A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Karak95

Well-Known Member
2018. december 16.
158
295
63
Minek jönnének ide a norvégok???
Van elég repülőterük, van elég repülőgépük, van elég szabad légterük.
Van elég pénzük, hogy újabb és korszerűbb alapfokú kiképzőgépeket vegyenek, ha szükséges.

Nem tudom, mennyire pontosak az adatok, de:

Royal Norwegian Air Force Flight Training School
16-18 Saab MFI-17 Supporter
9 F-16B

Lehet hogy az L-39NG alapfokú sugárhajtású kiképzőgéppel fognak Magyarországon gyakorolni? :rolleyes:
Mert az nincs nekik. Valószínűleg most Angliába vagy Amerikába küldik emiatt a pilótáikat.
Mert ahogy már korábban számoltuk, évente 2-4 magyar vadászpilóta képzése nem használja ki a 3-4 L-39NG kapacitását.

Valószínűleg napsütéses jó idő az nálunk van több.
Csak logikai alapon simán következtetek , hogy itt mindenkinek , a kadét név hallatán a katonai pilóták jönnek be , de NEM …

Hiszen évi 200 fő katonai pilóta indítása a gazdag norvégoknak is sok , DE nem a Norwegian Air Shuttle-nak.

(A norvég fapados is rekordot döntött tavaly


Közel 86%-os kihasználtsággal működött és így 37,34 millióan utaztak a Norvegian-nal)

Itt jön be ….. , hogy Nyíregyházán nagyon rég óta volt , van , és úgy néz ki lesz pilóta képzés.

Korábbi hir :

Korábban csak külföldön volt, tavaly óta viszont már idehaza is elérhető a légitársaság által kínál kadét program. Nyíregyházán a Tréner kft , Wizz Air két év alatt a nulláról eljuttatja a kadétokat az Airbus A320 jobb első ülésééig.

Ergo a norvég kadétképzés nem más mint Airbus pilóták közös képzése Nyíregyházán a Wizz Air - rel .
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Lesz újra nemzeti légitársaság vagy mire gondolsz?
A norvégoknak már van is vagy 25 éve, van vagy 150 gépük és vagy 100 további megrendelésük, hasonlóan gyorsan törnek fel mint a WizzAir (a karbantartási munkákat a gépeik jelentős részén Ferihegyen a Lufthansa Technik Bp. végzi). :) Ezekre azért nagyon sok pilóta kell, és sok pénz ide vagy oda, ott északon nem hiszem hogy jobbak lennének az időjárási viszonyok a kiképzéshez mint nálunk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 092
33 365
113
No meg a nowegian. Nagyon megy a szeker nem gyozik geppel es szemelyzettel... Latom mar kapizsgaljak eggyesek hogy minden mindennel osszefuggesbe van es nem hulyeseget csinalnak es vadaszpilotan tul is van elet nem csak vadaszpilotabol all a vilag pilota allomanya.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 923
73 356
113
Van logika abban, amit írtok.

De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ha igény van rá és megéri, akkor biztos alakít rá valaki egy vállalkozást. Ahogy most is van már vagy két tucat helikopteres és repülőgépes civil cég az országban, aki oktatást is vállal. Ezek szerint jönnek a norvégok is.

Vagy itt épp a Honvédség piaci alapokra helyezése zajlik? Bérszállítás, pilótaképzés civil cégeknek, fegyverek gyártása eladásra stb. stb. Vagy ez is csak a HM EI Zrt-nek jelent milliárdos nyereséget?
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 020
26 550
113
Lehet, hogy szembesültek a ténnyel, miszerint az önálló pilótaképzés egy igen költséges beruházás, amire a saját igényeink miatt nincs szükségünk, így most próbálnak még résztvevőket felhajtani.

Az ésszerű megoldás hat turboprop lenne itthonra nyolc Zlin és két Robinson mellé meg négy Masters a lengyel század mellé, Lengyelországba! No persze ez ésszerű lenne...
 

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 144
10 859
113
Igen. Már évek óta tanulnak pl. török diákok magyar repülőiskoláknál. Azt nem tudom, hogy melyik cégtől, vagy milyen formában. Vagy ott van a Wizz Air kadét programja. Ők Nyíregyházán, Görögországban (és talán Litvániában) képeztetik a saját kadétjaikat több iskolában is.
Leonardo learning?

Az uj repuloter allat se 0 rol kiepitett repulloterben gondolkoznak. /de egyenlore ez meg nem a legfelsobb kor dontese csupan egy javaslat szamukra./ a cel a civil utadforgalom es minden egyeb szetvallasztasa....
Tököl, Lacháza?
 

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 619
5 337
113

Még jó, hogy most épül a CargoCity, és talán lesz új terminál :D csak klasszik légitársaság LiszFerire, az úgy tényleg gyér lesz.... Amúgy az egész a környező kerületek sara, mi a f@sznak kellett építési engedélyt kiadni x méterekre a reptértől. Top komment a face-ről: 20 méterre van a házunk a karbantartó hangároktól, elviselhetetlen a zaj..... :D

OFF
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ahogy hallottam, annyi köze van, hogy technika hiányában* civil cég(cégek) képezte az alapokra a katonai pilótákat.
*:a Mókusok nagyjavításon voltak. A Zlinek meg nem úgy sikerültek a gyárban, ahogy a Zlin gyár ígérte. (A 242es esetében súlypont, a 143 esetén meg súlyproblémáról hallottam. Lehet, nem véletlen, hogy a 143-okról a héten láttam először képet, amin a levegőben vannak. Annak ellenére, hogy elvileg 2017-ben érkeztek.)
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Karak95

Well-Known Member
2018. december 16.
158
295
63
Van logika abban, amit írtok.

De mi köze van a Honvédségnek a civil pilóta képzéshez?

Ha igény van rá és megéri, akkor biztos alakít rá valaki egy vállalkozást. Ahogy most is van már vagy két tucat helikopteres és repülőgépes civil cég az országban, aki oktatást is vállal. Ezek szerint jönnek a norvégok is.

Vagy itt épp a Honvédség piaci alapokra helyezése zajlik? Bérszállítás, pilótaképzés civil cégeknek, fegyverek gyártása eladásra stb. stb. Vagy ez is csak a HM EI Zrt-nek jelent milliárdos nyereséget?
Túl van fantáziálva dolog sokak részéről !!!
Ez egy kompenzációs üzlet a norvégok részéről , olyan mint a hűtőgépgyár volt a svédek részéről.(azt most nem is lehetne szerződésbe foglalni )
Nem kell bele többet látni , más világ a kettő - a repülőorvosi ellenőrzése sem egy kategória.
Az aduász még nincs kijátszva , langsam spazieren, langsam , majd ha Benkő bejelenti a légvédelmirendszer vásárlását , és a norvég érintettsége kijön - ahogy előszőr írtam neked nem kell túl bonyolítani , sima logika.
 
  • Tetszik
Reactions: honved

ms07

Well-Known Member
2012. október 19.
3 619
5 337
113

Ha a rengeteg fapad lemegy Kecskemétre, akkor az ottaniak fognak tiltakozni.... Ráadásul ahhoz a forgalomhoz neccesen elég az egy pálya. Ha csak klasszik légitársaság marad LisztFerin, az úgy elég aránytalan lenne, abból újabb botrány lesz csak. De a Cargo-val meg mi a baj? Jön pár naponta egy Jumbo, DHL, meg a kisebb ATR-ek, rendszeres napi szinte csak a Qatar Cargo van....
 

honved

Well-Known Member
2010. június 2.
9 927
18 398
113

Komoly katonai "szakértő". Éppen csak azt nem tudjuk, milyen lesz a jövő háborúja. Egyébként, a kiberhadviselést, mi is sokszor hangoztatjuk. A jelenlegi háborúkat látjuk, azokban sok régi elem van, néhány új megoldással. Mindenkinek a múlt háborúiból kell tanulnia, mert a jövő katonai összecsapásait, csak elképzelni lehet. Ami nagyon nem biztos hogy úgy is lesz.