Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen.
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük!
Vagy a Specimpex-től akarnak megszabadulni vagy az ukránoktól... a legutóbbi ukrán javításra állítólag elég sok panasz volt.
Az ukrány kormány most hogy viszonyul Magyarországhoz? Lehet, hogy ezért nem vihetik oda a gépet javításra?
Specimpex néhány éve kapott kb 650 milliót valamilyen ukrán technológián alapuló infrazavaró töltet gyártására... erről azóta hallott valaki valamit?
Milyen repülőgéphez, helikopterhez akarják ezeket rendszeresíteni?