K
kamm
Guest
Csak nehogy azt értse ezalatt, hogy légitársaságot kell alapítani Airbus gépekkel, mert a civil gépek voltak a leghasznosabbak az elmúlt 3 hónapban ...
Kétlem, hogy a Varadi eladna a cégét...
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:
Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.
Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.
Csak nehogy azt értse ezalatt, hogy légitársaságot kell alapítani Airbus gépekkel, mert a civil gépek voltak a leghasznosabbak az elmúlt 3 hónapban ...
Toyotakról volt szó!Amúgy pl a hollandok a Dingokat meg a Fuchs-okat is bérlik a németektől.
Hollandoknak a nemetekkel brigade szintu
AHAHAHAH!Az nem 1114 HMMWV - mi a banatot kezdene 50-100 ember ezer terepjaroval? - , hanem a Humvee legelterjedtebb M1114 tipusa.
Ne keverd a szezont a fazonnal semmi köze ehez a német-holland közös alegységnek.Mit gondolsz honnan van a magyar kontingensnek M-ATV-je?
A Magyar Honvédség tulajdonában egy darab sincs...
Kétlem hogy ha meg akarnák venni ez számítana.Kétlem, hogy a Varadi eladna a cégét...
A legtöbb kisebb ország bérelt technikát használ misszióban.Nem keverek semmit. Olvasd el a kommentem, ne a véletlenül letorolt fel kommentbol okoskodj.
Nem keverek semmit. Olvasd el a kommentem, ne a véletlenül letorolt fel kommentbol okoskodj.
Oda meg A400 as kell! Nem C390 es. Főleg hogy a németek, franciák szallítókapacitásban az A400 ra épitenek.A híreket figyeld...
Mindenki kifelé jön Afgánból.
Mi sem leszünk már ott sokáig.
Afrikában viszont most kezdi.magát az Eu komolyabban elkötelezni és c.színű a mi ottani jelenlétünj is jobban indokolható lenne mint Afgánban
Az nem elég ha egy gép papíron eltud repülni A ból B pontba.A kapacitásterezős feladathoz: Az A319 is el tud repülni közvetlenül Afganisztánba, de mindig csinálnak egy leszállást az odaúton és a visszaúton is a biztonság kedvéért...
Csak nehogy azt értse ezalatt, hogy légitársaságot kell alapítani Airbus gépekkel, mert a civil gépek voltak a leghasznosabbak az elmúlt 3 hónapban ...
Az nem elég ha egy gép papíron eltud repülni A ból B pontba.
Az útvonalat úgy kell megtervezni hogy ha eljutottál B pontig ott legyen időd várakozni min. 40 percig és ha még akkor sem tudsz leszállni akkor legyen elég keró elmenni kitérő reptérre. Afgánvan nem sűrűn vannak megfelelő és biztonságos kitérő repterek úgyhogy komoly üza. tartalékkal kell érkezni a célreptérre.
A kérdés, hogy merre van ott a közelben kitérő repülőtér és milyen biztos az üzemanyag ellátás: én is inkább úgy érkeznék még egy Afganisztánhoz hasonló helyre, hogy a maradék kerozin visszafele mindenképp elég legyen az első biztonságos helyig.A kapacitásterezős feladathoz: Az A319 is el tud repülni közvetlenül Afganisztánba, de mindig csinálnak egy leszállást az odaúton és a visszaúton is a biztonság kedvéért...
Valamiért nagyon pörög a két esélyes légi szállító gép topic. Arra gondoltam, hogy akinek van kedve és ideje játsszon egy kicsit.....
Csináljunk egy "Contingency plan-t", (olyan NATO-s, talán vészhelyzeti vagy készenléti tervnek mondhatnánk magyarul), abból a célból, hogy iránymutatást kapjunk a két gép képességei mennyire használhatóak az MH számára.
Minden adat önkényes, de azért remélem reális egy MH méretű és feladatrendszerű haderő számára.
A feladat az lenne, hogy számoljátok ki, hogy hány fordulóval, mennyi idő alatt lehet egy MH kontingenst haza telepíteni vészhelyzetben.
A Scenárió szerint egy Afganisztánban állomásozó kb.150 fős magyar kiképzéstámogató kontingens váltási időszakában (300 fő) hirtelen hazarendelésre kerül más nemzetek hasonló kötelékeivel együtt. A szűkös kapacitások miatt mindenki a saját eszközeivel kell, hogy hazahozza a csapatait.
A kontingens hazaszállítandó anyagai kb:
- 300 fő és személyi felszerelése (45 tonna)
- 16 db 11 tonna tömegű 4x4-es pc. jármű
- 12 db 15 tonna tömegű H14 tj.tgk.
- 4 db 3 tonna tömegű Toyota Landcruiser
- 1 db MB Unimog pc. sebesültszállító gk. (kb.12 tonna)
- 4 db MB G280 (kb. 3 tonna egyenként)
- 1 db HX32 konténerszállító tj.tgk. (15 tonna üresen)
- 14 db 20'-as konténer egyenként 22 tonna tömeggel
AZ MH rendelkezik 2 db A319 szállítórepülővel és
A) változatban 3 db A400M szállítórepülővel
B) változatban 4 db KC390 szállítórepülővel
A kérdés mennyi idő szükséges a hazatelepítésre ha a kontingens Mazar-E Sharif ben települ, az ottani repülőtérről történik a kiürítés. Minden repülő két váltás személyzettel rendelkezik, ezért kb folyamatosan használhatóak, üzemanyag feltöltésük a rakodás ideje alatt történik, mely A esetben 1,5 óra, B esetben 1 óra. Használhatnak minden útba eső légteret.
A repülőgépek elérhető sebesség és terhelési adatait használhatjátok, az itthoni kirakodó reptér Budapest Liszt Ferenc repülőtér. A repülőgépek sebességénél vegyétek figyelembe a fel és leszállás miatt alacsonyabb átlagsebességet, amiről fogalmunk sincs hogy mennyi, de ha egyforma arányban csökkentitek a két gépnél, akkor nem befolyásolja a végeredményt.
Minden adat önkényesen van általam megválasztva, ha valahol tévedtem, lehet pontosítani, aki többet tud a gépekről, a rakodási tervek elkészítéséről az nyugodtan pontosíthat, segíthet.
Jó szórakozást, kellemes hétvégét!
Az a helyzet hogy a jövendőbeli teherszállító gépünk teherbírása majdhogy nem lényegtelen...Azt hittem a számokon, időtartamokon, sebességen fogunk vitatkozni ilyenkor .....
De meghallgatva a kritikákat lehet egyszerűsíteni a feladaton, ami persze a lényegen semmit sem változtat. Az egyik, hogy nem foglalkozunk Toyotával, hogy Dudinak igaza legyen. A másik, lehetne, hogy a konténerek tartalmára koncentrálva a netto árumennyiséget nézzük, ami szabvány raklapokra kerül átrakásra (szerintem időt pazarolva), de talán ez célravezetőbb.
A KC390-es 6 db 60"x108"-as palettát vihet, fogalmam sincs ez mennyi 20'-as konténer térfogata, illetve tömege. Láttam egy olyat, hogy 7 db 463L jelű raklapot szállíthat,
az A400M meg kilencet. Ez kicsit fura, de biztos a belső tér miatt van, nem a tömeg különbségmiatt. Szóval ha valaki akar ilyen szabvány raklapokkal számolni, akkor járjon utána, mert én már belegabalyodtam ezekbe a légi szabvány-nem szabvány raklapokba. Még véletlenül sem találtam olyat, hogy összehasonlítható legyen a két gép. Mindig valami más különbség is van. A 20'-as konténer lehet, hogy nem életszerű, de térfogat vagy tömeg szempontjából szerintem könnyebben összehasonlíthatóvá teszi a gépek teljesítményét.
Lehet, hogy ennyire nem is érdekel senkit a két gép képessége....
Hagyom a pi.....ba én is......a bü..ku...fa...
A legtöbb kisebb ország bérelt technikát használ misszióban.
A technikai részletekben nem merültem el. de szerintem a német "túl-rendelésből" mostanában "diszkont áron" lehetne 400M-t venni, jó feltételekkel. A NATO(Eu-s része) és az Eu -mint írta valaki- a 400M-be gondolkozik, ahhoz optimalizál sok mindent. Más típussal, sok esetben megoldható (és általában problémás: tovább tart, több € ). A saját/bérlet dologban mg az a véleményem, hogy ha van saját azt lehet bérbe adni. Amikor nagyon kell, nem lehet bérbe venni(és azt a kevés is -amit lehet- kib@szott drága).