1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. krisss

    krisss Well-Known Member

    És ez a bizonyíték arra, hogy igazából nincs választék a politikai palettán.
     
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    Zetros család lett volna győri gyártású.C+D kiállitáson volt is kiállitva egy Rába emblémával.
    Rába H sorozat nem MAN licenc.De az eredeti alkatrészbázis már rég nincs meg,a gyártók megszüntek.Most már annyi benne a MAN alkatrész,hogy lényegében egy helyi változatú Manci lett belőle.A szinte kézműves gyártás miatt drága.Minőséggel is problémák vannak,teljesitménnyel is.
    Szép reményekkel indult 45éve,de nem lett sikertörténet.
     
  3. Negan

    Negan Well-Known Member

    A természeti körülmények változásaira a törzsfejlődésben kb ugyan az a válasz.Pl a sarki nyulnak éppen úgy kisebb füle van a sivatagihoz képest,mint a sarki rókának.
    Vagyis a körülmény szüli a tolvajt.Esetünkben az állam intézményrendszere az a körülmény,ami teremti a politikai tolvajelitet.
    Nemcsak a sereg szervezeti rendszerével van baj.Az csak olyan,mint az állam,amelyik kiállitotta
     
    Loken likes this.
  4. Irsai Olivér

    Irsai Olivér Well-Known Member

    A légierô meg (ha NASAMS - vagy ahhoz hasonló megoldással operáló rendszer - lesz) a megújuló légvédelem által elsôsorban használni kívánt levegô-levegô rakéta sajátmaguknak való gyártása - szerintem - nem lenne hülyeség.
    Annyi, hogy a potens platformok licensze ebben a kategóriában nem nagyon eladó; bevásárolni talán valami izraeli, utánzatokat gyártó, közös tulajdonú cég formájában lehet érdekes.

    Amúgy zárójelben csak: mellékesen vadászgép-gyártási potenciálját Brazília épp most igyekszik kialakítani egy 3 százados Jas-39E megrendelésen lovagolva; úgyhogy innen nézve nem mondhatjuk, hogy teljesen elérhetetlen álom kategória. Bár Magyarországot nem mérném azért brazil mércével - fôleg a repülôgépipart tekintve.

    Tank meg önjáró tüzérség gyártása valószínûleg valóban nem reális, de a láncos IFV megrendeléssel remélem egy összeszerelô üzem telepítése - a kötelezô javítókapacitásokkal - része lesz a csomagnak (esetleg részegység(ek) gyártása/beszállítása egy nagy plusz lenne).
    Kerekest (IFV? APC?) viszont illene (tudni) magunknak gyártani licenszben ha a 4-500 BTR-t mind cserélni szeretnénk.

    Már hallom is, hogy a háttérben most felcsendül Homonyik Sándor örökzöldje.
     
    SilvioD likes this.
  5. Gyurma

    Gyurma Well-Known Member

    Nem, kell nekik színészkedni is mint az Mtv székházban.
     
    vilmoci and borisz like this.
  6. milagro

    milagro Well-Known Member

    Részemről ugyan nem, én merném magasra tenni a lécet!
    Miért lenne kizárt egyszer?
    Szerbeknek is van/volt...(?) repülőgépiparuk:
    https://en.wikipedia.org/wiki/Soko_J-22_Orao
    ..
    Népességre, gazdasági erőre kisebbek pedig tőlünk!
    ..
    Veréb mérető drónokban kellene gondolkodni először, ami radar alatt képes robbanóanyagot pontosan célba juttatni, vagy valami hasonló.
    De nem vagyok szakavatott, majd kifejtitek!
    ..
    magyarul:
    https://hu.wikipedia.org/wiki/J–22_Orao
     
  7. Pista a hegyről

    Pista a hegyről Well-Known Member

    Ezekből hármat már használunk is, szóval logikus lehetne viszont szerintem nincs itt olyan ami kiválthatná Rába/Man teherautókat.
     
  8. Irsai Olivér

    Irsai Olivér Well-Known Member

    Ezt még a - megboldogult - Jugoszlávia építette, a szerbeknek már nincs meg ez a képességük 30 éve (mint ahogy a párját (IAR-93) gyártó románoknak sincs). Ettôl függetlenül a szerb hadiipar nem lett teljesen leépítve - ellentétben a miénkkel - , meg alapból magasabbról is indultak.

    Ilyen szubszonikus vadász (valójában inkább gyakorló) volt a cseh Albatros is (ùjaban L-159 meg 39NG); nekik - még - megvan hozzá az iparuk. De azért ez nem egy modern multirole.
     
  9. borisz

    borisz Well-Known Member

    Az Oraora csak azért nem mondom, hogy hulladék, mert belém sújkolták, hogy nem tegezzük a technikát. Bár egy fokkal tényleg jobb, mint a román verzió. De egy SzU-22-nek a közelében sincs.
     
  10. milagro

    milagro Well-Known Member

    Persze, ez világos, meg koprodukció volt eleve. Csak azt akartam érzékeltetni, hogy ez mindössze politikai döntés & pénz kérdése!
    Mármint az elindulás, hogy arra az útra lépünk, hogy magyar hadiipart építünk!
    ..
    Ahogy terjed az automatizáció, fejlődnek a drónok, egyre olcsóbban lehet majd ilyen eszközök fejlesztésén dolgozni!
    Bele kell vágni!
    Ebben láttok valami potenciált?
     
  11. emel

    emel Well-Known Member

    Kérdezd meg tőle ... ha mered!! :D:p
     
    mindenen kívül and SilvioD like this.
  12. emel

    emel Well-Known Member

    Annyi korrekciót azért hozzátennék, hogy nem a szerbek hanem akkor még a teljes Jugoszlávia, nem is egyedül hanem a románokkal közösen, és még csak nem is ketten, hiszen a lényeges fő részeket (hajtóművek, futóművek, fegyverzet, fedélzeti rendszerek stb.) készen vették. Gyakorlatilag a sárkány-szerkezetet tervezték és építették meg (a la Jaguár :D), talán még a szegecseket és csavarokat is külföldről szerezhették be. De persze akkor is előttünk voltak, és talán vannak is ilyen tekintetben.
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Dehogynem:

    Ezek még a 2017-ben aktuális modellek gyüjteménye.
     
  14. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Meg kell venni az OV-10X licenszét és harci helikopter-pótlék gyanánt el kell kezdeni gyártani.
    Szerkezetileg pofonegyszerű, még a mi technológiai szintünkön is gyártható.
    Fegyverzetileg az AH-64 szintjén van.
     
    borisz likes this.
  15. Anti

    Anti Well-Known Member

    Errol video gondolom nincs?
     
  16. Szatmár72

    Szatmár72 Well-Known Member

    Az utolsóval én is egyetértek. Ott van gödöllő. kezdeni kell évi 10-20-50 összerakásával. aztán (párhuzamosan évi 10-20-50%) beszállítással. ha 20 % a munkaerő az már meg is van.Nyilván a fő elemek, mint motor,futómű,pánczat tabu de a többi biszbasz lehetne magyar beszállító.Van elég most már..
     
  17. Szatmár72

    Szatmár72 Well-Known Member

    Konkrétan évfolyamtársam volt a volt NME-n 1990-től (ma Miskolci Egyetem) az a később évfolyamelsőként diplomázó zseni, akinek az Édesapja(szintén Zseni), meg a csapata copy-ta le a MAN-t Győrben. Vettek egy egységet, lemásolták, és ahol kellett javítottak rajta. ez kb 1980-85 után lehetett, azaz innen van rába..ugy nagyjából.A motort buktuk mert addigra csepel behalt, de a futómű innen szarmazik.a váz sose volt, bár a mai szoftverekkel nem nagy kunszt kiszámitani a dolgot. csak senki nem akarja mert tul sok a vas kevés a pénz.
    A RÁBA konstruktőreként.
     
    Loken likes this.
  18. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Gödöllőt éppen most olvasztják be a Nemzeti Vagyonkezelő hatáskörébe.
     
  19. borisz

    borisz Well-Known Member

    Kfirrel és modernizált T-55-el jó csapat lennének.
     
  20. papi

    papi Well-Known Member

    Nem tudom. Nagyon úgy néz ki, hogy a MAN egy elterjedt család lesz. Nem lenne rossz választás. Egyre több ország használja. A hardcore offroader katonai HX családon túl ott a civil gépekből létrehozott TG-Mil széria is. Ebbe tartoznak a TGA traktoraink is. Itt elérhetőek olyan gépek amik alapvetően nem extrém terepviszonyok közé vannak tervezve hanem úthálózatra, hátországba. Billenőplatós cuccok, daruk, konténerszállítók, hűtőkocsik, vontatók, speciális felépítmények gazdaságosan üzemeltethetőek ezen a platformon.
    Persze én nem sírnék a MB miatt sem, sőt egy Iveco vagy Renault család esetén sem. Mindegyiknek jól felépített termékpalettája van. Azt se bánom ha marad a Rába csak akkor csináljuk rendesen és a Rába/MAN/Mercedes mellé ne szerezzünk be még innen onnan vackokat.
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Ezen oldal megosztása