1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ....meg magyarországi autogyáraknak.
     
    krisss likes this.
  2. arcas

    arcas Well-Known Member

    Utólag könnyű játszani az okostojást,...a történelem alakulásának ismeretében utólag vicces valakit "szidni és balf@sznak tartani"...
    Voltak a kornak ilyen alakjai, de szerintem Horthy nem volt az...és ezzel nem az utólag nézve esetleg hibás döntéseit akarom mentegetni.
    Persze ki mit eszik olyan a szája széle...:)
     
    alfa74, anonim999 and zeal like this.
  3. papi

    papi Well-Known Member

    Persze, ezért mondtam, hogy ez a legkönnyebben kivitelezhető megoldás. Belenyomni pénzt, felfuttatni a gyártást évi pár száz darabra. Mikor beesik a Rheinmetallhoz egy rendelés akkor abból egy szelet mehetne innen is. Ameddig MAN-t gyártunk Rába címkével ez nem fog menni. Azt is megvizsgálnám, hogy esetleg specifikusan lenne-e értelme szakosodni. Speciális felépítmény, pl.: műszaki mentő, vagy esetleg mondjuk a 4x4 kialakítás gyártását megszerezni.


    Sajnos ez nem igaz. Többen mutattunk darabszámokat, beszerzési értékeket. Rosszabbat gyártunk drágábban. A rosszabb alatt nem azt értem, hogy rossz minőségű, hanem azt pl.:
    gyenge a motor, nincs ESP, ABS esetleg egy automata váltó.

    Ha egy teherautót egészében nézünk akkor de. A futóművek világszínvonalúak és azokat mi gyártjuk. Ez miatt létezik még a cég. Vádoltak már meg itt merjünk kicsik lenni mentalitással, mert azt mertem mondani, hogy inkább minden pénzt bele kéne nyomni a futómű fejlesztésbe, gyártásba és ahova csak lehet eladni őket, és hagyni a picsába ezt a néhány tíz darabos évi "magyar" teherautó összeszerelést.
     
  4. krisss

    krisss Well-Known Member

    Van bennünk automata váltó meg abs is legalábbis az újabbakban, a motor sajnos valóban a gyengébb van benne. de csak annyi kéne, hogy az erősebbet vesszük hozzá, ez saját döntés volt épp azért mert "falun jó lesz, városba meg nem megyünk" csak a belső piacra készül.
     
  5. fedett_mókus

    fedett_mókus Well-Known Member

    Papi, tudom mire gondolsz , ismerem a történetet még dolgoztam is rajta, ha MAN jel lenne elöl hidd el hogy még ennél is drágábban gyártanánk a rosszabbat , ami a többit illeti , szerintem csak a motor a gyenge minden más van bennük
     
  6. krisss

    krisss Well-Known Member

    Az újabbakban biztos van, nem tudom hogy azt a verziót mióta gyártjuk, de én már többb automata váltóst láttam mint simát. És úgy néz ki, hogy a felfüggesztés tömítettségének gondját sikerült pár alkatrészcserével megoldani és elkezdték a hiba javítását az összes gépben.
     
    Shadow and fedett_mókus like this.
  7. papi

    papi Well-Known Member

    Ennek szívből örülök. Maradt a kilenc sebesség vagy az automatával több lett a fokozatok száma is? Egyébként nem lett volna a Rábákkal semmi gond, egyszerűen annyira lassan megy a GBP, hogy elszaladt 25 év és túllépett rajtuk a technika.

    Én ezt képtelen vagyok elfogadni.
    Annak viszont tényleg örülök, hogy már nem csak full fapad Rábákat kapnak a srácok.
     
    fedett_mókus likes this.
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát nemtudom az amiket tavaly vettünk már klímásak voltak szóval franc se tudja, de elég sok elektronika van benne.
     
    papi likes this.
  9. krisss

    krisss Well-Known Member

    arcas and Terminator like this.
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez mi akart lenni?
    Mert nyilvánvaló, hogy vagy értelmetlenül mondta, vagy rosszul írták le.
     
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    ha tekersz lefelé ott egy hangfelvétel. 3 és fél perces.
     
    pöcshuszár likes this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Sőt múltkor be is tettem, hogy a 440-es motorral is volt már H25-ös vízszállító leszállítva itthonra. Csak a megrendelésen múlik.
     
  13. krisss

    krisss Well-Known Member

    Csak a H14-ben is annak kéne lenni.
     
    borisz likes this.
  14. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A korábban gazdasági társaságokká kiszervezett katonai képességeket, pl. például híradós vagy fegyverjavító zászlóalj, újra integrálják egy korszerűsítés keretében a hadseregbe.
     
    alfa74 likes this.
  15. krisss

    krisss Well-Known Member

    Vége a káros Rt.-nek oléoléoléo :hadonaszos::D:p:hadonaszos:
     
    arcas and therob like this.
  16. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    arcas, Terminator and BiancoGasto like this.
  17. independence

    independence Active Member

    Kérdés , hogy amit akarunk a közepes dandárba kell e ettől többet tudjon... Az úszóképesség elképzelhető,hogy nem igen lesz szempont. Amennyiben igen , nagyjából a Patria A28- ra redukálódik a dolog , cserébe viszont nem sokkal lesz nagyobb védetség mint a Franciáknál. A nehéz dd-nál meg tuti nem amikor Pumát,Lynxet és Boxert emlegetnek.
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Miii? Az a 8x8-as HX32 motorja!
     
  19. Szatmár72

    Szatmár72 Active Member

    nem akarok senkit megvédeni de mindent tulterveznek. ez pl hidak esetében majdnem biztos mint tobb mint 1.7 de inkabb 2.0 azaz egyedi alkalommal bármit kibir...ciklikusan 2x-es stb igenybevetellel is.ismerve a szokásos "magyar" vagyis szovjet korábbi megoldást a mai magyar hidak 5-10szeres tulterhelest is kacagva kibirnának.ha egymástól 1cm távolságra mennének a 45 tonnás tankok, esetleg röcögne a mai hidak egyike-másika, de ha szépen lassan, akkor bármennyit.kibirnának..
     
  20. krisss

    krisss Well-Known Member

    Akkor valami köztes, de a lényeg, hogy a leggyengébb motor az túl gyenge.
     

Ezen oldal megosztása