A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 302
76 887
113
Ez nem úgy néz ki mint valami újabb RPG-gránát?
44504010_1096013900556180_8611572418193915904_n.png

Max új gyártású,csak PG-7V van rendszeresítve itthon.

De úgy. Bár itt lövészeten, csak gyakorló gránátokat lőnek, mint rég, gondolom. Persze, most céltáblára lőttek, vagy valami régi kibelezett páncélos célra ? Mert ha az utóbbi, akkor éles gránát kell legyen. Talán ez nem titok, esetleg aktív katonáink felvilágosítanak bennünket gránát ügyben.

Soha nem lőttem csak éles gránáttal.
 
  • Tetszik
Reactions: Pista a hegyről
M

molnibalage

Guest
A októberi Aranysas most arra utal hogy lehet nem is L39NG-t vesz a Magyarország, hanem L-159-est...

Hogy teljes legyen a lista:
Svédeknek van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Naná, az aki 4. gen gépet is gyárt komoly részben hazai erőforrásból és anno több száz gépes gépparkja is volt. Ez részben a múlt öröksége.

Lengyeleknek van, teljes skála saját gyártásban (kivéve az M346), de nekik saját repiparuk is van
Lengyelek kb. 100 gépes aktív gépállomány környékén vannak és részben múlt is + ipar.

Cseheknek van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Ez is örökség és az ALCA is lényegében támogatási céllal lett átvéve, a légierőnek kiképzésre nincs szüksége annyira...

Szlovákoknak van, teljes skála (cseh típusok)
Örökség, nem vettek a hh óta tudtommal semmi újat.

Osztrákoknak van, teljes skála
Ez a semlegesség felvállalt ára. Mi viszont NATO tagok vagyunk. Mondjuk attól az országtól, ami air policy-ra EF-et vesz, azt azért nem tekinteném mércének.

Szerbeknek van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Örökség ez is. Újat nemigen vettek ők sem.

Románoknak van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Lásd Szerbia.

Ukránoknak van, teljes skála saját gyártásban, de nekik saját repiparuk is van
Lásd Szerbia.

Bolgároknak van, teljes skála
Örökség és magyar 29+Alba szerű vegetálás van ott is évtizedek óta.

Görögöknek van, teljes skála
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.

Törököknek van, tejes skála, de nekik saját repiparuk is van
Nagy légierő, komolyan veszik magukat.

Namármost a HUNAF se nem nagy, nincs repiparunk és az örökség meg el lett herdálva olyan számokkal, hogy az gyalázatos. A válasz erre az, hogy veszünk a nagy semmire iskolagépeket? Szerintem nem...
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836
Nem tudom, hogy a matekot lefuttatta-e mindenki, de 12800/20/15=42,6
Szóval a magyar rendszerben egy Alba átlagosan 42,6 órát repült évente
Hihetetlenül tisztelem ebben az országban a legkülönbözőbb erőforrások optimális kihasználtságát.
És akkor emlékezzünk meg arról a tényről is, hogy Magyarország nem elhanyagolható számban szlovák Alba-üzemórát bérelt (egyik gépüket hajtóműhibából meg is zúztuk).


Horvátoknak nincs sugárhajtású kiképzőjük. Ők vajon a PC-9-ről ültetik majd át az embereiket F-16-ra vagy lesz izraeli képzési segítség is?
A MiG-21-nél hogy csinálták?
Nem tudom.

Svájcnak van, teljes skála, de nekik saját repiparuk is van. Az F-5 kivonása után vajon hogy lesz a képzés?
Nem tudom, de lásd AUT, semlegesség ára.


Mondanám, hogy Nyugat-Európán kívül csak annak nincs sugárhajtású kiképzőgépe, akinek nincs hangsebesség feletti típusa, de még a litvánok és az észteknek is van. Csak Macedóniának, Albániának, Boszniának nincs.[/QUOTE]
De egyik sem újan szerezte be őket, szinte mind hh-s örökség. Az Európán kívüli országok meg nem NATO tagok.

A NFTC betűszóból az N betűre felhívnám a figyelmed...

Elovastam. Egy mondat rá. Anyám borogas.
Sajnos nemcsak nyugaton de itt is elértünk egy színvonalas minőségi újságírást.
40-60 éve rangnak számított újságírónak lenni, mert komoly lap kevés volt. Ma minden klaviatúrát versi képes gyök2 senkiházi az. Mármint papíron...
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 369
113
Ezek után tényleg egészen elképedek, hogy miért hiszik azt egyesek, hogy majd mi a magyar virtussal - és repülésbiztonsági statisztikával, borzalom a köbön úgy, hogy 15+ évig csak leépülés spirál volt - majd jól megmutatjuk a frankót, hogy 14 x Gripen + 2 x A319 + 1 x Falcon mellé majd beszerzünk iskolagépeket. Ki lenne egyáltalán az oktató gárda? Azt majd élünk kis világunkba? Fogalmazzunk úgy, hogy beszéltem Gripen pilótával és hibának tartaná, ha kifarolnánk a NFTC-ből annak ellenére, hogy azért szerinte volt színvonal csökkenés. Csak éppen az egy olyan hatalmas tapasztalattal bíró nemzetközi massza, amit hazai képzés végtelen anyagi forrás mellett sem adna.

Szóval minek és hova ennyi géphez saját kiképzés...? Legfeljebb Ja-52 szintű gép kell az alapok felméréséhez, mint ami németeknél volt a Piaggo P.149 a hidegháború alatt. Ennyi.

Miből, amikor szárazföldiek egy keményebb COIN környezetben elvéreznének, olyan szar felszerelésük van?

Kapjunk már a fejünkhöz, de tényleg.

https://budapestbeacon.com/canada-foots-bill-for-hungarys-nato-pilot-training-scheme/
Ez meg egy régi hír, vannak benne számok is. Ha igaz az évi 9 milliós költség és évi 3-4 pilótát képeznek csak ki akkor is kb. a végtelenben lenne a megtérülési ideje a saját képzésnek. Egész egyszerűen a legalapvetőbb számokból az látszik, hogy értelmetlen hülyeség az egész. A gépek beszerzéséből majd megint szakít valaki valamit pénz és lehet a plebs-nek prezentálni az egészet, akik úgysem értenek hozzá vagy leszarják. A HTKA fóurm látogatóitól én viszont némileg logikusabb gondolkodást várnék el, bár lehet, hogy túl magasan vannak az igényeim...


>Ki lenne egyáltalán az oktató gárda?

Egyrészt a kényszerből** Kanadában oktatónak kinnmaradt magyar pilóták jönnének haza oktatónak. Esetleg azok, akik többször is elvégezték a tréninget, hogy ki legyen használva a létszám az NFTC-n, ha már egyszer kifizették. És hát ki lenne alkalmasabb oktatónak, mint azok a pilóták, akik harci típuson kb. ezer órás tapasztalatot szereztek, számos nemzetközi gyakorlaton is részt vettek (esetleg Kanadában még oktatók is voltak) és már kezdenek kiöregedni a Gripenről? :rolleyes:


** Kényszerből, mert amikor végeztek, itthon épp nem volt elég szabad hely/kapacitás a Gripenen, ők meg repülni akartak valahol. Épp ez a rugalmatlanság az, ami miatt "rossz" az NFTC, mert nehéz megmondani hogy hány pilótára lesz szükség 3-4 év múlva. Gripen típusképzés sem indul minden hónapban a svédeknél, addig is repülni kellene valamin, szintentartani. Ezért is "kell" az Alba/Alca. Ha már csak itthon képzik a pilótákat, akkor meg kb. 150 óra alatt megtanítják őket repülni, utána meg addig szintentartanak, amíg nem lesz egy szabad hely a Gripenen és mehetnek átképzésre. Vagy meg nem unják a várakozást és azt mondják akkor jó lesz a szállítógép is. Nyilván a következő néhány évben nem lesz ebből probléma, mert új gépekre kell a pilóta. Majd utána, ha már nem lesz üresedés a Falcon-okon, a KC-390-eseken és mégsem lesz új Gripen század... akkor megint csak évi 1-2 pilóta kell Gripenre vagy A319-re. A 20 + 10 db új Airbus helikopter személyzetének alapképzéséhez nem kell sugárhajtású kiképzőgép, ahhoz elég lesz a 4+4 Zlin. És a 2+2 Mókus. (Csak tudnám miért nem EC135, ha már venni kell.)
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest

>Ki lenne egyáltalán az oktató gárda?

Egyrészt a kényszerből** Kanadában oktatónak kinnmaradt magyar pilóták jönnének haza oktatónak. Esetleg azok, akik többször is elvégezték a tréninget, hogy ki legyen használva a létszám az NFTC-n, ha már egyszer kifizették. És hát ki lenne alkalmasabb oktatónak, mint azok a pilóták, akik harci típuson kb. ezer órás tapasztalatot szereztek, számos nemzetközi gyakorlaton is részt vettek (esetleg Kanadában még oktatók is voltak) és már kezdenek kiöregedni a Gripenről? :rolleyes:


** Kényszerből, mert amikor végeztek, itthon épp nem volt elég szabad hely/kapacitás a Gripenen, ők meg repülni akartak valahol. Épp ez a rugalmatlanság az, ami miatt "rossz" az NFTC, mert nehéz megmondani hogy hány pilótára lesz szükség 3-4 év múlva. Gripen típusképzés sem indul minden hónapban a svédeknél, addig is repülni kellene valamin, szintentartani. Ezért is "kell" az Alba/Alca. Ha már csak itthon képzik a pilótákat, akkor meg kb. 150 óra alatt megtanítják őket repülni, utána meg addig szintentartanak, amíg nem lesz egy szabad hely a Gripenen és mehetnek átképzésre. Vagy meg nem unják a várakozást és azt mondják akkor jó lesz a szállítógép is. Nyilván a következő néhány évben nem lesz ebből probléma, mert új gépekre kell a pilóta. Majd utána, ha már nem lesz üresedés a Falcon-okon, a KC-390-eseken és mégsem lesz új Gripen század... akkor megint csak évi 1-2 pilóta kell Gripenre vagy A319-re. A 20 + 10 db új Airbus helikopter személyzetének alapképzéséhez nem kell sugárhajtású kiképzőgép, ahhoz elég lesz a 4+4 Zlin. És a 2+2 Mókus. (Csak tudnám miért nem EC135, ha már venni kell.)
Tehát még mindig ott vagyunk, hogy olcsóbb és hasznosabb a NFTC...
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 931
73 369
113
Naná, az aki 4. gen gépet is gyárt komoly részben hazai erőforrásból és anno több száz gépes gépparkja is volt. Ez részben a múlt öröksége.


Lengyelek kb. 100 gépes aktív gépállomány környékén vannak és részben múlt is + ipar.


Ez is örökség és az ALCA is lényegében támogatási céllal lett átvéve, a légierőnek kiképzésre nincs szüksége annyira...


Örökség, nem vettek a hh óta tudtommal semmi újat.


Ez a semlegesség felvállalt ára. Mi viszont NATO tagok vagyunk. Mondjuk attól az országtól, ami air policy-ra EF-et vesz, azt azért nem tekinteném mércének.


Örökség ez is. Újat nemigen vettek ők sem.


Lásd Szerbia.


Lásd Szerbia.


Örökség és magyar 29+Alba szerű vegetálás van ott is évtizedek óta.


Nagy légierő, komolyan veszik magukat.


Nagy légierő, komolyan veszik magukat.

Namármost a HUNAF se nem nagy, nincs repiparunk és az örökség meg el lett herdálva olyan számokkal, hogy az gyalázatos. A válasz erre az, hogy veszünk a nagy semmire iskolagépeket? Szerintem nem...
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker
https://legiero.blog.hu/2009/11/25/bucsu_az_albatol_az_alca_helyet_ker/full_commentlist/1#c7811836




Nem tudom.


Nem tudom, de lásd AUT, semlegesség ára.


Mondanám, hogy Nyugat-Európán kívül csak annak nincs sugárhajtású kiképzőgépe, akinek nincs hangsebesség feletti típusa, de még a litvánok és az észteknek is van. Csak Macedóniának, Albániának, Boszniának nincs.

De egyik sem újan szerezte be őket, szinte mind hh-s örökség. Az Európán kívüli országok meg nem NATO tagok.

A NFTC betűszóból az N betűre felhívnám a figyelmed...

Tehát még mindig ott vagyunk, hogy olcsóbb és hasznosabb a NFTC...


Én egyetértek veled, hogy a jelenlegi gépállomány mellé kihasználtság és gazdaságosság szempontjából nincs értelme sugárhajtású gyakorlógépet beszerezni. Együttműködéssel, jobb szervezéssel/szabályozással meg lehetne oldani olcsóbban és hatékonyabban. De most láthatóan nem ez a célja a döntéshozóknak. Vannak mindenféle nagyratörő elképzelések hogy "Közép-Európa legütőképesebb hadereje lesz a magyar" és persze a "kiszolgáltatottság megszüntetése, mert mindenki ellenünk van/lesz" stb. És persze vannak kevésbé ismert okok, hogy kinek miért jó ha beszerzünk ilyen gépeket és ki milyen bérpótlékot kap, ha repülhet még valamin stb. Ugye a korkedvezményes nyugdíj a pilótáknál is el lett törölve?
 
M

molnibalage

Guest
Én egyetértek veled, hogy a jelenlegi gépállomány mellé kihasználtság és gazdaságosság szempontjából nincs értelme sugárhajtású gyakorlógépet beszerezni. Együttműködéssel, jobb szervezéssel/szabályozással meg lehetne oldani olcsóbban és hatékonyabban. De most láthatóan nem ez a célja a döntéshozóknak. Vannak mindenféle nagyratörő elképzelések hogy "Közép-Európa legütőképesebb hadereje lesz a magyar" és persze a "kiszolgáltatottság megszüntetése, mert mindenki ellenünk van/lesz" stb. És persze vannak kevésbé ismert okok, hogy kinek miért jó ha beszerzünk ilyen gépeket és ki milyen bérpótlékot kap, ha repülhet még valamin stb. Ugye a korkedvezményes nyugdíj a pilótáknál is el lett törölve?
Aki ezt a kijelentést tette nincs magánál. Lengyelország szintjére nőni kb. akkora feladat lenne, mint magyar holdutazás.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 119
33 402
113
Nem kell aggodni nem lessz hiany gyakorlok hasznositasaban... Nem kell megiedni nem fognak repult ora nelkul szetrohadni... A kikepzes mellett egyeb feladatokat is ellathat. Gyakrolas kepp meg kulonbozo celpontokat szimulalhat... A gyakorlogepekre is gyakorlott oktatok kellenek lehetoleg a "kioregedett" vadaszpilotak. /eletpalya modell.../ a sajat pilotaink mellett kepezhetunk az altalad felsorolt nemzetek legierejenek is... /tudid akik nem kepeznek magiuknak./ nem nftc t kell csinalni boven eleg ha evi 3-4 pilota beakad a mieink melle!!! /airbuspilcsibol ugye sok kell.../ ha sok az airbusz pilota a tarsasagok elobb valasztjak az airbust flottagerimcnek...de ebbe ne menjunk bele./ a kozos repternek hala akar civil tarsasagoknak is biztosithat a legiero berkepzest esetleg tovabbkepzest... Nem csak pilota hanem muszaki forgalomiramyitos stb legter biztos... Ez nem lessz rossz /civil vallalkozasnak is egy loves ugylet./ a legieronek lessz egy kis zsebpenze amit ha jol kezel gazdalkodhat... /muszzaki javitasok karbamtartas akar berbe is..../ es nem nem keverem a szezon a fazonnal minden hadaeregnek szuksege van arra hogy legyen egy kis mellejese akar cegek gyarak vagy iskolak altal... Mindenhol ahol eros a hadsereg igy van... /usa kivetel mert ott a civil befolyas nagyobb.../ es amerika megteheti hogy fegyvernemeinekfegyvernemeinek haderonemeinek ne legyen kulon bevetele mert az allam akarmennyit megfinansziroz ha kell... /na mi nem vagyunk ebbe a helyzetbe./

Hidd el hogy hasznosak leesznek azok a kikepzok ha lesznek.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Nemerson
M

molnibalage

Guest
Nem kell aggodni nem lessz hiany gyakorlok hasznositasaban... Nem kell megiedni nem fognak repult ora nelkul szetrohadni... A kikepzes mellett egyeb feladatokat is ellathat. Gyakrolas kepp meg kulonbozo celpontokat szimulalhat...
Miféle célpontokat?

A gyakorlogepekre is gyakorlott oktatok kellenek lehetoleg a "kioregedett" vadaszpilotak. /eletpalya modell.../ a sajat pilotaink mellett kepezhetunk az altalad felsorolt nemzetek legierejenek is...
Aha. És ezt miért tették ők, amikor a NFTC létezik..? Te egy igen tapasztalt gárdára bíznád magad vagy totál kezdőkre ahol olyan a repbiztonsági mutató, hogy sírvafakad az ember..?


/tudid akik nem kepeznek magiuknak./ nem nftc t kell csinalni boven eleg ha evi 3-4 pilota beakad a mieink melle!!! /airbuspilcsibol ugye sok kell.../ ha sok az airbusz pilota a tarsasagok elobb valasztjak az airbust flottagerimcnek.
..
Ez most magyarul vagy milyen nyelven van?

de ebbe ne menjunk bele./ a kozos repternek hala akar civil tarsasagoknak is biztosithat a legiero berkepzest esetleg tovabbkepzest...
Ezen a ponton már elfog a röhögés. Airlinerre nem katonai gépen képeznek embereket.

A többi részére már nem is reagálok akkora hülyeség.
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 119
33 402
113
A eheknek megeri a festouzem. Katonai celu repulogepek festesere. Nallunk azthiszed nem? Ugy hogy szervizhatter is all rendelkezesre kepzesi hely /iskola/ is... Stb...

Nem csak gyartani lehet a repiparba.
 

antigonosz

Well-Known Member
2013. június 30.
28 783
65 156
113
Elképesztő baromság, úgy ahogy van a cikk.
Ezért írtam hogy a múltkor olyat olvastam hogy a tartalékosok a nép ellen kelleneka kormánynak mai munkásőrségként. o_O Nagyon gusztustalan és színvonaltalan. Természetesen a másik oldal se jobb, sulykolják a szavakat, migráns, soros, szardzsentíni, stb. Katasztrófa hova süllyedt a média. Lásd még egy Zord G is megvehető volt és parancsra írt. Hát akkor egy indexes Panyi, vagy az a kígyóvállú Dezső András, Tóth G, Thüringer pff... Nulla. Sajnos ezért kell elolvasni mindent , minden xart , hogy nagyjából képben legyél mert olyan hogy független, tárgyilagos újságírás már egyik csatornán se érkezik, csak a ferdítés, játék a szavakkal, meg az olvasók megvezetése.
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 150
10 876
113
Nem kell aggodni nem lessz hiany gyakorlok hasznositasaban... Nem kell megiedni nem fognak repult ora nelkul szetrohadni... A kikepzes mellett egyeb feladatokat is ellathat. Gyakrolas kepp meg kulonbozo celpontokat szimulalhat... A gyakorlogepekre is gyakorlott oktatok kellenek lehetoleg a "kioregedett" vadaszpilotak. /eletpalya modell.../ a sajat pilotaink mellett kepezhetunk az altalad felsorolt nemzetek legierejenek is... /tudid akik nem kepeznek magiuknak./ nem nftc t kell csinalni boven eleg ha evi 3-4 pilota beakad a mieink melle!!! /airbuspilcsibol ugye sok kell.../ ha sok az airbusz pilota a tarsasagok elobb valasztjak az airbust flottagerimcnek...de ebbe ne menjunk bele./ a kozos repternek hala akar civil tarsasagoknak is biztosithat a legiero berkepzest esetleg tovabbkepzest... Nem csak pilota hanem muszaki forgalomiramyitos stb legter biztos... Ez nem lessz rossz /civil vallalkozasnak is egy loves ugylet./ a legieronek lessz egy kis zsebpenze amit ha jol kezel gazdalkodhat... /muszzaki javitasok karbamtartas akar berbe is..../ es nem nem keverem a szezon a fazonnal minden hadaeregnek szuksege van arra hogy legyen egy kis mellejese akar cegek gyarak vagy iskolak altal... Mindenhol ahol eros a hadsereg igy van... /usa kivetel mert ott a civil befolyas nagyobb.../ es amerika megteheti hogy fegyvernemeinekfegyvernemeinek haderonemeinek ne legyen kulon bevetele mert az allam akarmennyit megfinansziroz ha kell... /na mi nem vagyunk ebbe a helyzetbe./

Hidd el hogy hasznosak leesznek azok a kikepzok ha lesznek.

Te már megint miről beszélsz?
L-159-en előképezni Airbuszra? Mintha VW Polon készülnél mozdonyvezetőnek.
A többivel közben Balázs megelőzött.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 119
33 402
113
Igen a katonai airbus vagy epp bieing pilotak gondolod nem repulnek mashol a nagy vas elott kissebb sugarhajtasuval? Hanem legcsavarosrol atul az utasszallitora vagy tankerre.lehet a teljes oraszomot airbuson is teljesiteni csak az mennyibe kerul?