Izraeli AESA radar van rajtuk....Kolumbiaiak a saját gépeiket huzatták fel,és nem kérték az AMRAAM integrációt.Meteor meg szolgálatban van már egyáltalán?Hogyne, óvatosan bánok a repórákkal.
Olyan fődarab cserék/sárkány megerősítések, hajtómű és alkatrész ellátás mellett mint az USA-nak van, sima liba sok sok ezer órát reptetni még őket. Gyártó ország, világ első a légierő kiszolgálásban, otthon van nekik minden helyben.
Amúgy Izraeli Kfir-ről van szó, nem F-15 ről, de ez most legyen lényegtelen.
Én a magyar valósághoz megfeleltetve azt látom, hogy kifizetnénk nem kevés pénzt 25+ évnél öregebb gépekért, ami valós AESA radar+Meteor képességgel vagy rendelkezik vagy nem, ha igen nem sokkal olcsóbb, mint a Gripen.
Milyen AESA radar van a Kolumbiai gépekben? A Derby az még mindig nem Meteor, de még csak nem is AMRAAM.
Most arrol van szó,hogy mégsem járható út a használt Gripen C/D beszerzés,és a használt F16 piac sem olyan rózsás-új gépekre meg nincs pénzünk.Még azt a maradványértéket sem tudjuk,mennyi lesz.És kéne még 1század gép is......(jajistenem,a bili!)Akkor lehet gondolkozni,hogy mi is legyen.Sok variáció nincs a piacon.Használt EF2000?Kinai JF17?Koreai FA50?Vagy a felpofozott Kfir?Én az utóbbira szavazok.3oldalon ki is tudnám fejteni,hogy miért,de most nincs hozzá kedvem.Meg minek?Ugysem gondolja át józan paraszti ésszel a kutyasem