1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Amúgy annyit sikerült még kibogarásznom az Aero Vodochody polgári megrendeléseivel kapcsolatban (a teljesség igénye és a pöcshuszár által említetteken kívűl),hogy az A220-k szárnyaihoz szállít be (hogy mit pontosan azt nem sikerült kiderítenem)megkezdték a héjszerkezetek gyártását az A320 és A321-s gépekhez amelyekkel az ST Aerospace átalakítja ezeket a gépeket személyszállítókból teherszállítókká,illetve folyik az Embraernek a KC-390-z történő beszállítás is,hangsúlyozom ez nem a teljes beszállítói lista.Olvasgatva a cseh fórumokat és a médiát annyit lehet leszűrni hogy az előző tulaj kb egy milliárd koronát fektetett be az NG kifejlesztésébe és úgy számolt,hogy pár tucat NG eladása esetén már nyereséget hozna a gép,ők amúgy (Penta) komoly potenciált láttak ebben a cégben,de ahhoz,hogy ezt realizálni tudják az ő erőforrásaikat is meghaladó pénzeket kell(ene) befektetni a cégbe,azt is írják és ez nagyon érdekes,hogy ebben a szegmensben (hadiipar)a
    a geopolitikai kapcsolatok, a politikai nyomás és a legmagasabb szintű lobbizás fontosabb, mint a pénz.
    Tehát látva a magyar befektetők hátterét ebben valószínüleg szintet fog lépni a cég:) a szenegáli gép beszerzéssel kapcsolatban a következő a helyzet, Szenegál fizetési helyzete miatt a vásárlást a Cseh Export Bankon és egy másik együttműködő külföldi bankokon keresztül finanszírozzák.Amúgy ez a Cseh Export Bank jelentős mértékben benne van a Szenegáli repülőtér fejlesztésben.Az Albatrosok eladási kilátásaival kapcsolatban annyit lehet tudni,hogy a szenegáli megrendelésen kívűl a cseh fegyveres erők 7db L-159-es és 16db L-39-t akarnak beszerezni,valamint kormány tulajdonában lévő LOM Praha e hónap (június) végére várhatóan négy L-39NG-re köt megállapodást.Erről az utóbbi üzletről ennyi infót találtam:

    "LOM PRAHA s.p. (zakladatel MO ČR) má v úmyslu koupit 4 letouny L-39NG pro své CLV Pardubice. Odhadovou cenu okolo 1,1 miliardy Kč ovšem nemá na účtech, tudy si někde na to musí půjčit. Pravděpodobně z komerčního úvěru (velmi nepravděpodobně tu bude financováno přímo ze státního rozpočtu). Úvěr bude LOM splácet tak, že bude poskytovat výcvik stíhacím pilotů AČR. Na to má smlouvu z prosince 2018 platnou od 1.1. 2019 do 31.12.2025 s možností prodloužení do 31.12.2028. Celková cena za výcvik pilotů AČR (včetně dopravních a vrtulníkových pilotů) je 3,51 miliardy bez DPH (cena je bez prodloužení do roku 2028)."

    Elnézést a nagyon nyers fordításért de talán a lényeg kihámozható belőle.

    "A LOM PRAHA sp (a Cseh Köztársaság Védelmi Minisztériumának alapítója) 4 L-39NG repülőgépet kíván vásárolni a CLV Pardubice részére.A gépek a becsült ára 1,1 milliárd CZK körül van, ezért valószinüleg kölcsönt kell felvennie. Valószínűleg kereskedelmi kölcsönt vesz fel (nagyon valószínűtlen, hogy közvetlenül az állami költségvetésből finanszírozzák). A hitel fedezete a LOM a Cseh Védelmi Minisztériummal kötött szerződése ACR vadászpilóták képzésére.A szerződés 2018. decemberi keltezésű , 2019-1.1-től. 2025.12.31-ig,érvényes a meghosszabbítás lehetőségével 2028.12.31-ig. Az ACR pilóták képzésének teljes ára (beleértve a szállítási és helikopterpilótákat) 3,51 milliárd euró,(az opcionális 2028-ig tartó meghosszabbítás nélkül)."

    A hitel futamideje valószínűleg meg fog egyezni a képzési szerződés időtartamával,

    Szlovákia lehet a következő megrendelő 2021-n ennek a csehek szerint a magyar többségi tulajdon szerzéssel jelentősen megnőttek az esélyei.Magyarországot mint lehetséges vásárlót természetesen megemlítik de ezen kívül nincs semmilyen konkrét információ ezzel kapcsolatba.
    Végezetül berakom ide az Aero igazgatójának múlt év decemberi értékelését:

    "Máme čtyři velké zakázky ve dvou středoasijských zemích a ve dvou afrických a k tomu velkou zakázku od české armády. Jde hlavně o generální opravy a upgrady vojenských letounů. Celkový objem zakázek v této oblasti spolu s opravami jednomístných a dvoumístných letounů L-159 pro českou armádu přesahuje čtyři miliardy korun. Očekáváme, že v dalších letech náš byznys v oblasti oprav a vylepšení ještě poroste."

    "Négy nagy megrendelés van két közép-ázsiai országban és két afrikai országban, valamint egy nagy megrendelés a cseh hadsereg részéről. Ezek elsősorban a katonai repülőgépek nagyjavításai és korszerűsítései. A megrendelések teljes mennyisége ezen a területen, az egy- és kétüléses L-159 repülőgépek javításával együtt a Cseh Hadsereg számára meghaladja a négy milliárd koronát. Arra számítunk, hogy javítási és fejlesztési üzletágunk tovább növekszik az elkövetkező években."




     
    alfa74, Kishuszár, LMzek 2.0 and 6 others like this.
  2. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Csak azért csináltam ezt a fake-t, hogy 1. Jót röhögjünk! 2. a többi álom mellé elfér. 3. hátha olvassa valami kém is :)
     
    kamm, Masztiff, arcas and 8 others like this.
  3. Negan

    Negan Well-Known Member

    Olvastam,hogy a svéd légierő azt szeretné.A többivel meg nagyjábol egyetértek.A NER része aggaszt a dolognak.Attol tartok,hogy csak azért fogunk túlárazott megrendeléseket adni,hogy nyeresége legyen a cégnek,amit visszaoszthatnak.
     
    Kishuszár likes this.
  4. Gaudi

    Gaudi Well-Known Member

    Reg rohogtem ilyen jot! Koszi! :D
     
    honved likes this.
  5. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez a Lynx sztori érdekesen hangzik......
    Yalcin kategóriában a csehek mit használnak?
    Sztem nem Nyugatra Kelet-Európára érdemes nézni. Korábban ez a cseh cég román és lengyel cégek felvásárlásán gondolkozott.
     
  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    A kanadai kepzessel az a gond hogy megvaltoznak a dolgok.
    Jovl nagyobb pilotamennyisegre lessz szuksegunk. Es erdemben tudunk valogatni.

    Szamolj 20 145 14 225 2-3 irbus 2 falcon 14 gripen (ha veszunk sugarhajtasu kikepzo tamadot ) akkor oda is kell pilota :) azok kepzese is szamit ongerjeszt... Ha esetleg meg akarnank 1 szazad gripent az Ujjabb 14 gep plussz a sugarhajtasu szallito 3 ez kozel 100 pilota... Igy mar tetemes osszeg lenne kanada
     
    Tegin likes this.
  7. honved

    honved Well-Known Member

    Király. :) Már csak egy német tengeralattjárógyár megvételéről kell egy cikk és kész. :) Csinálhatnál egyet, és berakhatnád valami román oldalra. :)
     
  8. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Kérdés az, hogy ez állami pénz vagy magán? Sztem a költségvetést nem erintő zsé, plusz államilag garantált hitel. Tehát valószínűleg közvetlenül nem vesz el pénzt a Z2026-tól. Max. beszerzésen keresztül, de ott is nyer rajta a Honvédség.
    Viszont lehet kipumpálni vele, közös cseh-magyar Unios, esetleg Nato pénzeket. Az önálló, potens európai haderő megteremtése Unios cél.
    Sztem újabb ajtók nyilhatnak ki, újabb pókerpartikban vehetünk részt közösen nagyobb súllyal.
    Másrészt nagyobbat is lehet pofára esni.
     
    honved and LMzek 2.0 like this.
  9. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez a Türk Tanács! :p:p:p
     
    kamm, Schurrer, Gaudi and 1 other person like this.
  10. Azzurro

    Azzurro Well-Known Member

    Az hiányozna még: román fegyvergyár (részben) magyar tulajdonnal. Attól nagyobb hibát nem lehetne elkövetni.Ez a cseh-magyar holdig csak egy ötletelés, de ha az elmúlt 2 év történéseiből kiindulok: kézilőfegyvergyár (lőpor, lőszergyártási tervekkel), Hirtenberger felvásárlása (az egy jó döntés volt), AV 51%-ának megvásárlása (na az egy borzalmasan rossz döntés volt, csúnyán túlárazva), magyar-cseh hadiipari holding tervek a cseh sajtóban stb. mutatja, hogy miniszterelnökünk (szándékosan szépen fogalmaztam róla, hogy mindenki boldog legyen) el van szánva, hogy felépíti a magyar hadiipart. Biztos vagyok benne, hogy lesznek még meglepetések.
     
  11. blogen

    blogen Well-Known Member

    Akkor az 46 300 000,- USD, azaz egy gép 12 millió dollár lehet.
     
  12. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Majd én NER-ezek. :)

    Viszont nem szítva a vitát, tényleg érdeklődés, mi alapján veszed készpénznek a túlárazást?

    Valóban 250 millió dollár volt a vételár?? Ennek mi a forrása?

    Ha ennyi a cég fele, akkor a csehek is túlárazva vették a másik felét?

    Egyáltalán mennyi a reális értéke?

    Ha ezekre tudjuk a választ, akkor tudhatjuk, hogy megérte-e. Illetve az is kérdés a Penta ezt a pénzt mibe fekteti. Mert erős a gyanúm, mivel övéké maradt a reptér, ez triumvirátus lesz.
     
    arcas and anonim999 like this.
  13. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Már a trollkodásért megérné, hatalmas botrány lenne. :cool:
     
    alfa74, LMzek 2.0 and Schurrer like this.
  14. Azzurro

    Azzurro Well-Known Member

    Egy veszteséges, évi néhány db-os termelésű, igazi kisszériás repülőgépgyárat (nem tudom. hogy igaz-e az át, itt olvastam az oldalon) 250 millió dollárért megvenni messze túlárazott. A Pentánál biztos, hogy pezsgőt bontottak, hogy milyen jó áron sikerült rásózni a magyarokra a veszteségforrásukat. Lehet, hogy odaadták volna 1 dolláért is csak vállaljuk át a korábbi tartozásokat + a további veszteség/beruházási igény nem őket terheli.
     
    Kishuszár likes this.
  15. Tegin

    Tegin Active Member

    https://www.reuters.com/article/us-...-aerospace-to-cooperate-on-jets-idUSKBN1HV117
    "Aero and IAI also agreed to integrate IAI’s virtual training solutions as part of the L-39NG training system"

    Szóval az NG, illetve a hozzá kapcsolódó szimulátor kiképzési programja izraeli alapokon jött létre?! vagy csak valami mellékes kiegészítés?
    Én csak ezt találtam, ha valaki tud többet, ne tartsa vissza.
     
  16. Tegin

    Tegin Active Member

    És az a magán tulajdonú cseh Omnipol, ami régóta szoros üzleti partnere a cégnek, és a másik felét megvette, az is jól átverte saját magát?
     
    vilmoci, borisz, kamm and 2 others like this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A PC-21 egy nagyon népszerű multi-level trainer platform, egy nagyon komoly kidolgozott saját kiképzési programmal. Elvileg 2014-ben már aláírt a SAAB egy szándéknyilatkozatot, hogy együtt fognak dolgozni a svéd légierő pilótaképzésének reformján. Elég sok jel és pletyka kering, hogy náluk is az lesz a befutó.
    De van a PC-21 és az NG-ben egy olyan közös pont, hogy a multilevelségükkel pont azonos vevőkért versengenek. Megmutatom, hogy mire gondolok:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Érzek némi ötlet transfert a szemléltető grafika készítőjétől, de remélem érthető a dolog. (konkréten az Aero képén is a Pilatus szimulátor szerepel sematikusan :eek::p)
    Természetesen gyakorlatilag senki nem használja így egyik gépet sem (talán a svájciak?), de a lényeg, hogy a középső fázisok összevonhatóak az új módszer segítségével. Ezzel meg lehet spórolni az egyik típusról a másikra való aklimatizációs időket. Ezzel lerövidül a képzés, és persze olcsóbbá is válik. És mindehhez a növendék nem kanadai kiküldetésben van! ;)
    DE nem csak a grafika lett - finoman szólva :rolleyes: - újrahasznosítva, hanem a módszer is:
    A Pc-21 fülkéje:
    [​IMG]
    Az NG új fullos fülkéje:
    [​IMG]

    A svéd tenderezgetés azt mutatja, hogy talán még nincs teljesen lefújva a meccs...
    És akkor tessék most egy picit a karfába belekapaszkodni, meredek dolog jön! :hadonaszos::D
    Mi van akkor, ha Babis és Orbán szépen egy konföránszié beszélgetésre hívják a drága jó svéd miniszterelnököt, és betolják neki a cukrozott répát.
    Ha ti maradtok a sugárhajtásos koncepciónál (ugye eddig a SAAB 105 volt náluk a multi level), akkor mi maradunk a Gripen platformnál (mondjuk különben is ez az észszerű megoldás). Azt tudjuk, hogy a SAAB nélkül nem lehetett volna rendes szimulációt csinálni az csehek szimulátorába, tehát a SAAB kapcsolatnak élnie kell!
    Máris nagyon szépen burkoltan meg is lehetne oldani az ellentételezést.
    Na meredek volt a kanyar? :p:D
    Na ha ezt Tombor leszervezi, akkor 'asszem ő is kap egy harapást abból a répából! :)
     
    alfa74, kamm, Gyurma and 4 others like this.
  18. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ez becsült összeg a szerződéskötés után nyilvánosságra fogják a vételárat amúgy az az általános vélekedés,hogy ez a max vételár könnyen elképzelhető,hogy a tényleges vételár 10-20%-l kevesebb lesz de ez attól függ milyen specifikációjúak lesznek a gépek,én viszont a különböző specifikációkrol nem találtam semmit.
     
  19. Negan

    Negan Well-Known Member

    Ebben még lehet is valami.Bár szerintem a svédek azért tudják,hogy valójában nincs is pénzünk nagyon leváltani a Gripent.Szóval nagy tételben azért nem fogadnák rá.
     
  20. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Ez a 250 millió dolláros vétel, kezd hoax jelleget ölteni, mert én még ezt sehol nem olvastam tényként. Mindenhol azt írták a vásárlást követően, hogy az ár az üzleti titok. (tudom, nem te állítottad ezt)
     

Ezen oldal megosztása