A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)

Vagy a Specimpex-től akarnak megszabadulni vagy az ukránoktól... a legutóbbi ukrán javításra állítólag elég sok panasz volt.

Az ukrány kormány most hogy viszonyul Magyarországhoz? Lehet, hogy ezért nem vihetik oda a gépet javításra?

Specimpex néhány éve kapott kb 650 milliót valamilyen ukrán technológián alapuló infrazavaró töltet gyártására... erről azóta hallott valaki valamit?
Milyen repülőgéphez, helikopterhez akarják ezeket rendszeresíteni?
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó. Az IL-103-as licence gyártása már nem új fejlemény.
Azonban ez az AN-26-os dolog mindenképpen. :eek:
Ha jól értem, akkor az Ancsáka a Mi-24-esekhez hasonlóan restaurálják, korszerűsítik. Mert ugye az egyetlen magyar megmaradt 406-os oldalszámú gépet eddig is javították szervizelték itthon. 2019-20-ra meg is van a nyertese ennek a pályázatára.
Mi értelme lenne egy orosz cégnek fizetni ugyanezért. Hacsak nem valami "gyári" nagyjavítást nem akarunk rajta eszközölni.
Amennyiben tényleg így lesz, akkor azért az egy elég komoly fordulatot hoz a beszerzésekben. Ugyebár 5 gép van, amiből még 1-ben van minimális repidő.
Én nem tudom, hogy milyen állapotban vannak, de ha 3-4 darabot sikerül összerántani/modernizálni az 5-ből, akkor érdekes kérdés lehet, hogy mit veszünk melléjük! ;)

Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
 
  • Tetszik
Reactions: ladagrant

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 109
33 385
113
Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
Nem jarnank jol. A muszaki szemelyzetunk a kiszolgalo szemelyzetunk addig mit csinal malmozik es fizetjuk vagy atvezenyelik mashova? Netan atkepzik hogy aztan ujra atkepezzek? A mar uj tipusra? Pilotak detto. Vagy pilotat is bereljunk?

Fuggesszunk fel egy kepesseget ugy hogy csak a tevekenyseg van felfuggesztve feloszlatas nincs. Vagy szuntessunk meg feloszlatassal?
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Az ascod nem veletlen europa legsikeresebb tipusa. /mert az./

Szerintem messze nem a legsikeresebb típus (3 alkalmazó, kilencszáz valahány darab, szemben a CV90-el 7 alkalmazó, közel 1300 legyártott db). Sajnos konstrukciós okokból nem versenyezhet a Lynx-el, Pumával, aki új harcjárművet akar a következő 40-50 évre, az nem vesz olyat, ami a későbbiekben nem fejleszthető tovább, fegyverzet és páncélzat szempontjából. Egyébként biztos olcsó is.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Nem jarnank jol. A muszaki szemelyzetunk a kiszolgalo szemelyzetunk addig mit csinal malmozik es fizetjuk vagy atvezenyelik mashova? Netan atkepzik hogy aztan ujra atkepezzek? A mar uj tipusra? Pilotak detto. Vagy pilotat is bereljunk?

Fuggesszunk fel egy kepesseget ugy hogy csak a tevekenyseg van felfuggesztve feloszlatas nincs. Vagy szuntessunk meg feloszlatassal?

Azt kell megnézni, hogy melyik mennyibe kerül. Az a pénz amit az Ancsa felújítására költenek, sajnos máshonnan nagyon hiányzik. A kiszolgáló személyzetet már egy nyugati járműre kell felkészíteni, küldjék őket nyelvtanfolyamra. Vegyék ki a tavalyi, tavalyelőtti szabikat, menjenek szakmai tanfolyamokra, szerintem. Ez a technika nem üzemeltethető tovább, nem szabad kockáztatni.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 109
33 385
113
Szerintem messze nem a legsikeresebb típus (3 alkalmazó, kilencszáz valahány darab, szemben a CV90-el 7 alkalmazó, közel 1300 legyártott db). Sajnos konstrukciós okokból nem versenyezhet a Lynx-el, Pumával, aki új harcjárművet akar a következő 40-50 évre, az nem vesz olyat, ami a későbbiekben nem fejleszthető tovább, fegyverzet és páncélzat szempontjából. Egyébként biztos olcsó is.
Az aszkodba az ajax is jol peldazza van meg boven fejlesztesi lehetoseg es lessz is a jovobe nem is egy. Mint a cv90 eseteben ha a sved fejleszt fejleszt ha nem akkor senki.
Az ascodot meg mivel fejlesztgetos orszagok rendszeresitrettek. Meg sokaig fejlesztve lessz.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 109
33 385
113
Cv bol valoban tobbet rendszeresitettek. De elaprozodott. A svedeken kivul barki fejleszt barmit nem integralhatod mas orszag jarmuvere. /hiradorendszer nem allando resze a harcjarmunek./ csak es kizarolag a svedet. /cv90 vennel valoban ketseges bizonyos idon bellul lessz e fejlesztes de ha lessz az zsebbenyulos lessz az biztos./
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Az aszkodba az ajax is jol peldazza van meg boven fejlesztesi lehetoseg es lessz is a jovobe nem is egy. Mint a cv90 eseteben ha a sved fejleszt fejleszt ha nem akkor senki.
Az ascodot meg mivel fejlesztgetos orszagok rendszeresitrettek. Meg sokaig fejlesztve lessz.

Én kedvelem egyébként az eredeti konstrukciót, szerintem még optimális méretei voltak, szimpatikus volt az osztrák változat. De sajnos eltelt húsz év, a technika fejlődött. A fejlesztett változatain ránézésre is látszik, hogy elmentek a végletekig, nem lehet majd 10-20 év múlva tovább páncélozni, nagyobb tornyot rátenni. A fenéklemez kialakítása nem alkalmas (konstrukciós okokból) az elvárható aknarobbanás elleni védelemre.


maxresdefault.jpg
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 852
91 322
113
Azt kell megnézni, hogy melyik mennyibe kerül. Az a pénz amit az Ancsa felújítására költenek, sajnos máshonnan nagyon hiányzik. A kiszolgáló személyzetet már egy nyugati járműre kell felkészíteni, küldjék őket nyelvtanfolyamra. Vegyék ki a tavalyi, tavalyelőtti szabikat, menjenek szakmai tanfolyamokra, szerintem. Ez a technika nem üzemeltethető tovább, nem szabad kockáztatni.
Sztem Szittya érve, hogy a műszaki és kiszolgáló személyzettel kapcsolatban jogos. Z2026 célja képességek megteremtése és nem leépítése. Ugyanazt az utat járhatjuk mint a heliknél.
Az, hogy orosz meg adottság. A honvédségi technikánk 2/3-a még orosz eredetű. A cél ezt lecserélni, de az ésszerűség keretein belül. Mvel a kormány politikája az, hogy mkivel jóban vagyunk, ez a felújítás sem lóg ki a sorból. Már ha az lesz, mert erről egyelőre szinte semmit sem tudunk.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 109
33 385
113
Én kedvelem egyébként az eredeti konstrukciót, szerintem még optimális méretei voltak, szimpatikus volt az osztrák változat. De sajnos eltelt húsz év, a technika fejlődött. A fejlesztett változatain ránézésre is látszik, hogy elmentek a végletekig, nem lehet majd 10-20 év múlva tovább páncélozni, nagyobb tornyot rátenni. A fenéklemez kialakítása nem alkalmas (konstrukciós okokból) az elvárható aknarobbanás elleni védelemre.


maxresdefault.jpg
A ratet pancelazatok teren boven van meg hova fejlodni. Amugy sem a homogen acel lessz a lenyeg a jovobe.

Padlolemez kialakitasa a lanctalp meglepoen jol ved kialakitasabol adodoan az aknak ellen. /nem ajarmuvet hanem a szemelyzetet./ rejteett pokolgepek ellen mar mas a helyzet de ahol rejtett pokolgepek vannak elhelyezve az nem is ifv nek valoterep. toronyba az automata tornyok terjedesevel epp hogy van fejlesztesi potencial... Konnyebb mint az emberes torony ami az ascodnal eleg elterjedt valtozat.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Kicsi a lánctalp felfekvő felülete, a tömege nem növelhető tovább, a talajnyomás meghatározó a terepjáró-képesség, a terepen elérhető sebesség szempontjából. A tömegközéppont magassága, a nyomtávolság, a rövid láncfelfekvési hossz együtt imbolygóvá teszi a terepen, alacsony megengedhető oldaldőléssel, hintázásra hajlamos mozgással.
37031000374_9338ff5759_b.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Sztem Szittya érve, hogy a műszaki és kiszolgáló személyzettel kapcsolatban jogos. Z2026 célja képességek megteremtése és nem leépítése. Ugyanazt az utat járhatjuk mint a heliknél.
Az, hogy orosz meg adottság. A honvédségi technikánk 2/3-a még orosz eredetű. A cél ezt lecserélni, de az ésszerűség keretein belül. Mvel a kormány politikája az, hogy mkivel jóban vagyunk, ez a felújítás sem lóg ki a sorból. Már ha az lesz, mert erről egyelőre szinte semmit sem tudunk.

Az oroszoknak meg van a joga és a képessége az An-26 ipari nagyjavítására? Az orosz légierős An-124-eseket nem vihették Kijevbe javításra, így alig van már repülőképes. És elkezdték fejleszteni a sugárhajtású- és a légcsavaros gépek váltótípusát is (Il-112V), hogy teljesen megszűnjön az ukrán függőség. Hasonló okokból a Volga-Dnepr társaság gépeinek többsége (NATO SALIS szállításokat csinálták amíg volt hozzá gépük) is a földön ragadt már.
 

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 109
33 385
113
Nezd meg az osztrak ulan valtozatot. Az az ajaxhoz kepest megnovelt kuzdoteres. /az ajax pont hogy zsugoritott kuzdoteres./az a lepcso a testen nem raepites hanem az elotte levo resz nincs kiepitve. /ertst a frontpancel nem fut egy vonalba a harcjarmu teljes magassagaba./

Ha osztrak alvaz valasztas lenne nem lenne lepcso es nagyobb lenne a hely. De az ajax fobb valtozatain is kialakitott a kibovitett kuzdoter./ a spanyol valtozatnal jellemzobb a szukitett kudoter./

Tehat amit te a fejleszthetoseg korlatjanak tekintesz nem bovites hanem konnyites./nem maxolas./ nem raberhelt lepcso hogy nagyobb legyen a hely hanem lepcso hogy kissebb.
 

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Sztem Szittya érve, hogy a műszaki és kiszolgáló személyzettel kapcsolatban jogos. Z2026 célja képességek megteremtése és nem leépítése. Ugyanazt az utat járhatjuk mint a heliknél.
Az, hogy orosz meg adottság. A honvédségi technikánk 2/3-a még orosz eredetű. A cél ezt lecserélni, de az ésszerűség keretein belül. Mvel a kormány politikája az, hogy mkivel jóban vagyunk, ez a felújítás sem lóg ki a sorból. Már ha az lesz, mert erről egyelőre szinte semmit sem tudunk.

Az elvvel egyetértek, csak azért mert orosz (ukrán) nem szabadna kidobni. De itt az az érzésem, hogy kirepülte az idejét, valamilyen szintű javításra van szükség, ami pénzbe kerül és nyerünk vele 1-2 évet. A kérdés, hogy melyik opció az olcsóbb. Ugyanakkor a javításnál szempont lehet, hogy az ukrán gyártó nem fogja támogatni az orosz üzemet ebben a folyamatban. Az orosz meg biztos megoldja valahogy, hisz az ő gépeik is repülnek, a kérdés, az, hogy melyik milyen (technikai) kockázatot rejt. Másik oldalon meg azt mondjuk, hogy nincs pénz új gépre, mert mindegyik drága, még spórolunk, nyújtjuk a beszerzési folyamatot. Ezek költségeit fel kell rajzolni egy grafikonra és a két görbe metszéspontja megmondja, hogy mikor kell megvenni az új gépet:
2010 ! :D
Innentől már egyre drágább....
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
Nagyon sokan belike-oltátok ezt a posztot, de nem tudom, hogy mindenkinek átjött, hogy miről is van szó.

Részemről leginkább annak szólt a lájk, hogy egy magyar-külföldi csúcstalálkozó után valaki megnézte hogy a másik országban mit írtak a találkozóról.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 164
113
Ancsára költeni tényleg pénzkidobás szerintem, inkább előrefelé kellene menekülni. Akkor is jobban járnánk, ha a kieső An-26 helyett 1-2 évig bérelni kellene valamit, alkalmanként, ha rámpásra van szükség (évi 1-2 alkalom). Személyszállítás már megoldott.
Az is zavar, hogy egy Antonovot felújítani az ukránokkal háborúzó oroszokkal miért lehet jó ötlet?
Abban az esetben nem biztos, hogyha azzal pénzt szabadíthatsz fel. Mondom, hogy mire gondolok:
A vezetésben esetleg felmerült, hogy mégsem olyan frankó ötlet a(z eddig mindenhonna ide visszajutó infó szerinti) KC-390-es beszerzése.
Ha összerakjuk a költségeket, hogy mennyiből jönne ki a KC-k beszerzése (250-300M USD) és, hogy mennyibe kerülne az Ancsák felújítása + beszállni a Lechtfeldben megalakuló A400-as szállító ezredbe, akkor lehet, hogy az jött ki, hogy 8-10 évre megoldódik a szállítási problémánk, mondjuk 40-50M USD-ből (ezt csak behasaltam), és a fennmaradó 200-250M USD, pedig megmarad a Z2026 egyébb területeire.
Persze bármelyik új gép jobb lenne, mint az AN-26, de ez is egy olyan terület, ahol egyrészt az oroszok felé úgy tudunk gesztust tenni, hogy tulajdonképpen a NATO szempontjából nem esik csorba a renomén, és gyakorlatilag NATO rendszerébe egy modernizált AN-26 minimális melóval beilleszthető lenne.
Ezen gépeket az átalakítás után tisztán teherszállításra lehet használni. A személyszállításra van más! Az ejtőernyős kiképzésre még lehet alkalmas, de megadja a diverzifikáció lehetőségét is.
Ha C-130, KC-390, A-400M közül bármelyik is érkezik, akkor onnantól mindent azok fognak csinálni. Nem lesz pénz másikra!
Meglátjuk!!!
 
  • Tetszik
Reactions: mindenen kívül

mindenen kívül

Well-Known Member
2019. szeptember 18.
6 478
18 386
113
Abban az esetben nem biztos, hogyha azzal pénzt szabadíthatsz fel. Mondom, hogy mire gondolok:
A vezetésben esetleg felmerült, hogy mégsem olyan frankó ötlet a(z eddig mindenhonna ide visszajutó infó szerinti) KC-390-es beszerzése.
Ha összerakjuk a költségeket, hogy mennyiből jönne ki a KC-k beszerzése (250-300M USD) és, hogy mennyibe kerülne az Ancsák felújítása + beszállni a Lechtfeldben megalakuló A400-as szállító ezredbe, akkor lehet, hogy az jött ki, hogy 8-10 évre megoldódik a szállítási problémánk, mondjuk 40-50M USD-ből (ezt csak behasaltam), és a fennmaradó 200-250M USD, pedig megmarad a Z2026 egyébb területeire.
Persze bármelyik új gép jobb lenne, mint az AN-26, de ez is egy olyan terület, ahol egyrészt az oroszok felé úgy tudunk gesztust tenni, hogy tulajdonképpen a NATO szempontjából nem esik csorba a renomén, és gyakorlatilag NATO rendszerébe egy modernizált AN-26 minimális melóval beilleszthető lenne.
Ezen gépeket az átalakítás után tisztán teherszállításra lehet használni. A személyszállításra van más! Az ejtőernyős kiképzésre még lehet alkalmas, de megadja a diverzifikáció lehetőségét is.
Ha C-130, KC-390, A-400M közül bármelyik is érkezik, akkor onnantól mindent azok fognak csinálni. Nem lesz pénz másikra!
Meglátjuk!!!

Értem, el tudok képzelni ilyesmi forgatókönyvet is, csak nagyon azt nyilatkozták eddig, hogy "rámpás, nehéz terhek terhek cipelésére" alkalmas típus jön. Ha jön, akkor a régi vasba már ne öljünk pénzt. Ha mégsem jön Bolsonaro, vagy nem azzal a repülővel jön amit szeretnénk, akkor lehet ..... De akkor csak elengedtünk valamit megint. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Kishuszár

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 376
7 860
113
Abban az esetben nem biztos, hogyha azzal pénzt szabadíthatsz fel. Mondom, hogy mire gondolok:
A vezetésben esetleg felmerült, hogy mégsem olyan frankó ötlet a(z eddig mindenhonna ide visszajutó infó szerinti) KC-390-es beszerzése.
Ha összerakjuk a költségeket, hogy mennyiből jönne ki a KC-k beszerzése (250-300M USD) és, hogy mennyibe kerülne az Ancsák felújítása + beszállni a Lechtfeldben megalakuló A400-as szállító ezredbe, akkor lehet, hogy az jött ki, hogy 8-10 évre megoldódik a szállítási problémánk, mondjuk 40-50M USD-ből (ezt csak behasaltam), és a fennmaradó 200-250M USD, pedig megmarad a Z2026 egyébb területeire.
Persze bármelyik új gép jobb lenne, mint az AN-26, de ez is egy olyan terület, ahol egyrészt az oroszok felé úgy tudunk gesztust tenni, hogy tulajdonképpen a NATO szempontjából nem esik csorba a renomén, és gyakorlatilag NATO rendszerébe egy modernizált AN-26 minimális melóval beilleszthető lenne.
Ezen gépeket az átalakítás után tisztán teherszállításra lehet használni. A személyszállításra van más! Az ejtőernyős kiképzésre még lehet alkalmas, de megadja a diverzifikáció lehetőségét is.
Ha C-130, KC-390, A-400M közül bármelyik is érkezik, akkor onnantól mindent azok fognak csinálni. Nem lesz pénz másikra!
Meglátjuk!!!
Lehet benne valami. Mint pl Mi-24 es esetén. Egy Ancsa felújítással nyerhetnek vagy 8-10 évet még. Ennyi idő alatt gondolom csak fognak tudni választani a piacról valamely tipusból. Feltéve ha tényleg lesz ebből a felújításból valami.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 929
73 367
113
- A következő 10 évben valószínűleg nem cserélik le pl. a pontonhidakat.
- ebben az évben a GDP (1,41-1,26=) 0,15 %-át fizették ki előlegként (PZH, Leo, helikopterek)
- iraki kurdok felkészítését végzik az iraki misszióba
- a Falconok 92-93%-ban katonai feladatokat látnak el
- már a 2030-2032 időszakra terveznek, erre az időszakra esik a Gripenek lecserélése ( majd 2022-ben megmondják hogy mi lesz)
- 2023-tól jönnek a Leopard 2 A7-esek
- 2016-ban a NATO kérte a nehézdandár képességet, ezért veszik és a haza védelmében (NATO 3. cikkely)
- toborzás: sok a nem megfelelő jelölt a jelentkezők között (2026-ig még 7-8 ezer aktív katona kellene)

Mennyi most a magyar GDP? És annak mennyi a 0,15%-a?