1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ....meg magyarországi autogyáraknak.
     
    krisss likes this.
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Utólag könnyű játszani az okostojást,...a történelem alakulásának ismeretében utólag vicces valakit "szidni és balf@sznak tartani"...
    Voltak a kornak ilyen alakjai, de szerintem Horthy nem volt az...és ezzel nem az utólag nézve esetleg hibás döntéseit akarom mentegetni.
    Persze ki mit eszik olyan a szája széle...:)
     
    alfa74, anonim999 and zeal like this.
  3. papi

    papi Well-Known Member

    Persze, ezért mondtam, hogy ez a legkönnyebben kivitelezhető megoldás. Belenyomni pénzt, felfuttatni a gyártást évi pár száz darabra. Mikor beesik a Rheinmetallhoz egy rendelés akkor abból egy szelet mehetne innen is. Ameddig MAN-t gyártunk Rába címkével ez nem fog menni. Azt is megvizsgálnám, hogy esetleg specifikusan lenne-e értelme szakosodni. Speciális felépítmény, pl.: műszaki mentő, vagy esetleg mondjuk a 4x4 kialakítás gyártását megszerezni.


    Sajnos ez nem igaz. Többen mutattunk darabszámokat, beszerzési értékeket. Rosszabbat gyártunk drágábban. A rosszabb alatt nem azt értem, hogy rossz minőségű, hanem azt pl.:
    gyenge a motor, nincs ESP, ABS esetleg egy automata váltó.

    Ha egy teherautót egészében nézünk akkor de. A futóművek világszínvonalúak és azokat mi gyártjuk. Ez miatt létezik még a cég. Vádoltak már meg itt merjünk kicsik lenni mentalitással, mert azt mertem mondani, hogy inkább minden pénzt bele kéne nyomni a futómű fejlesztésbe, gyártásba és ahova csak lehet eladni őket, és hagyni a picsába ezt a néhány tíz darabos évi "magyar" teherautó összeszerelést.
     
  4. krisss

    krisss Well-Known Member

    Van bennünk automata váltó meg abs is legalábbis az újabbakban, a motor sajnos valóban a gyengébb van benne. de csak annyi kéne, hogy az erősebbet vesszük hozzá, ez saját döntés volt épp azért mert "falun jó lesz, városba meg nem megyünk" csak a belső piacra készül.
     
  5. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Papi, tudom mire gondolsz , ismerem a történetet még dolgoztam is rajta, ha MAN jel lenne elöl hidd el hogy még ennél is drágábban gyártanánk a rosszabbat , ami a többit illeti , szerintem csak a motor a gyenge minden más van bennük
     
  6. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az újabbakban biztos van, nem tudom hogy azt a verziót mióta gyártjuk, de én már többb automata váltóst láttam mint simát. És úgy néz ki, hogy a felfüggesztés tömítettségének gondját sikerült pár alkatrészcserével megoldani és elkezdték a hiba javítását az összes gépben.
     
    Shadow and fedett_mókus like this.
  7. papi

    papi Well-Known Member

    Ennek szívből örülök. Maradt a kilenc sebesség vagy az automatával több lett a fokozatok száma is? Egyébként nem lett volna a Rábákkal semmi gond, egyszerűen annyira lassan megy a GBP, hogy elszaladt 25 év és túllépett rajtuk a technika.

    Én ezt képtelen vagyok elfogadni.
    Annak viszont tényleg örülök, hogy már nem csak full fapad Rábákat kapnak a srácok.
     
    fedett_mókus likes this.
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát nemtudom az amiket tavaly vettünk már klímásak voltak szóval franc se tudja, de elég sok elektronika van benne.
     
    papi likes this.
  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    arcas and Terminator like this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez mi akart lenni?
    Mert nyilvánvaló, hogy vagy értelmetlenül mondta, vagy rosszul írták le.
     
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    ha tekersz lefelé ott egy hangfelvétel. 3 és fél perces.
     
    pöcshuszár likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Sőt múltkor be is tettem, hogy a 440-es motorral is volt már H25-ös vízszállító leszállítva itthonra. Csak a megrendelésen múlik.
     
  13. krisss

    krisss Well-Known Member

    Csak a H14-ben is annak kéne lenni.
     
    borisz likes this.
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A korábban gazdasági társaságokká kiszervezett katonai képességeket, pl. például híradós vagy fegyverjavító zászlóalj, újra integrálják egy korszerűsítés keretében a hadseregbe.
     
    alfa74 likes this.
  15. krisss

    krisss Well-Known Member

    Vége a káros Rt.-nek oléoléoléo :hadonaszos::D:p:hadonaszos:
     
    arcas and therob like this.
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    arcas, Terminator and BiancoGasto like this.
  17. independence

    independence Active Member

    Kérdés , hogy amit akarunk a közepes dandárba kell e ettől többet tudjon... Az úszóképesség elképzelhető,hogy nem igen lesz szempont. Amennyiben igen , nagyjából a Patria A28- ra redukálódik a dolog , cserébe viszont nem sokkal lesz nagyobb védetség mint a Franciáknál. A nehéz dd-nál meg tuti nem amikor Pumát,Lynxet és Boxert emlegetnek.
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miii? Az a 8x8-as HX32 motorja!
     
  19. Szatmár72

    Szatmár72 Well-Known Member

    nem akarok senkit megvédeni de mindent tulterveznek. ez pl hidak esetében majdnem biztos mint tobb mint 1.7 de inkabb 2.0 azaz egyedi alkalommal bármit kibir...ciklikusan 2x-es stb igenybevetellel is.ismerve a szokásos "magyar" vagyis szovjet korábbi megoldást a mai magyar hidak 5-10szeres tulterhelest is kacagva kibirnának.ha egymástól 1cm távolságra mennének a 45 tonnás tankok, esetleg röcögne a mai hidak egyike-másika, de ha szépen lassan, akkor bármennyit.kibirnának..
     
  20. krisss

    krisss Well-Known Member

    Akkor valami köztes, de a lényeg, hogy a leggyengébb motor az túl gyenge.
     

Ezen oldal megosztása