A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Most szólok, Mo. még NATO tagország.
Vagy Kína kedvéért lefekvés és lábakat szét, nem kiköpni,lenyelni?
Ha pl okáért én rendelnék egy ilyen motorizált alvázat és az Izraeli Elbi féle cuccokból felturbóznám akkor is vérig sérteném a Nato érdekeit. Ja mi nyeljük le amik ők a szánkba vágnak és vágjunk hozzá vigyori képet is. Ez az egész Nato egy elbaszott gyarmati időket idéző kreálmány lett mára sajnos.Amire létrehozták már 180° ban tér el tőle. Albániát, Macedoniát és ilyen apró szegény országokat egyáltalán mi értelme volt felvenni???
Na sorry hogy átment offba.
 

LMzek

Well-Known Member
2017. szeptember 18.
610
523
93
Ahogy látom ők azt csinálták amit én is tennék. Az eleje lett a hátulja. Vajon hogyér adják?



Bizony!!!;)

Ez a "huszárvágás" ingyen megoldja a problémát, kíváncsi voltam eszébe jut-e valakinek!
;):);)


Elnézést a többiektől ;) , 1 hét "Like" a "nyertesnek" ;)




És a gyakorlati szempontok:

Én 1-1,5 misi usa dollár közé saccolom. Alapból a kínai cuccok 15-25% al olcsóbbak :D
Egyébként pont ez való ide nekünk. Páncélvédelem tűrhető,nincs agyonbonyolítva olyan kütyükkel amiktől leállna ebből következik Józsi és Béla is meg tudja oldani a kisebb mechanikai nyűgöket :) (feltéve ha van kalapács,csavarhúzó és villáskulcskészlet náluk:D) A kisebb elektronikai hibák is bármiféle komolyabb informatikus képzés nélkül is orvosolhatóak. (ugye nem krekeljük meg a szerviz számlálót írjuk felül a motorvezérlőt)
Amúgy tényleg számunkra ez lenne ideális. Tűrhető ár,szerviz szerintem nincs túlbonyolítva (3 ik világba is szánják akkor elképzelhető hogy mennyire alap a többi nyugatihoz képest ) Mint írtam nekünk elég lenne a nyers motorizált teknő. A többit itt helyben is felszerelhetjük rá. Amikre nekünk szükségünk lenne és kapnánk egy mindenes "igénytelen" IFV ét.

("Szinte") Mindent lehet, csak...
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and tonyo

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 972
113
Volt rá ötlet,
http://www.military-today.com/apc/bmo_t.htm
http://www.military-today.com/apc/bmo_t_l4.jpg
ukrán verzió, kicsit más típusra:
BMP 64, na ki találja ki mi volt a donor?
original.jpg



őpedig ha jól emléxem, jordán. Temsah és Tariq néven futnak. Asszem 2016ba vettek T-72-ket lengyelektől, azokból is építettek át.


temsah.jpg

Al-DAWSAR.png
Az a két jordán csoda szerintem nem T-72-ből van. Inkább Centurion.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 585
63 972
113
Bizony!!!;)

Ez a "huszárvágás" ingyen megoldja a problémát, kíváncsi voltam eszébe jut-e valakinek!
;):);)


Elnézést a többiektől ;) , 1 hét "Like" a "nyertesnek" ;)




És a gyakorlati szempontok:



("Szinte") Mindent lehet, csak...
Ahogy látom az ukránok is ezt csinálták, csak meghagyhatták a régi motort, azért szenved szegény.
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek and tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Ahogy látom az ukránok is ezt csinálták, csak meghagyhatták a régi motort, azért szenved szegény.
A kínaiak alapból 520 lovas motorral kezdenek. De szerintem olyannal szerelik fel amit a vevő kér és óhajt. akár 600-800 ló erő teljesítmény között is.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Hülyeséget beszélsz.
Nato országok folyamatosan rendelnek izraeli termékekből.
Ép ezért írtam hogy a felszerelést: tornyot,kommunikációt, még talán a kiegészítő védelem is mehet az elbi systemtől. Innentől kezdve nem olyan hülyeség lenne. Vajon hány NATO ország vásárol kínai eredetű cuccokat a felszereléseikhez. Kezdve az alapszintű rádió alkatrészeken kívül a kijelzőkig a csapágyakig,processzorokig. Ja helyi ipar. Közben meg a nagy gyár chinában gyártat.
 
  • Tetszik
Reactions: anonim999

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
A Currus szerintem nem sok mindent tudna megcsinálni. A Rába igen.
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.
 
  • Tetszik
Reactions: alfa74

marton

Well-Known Member
2013. április 16.
1 039
715
113
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.

Az iparral foglalkozó topikba azért linkeltem pár dolgot amit a Rába bérmunkába készít. Azokat az úthengereket, melyeken "Hamm" név van pl. ott gyártják , meg sok nyugati cuccot. Valam komoly gép vágja ki az acélt, abból hegesztik össze, igen precízen stb. Ezért írom mindig ha témába kerül a gyártás, hogy nem kell minket annyira lesajnálni.
 

tomsinner

Well-Known Member
2015. június 13.
1 468
1 872
113
Ép ezért írtam hogy a felszerelést: tornyot,kommunikációt, még talán a kiegészítő védelem is mehet az elbi systemtől. Innentől kezdve nem olyan hülyeség lenne. Vajon hány NATO ország vásárol kínai eredetű cuccokat a felszereléseikhez. Kezdve az alapszintű rádió alkatrészeken kívül a kijelzőkig a csapágyakig,processzorokig. Ja helyi ipar. Közben meg a nagy gyár chinában gyártat.
Rendszeresen Elbinek írod az Elbitet. Van annak egy t a végén.
 
  • Tetszik
Reactions: borisz

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 688
3 832
113
Az iparral foglalkozó topikba azért linkeltem pár dolgot amit a Rába bérmunkába készít. Azokat az úthengereket, melyeken "Hamm" név van pl. ott gyártják , meg sok nyugati cuccot. Valam komoly gép vágja ki az acélt, abból hegesztik össze, igen precízen stb. Ezért írom mindig ha témába kerül a gyártás, hogy nem kell minket annyira lesajnálni.
Ezt vegyük bele a futóművön kívüli nem sokba :)
Az ott gyártják szerintem nem állja azért meg a helyét. Gyártanak hozzá hegesztett lemezszerkezeteket (ami esélyes, hogy már meglévő kapott tervek, technológiai utasítás alapján végzett lemezvágás és hegesztés), ami a komplett járműtervezéshez, gyártáshoz képest azért nem olyan.
Süket vagyok a témához, de szerintem vízzel, meg talán lézerrel, plazmával pár cm acélt azért lehet vágni. Ilyen vastagság meg az általános gépiparban elég szokott lenni, meg ezek elég elterjedt technikák. (pl. a lajosmizsei GD is elég combos vasakból csinál darukat, de a Ganz maradéka is bedolgozik a putzmeisternek, liebherr-nek, caterpillarnak meg a motorok forggattyúsházait is legyártják maguknak, stb, de a fentebbieken kívül is jópár olyan cég van itthon, amelyik acélszerkezet gyártással foglalkozik)
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Miért akartok folyton elavult szarokat gányolni?


Szerintem azért, mert ügy látjuk, nem lesz fejlesztésre sok pénz és azt próbáljuk gazdaságosnak gondolt, olcsóbb módon elkölteni. Hogy minél érdekesebb dolog jöjjön ki belőle.. Szerintem nem baj ez a gondolkodás, csak MO-n ez nagyon idegen volt eddig. Nálunk azt hitték, majd lesz pénz, de amikor a majd-ból szimplán csak ma lett, rá kellett jönni, sem pénz nem lett annyi mint tenger, sem hajlandóság arra, hogy sok pénz legyen elköltve. De még azt is megkockáztatom, a jelen körülmények között talán nincs is szükség csúcstechnológiára...Azért a szegényebb országok (is) kitalálták már régen az átépítéseket. De nyugodj meg, ebből sem lesz semmi, majd lesz pár Rána-Man teherautó, de abból a legújabb... Az jó lenne?
 

szpg9

Well-Known Member
2017. december 17.
1 688
1 195
113
Turkálóból veszel vasat, kohóáron.
Kiráj.
És utána mit kezdesz vele?
Kérlek a " de lesz egy vastagbőrű APC-nk válaszon kívül egy kicsit többet.
Hova illesztenéd hadrendbe, hol és hogyan alkalmaznád?


Erre gondolnék: Nehézdandár, lövészzászlóalj...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 371
7 842
113
Erre gondolnék: Nehézdandár, lövészzászlóalj...
Röngenes anyagvizsgálat. Ha megfelel még a páncél szerkezete jöhet.
T-55 látuk hogy jó fejlesztési alap ifv nek. A kínai,izraeli vonalban már van fantázia. Kilóra meg lehet venni a vasakat. Licencsz beszerzése. Vagy itthon vagy a lengyeleknél átalakítás. Nagyjábból 850 ezer 1 millió usa dollár vagy europában 600 ezer 1 millió euroból van egy értelmes ifv. Sajnos a rendszerek nem két fillérbe kerülnek. Viszont a tartályon kívül új lenne minden rajta. Új motor váltoval. Új védelmi rendszerek. Új fegyverzetek.
BMP ugyanez. Egyébként itt se jönnénk ki sokkal olcsóbban. Legfeljebb az alvázzon lehet tudunk sporolni. Ja nyugati használt is ennyiből kijönne. Ugyanúgy rá kellene még számolni még egy pár száz ezres költséget. Lehet gondolkodni hogy miért? Vajon a felújítás sorrán kapott e új motort vagy a régit újították fel. A felújítás sorrán a legfrissebb rendszereket építették e be? És így tovább. Ki van ez találva.
Én mégis egy T-55 ös vonalra szavaznék. Ha pedig már nem lenne alváz,tartály. Made in china. Type 59/69 tartály használtan. Felújítás meg a "nato igényeinek" megfelelően.
Ha a helikkel ezt eljátszották. Akkor ez simmán belefér. Sőt belegondolva:)
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek and szpg9

pela3

Well-Known Member
2013. október 17.
1 640
886
113
a Rába meg inkább ne csinálja...
Az utóbbi időben, amikor a Rába járműveket „épített”, annak vagy az ésszerűhöz képest 2-szeres árcetli (H-sorozat), vagy két szék közül pad alá esés (contact, meg a másik busz a 90-es években), vagy matricázás lett a vége (volvo busz, renault tűzoltó)
Tudom, hogy van ez a Rába istenítő fétised, de a futóművön kívül túl sok mindenben nem tudnak labdába rúgni.
Ezt is megerősítem. :D