A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 694
3 882
113
Ez is használható, ne csak az legyen már a használható helikoper, ami 16db Hellfire-t/Vikhrt elvisz egy kanyarral...
Ez otthonra jó nekik, ahol az eső meg a szél a legkeményebb ellenség.
Mikor felröppent hogy lesz Mihu korszerűsítés, sokan pont ilyen kategóriás heliért nyígtak, és mondták hogy amúgy egy értelmetlen faszság a mihu-ra már 3 ft-ot is költeni, kicsi könnyű halk jól műszerezett és korszerű gépek kellenek nekünk.
Persze, hogy ez kell, csak háború ne legyen. Egy ilyen helikopter békében jó. De nem kell kihívni a sorsot magunk ellen egy olyan kvázi polgári géppel, amin a DIRCM az utolsó, ráadásul az egyetlen védvonal, mert a fika géppuskájával olyan közel kell mennie, hogy kézzel le lehet pöccinteni az égről...
Tisztelettel, de a BO-105, főleg a PAH-1, az kifejezetten katonai gép volt mindig is.
Egyébként Sharid hiába foteltábornokozik. Nagyobb antitálentum a témában, mint én, pedig az nagy szó. :) (APA-kocsis sztori.... :p)

+ van egy olyan érzésem, hogy samu bácsi nem arra használja a lakotát, mint korábban kiowákat. Otthon a langyos vízben logisztikai gépnek esetleg, de oda nem küldik, ahol szarral meszelnek. Mondjuk a kiowákkal is szerencsénk van, hogy fel sem merült ötletként.

Csak úgy: Érthetetlen az osztrákok hozzáállása, hogy az 1981-82-ben gyártott AB-212-eseiket, alig 5-6 éve vetették alá MLU-nak, amivel még 20-25 évet repülhetnek.
De a szlovének is milyen prolik már, hogy Bell-412-eseket használnak, pedig a balackhawk-on olyan szépen csillan a napfény. A H145-ön meg pláne. :)


Megismétlem.Polgári haszonelvű vállalkozások használják.Valon miért?Talán amiért nem olcsó orosz kamionokat vesznek.Mert élettartamklcségben már olccsóbb megvenni a drága Volvót.
Ez vajon milyen összefüggésben lehet azzal, hogy évi ezer óránál kevesebbet nem tekernek beléjük?
És azzal vajon milyenben, hogy évi 300 óránál nálunk nem lenne több a kihasználtság?
Ez hülyeség lenne? Nem.
Annyiból talán igen, hogy ugyanabban a méretben 2x5-6db helikoptert akarsz, meg H145-öt, amiről nem nagyon látszik, hogy mégis mire lehet használni. Tán még kutató-mentőzni se jó, mert oda meg kicsi.
 

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Ez otthonra jó nekik, ahol az eső meg a szél a legkeményebb ellenség.

Persze, hogy ez kell, csak háború ne legyen. Egy ilyen helikopter békében jó. De nem kell kihívni a sorsot magunk ellen egy olyan kvázi polgári géppel, amin a DIRCM az utolsó, ráadásul az egyetlen védvonal, mert a fika géppuskájával olyan közel kell mennie, hogy kézzel le lehet pöccinteni az égről...
Tisztelettel, de a BO-105, főleg a PAH-1, az kifejezetten katonai gép volt mindig is.
Egyébként Sharid hiába foteltábornokozik. Nagyobb antitálentum a témában, mint én, pedig az nagy szó. :) (APA-kocsis sztori.... :p)

+ van egy olyan érzésem, hogy samu bácsi nem arra használja a lakotát, mint korábban kiowákat. Otthon a langyos vízben logisztikai gépnek esetleg, de oda nem küldik, ahol szarral meszelnek. Mondjuk a kiowákkal is szerencsénk van, hogy fel sem merült ötletként.

Csak úgy: Érthetetlen az osztrákok hozzáállása, hogy az 1981-82-ben gyártott AB-212-eseiket, alig 5-6 éve vetették alá MLU-nak, amivel még 20-25 évet repülhetnek.
De a szlovének is milyen prolik már, hogy Bell-412-eseket használnak, pedig a balackhawk-on olyan szépen csillan a napfény. A H145-ön meg pláne. :)



Ez vajon milyen összefüggésben lehet azzal, hogy évi ezer óránál kevesebbet nem tekernek beléjük?
És azzal vajon milyenben, hogy évi 300 óránál nálunk nem lenne több a kihasználtság?

Annyiból talán igen, hogy ugyanabban a méretben 2x5-6db helikoptert akarsz, meg H145-öt, amiről nem nagyon látszik, hogy mégis mire lehet használni. Tán még kutató-mentőzni se jó, mert oda meg kicsi.
Mivel állapot szerinti üzemeltethetőségű,van karbantartásigény/rendelkezésre állás/rendszerbentartási időben összefüggés.Különben AH60/S92 párositásnál látnám jónak,logisztikai okokbol.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 778
65 095
113
Norvégiában? Nálunk is volt már crash
Aha, ott, gondolom ezért is van kihegyezve egyrészt a biztonságra az új gép.
Egyébként nem csak 145-öt vettek újat, 135 is került, nem kellett mindenhova a nagyobb. Itt lehet nézegetni a gépek éves repült óraszámát és válogatni közöttük az országban, de vigyázat mert nem csak Ec hanem AW is van néhol, a kék cikk cakk a helik, pl Arendal
http://www.luftambulanse.no/baser/arendal
 

hajozo

Member
2013. február 19.
18
52
13
Az a véleményem, hogy amennyiben lejár a Mi 17/24 -ek ideje, mivel a nyugati új technika méregdrága és szükség van az elöbbiek szállitókapacitására (terepjáró, szöcske a tehertérben) 5-6 új Mi17 vêtele az opció. Nincs hasonló képességű nyugati e- méretben, árban.
Melléjük 14 AH 1 Cobra, 14 EC 145- kisebb feladatokra.
A BH kiváló gép csak méregdràga és kizárólag akkor szabad ilyent venni , ha biztositják rá a legmodernebb önvédelmi érzékelők, berendezések átadását is. A felfegyverzett új könnyűhelikopter előnye a modern elektronika és mozgékonyság ,kis méret, kis célt mutat. Óriási hátránya a páncélozatlanságból adódó sebezhetőség. Ezt több konfliktusban kiderült. (Gazella, oldalán fekvő Kaiowa Irakban). Talánaz összes alteregója az AW 139M. Egy mini BH a 320 Km/h-s sebességével, kevlàrpáncéllal, modern elektronikával, ráintegrált Spike rakétával és elvisz 12 embert. Az ára kisebb, mint a BH. Hátránya a kisebb teheremelő képesség. (2 homokzsák).
 
  • Tetszik
Reactions: zsolti

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
Illetve akkor egy értelmes poszthoz gyorsan 2 perc alatt a listájához pár gondolat:

Bahrein : Öböl menti olajos, Szaudi gyarmat, puskaporos hordó térség, egy főre jutóban hangyafasznyit jobban állnak.
Jordánia: Szíria és Izrael szomszédja, puskaporos hordó térség
Görögország: Törökország szomszédja, NATO-n belül is lövöldözték már le egymás gépeit, ott van nekik néhány lezáratlan ügy a szigetek körül, ja és nem mellesleg hitelből tolták a nagy fegyverkezést, meg is reccsent a dereka az országnak miatta. ÍGY inkább kösz nem fegyverkeznék, az ételt jobb szeretem a fegyvereknél, köszi!

S a végére hagynám Izraelt. MUHAHAHAHA, most komolyan, idevágta nekünk IZRAELT, példának, érted... Akik ingyen kapják a fegyvert kb. és nem mellesleg folyamatos élet-halál harcban vannak a világ legnagyobb puskaporos hordó térségének közepén, egy égő gyufával a kézben.

Kösz Blogen...

Magyarország: milliós kisebbségek határon túl, olyan országokban, ahol már létükben is fenyegetik őket, folyamatos háborúk ezekben az országokban, állandó nagyhatalmi fenyegetés, még az ún. szövetséges nagyhatalmak irányából is. Valamivel jobb a helyzetünk mint Bahreinnek, de rosszabb, mint Görögországnak, vagy Jordániának. Igazából csak Izrael lenne komoly haderő nélkül rosszabb helyzetben mint mi! Nagyon is jó példák voltak ezek.
 

zsolti

Well-Known Member
2015. augusztus 8.
16 530
44 933
113
Magyarország: milliós kisebbségek határon túl, olyan országokban, ahol már létükben is fenyegetik őket, folyamatos háborúk ezekben az országokban, állandó nagyhatalmi fenyegetés, még az ún. szövetséges nagyhatalmak irányából is. Valamivel jobb a helyzetünk mint Bahreinnek, de rosszabb, mint Görögországnak, vagy Jordániának. Igazából csak Izrael lenne komoly haderő nélkül rosszabb helyzetben mint mi! Nagyon is jó példák voltak ezek.
Nem ezen a világon élsz. Amúgy a nagyhatalmi fenyegetést az hány harci helivel tudnánk negálni szerinted :D? Már meg sem kérdezem, hogy az oroszoktól, amcsiktól, vagy a kínaiaktól félsz-e, teljesen mindegy...
 

Sharid

Well-Known Member
2017. szeptember 4.
5 491
2 874
113

Celebra

Well-Known Member
2017. április 7.
5 514
2 544
113
Antigonosz és Terminator a mentőhelikre van ráállva, oda 135 lesz, "145 a HM kedvenc"
145ös a Bk117 továbbfejlesztése.Annak volt ppáncélvadász változata,de senki nem vett belőle,ha jol emlékszem.Gazelle meg a kis MD500as elvette a piacát.Felderitő/páncélvadásznak a kissebb gépek jobbak.Szerintem forditva jobb lenne,mentőnek a 145,seregnek a 635.Bár nemtudom,hogy a 635nek van e OH58Dhez mérhető kiépitett változata.Bell407est is ajánlotta a Boeing.Katoni,felderitő/páncélvadász kivitelben.Ha igény van rá,rotorárboc rendszerrel.Jó kérdés,melik lenne a jobb,ár/érték arányban.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 778
65 095
113
Körzetek, de bogozni kell melyik heli, pl Trondheimben milyen repül, aztán lehet méricskélni a Mapon a km-t.
basestruktur.jpg
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 778
65 095
113
Azért némi zavar arrafelé is van:

A norvég Luftambulánok megpróbálják becsapni az embereket
Az Egészség Nyugat úgy véli, hogy a Norvég Légiforgalmi Alapítvány megpróbálja becsapni az embereket abban, hogy pénzt adjon nekik. - A légi mentőket már teljes mértékben a közszféra finanszírozza. Rendkívül fontos, hogy ezt ne hozzák nyilvánosságra.

Helikopter a Norsk Luftambulanse-ból
Mindkét vállalat és magánszemély megkapta az alapítványtól egy levelet, amelyben pénzt keresett ügyükért, de az alapítványt

FOTÓ: LARS-ERIK VOLLEBÆK / NORSK LUFTAMBULANSE

Niklas Aune Johnsen
@niklasaune
Megjelent október 29. 2014-ben. 04:14
A cikk több éves.

Megosztás a Facebook-on Megosztás a Twitteren Megosztás e-mailben
A vállalatok és a háztartások szerte az országban kaptak kolduló levelet a norvég Luftambulans Alapítványtól. Az alapítvány most kritikussá válik, hogy megpróbálja becsapni az emberek és a vállalkozások pénzét. Pénz, amit már a nyilvánosságtól kapnak. Bente Aae kommunikációs igazgatója szerint Helse Vest válaszol a kapott levélre.

- Elsődlegesen reagálunk arra, ahogyan a levélben kommunikálnak. Korábban tudjuk, hogy sokan úgy vélik, hogy a norvég légi nagykövet tagja kell ahhoz, hogy levegőszállító segítséget kapjon. Nem így van - mondja Aae az NRK-nak.

- Nem tartalmaz jelentős információkat
A norvég Luftambulans Alapítvány olyan tagszervezet, amely baleset vagy akut betegségben szenvedő embereket segít. Kritikájuk az alapvető információk megfogalmazásán és hiányosságain alapul.

"Először is, nincs mód arra, hogy a lőszereket ténylegesen a lakosság finanszírozza. Fontos, hogy ilyen módon küldjön számlát, mondta Helse Vest kommunikációs igazgatója.

Álljon a tartalomhoz
Erik Normann főtitkár a Norvég Luftambulánok Alapítványa arról szól, amit az emberekhez küldött levél ír.

Erik Normann főtitkár a norvég Luftabulans Alapítványtól
Erik Normann főtitkár a Norvég Luftambulánok Alapítványa arról szól, amit az emberekhez küldött levél ír. "Legalábbis ezt írjuk a levélben" - mondja Erik Normann főtitkár.

FOTÓ: NORWEGIAN LUFTAMBULANSE
Levél norvég légi mentő
A norvég légi mentőszolgálat azt állítja, hogy a levél két alsó sorában világos, hogy a lakosság teljes mértékben finanszíroz.

FÉNYKÉPE: FAXIMIZÁLT
"Azért állunk, amit a levélben írtunk, nevezetesen, hogy a Norsk Luftambulanse által működtetett légitámadást az államgal kötik össze. Arról is egyetértünk, hogy amit a pénzből gyűjtünk, a norvégiai légitámadási szolgáltatás kutatása és fejlesztése a jobbá tétel érdekében.

Az NRK látta a levelet, és a levélben senki sem találja, hogy ha balesetnek van kitéve, vagy sürgős segítségre van szüksége, akkor levegőszállító segítséget kap, és ezt az állam finanszírozza.

Normann szerint a levélben egyértelmű, hogy teljes mértékben a kormány finanszírozza őket.

Olvassa el: 166 000 helikoptert nem kap 45 perc alatt
Olvasson még: Hogyan fogják megmenteni az életeket a jövőben?
Kis nyomtatás
- A nagyon konkrét levélben a második oldal alján írták, hogy a szolgáltatást az egészségügyi vállalatok nemzeti légvédelmi szolgálata nevében végzik. Ez azt jelenti, hogy a szolgáltatás finanszírozásra került. A misszióban van, mondja Erik Normann.

A levélben szereplő sorok, mint Normann utal, a következőket mondják:

"A norvég Luftambulans Alapítvány Norvégia legnagyobb ideális tagszervezete, több mint 700 000 támogató taggal. A teljes tulajdonú leányvállalat, a Norsk Luftambulanse AS orvosi helikoptereket működtet a Norvég Egészségügyi Ügynökség nemzeti légszállítói szolgálata ANS nevében. "

Ha megkérdezi, hogy ez a legtöbb ember számára könnyen érthető, Normann a következőket válaszolja:

"Legalábbis ez az, amit általában a leveleinkben írunk. És ezt teljesen megértjük.

https://www.nrk.no/nordland/mener-norsk-luftambulanse-forsoker-a-lure-folk-1.12014048
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
Nem ezen a világon élsz. Amúgy a nagyhatalmi fenyegetést az hány harci helivel tudnánk negálni szerinted :D? Már meg sem kérdezem, hogy az oroszoktól, amcsiktól, vagy a kínaiaktól félsz-e, teljesen mindegy...

Nyilván annyival, mint Bahrein az iránit, mégha az csak egy regionális hatalom! :D

Vagy nekünk nincs okunk védekezni adott esetben egy olcsó és hatékony eszközzel, ami fél Afrikának magától érthetődő módon van?
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Szerinted és sokan mások szerint jobb a KW TD nek mint a Mi-24, szerintem és sokan mások szerint meg nem. A véleményed elfogadom, de ne tényként közöld. Mellesleg megjegyzem, a KW-t ÉN nem a Mi-24 el állítottam szembe, hanem az EC-145 vonallal. Az USA egyiket cseréli a másikkal. Az előbbit az utóbbival. A spike tesztek zajlanak, Lengyel Spike felé és EC-145 felé kacsingatásról lehet hallani. Rakd össze.

Sanszos hogy semmire sem jó diszkólámpa? Semmire sem jó infracsapdáról is hallottam.
Szíriában hogy mi szivatta meg az Aim-9X-et én nem tudom, de olvastam minden félét, azt is amit TE most írtál, azt is hogy simán beszopta az infracsapdát, meg azt is hogy olyan erősen füstölt a szuhoj hajtóműve, hogy az takarta ki/illetve az infracsapda saját füstje. Minden szart olvastam.
Egy tény, a videón az látszik, hogy menekül egy kohószökevény, szórja az infracsapdát, az Aim-9x ami meg "szarik az infracsapdákra" simán mellé megy.
Ha akarok hiszek neked, ha akarok nem.

Szóval amit leírtál, egy vélemény, nem pontosítás.

- Az USA által eddig vásárolt UH-72 Lakoták NEM a Kiowa Warriorok váltó típusai. (nem is u.az a kategória. A Kiowa ARH helikopter volt - támadó-felderítő - az UH-72 pedig LUH - könnyű, álalános használatú) Most beszélgetnek arról hogy csinálnának egy AAS (armed Arial Scout) kategóriát amire neveznék az EC645-öst, de egyenlőre ennyi...
Én még nem láttam egyetlen EC-145-öst (illetve annak USA vagy Eu.i leszármazottait) ATG rakétával.

- Igen, a diszkólámpa tökéletesen hatástalan bármilyen korszerű MANPAD vagy AA rakéta ellen...(magyarázat ld.: lenti link)
- Az AIM-9X-cel kapcsolatban csak azt tudom mondani hogy olvasgasd ezt:
www.mediafire.com/file/nq6i1ja0ds9gqi4/Histoy+of+the+Electro-Optical+Guided+Missiles.pdf
illetve nézd meg újra ezt a videót különösen 0:17 környékén...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed