1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. krisss

    krisss Well-Known Member

    És nekünk szerinted lesz 2 századnál nagyobb akármilyen légierőnk ?
     
    Nagy Csaba and blogen like this.
  2. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    na mert a mostani grif lízing aztán nem drága? mert ha grif E-t veszünk/lízingelünk akkor 35-40 környékén megint lehetne gondolkodni ha meg megvennénk az F35-öt és nem basznánk el a pénzt méregdrága lízingre meg arra hogy 2 típust tartunk fent hanem 2x12+4 F35 századot (összesen 28 gép) talán több értelme lenne
    Picik vagyunk mi két típushoz , főleg ha az egyik 5.genes gép , akkor már én inkább választanám a drágábbat és jobbat és megoldanék egy problémát jó hosszú időre minthogy részmegoldásokkal odázom el a döntést ... kell a két század de nagyobbról álmodni itthon butaság , sosem lesz már 3 repülő ezredünk , annak a kevésnek baszott jónak kell lennie
     
  3. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Hány méter kerítésdrótot kőne szállítanunk a két század F-35-ért?
     
  4. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ahogy most mennek a dolgok,már 1 normálisan felszerelt század is előrelépés lenne.De tényleges háborús helyzetben meg legalább 3 század kéne.Mintahogy tüzérségből is kevés az 1 osztály 3dd-hoz-de már az egy osztály is örvendetes
    Gripen E szerintem is csak max középtávú megoldás,és még arra sem a legjobb.Akkor inkább maradjunk a Griff Cnél,korszerűsitve.De mint minden,ezt is ki kéne számolni-és távoltartani a kérdéstől az aktuálpolitikát
     
  5. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ott a link, vilagosan leirja, meg ideztem is, szo szerint hasznalja a dispersed szot.
    Ha nem megy angolul, nem kellene vitazni.

    Annyira unalmas ez a szanalmas, gyerekes vitastilus, komolyan. Kijelentesz valami marhasagot nagy hangon, egy cikkbol kiderul, hogy hulyeseg, mire varsz par napot, majd valaszolsz egy ilyen elterelo kerdessel.
    Grow up.
     
  6. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen, az angolul nem ertok ilyesmiket szoktak osszeokoskodni sajat kutfobol az F-16F-rol, vilagos. :D
    Szemben a te levegobol elohuzott "kiszivargott" :D sztoriddal szerintem en meg joparan inkabb egy valodi pilotanak hiszunk.
     
  7. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Mert egy svéd pilóta nem lehet elfogult egy kicsit sem,és nem kaphatja parancsba sem,hogy egy kicsikét propagálja a gépét,hátha sikerűl még eladni párat.A nyelvtanulás meg csak magolás,logikához már egy kicsit gondolkodni is kellene....
     
  8. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    hát ezen a linket a 1,8/24,x60x60x1200 mm -es drótfonalat nézzük akkor
    1tekercs=1,2m = 9800ft (kb 34 USD)
    1 F35 = 120M USD (link kb kerekítve)
    24 gép = 24x120= 2880M USD
    2880M /34 USD = 84705882,4 tekercs vagyis 101647059 métert (101647 kilométert) kéne szállítani ha az amik is belemennek :D
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Tök jó, hogy dispersed, de hova? Tényleg nem érted? A svédeknek ki volt építve az a sok hely. Valamiféle kis hangár, nem csak közút, hanem egy kisebb méretű reptér, stb. Nem csak egy út vagy aszfaltcsík a semmi közepén.

    Az USAF nincs arra felkészítve, hogy mondjuk egy 24 gépes századot szétdobjon több helyre. Gyakorolják ezt is, de nem ez az alapvető koncepciójuk. A svédeknek meg ez volt. A hangsúly a volt-on van. Erre tervezték a Gripent is, teljesen feleslegesen. Kikapták belőle a sugárféket és az egyéb alternatív fékezés és a gép kis tömegéven bazíroztak arra, hogy a gép képes arra kisebb erővel, mint a Viggen volt. Csak teljesen dobták ezt a koncepciót.

    A világon minden légierő, aki ezt gyakorolja az felkészülés az elképzelhetetlenre. Mert pl. ha megbénítottak egy repteret úgy szeretném tudni, hogy hogy a búbánatba fognak felszállni a gépek és átállni airstip üzemre. Hát sehogy. Ez csak a konfliktus előtt lehet. De a mai korban, amikor ma lősz egy képet, a képen rajta van a GPS koordináta és az iránya is, kb. fél percbe telik eljuttatni a világ túlsó felére és az ember tudja, hogy hova kell lőni, hol van ez a tartalék izé, amit sanszosan nem véd semmi. Nincs se betonbunker, se légvédelem.

    Ezért van az, hogy aki komolyan gondolja ma légiereje védelmét, az betonfedezéket épít, hogy precíziós és nagy tömegű pct. rész nélkül esélye se legyen semminek. Ezek viszont szubszonikus dolgok a ballisztikus rakétákat leszámítva, tehát ezeket egy olcsóbb és kis HMZ-s légvédelem is leszedi, ha van belőle elég.

    Egy airsrip üzem esetén meg semmiféle védelem nincs. És mivel nem két perc még egy ilyen üzemet kis időre sem létrehozni, ezért nem érv az, hogy a mobilitása ér bármit is. A hidegháború alatt, amíg az információ terjedése csigalassú volt és a navigáció pontatlan, addig ért valamit. Ma ennek már jelentősége kb. semmi.

    A vitastílusról meg annyit, hogy az A400 kapcsán is akkorát égtél, mint a Reichstag...
     
    Nagy Csaba, fishbed, Celebra and 3 others like this.
  10. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Szerintem ezzel a felvetéssel a gond az lehet hogy honnét akasztol le 28 géphez való pénzt? Megint ott tartanánk mint a jóska pista báá besült t...ke. Másra aligha jutna a két szd-nyi 35 ön kívül, mert szárazföld is létezik.
    A másik század ha lenne majd akkor valami igénytelen,tesco gazdaságos vas legyen akkor. Mindenre egy 35 ös túl drága. Nem beszélve arról hogy a szomszédoknál is nem látok semmilyen lehetőséget az elkövetkező jó pár évben ami indokolná két századnyi 35 öt. Szerintem még a romiknál is kérdéses lesz. Pláne ha jönne egy újbóli penzügyi válság. Ha már túlarazott F-16 bol táraznanak be. Ami reális a környéken.
    Horvatoknál nevetséges 6-8 db gép beszerzese. Majd ha gáz lesz mehetünk oda is repkedni.
    Bolgárok szintén valami 8-10 géppel terveznének évek óta. Ha lenne rá pénzük. Ha ott is befigyel a későbbiekben valami gebasz majd akkor oda is mehetünk repkedni.
    Romik. Végre elértek azt hogy az f-16 ik adjanak már készenlétett. Hány év utan is?
    Szlovákoknál F-16 os lesz majd valamikor 2020 után.
    Ha valami gebasz lenne pár év múlva a gatyád is rámene a 35 re. feltéve ha déli szomszédoknál be kell majd segítenni. Meg mire küldenél 35 öt?? A szép balkáni vadregényes hegyek bombazgatására. Más rációt az elkövetkező évekre ott nem látok.
    Egy ilyen kaliberű gépet ki kell hasznalni. Nem elfecsérelni. Az pedig jóval komolyabb légierővel rendelkező elenfelet kívan. Nem 20-30 éves gépekkel rendelkező légierőt. Meg éljen alah. Ja nehogy megtámadjanak minket. Kik?
    Ha pedig komolyabbra fordulna akkor a sugárzás garantált lenne a Kárpát Medencébe is.
     
    Celebra likes this.
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    A hatékony védelemhez sok rakéta kell. Valahogy így:

    SHORAD: nagyon sok a bejövő egyszerűbb pgm fegyverek ellen (bomba, rakéta)! A shorad ma már elsősorban a pgm ellen véd, hatókörébe ellenséges gép már nem repül be. Minek is tenné! Ebben a műfajban még a gépágyú is szóhoz jut. Nem feltétlen a legolcsóbb egy jó shorad rendszer.

    MRAD: sok kell a bejövő komoly fegyverek (cirkálórakéták) és az esetleg berepülő ellenséges gépek ellen. Még komoly légierők, full EW-vel és AR fegyverkészlettel se szeretnek berepülni ma már. Pláne nem egy NASAMS üteg fölé! Ennek a szintnek van valószínűleg a legjobb ár/érték aránya

    LRAD: kevés rakéta és inkább elrettentésből. Puszta léte tehermentesíti valamennyire a többi rendszert, feltéve, hogy azok komolyan vehető szinten léteznek. Ugyanakkor drágasága miatt mennyisége rendkívül korlátozott lesz, így önmagában rendkívül keveset ér! Olyan egy légvédelmi rendszerben, mint a zárókő egy boltívben.
     
  12. lincolnosiris

    lincolnosiris Active Member

    Egy jó ideje nem néztem be ide, a szándékon kívül van valami újdonság a szállítógépek beszerzésével kapcsolatban?
     
  13. borisz

    borisz Well-Known Member

    Nem, arról megy a vita, hogy két századnyi Kfirrel, vagy F-35-el váltsuk-e a Gripeneket.
     
    pöcshuszár, tomsinner and Anti like this.
  14. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    a haderőfejlesztés nem pénz hanem akarat kérdése , NAGYON nagyon sokszor leírtuk , az emberi tényező (pilóták , földi kiszolgálók stb) a nagyobb gond
    másik dolog, Te is leírtad a pénz problémáját , erre idehoznál egy második "tesco gazdaságos" típust, sajnos hivatalos infókat nem adhatok ki nyilván de higgyétek el hogy a több típusos üzemelés kb annyit pénzt elvisz mintha egy drágább típusból vennénk többet
    nem, csak a vita megy , felülről pedig hallgatás
    azért nem ilyen drasztikus a helyzet :D
     
  15. KoviUbi

    KoviUbi Well-Known Member

    Ennyi fémből már magunknak is építhetünk repülőt :D
     
    borisz and svajcibeka like this.
  16. Anti

    Anti Well-Known Member

    Hát ha már ennyire konkrétan rákérdeztél akkor válassz egyet azok közül akivel háborúztunk az elmúlt száz évben.

    Amit írsz hogy nincs komolyabb légierő a környéken az igaz lehet mondjuk az elkövetkezendő tíz évben. De tudjuk is mi hogy ki mit szerez be mondjuk 15 év múlva.
    F-35 meg 40 évre lenne(ha csak az F-16-ból indulok ki), így hosszú ideig a lehető legjobb gépünk lenne.
     
  17. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Nem arról megy a vita hogy az 1 századnyi Gripenhez vagy F-35 kellene valami olcsóbb tipus is.
    Ja akarat. Akarat csak akkor lehet ha pénz is van. 2020 ra il utánra pénzügyileg a világra a guruk nem jó éveket jósolnak.
     
    Nagy Csaba and Celebra like this.
  18. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    fordítva , pénz akkor van ha akarat is van , ha nem így gondolod akkor furcsán látod a világot
     
  19. Anti

    Anti Well-Known Member

    Pénz arra van amire akarjuk hogy legyen. :D
     
    tonyo likes this.
  20. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    nem ezt írtam én is ??? :D
     
    Anti likes this.

Ezen oldal megosztása