1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ha pl okáért én rendelnék egy ilyen motorizált alvázat és az Izraeli Elbi féle cuccokból felturbóznám akkor is vérig sérteném a Nato érdekeit. Ja mi nyeljük le amik ők a szánkba vágnak és vágjunk hozzá vigyori képet is. Ez az egész Nato egy elbaszott gyarmati időket idéző kreálmány lett mára sajnos.Amire létrehozták már 180° ban tér el tőle. Albániát, Macedoniát és ilyen apró szegény országokat egyáltalán mi értelme volt felvenni???
    Na sorry hogy átment offba.
     
    tomsinner and vilmoci like this.
  2. LMzek

    LMzek Well-Known Member



    Bizony!!!;)

    Ez a "huszárvágás" ingyen megoldja a problémát, kíváncsi voltam eszébe jut-e valakinek!
    ;):);)


    Elnézést a többiektől ;) , 1 hét "Like" a "nyertesnek" ;)




    És a gyakorlati szempontok:

    ("Szinte") Mindent lehet, csak...
     
    zeal and tonyo like this.
  3. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

  4. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    A motor hűtését is megoldották egyúttal.
     
  5. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Ahogy látom az ukránok is ezt csinálták, csak meghagyhatták a régi motort, azért szenved szegény.
     
    LMzek and tonyo like this.
  6. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    A kínaiak alapból 520 lovas motorral kezdenek. De szerintem olyannal szerelik fel amit a vevő kér és óhajt. akár 600-800 ló erő teljesítmény között is.
     
  7. Sharid

    Sharid Well-Known Member

    Hülyeséget beszélsz.
    Nato országok folyamatosan rendelnek izraeli termékekből.
     
    tonyo likes this.
  8. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ép ezért írtam hogy a felszerelést: tornyot,kommunikációt, még talán a kiegészítő védelem is mehet az elbi systemtől. Innentől kezdve nem olyan hülyeség lenne. Vajon hány NATO ország vásárol kínai eredetű cuccokat a felszereléseikhez. Kezdve az alapszintű rádió alkatrészeken kívül a kijelzőkig a csapágyakig,processzorokig. Ja helyi ipar. Közben meg a nagy gyár chinában gyártat.
     
    anonim999 likes this.
  9. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    a Rába meg inkább ne csinálja...
    Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
    Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.
     
    alfa74 likes this.
  10. marton

    marton Well-Known Member

    Az iparral foglalkozó topikba azért linkeltem pár dolgot amit a Rába bérmunkába készít. Azokat az úthengereket, melyeken "Hamm" név van pl. ott gyártják , meg sok nyugati cuccot. Valam komoly gép vágja ki az acélt, abból hegesztik össze, igen precízen stb. Ezért írom mindig ha témába kerül a gyártás, hogy nem kell minket annyira lesajnálni.
     
    tonyo, wolfram, fip7 and 5 others like this.
  11. tomsinner

    tomsinner Well-Known Member

    Rendszeresen Elbinek írod az Elbitet. Van annak egy t a végén.
     
    borisz likes this.
  12. vilmoci

    vilmoci Well-Known Member

    Ezt vegyük bele a futóművön kívüli nem sokba :)
    Az ott gyártják szerintem nem állja azért meg a helyét. Gyártanak hozzá hegesztett lemezszerkezeteket (ami esélyes, hogy már meglévő kapott tervek, technológiai utasítás alapján végzett lemezvágás és hegesztés), ami a komplett járműtervezéshez, gyártáshoz képest azért nem olyan.
    Süket vagyok a témához, de szerintem vízzel, meg talán lézerrel, plazmával pár cm acélt azért lehet vágni. Ilyen vastagság meg az általános gépiparban elég szokott lenni, meg ezek elég elterjedt technikák. (pl. a lajosmizsei GD is elég combos vasakból csinál darukat, de a Ganz maradéka is bedolgozik a putzmeisternek, liebherr-nek, caterpillarnak meg a motorok forggattyúsházait is legyártják maguknak, stb, de a fentebbieken kívül is jópár olyan cég van itthon, amelyik acélszerkezet gyártással foglalkozik)
     
  13. szpg9

    szpg9 Well-Known Member


    Szerintem azért, mert ügy látjuk, nem lesz fejlesztésre sok pénz és azt próbáljuk gazdaságosnak gondolt, olcsóbb módon elkölteni. Hogy minél érdekesebb dolog jöjjön ki belőle.. Szerintem nem baj ez a gondolkodás, csak MO-n ez nagyon idegen volt eddig. Nálunk azt hitték, majd lesz pénz, de amikor a majd-ból szimplán csak ma lett, rá kellett jönni, sem pénz nem lett annyi mint tenger, sem hajlandóság arra, hogy sok pénz legyen elköltve. De még azt is megkockáztatom, a jelen körülmények között talán nincs is szükség csúcstechnológiára...Azért a szegényebb országok (is) kitalálták már régen az átépítéseket. De nyugodj meg, ebből sem lesz semmi, majd lesz pár Rána-Man teherautó, de abból a legújabb... Az jó lenne?
     
    tindalos, LMzek and tonyo like this.
  14. szpg9

    szpg9 Well-Known Member


    Erre gondolnék: Nehézdandár, lövészzászlóalj...
     
    tonyo likes this.
  15. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Röngenes anyagvizsgálat. Ha megfelel még a páncél szerkezete jöhet.
    T-55 látuk hogy jó fejlesztési alap ifv nek. A kínai,izraeli vonalban már van fantázia. Kilóra meg lehet venni a vasakat. Licencsz beszerzése. Vagy itthon vagy a lengyeleknél átalakítás. Nagyjábból 850 ezer 1 millió usa dollár vagy europában 600 ezer 1 millió euroból van egy értelmes ifv. Sajnos a rendszerek nem két fillérbe kerülnek. Viszont a tartályon kívül új lenne minden rajta. Új motor váltoval. Új védelmi rendszerek. Új fegyverzetek.
    BMP ugyanez. Egyébként itt se jönnénk ki sokkal olcsóbban. Legfeljebb az alvázzon lehet tudunk sporolni. Ja nyugati használt is ennyiből kijönne. Ugyanúgy rá kellene még számolni még egy pár száz ezres költséget. Lehet gondolkodni hogy miért? Vajon a felújítás sorrán kapott e új motort vagy a régit újították fel. A felújítás sorrán a legfrissebb rendszereket építették e be? És így tovább. Ki van ez találva.
    Én mégis egy T-55 ös vonalra szavaznék. Ha pedig már nem lenne alváz,tartály. Made in china. Type 59/69 tartály használtan. Felújítás meg a "nato igényeinek" megfelelően.
    Ha a helikkel ezt eljátszották. Akkor ez simmán belefér. Sőt belegondolva:)
     
    LMzek and szpg9 like this.
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

  17. honved

    honved Well-Known Member

    Pal likes this.
  18. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Tanúsítom, egy közeli példa: Olaszország :D :D :D
     
    Pal likes this.
  19. pela3

    pela3 Well-Known Member

    Ezt is megerősítem. :D
     
  20. honved

    honved Well-Known Member

    Jelenleg hazánkban, egyedül a Rába képes, mennyiségben, azonos minőségben, nehéz járműveket készíteni a Honvédségnek, senki más. Mivel egy nagyvállalatról van szó, amely államilag is érdekelt, logikus hogy ha hazai páncélozott jármű összeszerelés szóba kerülhet, akkor ők lehetnek a befutók.
     
    wolfram, fip7, Pal and 2 others like this.

Ezen oldal megosztása