Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Plusz ha a tenderen indul egy hazai tipus barmibol. vagy hazai alternativa. Az igen csak lenyomja egy kulfoldi gyarto arait..es sok mimdenbe belemegy.... Meg akar kihelyezett foalkatresz gyartasra vagy vegso osszeszerelesre...
Is.
Ha meg jobb mint a kulfooldi gyarto termeke akkor meg mehet a gyartas...
Versenyt is general...
De ez csak egy.
A lenyeg hogy felnoljunk hogy mar nem pancser csakok vagyunk a vilag szinpadan...
Magyarorszag el es elni fog... Nem lehet csak ugy leirni. Es akik ezt tettek azok bizony rosszul tettek.
igazad van a btr motorja valahol a 70-es evek szinvonalan lehet..sokat ki lehetne hozni belole alap" tunningal"jobb minosegu .erosebb ,konnyebb ,alkatreszek felhasznalasaval .. kb mint egy alap robogotunning lecsereled a a variatort,kuplungot,kipufogot ,hengerszettet marad 50cm3 az berregod megbizhatobb jobb alkatreszekel mint a gyari ..de amig a malossi/polini kb evente 100.000hengerszettet/ variatort/kuplungot legyart ... a btr-hez mondjuk a max szeria amit legyartasz megtervezel max 500db lenne otvozetek,megmunkalashoz gepek tervezes fejlesztes es meg egy csomo dolog ami a kis szeria miatt az egekbe verik az arat,mindent meg lehet csinalni csak soha nem lenne gazdasagosA btr motorjabol is 10% ot siman kilehetne hozni plusszba egy motorfelujitas soran ugy hogy uj otvozetekbol keszult a piacon elerheto alkatreszeket epitenek be. /esetleg alkatresz utangyartassal foglalkozo ceggel csinaltatnak egy nagyobb mennyiseget./ezek a cegek altalaba veteran autokhoz es sport autokhoz gyartanak alkatreszeket /kis kozepes szeriaba./ithon is vannak ilyen cegek ... /beszallitok./ ...
A gardan hajtas szinten kikonyitheto modern otvozetekkel... Ahogy a valto esetleges jobb mukodesenek lehetosege is nyitott /legalabbis ami a hazai ipart erinti./
80-80/a motorja boven rejt meg tartalekot... /regi a motor az elv egyszeru csak modern alkatreszek kellenek es valaki aki belerakja./ hangsujozom a piacon elerheto /civil cegnek is. Nem haditechnikai eszkoz. Se egy dugattyu se a fotengely...se a tobbi. A zrinyi egyik fo celkituzese hogy a MH ne jarjon ugy mint az egeszsegugy. /ami fo hibaja valojaban nem is maga az egeszsegugy hanem ahozza kapcsolodo agak. A gyogyszergyartok irrealisan magas haszonkulcsal dolgoznak az allam iranyaba ahogy ahogy az orvosi muszerek es eszkozok ara is tul magas.../tul nagy a haszonkulcs./ az orvosi muszergyartokat kellene osztonozni.../olyan feltetelekkel hogy az allamnak kedvezmenyesen szalitson..../ a gyogyszergyarak alami tulajfonat novelni es ugyan ezt eljatszani./allami szfera iranyaba 0% kozeli profittal ertekesites a civil szferabol bearamlo osszegbol gazdalkodjanak plusz az allam finanszoirozzon meg par gyogyszerfejlesztest... Mint mondjuk vakcinak.../ allami tobsegi tulajdonu gyogyszereszeti vallalatokkal akar politikai dontesek kartyajaive is valhatnanak... Lasd bayer..../igaz ott kicsit bujtatottabb a tulajdonosi struktura... /ceg tulajdonosa a reszvenyek egy hanyadanak ami ceg tobbsegi tulajdonosa egy masik ceg aminek a tobbsegi tulajdonosa egy bank ami tulajdon reszenek legnagyobb hanyadat egy allami bank birtokolja es a tobbi...
Egy oerszagba az allam kiepult ceghaloval rendelkezik mimden fontos iranyba tudja iranyitani es uralni a gazdasagat. Ami egy nagyon fontos feladata.
Kamaz motor van benne.Egyszerüen rá kéne kérdezni a gyárraigazad van a btr motorja valahol a 70-es evek szinvonalan lehet..sokat ki lehetne hozni belole alap" tunningal"jobb minosegu .erosebb ,konnyebb ,alkatreszek felhasznalasaval .. kb mint egy alap robogotunning lecsereled a a variatort,kuplungot,kipufogot ,hengerszettet marad 50cm3 az berregod megbizhatobb jobb alkatreszekel mint a gyari ..de amig a malossi/polini kb evente 100.000hengerszettet/ variatort/kuplungot legyart ... a btr-hez mondjuk a max szeria amit legyartasz megtervezel max 500db lenne otvozetek,megmunkalashoz gepek tervezes fejlesztes es meg egy csomo dolog ami a kis szeria miatt az egekbe verik az arat,mindent meg lehet csinalni csak soha nem lenne gazdasagos
egy motorcsere jobban megéri. Eleve egy kifejlesztett, nagy szériás motor, ami kipróbált, kevesebb kockázat és kisebb költség. Nem véletlen, hogy a nagyok is gyakran meglévő elemekből dolgoznak.igazad van a btr motorja valahol a 70-es evek szinvonalan lehet..sokat ki lehetne hozni belole alap" tunningal"jobb minosegu .erosebb ,konnyebb ,alkatreszek felhasznalasaval .. kb mint egy alap robogotunning lecsereled a a variatort,kuplungot,kipufogot ,hengerszettet marad 50cm3 az berregod megbizhatobb jobb alkatreszekel mint a gyari ..de amig a malossi/polini kb evente 100.000hengerszettet/ variatort/kuplungot legyart ... a btr-hez mondjuk a max szeria amit legyartasz megtervezel max 500db lenne otvozetek,megmunkalashoz gepek tervezes fejlesztes es meg egy csomo dolog ami a kis szeria miatt az egekbe verik az arat,mindent meg lehet csinalni csak soha nem lenne gazdasagos
Plusz ha a tenderen indul egy hazai tipus barmibol. vagy hazai alternativa.
Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.egy motorcsere jobban megéri. Eleve egy kifejlesztett, nagy szériás motor, ami kipróbált, kevesebb kockázat és kisebb költség. Nem véletlen, hogy a nagyok is gyakran meglévő elemekből dolgoznak.
Azért az már komolyabb átalakítás, vagdalkozás, más kábelek, hűtő stb esetleg.Kamaz motor helyet nyugodtan mehetne bele újabb Belarus Maz motor is. Igaz az már inkább német. Egyébként a Kamaz motor simán kibír +15-30 lóerőt. Úgy hogy komolyabban nem is kellene belepiszkálni.
Miert van az hogy a problemat keresitek.a megoldas helyett.
Oroszorszagba a gyarto. Magyarorszagon kis pista a nagyvalalkozo kisbeszallito. Megvesz egy mar kifelylesztett termek 500 /amit szorozz fel potalkatreszbazis stb./ xxxx db os license gyartasat. /ruszki a gepre. Leutaz cnc t beallit lent dekkol 3 napot kinyomja a gep az arut /tuloraba.este./ majd megy haza. A ruszkihoz a penz a homvedaeghez az alkatresz. Hazai gyartotol!
Ha Rába csinálja, akkor az minden lesz, csak olcsó nem.Lehet Patria/Enigma,akármicsoda csúcs járgányt venni-de abbol nem lesz sok.Kell egy olcsóbb tipus is......Nem igényel extra beruházást,a Rába képes lenne kivitelezni a programot.Beleértve az igényreigazitást is.
Porlasztó,adagoló plusz sűrítési arány állítás vagy csere. A régi ruszki adagolók porlasztok szinte csereszavatosak voltak egymással. Ehhez ha szükséges a szelepeket után állítod.Azért az már komolyabb átalakítás, vagdalkozás, más kábelek, hűtő stb esetleg.
Kamaz már 1992 vagy 93 óta nem gyárt motort mert a motorgyártó részlege leégett. Vagy Jumz motorral szerelték a 95 utáni kamazokat. Vagy néha maz motorral. Volt egy pár évig még a 90 es években hogy Rába-Man motorral is szerelték.Kamaz évi kb +40000 teherautót gyárt, a motort hozzá szintén. Elég nagy szériák? Persze több féle motor. A nálunk levő btr motorral műszakilag szerintem nem volna gond, elég régi Kamaz kóricál az utakon még amik komolyabb igénybevételt kaptak. Csak a LE kevéske, de igazából szét lett gyilkolva +500db btr-80, kell az az erősebb motor? Annál jobban vágtatnak vele terepen. A btr-82 300 lovas motorral van gyártva, szabvány 740.14 -es motor.
Ahhoz eleg jo tetel hogy komoly kedvezmemyeket kapjon a honvedseg.../ugye itt mar uj akar civil cegek is szobajohetnek..mint akar egyuttmukodo partner kivitelezo vagy hasonlo.../Porlasztó,adagoló plusz sűrítési arány állítás vagy csere. A régi ruszki adagolók porlasztok szinte csereszavatosak voltak egymással. Ehhez ha szükséges a szelepeket után állítod.
Egyébként már láttam olyan kamaz motort amit itthon "felturboztak" jócskán. Simán elbírja. Normális gépműhely kell neki. Az meg van itthon pár neves. Űrméret feletti dugatyú. Új szelepek. A féltengely köszörülés, új erősebb csapágyazás. Plusz az előbb említett porlasztok,adagolok. Meg lehetne csinálni. De sokba kerülne. Inkább prospektus és új motor bele.