1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nekem különben Tombor eddigi munkásságát látva nagyon olyan érzésem van, hogy ezt ő leboltolta valakinek. És nem véletlenül lett a cseh lapokban a HM Arzenal előszedve.
     
  2. Wilson

    Wilson Well-Known Member


    Mondok egy egyszerű példát OV.ugye eldöntötte,de lehet hogy súgtak neki,hogy nagy della van a hadiiparban,na meg hasznos lenne ha annak a nem kevés pénznek az egy része visszacsorogna hozzánk,nosza akkor csináljuk,gyorsan szembesül vele,hogy hadiipart a magyar gazdaság még csak nyomokban sem tartalmaz,két lehetőség van vagy nulláról felépítjük de ez sok idő és pénz vagy a másik lehetőség körülnézünk a piacon és ha van rá lehetőség külföldi hadiipari cégeket veszünk,visszatérve erre az üzletre a következő módon bővítheti ez a cég a magyar hadiipari kapacitást ,ennek a cégnek komoly beszállítói kapcsolatai vannak,és amint rendeződik a helyzet a repüllőgépiparban és újra felfut a termelés,ehhez csatlakozva itt Magyarországon megteremtve a tárgyi és emberi feltételeket beindíthatjuk a beszállítást a cseh cég megrendeléseihez kapcsolódva.Persze nem kell egyből nagy dolgokra gondolni de kis lépésekkel haladva egy komoly hadiipari magyarországi termelést lehet kialakítani,az elején persze ebbe bele kell tolni a pénzt,de sajnos ez nem működik máshogy.Ami még nagyon fontos,ezt most olvastam a cseh Forbesben ,hogy az Aero megvásárlása után további európai haditechnikai cégeket vásárlása van kilátásban.Piaci információk szerint a cél egy rendkívűl robosztus (haditechnikai) gyártó holding létrehozása magyar és cseh tulajdonnal.Úgy,hogy ha igaz amit írnak,akkor ez a vásárlás csak az első lépés volt,meg kell várni amíg az összes bábu a helyére kerül a sakktáblán,utána lehet ítéletet mondani.

    https://www.forbes.cz/aero-s-novymi-pany-zbrojarsky-obchod-dekady-spoji-havu-s-kellnerem-a-madary/
     
    megazez, vata, krisss and 6 others like this.
  3. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nézd egyértelmű a helyzet ő csak egy név semmi több nem véletlen,hogy ugyanazon a napon lett az üzlet bejelentve amikor Viktor Babišal találkozott.Itt Tombornál nagyobb gazdasági erők vannak a háttérben,de a fentebbi hozzászólásomban ott van a lényeg,hivatkozva a cseh Forbes cikkére az Aero megvásárlása az első lépés volt.
    A lényeg a következő:
    "Aero megvásárlása után további európai haditechnikai cégeket vásárlása van kilátásban.Piaci információk szerint a cél egy rendkívűl robosztus (haditechnikai) gyártó holding létrehozása magyar és cseh tulajdonnal"
     
    Terminator likes this.
  4. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Az M345-nek is az az egyik problémája, mint az L39NG-nek, hogy még nem rendszeresítette a gyártó ország.
    A M345 2005-ben repült először, akkor még M311 néven. 15 év alatt nem adtak el belőle egyet sem.
    Az olaszoknak nem nagyon kellett a típus az M346 mellé, de kitalálták hogy vesznek néhányat és lecserélik a Frecce Tricolori gépeit.

    A Cseh Légierőnek sem nagyon kell az L159T1 mellé az Albatros, ki is szervezték őket a Pardubicei Oktató központnak. (ami nem a légierő része, a LOM Praha a tulajdonosa, ami meg állami tulajdonban van) A cseh L39NG rendelés is az ő gépük lesz. Ez volt a kötelező rendelés a gyártó ország részéről, hogy legyen referencia.

    A Wikipedia ezeket sorolja még fel NG vagy upgrade rendelési szándéknak:

    Aero Vodochody has also signed an agreement with Draken International for up to six of the L-39s of Draken's display team to receive the L-39NG upgrade.

    Breitling Jet Team is another L-39NG upgrade customer. -> Előző év végén a Breitling befejezte a kötelék támogatást, de állítólag lesz új támogató. 7 gépes a kötelék, de van tartalékgépük is.

    At 2018 Portuguese company Skytech placed an order for 12 L-39NG and option for another six.

    US company RSW Aviation placed an order for 12 L-39NG and 6 L-39CW.



    Upgrade: 6 + 7 + 6 = 19
    Új gép: 12 + 12 = 24
    Új gép opció: 6 = 6

    Tényleges rendelés eddig a csehek (CVL Pardubice) 4 gépe (+ 2 opció) és Szenegál 4 gépe. Bár a szenegálira most írták, hogy a korona vírus hátráltatja az aláírást. És most akarnak vetetni 8 gépet Magyarországgal...

    A cseheknél van Pardubicében kiképző központ és 4 géppel (+2 opció) akarják megoldani a cseh pilóták (?) mellett a szlovák pilóták képzését is.
    Akkor a Honvédségnek minek a 8 gép? Kit akarnak beszervezni képzésre? Már a szlovákok is kiestek. Maradtak a bolgárok és a horvátok, évi 1-2 pilótával?
     
    blogen likes this.
  5. tindalos

    tindalos Well-Known Member

    Véletlenül...pont most megy egy cikksorozat az Alba NG-ről az Aero magazinban,az illusztrációhoz pedig véletlenül pont egy (virtuális) magyar festésű NG-t használnak... :)
     
    LMzek 2.0, arcas, SilvioD and 2 others like this.
  6. Shadow

    Shadow Well-Known Member

    Szerintem az is benne van a pakliban, hogy Tombort majd végül egy cseh cég fogja kivásárolni. Mátrai erőművet is először egy cseh céggel kooperálva vette meg az Opus amiből végül a cseheket kivásárolták majd végül az egész állami tulajdonba került. Itt még bármi megtörténhet az AV-vel is. Én nem tartom valószínűnek hogy Tombor sokáig tulaj lesz. A cseh Frobes cikk azt írja egyébként a reptér is eladó és azt majd Peter Kellner PPF csoportja fogja megvenni. Övé a magyar telenor is amire viszont sokan pályáznak, egy ideje már beszélnek róla hogy telekommunikációban is akarnak egy magyar céget és szeretne ilyet akvirálni az OPUS. Csak annyit akarok mondani hogy ez az egész simán lehet egy nagyobb deal része is. Semmi sem tudunk...
     
  7. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A7 2023-tól jön, de a Pzh már 2022-től itt lesz.
     
  8. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ahogy így felsorolod a dolgokat, totális összefonódás van a magyar-cseh pénzügyi elit között.

    Ez egy kicsit ilyen véd és dacszövetség a külföldi nagyok felvásárlásától. Anno 2000-es évek közepén, amikor az OMV a Gazprom megbízásából (közvetlen orosz tulajdonszerzés botrány lett volna, a Dunaferrt is egy svájci cégen keresztül szerezték meg akkor az oroszok) elkezdte felvásárolni a MOL-t, a MOL egy cseh energetikai céggel cserélt kölcsönösen tulajdonrészt egymás cégeiben, hogy ezt megakadályozza. Meg persze a parlament is módosított.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ennek talán a legnagyobb akadálya az lehetett hogy a gépnek nem volt légi alkalmasságija.
    Ezt mindössze egy hónapja kapta meg.
    Az Olaszok rendeltek is belőle gyorsan
    Egész konkrétan 18 at
    Fontos tudni hogy a szándék és a konkrét megrendelés között elég nagy a szakadék...
     
  10. Negan

    Negan Well-Known Member

    Tombor valószinüleg egy stroman.
    Hiltenbergernek van olyan termékpalettája,ami piacképes,hasznos és szükséges a seregnek.És a gyártást könnyebb Mo-ra áthelyezni.
    Aerora ebből egyik sem igaz.
    Ezt a V3/4 együttműködést szerintem nagyon túltoljátok.Lengyelek egy szintel feljebb vannak.Csehek is másféllel.Csak akkor V hivők,mikor éppen érdekükben áll.
    Kb úgy nézz ki,hogyha nekik jó,van V,ha nekünk(illetve a kormányhatalomnak nálunk) de nekik nem érdekük,nincs.
    Szerintem az nem nemzeti hadiipar,ami nincs idehaza.
    Szerintem mi,Mo,jobban járnánk,ha valamelyik ferihegyi cégbe szállna be az állam,és annak szakembergárdájára alapozva itthon lépésenként fejlesztenénk fel a hazai repipart.És legalább részben valós üzleti alapon.
     
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    Már most ítéletet lehet mondani az Aero-val kapcsolatban:

    Nem gyárt semmit, amire szükségünk van, nincs olyan gyártókapacitása, amire szükségünk van, nincs rá szükségünk.
     
  12. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    És kinek fogsz beszállitani?A nagyok nem fognak tőled semmit sem venni max csavaralátétet,egy példával ilusztrálva te odamész az összegrundolt ferihegyi cégeddel az Airbushoz,hogy mostantól nagyon szívesen beszállnál pl az A400-s gyártásába,szerinted az Airbus lecseréli az egyik beszállítóját (akivel már régóta együtt dolgozik és a kisujjában van ez a szakma) egy olyan cégre akinek semmilyen múltja és semmilyen referenciája nincsen.Persze elkezdhetunk saját magunknak repülőgépeket fejleszteni csak győzzük pénzel.
     
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Szerintem elhamarkodottan itélkezel nem tudunk semmit az üzlet hátteréről.Ha megvalósulnak a tervezett cégvásárlások tisztábban lehet látni,ha újjabb hadiipari cégeket vesznek azok nem találomra lesznek kiválasztva,simán benne van a pakliban,hogy ennek az üzletnek a későbbi vásárlások adják meg az értelmét.
     
  14. Negan

    Negan Well-Known Member

    Az Aero is csak egy,felejthető kategóriás beszállitó a nagyoknak.Igazán korszerű technológiája meg nincs.
    És nem beszállitással kezdeném,hanem karbantartással.Legyen elösször újra egy hazai karbantartási képesség.Mai,modern technológiás gépeknél még az is csak lépésenként épithető ki,nemhogy a gyártás.
     
    honved likes this.
  15. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Azokat a javítási és karbantartási munkákat amelyekkel te komolyan eltudnád indítani a magyar fejlesztéseket,a gyártók nem adják oda nekünk,csak abban az esetben jöhet esetleg ez szóba ha nagy mennyiségű gépet veszel a gyártótól,de még akkor sem biztos.
     
  16. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ahogy az Aeronak se.
    Ami azt illeti,mi hadiipari szinten igen nagy szarban vagyunk.Currus olyan,hogy jobblenne,ha nem is lenne.Semmiféle valós gyártőkapacitásunk nincs.Fegyveracélt,páncélacélt nem tudunk gyártani.Talán az ALCOA alupáncélt.Alapokrol lépésenként kellene újraépiteni az egészet.Közben belenyugodva,hogy bizonyos szintnél tovább még középtávon se fogunk rentábilisan eljutni.
    De egy határainkon kivűli üzem,az semmiképpen nem hazai hadiipar.
     
  17. Autodidaktakatona

    Autodidaktakatona Well-Known Member

    De egy határainkon kivűli üzem,az semmiképpen nem hazai hadiipar.[/QUOTE]
    Ezzel teljesen egyetértek, ha nem itthon lesz valami komoly harc és hozzáadott értékű termelés akkor az annyira lesz magyar mint a Mol.
    De nyilván nem repcsibe gondolkodok, ha egy APC gyártósorunk, esetleg rá min egy gépágyút gyártanák, vagy Spikeot mint a lengyelek, abban lenne magyar munkahely, haszon, önellátás....
    Épp ezért ahogy írtad a Hirtenbergbe sokkal nagyobb pontenciált látok én is.
    Ja, és igen jók lennének a szövetségesek, de én se bízok hosszútávon a csehekbe, a szolvákba meg annyira se ....
     
  18. blogen

    blogen Well-Known Member

    Mindent tudunk arról, hogy az Aero egy értéktelen cég.
     
  19. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    A MOL a legnagyobb magyar multi, ne tekintsük külföldinek. Most a koronaválságban, elsőként állt át fertőtlenítőszer gyártására segitve a hazai védekezést.

    Sztem rossz szemüvegen át nézitek.

    Nem csak az a magyar, ami állami tulajdon. Ha meg állami, akkor biztos xar az egész, mert nem a szabad piacon él és csak politikai kifizetőhely.

    Ha tőzsdén jegyzett magyar multi, az megint xar mert van benne külföldi részesedés.

    Ha magánszemélyé, akkor NER lovag, aki a zsebét tömi csak állami pénzből.

    Ennél differenciáltabban kell nézni!!!
     
  20. krisss

    krisss Well-Known Member

    Én sem pártolom túlzottan ezt az ügyletet, de ebből a mindentudásból azért egy lehelletnyivel lehetne szerényebben is, mivel baromi kevés valós információval rendelkezünk az egészről és megint beindult a fantazmagóriagyár.
     
    vilmoci, megazez, Terminator and 11 others like this.

Ezen oldal megosztása