezt regebben lattam rola:
Nekem meg azt irta két napja, hogy bem lehet..A Számvéber Norbert által feltöltött videókhoz a videók leírásaban csatolta a diasort alapján az előadásokat tartotta.
Mai,konkrétan pár órája posztolta fészbukon.Nekem meg azt irta két napja, hogy bem lehet..
Csepel 800...nem tudtak lemásolni.
ezer-éves, nekem nem tűnik megvalósíthatatlannak a korabeli magyar gyártási viszonyok között.
Volt nekünk zsákmányolt is,
Csepel 800
??????Holnap jön az utolsó előadás Számvéber Norbert csatornájára,mert a youtube szerint nem saját tartalmakat oszt meg...
A cyatorna törlesre is kerül.
??????
És ezt a YT hogyan döntötte el?
Bakker, ha ez alapján, akkor mert csak alapon fogják és törlik a Militaviát egyszer?
Nem tudom.??????
És ezt a YT hogyan döntötte el?
Bakker, ha ez alapján, akkor mert csak alapon fogják és törlik a Militaviát egyszer?