1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Én nem tudom megítélni hogy az eredeti terv nennyire ostoba, mert nem ismerjük.
    Nekem egy konzervatív emelésnek tűnik, kis kockázatvállalással. Aztán ha jobbak a számok lehet 2018.karácsony.:)
    Ha krach van, csak a hülye nem tervez újra.
    De sztem keine Panik, jövőre még faszák leszünk. :cool:
    Ha a németek is feladják az önsorsrontást van remény hogy nem kerülünk szopóágra. Ha ostoba módon jön a Green Deal :eek::eek::eek:, akkor meg térdre imára....
     
    zsolti, Hegylakó and fedett_mókus like this.
  2. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Sajnos ez igy igaz. Olyan a szitu mint az EBREDESEK cimu film . Pillanatnyi szerencses egyuttallasok altali ideiglenes felvillanas.
     
  3. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Elég lassan és remélhetőleg érthetően írtam. "Miért veszünk egy harckocsiezredre való tankot, amikor a hozzávaló ezred csak nevében létezik?" Harckocsi zászlóaljra valót (44 db) veszünk.

    „A Leopard 2A7+ nehéz! A tank 70 tonnát nyom, ergo a magyar utak és hidak többsége nem alkalmas arra, hogy ezeken mozgassák őket.” Ez úgy, ahogy van marhaság. „Biztos ezért is kellett venni hozzájuk a Leguán hídvetőket.” A hídvetőket nem az említett ok miatt vásároltuk. „Pont úgy járunk, mint az amerikai haderő 3. páncélos dandárja 2017-ben." A demonstratív céllal Európába vezényelt egység Abrams 1A2 harckocsijai nem tudtak átkelni a német-lengyel határon, mert a lengyel utak nem tették lehetővé a szállításukat.” Erről szó sem volt, bizony, hogy átkeltek és az eszközeik ott is maradtak, már nem azért, mert nem tudtak közlekedni, hanem mert az usákok trükköztek egyet. „Azt, hogy hogyan jutnak ki erőink a harctérre, másodlagos kérdésként kezelik. Ezért válhat a Leopardból fogatlan oroszlán.”

    A Leóknak gumibetétes lánctalpuk van, közúton remekül tudnak közlekedni. Egyébiránt jelenleg is vannak nehézgép szállítóink és még veszünk is néhányat. Azért erősen kíváncsi vagyok, hogy a környező országokban lakó „barátaink” is ezen a véleményen vannak-e. Egyébiránt olvasgass egy keveset, mielőtt lenyomsz valakit.
     
  4. igaziigaz

    igaziigaz Well-Known Member

    A cikkben ha jól rémlik az a baromság is szerepelt, hogy a Hirtenberg nem lesz nyereséges mert az új 120 mm aknavető csak földön használható...... ( ekkora baromságot) a valóság az, hogy szinte bármire rátehető.
    A propagandisták idióták is nem csak hazudnak.
     
    Parapitecus likes this.
  5. zeal

    zeal Well-Known Member

    Ne csak a honvédség költségvetésében keresd a pénzeket! A határrendészetre is embereket kellett felvenni, eszközöket vásárolni, állomásokat kiépíteni, rendőröknek, katonáknak rengeteg túlórát kifizetni stb, stb Öt év alatt az a pár száz mrd simán kijön. :rolleyes:
     
    Hegylakó likes this.
  6. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    Szállások, túlórák, extra jármű használattal járó időszakok, stb.
    Vannak határmenti települések, ahová nem tudtál volna leutazni, mert fizikailag nem volt szállás (mindent kivettek).
    Főleg a BM-esek. A katonáknak tudtam olyan esetről is amikor nem üzemelő üzlethelyiséget kibéreltek, a kirakatokat lepapírozták és telerakták ágyakkal.

    Azért egész komoly infrastruktúrát építettek ki az elmúlt években. Mondjuk Kiskunhalasra mentem a minap Baja felől... Volt olyan szakasz ahol szinte csak rendőrautókkal találkoztam oszlopokban (hozzáteszem Halason menekülttábor van). Csak határvadászból több ezret toboroztak emlékeim szerint. És akkor még a több száz km kerítésről, útról, stb-ről nem is beszélve.
     
    zeal likes this.
  7. migfun

    migfun Well-Known Member

    Azért a csodálatos költségszaporításban nagy tehetséggel rendelkezünk; így lett a 40 milliárdos Puskás-stadionból közel 190 milliárdos projekt. Ha a felvett állomány személyi ügyeit intézők bérét is oda számolják a költségekbe, és minden kapcsolódó, de alapból meglévő költséget oda sorolnak, biztos kijön a 300 milliárd. De a 2017 óta próbálkozó egyre csökkenő létszámú ember ( https://www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_evkozi/e_wnvn001.html)
    kezeléséhez, a már felépült kerítésrendszer mellett nem hiszem, hogy ilyen nagyságrendben kell költeni.
     
    fishbed and Masztiff like this.
  8. Negan

    Negan Active Member

    Nagyjábol a hajadra kenheted a gumibetétes lánctalpat,ha a hid/áteresz nem birja el a 70tonnás súlyt.És itt nem a nagy teherbirású autópálya és vasuti hidakra kell gondolni.Azokat a háború elején jó eséllyel szétlövik/bombázzák.Illetve ha csak azokat használhatod,az ellen jol tud tervezni ellened-hisz behatárolt a mozgékonyságod.Az elkerülő útvonalak,mellékutak,faluvégi vizesárok hidjai nem fogják elbirni.
     
  9. Szatmár72

    Szatmár72 Active Member

    Csak megjegyzés. Van ilyen már pl a börtönben lévők gyártják részben a börtönőrök cuccait. Ugyanezt továbbvive megoldható simán az is hogy a csökkent munkaképességúek legyenek honvédelmi beszállító nonprofit cégek.
    Az állam igyis-úgyis kifizeti őket hisz az a cél hogy elfoglalják magukat valami hasznos dologgal, és ha már dolgoznak kapnak fizetést is, jelenleg is.
    Igen komoly varrodák vannak pl a START rehabilitációs intézményekben, és csak a meo-t kell megoldani. És úgy gondolom, sőt hiszem , és tudom is tapasztalatból hogy ezek az általában dolgozni akaró, de más szempontból sérült emberek az egyik legjobban dolgozóak, mert rögeszmésen ragaszkodnak egy betanult folyamathoz, azaz olyan nincs hogy ott nem lenne az utolsó zsinór is elvarva..2 in 1..Addig szarakodnak valamivel, amíg nem jó. Nyilván nem a négyzetméterenkén 1 misibe kerülő anyagot kell odaadni elsőre, de aztán hihetetlen lenne a dolog.Láttam, tudom..olyanok ezek a szegények mint a robotok..És akarnak, és végre nem felesleges képeslap hajtogatás lenne a feladatuk. A határidő meg majdnem mindegy..először megvenni ami kell, azonnal aztán szépen készletre, pótlásra működhetne a dolog.
     
  10. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem vetted a fáradtságot, hogy elolvasd az előzményeket, igaz?
    De már a beidézett szöveg is marhaság.
    @alali77 (aki út és vasútépítésekkel foglalkozik privátban) levezette múltkor, hogy nagyjából elhanyagolható azon érintett hidak száma, amelyik alkalmatlan a Leok áteresztésére. Ráadásul ezek száma csökken. Mondjuk simán lehet, hogy ezek a hidak a T72-eseket sem biztos, hogy elbírták.
    A hivatkozott gazdasági témájú portál cikke meg azt állította, hogy:
     
    csibeszke and mindenen kívül like this.
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    a börtöni varrodákban gyártott ruházati anyagok minősége kritikán aluli sajnos. Egyszer rendelt a hm is tőlük... Egyszer.... Ami tekintve, hogy milyen dolgok mennek át a minőségellenőrzésen sajnos mindent elmond.
     
    fishbed, dudi and borisz like this.
  12. Szatmár72

    Szatmár72 Active Member

    ezért irtam hogy a meo fontos..
     
  13. Negan

    Negan Active Member

    Megismétlem.Nem az autópályák és főutak hidjai jelentenek gondot.Vasuti hidak meg röhögve elbirják.Csakhogy ezek egy komoly háború esetén elsőkörös célpontok.Azonkivül ha csak ezeket használhatod,kiszámitható a mozgásod.
    Kamionsoförként alighanem elég jol tudom érzékelni a súlykorlátos műtárgyak problémáját.
    Különben ez nem is a hk-k esetében érzem nagyon problémásnak.Tankok nehezek,kész,pont.(bár a japánok kihozták a Type10-et 44tonnábol)De hogy már az IFV,és lassan az APCk is überelik a 40tonnát....Ménykű drágák és nehezek.Elöbbi a számukat,utóbbi a mozgásterüket határolja be.
     
  14. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Azok a 72-est sem bírják. Butaság, a Leopard 2 kozep-europaba lett tervezve, a hidak nagyrésze bírja, a kicsik mellett meg átmegy, mert egy TANK!!!
     
    Firga bácsi, Whyper and borisz like this.
  15. Szatmár72

    Szatmár72 Active Member

    Sziasztok.
    Az nyilvánvaló hogy ha gond lenne akkor a harckocsik meg minden más is át kell menjen mindenen. Nehogy már csak arra menjünk ahol van híd meg sztráda...Hány híd volt a második világháborúban? meg hány autópálya? ki kell kerülni oszt átmenni a folyón.ennyi.
    Ezért vannak az utászok...gondolom.Ebben nem is vagyunk rosszak amúgy.Kivételes dolog de 2 pontom hidat is fel tudunk állitani. bármikor. az árkokra meg ott a buldózer, hidvető,stb....nem ez a leggyengébb lánszeme ma a magyar honvédségnek.A meg hogy tönkremegy az aszfalt kit érdekel haború idején, de komolyan...
     
    Parapitecus and mindenen kívül like this.
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Elég egyszerű. A HK nem mozog IFV nélkül, és fordítva. Tehát ahol a Leo elmegy, ott a PUMA is el fog, ahol meg nem ott meg úgy is a Leguan kell, vagy nagyobb folyó esetén ponton.
    Ezért nem érzem azt sem tragédiának a beszerzés szempontjából, hogy a PUMA-nak nincs műszaki mentő verziója per pillanat.
    Mert a Leo alapú Wiesent a PUMA-k esetén is el tud járni. Felesleges többletterhelést meg nem fog jelenteni ezzel a logisztikának alkatrész ügyben.
    A kezelők meg úgy is a hk. személyzettel "képződnek".
    Különben az ilyen kisebb teherbírású hidakat meg a műszakiak utólag - és rövid idő alatt - is meg tudják erősíteni. Múltkor láttam egy ilyet valamilyen műszakis kiadványban, amiben a MH műszakiainak rendelkezésére álló eszközöket részletezték.
     
  17. Negan

    Negan Active Member

    Nem biztos.Egy mondjuk 30tonna üzemi súlykorlátú hid 45-60tonnát alkalmilg még kibirhat.Van egy biztonsági szorzó a rendszerben.És nem,a tank sem megy mindenen keresztül.
     
  18. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Tehát egyetertesz a cikkel? Ahol a 72-s jó, ott a Leopard is. Butaság a cikk, rosszindulatú lejáratas a honvédelem kárára.
     
    Parapitecus and arcas like this.
  19. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Egyébként meg iszonyúan kevés olyan híd lehet az országban, ahol a 72 átmegy, a Leó még nem. Ezek ugyanis inkább rövid atereszek, gyakran csak kerekes járműveknek jelent akadályt az, ami miatt építették.
     
    Parapitecus likes this.
  20. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Ezek szerint uaz-t kellett volna még beszerezni?
     
    borisz and Parapitecus like this.

Ezen oldal megosztása