1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Fogalmazzunk úgy, hogy nagyon nem értek egyet...
    1. Senkit nem érdekel a békeidős mozgatási esetleges korlát. Ha háborúban terepre kell menni senkit sem érdekel, hogy gumikerekes esetleg jobban mozog úton. Háborúban a személyzet a háborúban használható képességeket akarja.
    2. Miért is kell vasútra tenni vagy trélerre? Tudnak mozogni úton is, csak nem kell száguldozni. Háborúban meg senkit nem érdekel, hogy sérül esetleg az út.
    Egyébként nézzük meg, hogy a hadrendben levő 155 mm-es lövegek közül mennyi a kerekes és mennyi lánctalpas. A mozgékonyság fétises francia CAESAR és néhány ország saját gumikerekes alváza miatt (szerbeknél és cseheknél) alig van gumikerekes tüzérség. A koreai K9, a német PzH2000, az angol AS.90 a hadrendben maradó M109-ek, az oroszok minden lövege 2S19 Msta és utódja is lánctalpas még a 122 mm-es űrméret, de a hh alatti 105 mm-es lövegek is. Okkal.

    A gumikerekes tüzérség az unikum még típus mennyiséget számolva nemhogy a hadrendben levő tüzérségi járművek mennyiségét nézve...
     
    Loken, tindalos, svajcibeka and 5 others like this.
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A PZH jóval könnyebb, mint a Leo-k. Ugyan az az alapja, és ugyan úgy gumibetétes lánctalp van rajta.
    A németek simán oszlopban ráküldik a közútra.

    Persze ez nem autopályázást jelent, tehát a tréler is indokolt, de nem akkora probléma, mint gondolod.
    A kerekes önjáróknak az az előnye, hogy egyrészt valamivel kisebb a logisztikai igényük, jóval olcsóbbak (fele?), és szépen itthon mi is össze tudjuk pattintani az alap logisztikai jármű típusainkra.
     
    Loken, Masztiff, Ocses and 2 others like this.
  3. Parapitecus

    Parapitecus Active Member

    Arra azért kíváncsi lennék, hogy a háború tizedik napja után milyen állapotban lesznek a közútjaink.
     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ..viszont sokkal kisebb darabszámba is gyártják.
    Szerintem jóval 30 alatti van az éves termelés. És ne felejtsük el, hogy a mi rendelésünk sem csak 44 Leo 2-esből áll. Van mellette 24 PZH+5 support jármű. Mind azonos alapon.
    A Katari megrendelés 2013-as. 24PZH+62Leo2+X support. És még jódarabig gyártják őket, mire a mi csomagunkat elkezdik.
    Különben én általános kapacitásbővülésre gondoltam. Azt is el tudom képzelni, hogy a most meglévő 2db Puma "sorból" egyet átállítanak Leopardra, a tervezett összesen 3 Puma sorból 2-t kipakolnak a leendő megrendelő országokba ellentételezésként.
    Lenne értelme! ;)
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem lenne.Mit csinálna a gyár a gyártósorral meg az emberekkel ha előbb befejezi a gyártást minthogy beérkezik a következő megrendelés?
     
  6. Septimus

    Septimus Member

    Milyen tempót tud a Pzh2000 vagy a Leo 2 közúton gumibetétes lánctalppal, anélkül hogy rongálná az utat? Szerintem fontos szempont, hogy háború esetén se vágjuk agyon a saját infrastruktúránkat, mert az utánpótlást mégiscsak azon kell szállítani, és állítólag a nemzetgazdaságnak sem tesz jót. :) De amúgy lassan meghajlok érveitek súlya alatt. :)
     
    Loken and Lelkeslaikus like this.
  7. arcas

    arcas Well-Known Member

    Háború esetén nem a hosszútávú nemzetgazdasági érdeket nézve gördülsz ki a laktanyádból, hanem:
    1. először is örülsz annak, hogy még élsz és az ellen nem bombázott szét Téged az ágyadban,
    2. hogy eljutottál a technikádig és be tudtad röffenteni + még mindig élsz,
    3. hogy elhagytad a bázisodat maxigázzal és a társaiddal még mindig egyben vagytok, tehát még élsz,
    4. abban reménykedve hogy a felettesed tudja mit csinál és ideális körülmények között visz Téged harcérintkezésbe az ellennel és igy túléled az első órákat...
    Hogy mekkora barázdát hagysz eközben a közutakon magad után az qrvára nem számit hallod...
     
  8. borisz

    borisz Well-Known Member

    Amúgy biztos, hogy olcsóbb? 8 köpeny, egy rakat difi, mindenféle tengely, meg ilyen szir-szarok.

    Persze, nem gond, ha nincs felszántva minden út, de ugye a lánctalpasnak nagy előnye. hogy árkon-bokron át. A hátországban, talán, ha szerencsénk van, éppen maradhat a hálózat, de ahol összecsapások vannak... Gondolj bele, valahova leesik pár aknagránát. Az is hagy nyomot. De ha nagyon védeni akarjuk, lehet rekvirálni utánfutókat az ipartól.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem hiszem hogy ez akkor bárkit is érdekelni fog...
     
    arcas likes this.
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem fog és nem lesz legyalázva. Mert annyi katonai jármű nincs, hogy lelakják és akkora tűzerő sincs, ami azt tönkretegye...
     
    Loken and rudi like this.
  11. Anti

    Anti Well-Known Member

    Veletlenul nem egy volt katonat b.szogatsz ? :D igaz amit irsz de megis :)
     
  12. Lelkeslaikus

    Lelkeslaikus Member

    Para szerintem inkább itt arra céloz, hogy a megroggyant közúthálózat miatt a gumikerekesek máris hátrányba kerülnek.
     
  13. Septimus

    Septimus Member

    Értem. És az üzemanyagot majd repülőn/helikopteren visszük a Pzh2000 után, miután agyonvágta az utat? Ugyanis megeszik kb. 300 liter üzemanyagot 100km-en, és sokra nem mész, hogy túlélted az első csapást, ha utánpótlás hiányában leállt a technika. A logisztikát nem csak a katonák bosszantására találták ki, higgyétek el nekem, hogy jó lesz ha megmarad az út mögöttetek, amin jön üzemanyag, lőszer, erősítás, stb.
     
    HAndrás likes this.
  14. arcas

    arcas Well-Known Member

    Nemtom, nem b.szogatok senkit. De valljuk be ez az "aszfaltkimélés" dolog egy háborús témában olyan izééé...:)
     
    Kishuszár, Ocses and rudi like this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Most soroltam fel neked, hogy mi mindent kell legyártania az elkövetkezendőkben a KMW-nek. Szerintem még egy emelt kapacitással is bőven el lesznek látva melóval az elkövetkezendő 10-15-20 évre. Ennyi időre lazán létesítenek új gyáregységet.
    A fél világnak Leopard tankjai vannak és ennek igen jelentős része még mindig A4. Ezeket vagy korszerűsíteni vagy cserélni kell igen záros határidőn belül. És emellett még ott a BW járművek javítgatása.
    A nehéz technika különben is reneszánszát éli. Tehát ha van egy kis lóvéd, és tőzsdei befektetésen gondolkodsz, akkor KMW meg Rheinmetall részvényt kell venni... ;)
    A kihelyezés meg már csak azért is OK a németeknek, mert ha csökken a megrendelésállomány, akkor szimplán kevesebb megrendelést kapnak a kihelyezett kapacitások. Bár szerintem a külső gyártás olcsóbbra fog nekik kijönni...:rolleyes:
     
  16. Septimus

    Septimus Member

    Merő véletlenségből voltam katona és szintén véletlenül a Vay Ádám Logisztikai ezrednél. :) Mi ezt bifláztuk be, hogyan és milyen útvonalon lássuk el hős első lépcsős alakulatainkat a frontvonalban. Döbbenet, hogy egy dandár mekkora hadianyagot emészt fel napi szinten, és ezt iszonyú nehéz biztosítani, ha valamelyik vagány gyerek 60-70 km/h sebességgel végigdübörög a lánctalpassal az úton. :)
     
    Ongbak1971, Kishuszár and HAndrás like this.
  17. arcas

    arcas Well-Known Member

    ...olyan mint ha környezeti zajterhelésről beszélnénk harci helyzet közbe...,f.sság egyszóval.:)
    Persze, értem én mire gondolsz egyébként...
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    De ők nem akarnak gyorsan gyártani értsd már meg.Kidobják az ablakon aki ezt fel meri vetni egy vezetőségi ülésen.
     
  19. Lelkeslaikus

    Lelkeslaikus Member

    Viszont haladhatnak a műút mellett párhuzamosan is - nem hiszem hogy fognak -, és akkor nem vágják tönkre.
    Egyáltalán: rongálják olyan mértékben, hogy az utána alkalmatlan legyen a teherautók számára? A sokadrendű ócska magyar közutaknak meg kb mindegy, hogy milyen nehéz jármű halad rajtuk, széthullanak így is úgy is. Jó, ez azért túlzás, de érted mire gondolok.
     
  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    Viszonylag sokat járom az országot személyautóval. Főleg a Dunától Keletre bőven van olyan út, ahol centiznem kell, hogy a tarajon menjek. Ha nem, megfeneklik.
     

Ezen oldal megosztása