A világ repipara angolszász hosszmértékekkel és ilyen méretezésű szerszámokkal dolgozik, még az Airbusokhoz is inch-es méretezésű szerszámok kellenek. Kivéve talán még mindig Szergejéket.Miert azokat mivel kellene szerelni?
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
A világ repipara angolszász hosszmértékekkel és ilyen méretezésű szerszámokkal dolgozik, még az Airbusokhoz is inch-es méretezésű szerszámok kellenek. Kivéve talán még mindig Szergejéket.Miert azokat mivel kellene szerelni?
Miert azokat mivel kellene szerelni?
A világ Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát leszámítva a metrikus rendszert használja, a nemzetközi mértékegységek is ebben vannak. Mégis mi a francnak használnak inch-et? Az üzemanyagot ami az Airbusban van akkor miért nem gallonban vagy pintben vagy shotban adják meg? Ott tonnát vagy litret használnak szerintem.A világ repipara angolszász hosszmértékekkel és ilyen méretezésű szerszámokkal dolgozik, még az Airbusokhoz is inch-es méretezésű szerszámok kellenek. Kivéve talán még mindig Szergejéket.
A hajózásban meg mérföldben, csomóban és lábban mérnek. Így alakult.A világ Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát leszámítva a metrikus rendszert használja, a nemzetközi mértékegységek is ebben vannak. Mégis mi a francnak használnak inch-et? Az üzemanyagot ami az Airbusban van akkor miért nem gallonban vagy pintben vagy shotban adják meg? Ott tonnát vagy litret használnak szerintem.
De legalább kellett nekik egy másik mérföld, mert ami volt szárazföldre az nem volt jó nekik a vizen. Ott a metrikus rendszer, rakod és veszed el a nullákat, összefüggnek a dolgok egymással, van értelme az egésznek, rég el kellett volna felejteni a mérföldet, csomót, gallont stb.A hajózásban meg mérföldben, csomóban és lábban mérnek. Így alakult.
Ezzel egyetértek, főleg menetvágásnál átkozok mindent ami nem metrikus!De legalább kellett nekik egy másik mérföld, mert ami volt szárazföldre az nem volt jó nekik a vizen. Ott a metrikus rendszer, rakod és veszed el a nullákat, összefüggnek a dolgok egymással, van értelme az egésznek, rég el kellett volna felejteni a mérföldet, csomót, gallont stb.
En szeretem a szabvanyokat, de a hagyomanyokat is... szoval ahol birodalmi a szabvany (repules, UK,...) ott birodalmi, ahol meg metrikus (sorozes, Europa,...) ott metrikus. Egy orvosnak sem lesz sosa senki kepes elmagyarazni, hogy a higanymillimeter nem jo mert az nem SI...A világ Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát leszámítva a metrikus rendszert használja, a nemzetközi mértékegységek is ebben vannak. Mégis mi a francnak használnak inch-et? Az üzemanyagot ami az Airbusban van akkor miért nem gallonban vagy pintben vagy shotban adják meg? Ott tonnát vagy litret használnak szerintem.
De az orvos a gyógyszeredet mg-ban adja meg, és csak azért maradt Hgmm, mert bar-ban megadni a vérnyomásodat túl macerás lenne, míg a 120/80 gyorrs és könnyen használható. A km és mph között nincs nagy különbség, a méter és a láb vagy yard között sem, a cm és inch között sem, ugyanazokban a nagyságrendekben mozognak, de amíg az egyiknél tizenöt harmicketted, meg három nyolcad meg ilyen arányok vannak benne és így osztják, és egy láb az 12 inch, egy yard az 3 láb, és ezzel szarakodsz, addig a metrikusban ügysen lépkedsz a nagyságrendekkel és kész.En szeretem a szabvanyokat, de a hagyomanyokat is... szoval ahol birodalmi a szabvany (repules, UK,...) ott birodalmi, ahol meg metrikus (sorozes, Europa,...) ott metrikus. Egy orvosnak sem lesz sosa senki kepes elmagyarazni, hogy a higanymillimeter nem jo mert az nem SI...
Hat akkor nincs mit tenni.... meg kell hoditani az USA/UK-t es elvinni oda a fejlodest, mert maguktol nem akarnak eszhez terni...De az orvos a gyógyszeredet mg-ban adja meg, és csak azért maradt Hgmm, mert bar-ban megadni a vérnyomásodat túl macerás lenne, míg a 120/80 gyorrs és könnyen használható. A km és mph között nincs nagy különbség, a méter és a láb vagy yard között sem, a cm és inch között sem, ugyanazokban a nagyságrendekben mozognak, de amíg az egyiknél tizenöt harmicketted, meg három nyolcad meg ilyen arányok vannak benne és így osztják, és egy láb az 12 inch, egy yard az 3 láb, és ezzel szarakodsz, addig a metrikusban ügysen lépkedsz a nagyságrendekkel és kész.
Vajon az elkövetkező Európai bel/polgárháborúra/iszlám felkelésre milyen tényezők lesznek igazak ebből az írásból.
Kb idézve:Vajon az elkövetkező Európai bel/polgárháborúra/iszlám felkelésre milyen tényezők lesznek igazak ebből az írásból.
Az üzemagyagot olyan mértékegységben adják meg a dokumentációban, ahogy a megrendelő kéri. Viszont a világ évtizedekig dominánsan az amerikai meg angol repülőgép-iparra volt hagyatkozva (Boeing, Douglas, Lockheed, Hawker, British Aerospace az utasszállító-vonalon), így majd mindenki ilyen mértékegységben számol mindent. Még az Airbus is erre kényszerült, mikor be akart törni a világpiacra - meg az amerikaira.A világ Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát leszámítva a metrikus rendszert használja, a nemzetközi mértékegységek is ebben vannak. Mégis mi a francnak használnak inch-et? Az üzemanyagot ami az Airbusban van akkor miért nem gallonban vagy pintben vagy shotban adják meg? Ott tonnát vagy litret használnak szerintem.
A tudományos életben igen. A repülésben meg nem. A légiforgalmi irányítás is csomóban, lábban és tmf-ben gondolkodik. Nézz meg egy ILS chart-ot...A világ Észak-Amerikát és Nagy-Britanniát leszámítva a metrikus rendszert használja, a nemzetközi mértékegységek is ebben vannak. Mégis mi a francnak használnak inch-et? Az üzemanyagot ami az Airbusban van akkor miért nem gallonban vagy pintben vagy shotban adják meg? Ott tonnát vagy litret használnak szerintem.
Azt soha nem értem, hogy a digitális korszakban miért nem állítható egy gépen igény esetén gombnyomásra. Sok értelme nincs, hiszen amíg a légiközlekedés nagy szereplői nem abban dolgoznak és egymásra figyelni kell...Az üzemagyagot olyan mértékegységben adják meg a dokumentációban, ahogy a megrendelő kéri. Viszont a világ évtizedekig dominánsan az amerikai meg angol repülőgép-iparra volt hagyatkozva (Boeing, Douglas, Lockheed, Hawker, British Aerospace az utasszállító-vonalon), így majd mindenki ilyen mértékegységben számol mindent. Még az Airbus is erre kényszerült, mikor be akart törni a világpiacra - meg az amerikaira.
Volt is belőle gond...Air Canada, Flight 143 - B-767-esMégis mi a francnak használnak inch-et? Az üzemanyagot ami az Airbusban van akkor miért nem gallonban vagy pintben vagy shotban adják meg? Ott tonnát vagy litret használnak szerintem.
Ismerem a történetet, de az üzemanyag mennyiség mérő működése megoldotta volna. Más problémák is voltak eltérő mértékegységek miatt, úgy tudom rakéta is zuhant le, mert a szoft és a hard eltérő mértékegységben volt. Ezért kellene az SI-hez igazodni, mert akkor nem lesznek ilyen hülyeségek.
OFF Nasa már SI-t használ ilyenek miatt.Ismerem a történetet, de az üzemanyag mennyiség mérő működése megoldotta volna. Más problémák is voltak eltérő mértékegységek miatt, úgy tudom rakéta is zuhant le, mert a szoft és a hard eltérő mértékegységben volt. Ezért kellene az SI-hez igazodni, mert akkor nem lesznek ilyen hülyeségek.
Az angolszász repülőgépgyártó ipar pedig azt mondja, hogy az övék a valósi SI (System International) mértékegység-rendszer, hiszen zömében még Szergejék is inch/gallon/pound-rendszerben méretezett Boeinggel és Airbussal repülnek, tehát igazodjon mindenki hozzájuk. Aki meg mégse, az rendelje meg tőlük a gépeit metrikus rendszerben (ha ki tudja fizetni!).Ismerem a történetet, de az üzemanyag mennyiség mérő működése megoldotta volna. Más problémák is voltak eltérő mértékegységek miatt, úgy tudom rakéta is zuhant le, mert a szoft és a hard eltérő mértékegységben volt. Ezért kellene az SI-hez igazodni, mert akkor nem lesznek ilyen hülyeségek.