1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Megerősödött a vízi határvédelem

     
    Loken, rappali_, zeal and 1 other person like this.
  2. honved

    honved Well-Known Member

    Amennyiben az új gyártású fegyverek korrodálnak, akkor azt sűrgősen reklamálni kell a gyártó felé. Mert lehet hogy valami gyártástechnológiai probléma van a dolog mögött. A tárolási körülményeket nem lehet orvosolni helyben ? A lőkiképzés meg központi szabályzatok szerint megy gondolom. Azt fentről kell hogy megváltoztassák.
     
    Loken likes this.
  3. blogen

    blogen Well-Known Member

    De minek rendeljen! A hadseregnek évi pár száz kell, ha rendesen fut a teherautóprogram és folyamatosan cserélik a régieket. És ennyi. Nincs hova rendelni, a licenszelt MAN teherautóval pedig nincs civil piacunk, ellentétben mondjuk a TATRA-val, amely legyárt évi ezer-kétezer teherautót, alapvetően a civil és nemzetközi piacra, ahonnan a RÁBA eltűnt és soha nem fog visszakapaszkodni, mert nincs saját produktuma és nincs semmilyen neve és nem is lesz már soha. A TATRA egy létező cég a nemzetközi piacon, a RÁBA nem. Nem a teherautó üzemágban! Ez a teherautóberhelés egy agyrém, amihez buszberhelés is csatlakozott az adófizetők legnagyobb örömére!

    Arra kell törekedni, hogy a RÁBA minnél több részegységet szállítson a nagy gyártóknak, hogy a nemzetközi piacon olyan termékkel legyen jelen, aminek értelme is van. Szerencsére van ilyen, a futóművek például. Ha valaki tönkre akarja tenni a RÁBÁ-t, akkor az az, aki az értelmes célok helyett, a teljesen irreális teherautó és buszgyártásra pazarolja a vállalat erőforrásait és munkaerejét!
     
    Loken likes this.
  4. krisss

    krisss Well-Known Member

    Központi pénzt kell kérni a fegyverszobák felújítására, ami vagy van vagy nincs. Bár az egér durva, ez nekem is új pedig láttam már egykét ramaty fegyverszobát (meg hálistennek elég sok jót is)
     
    Loken, fedett_mókus and honved like this.
  5. kaktusz

    kaktusz Well-Known Member

  6. Ocses

    Ocses Well-Known Member


    Egy szavadat sem hiszem el. ;)
     
    Spartan.asfv likes this.
  7. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Egy kis érdekesség...

    2020.01.20-23. London
    International Armoured Vehicles Conference 2020

    Ma volt egy magyar előadó is:
    Brigadier General Attila Takacs, Commander, Hungarian Land Forces
    THE HUNGARIAN APPROACH TO ARMOURED AND MECHANISED CAPABILITY BUILDING
     
    anonim999, Loken, arcas and 1 other person like this.
  8. Spartan.asfv

    Spartan.asfv Well-Known Member

    Mondjuk ez lehet hogy pozitív dolog.Ezek szerint TÉNYLEG van egy koncepció.
     
    Loken, mindenen kívül and krisss like this.
  9. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az előadás fő témái:

    What are the consequenses of the Zrínyi 2026 modernisation programme for the Hungarian Land Forces?
    · Procurement of fleet of Nurol Makina made 4x4s
    · Outlining current armoured capability, relative to the Hungary’s current security context
    · Future plans, strategic priorities and challenges
     
    Anti, anonim999, Loken and 5 others like this.
  10. fmedve

    fmedve Member

    Itthon titkolózunk , Londonban meg előadás részét képezi :
    "· Procurement of fleet of Nurol Makina made 4x4s"
    Hát..... ?
     
    Loken, Ocses, silurusglanis and 7 others like this.
  11. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Ez most bejelentés?
     
  12. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Ebben az a legnagyobb probléma, hogy ezt eddig is tudtuk. Innen-onnan összeszedett információkból. Még az is elhangzott miniszterünktől, hogy minden kiállított eszközre van szerződés. És úgy gondolják, hogy ezzel le van tudva.
    Tényleg, mint valami szánalmas gittegylet, nem tudok mást mondani.
    Ki kell állni, és elmondani, hogy emberek, ezt vettük a pénzeteken. Ki kéne, úgy értem...
     
  13. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Nem. Csak egy előadás Londonban.
     
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ez az 500db-os szám szimplán nem igaz!
    2013-16-os intervallumban a H sorozatból összesen 2020db-ot rendeltek.
    Akit érdekel, itt egy egészen kimerítő tanulmány a GBP eredményeiről, és tapasztalatairól.
    Az is megjelenik benne, hogy bár a MAN HX32-ők egy picit ritkábban hibásodnak meg, azonban azok km-re vetített fenntartási költsége majdnem duplája a Rábáknak.
    Van még egy igen érdekes dolog. A 1416/2017 (VI.28.) Kormányrendelet módosítja a GBP feltételrendszerét. Addig az éves megrendelés nem haladhatta meg az 5Mrd forintot, a kormányrendelet viszont engedi az éves rendelést ezen az 5Mrd-on felül is. Viszont nagyon fontos! A 2018-2026-os intervallumban nem lépheti át a 60,18Mrd forintot!
    Tudjuk, hogy tavaly nem történt a HM részéről megrendelés a Rába felé. Legalább is ez szerepelt az éves jelentésben, és az is meg van benne jegyezve, hogy most dolgoznak azon, hogy "megtöltség a GBP-t a következő évekre tartalommal". Ez a megrendeléshiány már csak azért is furcsa, mert a Rába nem csak a H-kat szállítja, de az összes többi (Unimog, G Merci, Man HX32) is rajtuk keresztül bonyolódik. Ezen gépeket a Rába alakítja ki a magyar igényeknek megfelelően. (gondolom gyártóin engedélyek alapján)
    Azt is tudjuk, hogy tavaly télen elvileg a G Mercik jövőjéről és fejlesztési lehetőségeiről egyeztettek az osztrákoknál.
    Azt is tudjuk, hogy a tavalyi évben komoly gyártási fejlesztéseket vezényelt le a Rába, valamint stratégiai cégeket vettek.
    Szóval mindent egybevetve, én jelenleg arra tippelnék, hogy egy vihar előtti csend van.
    Várhatóan az eddig még be nem jelentett beszerzések elég intenzíven bele fognak számítani a 60,18Mrd-os keretbe, így elképzelhető, hogy ezen beszerzések megrendelésével együtt kezdenek majd beindulni a dolgok.
    Tippre ami H lesz:
    - NASAMS indítók, de lehet, hogy a Radar is (A spanyolok MAN 4x4-ekre tették fel az indítókat)
    - Kerekes tüzérség alapja is Rába lesz szerintem, vagy HX32, - mindenesetre a HX esetén, magát az ágyút már a Rába teszi fel.
    - Tippre a Nuroltól rendelt "flotta" is náluk lesz végszerelve, a hacsak nem maradunk a török tornyoknál (nem hinném)
    Ha pedig komolyabb mennyiségről lesz szó, akkor ez egy kiváló lehetőség lesz, hogy esetleg újra modernizációt kapjon a H széria. Pl. már a 440LE-s motorral fogják szerelni alap motorként az összes innentől rendszerbe kerülő gépet. (Esetleg visszahozzák a 8x8-as típust is...?)
     
    Luthero, anonim999, Loken and 6 others like this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha nem is az, de sem a légvédelemre, sem a Nurol ügyre nem kell már sokat várni szerintem. Zord nem véletlenül rakta ki a Jelcin festését a Januári ilusztrációnak.... ;)
    Sokáig már nem lehet bent tartani a szöget a zsákban! :rolleyes:
     
    Loken and fmedve like this.
  16. Ennek nem néztem utána de így még érdekesebb az egész.
    Ha jelentős részben állami tulajdon akkor a kormányzat dolga lenne kitaposni a cégből a minőséget meg a darabszámot.
    Az időközben elavult megoldásokat modernebbre cserélni, erősebb motort venni bele. Csak akarat kell hozzá meg némi pénz.
    Jól tudod, a motor/váltó és a fülke jön a MAN-tól, a többi Rába fejlesztés és gyártás.
     
    mindenen kívül likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Mostanában mintha az lenne a "jelmondat" a legfelsőbb döntéshozóinál, hogy a fejlődés legnagyobb korlátjai a régi szervezetek, a régi folyamatok és a régi emberek.
    Ezért mindenből újat kell létrehozni, a régieket meg kihagyni.
     
    fedett_mókus likes this.
  18. papi

    papi Well-Known Member

    Én nagyon mást látok abban a dokumentumban.
    GBP szumma 840 terepjáró. 108. oldal 2. táblázat.
    Ami megrendelés számokat látsz azok az éves szinten megrendelt javítások a Rábánál.
    Az eredetileg 15 évre tervezett Wolfokat már sokat kell szervizelni, meg a GBP első éveiben nagy mennyiségben leszállított Rábák az elmúlt évek intenzív használata miatt növekvő karbantartásigényt mutatnak.
    2013 184,5 milla 562 megrendelt javítás.
    2016 545,5 milla 1607 megrendelt javítás.
     
    Loken, arcas, honved and 3 others like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Igen! Ezt benéztem... o_O
    Ugyanakkor Biztosan nem 500 db az eddig beszerzett H sorozatú jármű! Az talán a GBP -ben megrendelt darabszámot lefedi, de biztos, volt már előtte is szállítás.
    Az első szériát 2004-től szállították. 2004-re 167 járművet rendelt a HM a Rábától. 2007-re pedig majdnem 300db-ot szállítottak le. És 2017-ig minden évben szállítottak.
    A GBP program 12.000 járművet fedne le, de ebben nem csak a H sorozat van benne, hanem minden.
     
  20. mindenen kívül

    mindenen kívül Well-Known Member

    Ha külföldön kérem meg egy lány kezét, az itthon nem számít? :)
     
    borisz, fmedve and honved like this.

Ezen oldal megosztása