1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hopsz!
    Most látom, hogy a PC-21, annak ellenére, hogy ellenőriztem is, eltűnt. Akkor nézzük máshonnan:
    [​IMG]
     
    alfa74 likes this.
  2. papi

    papi Well-Known Member

    Nincs hír, de elég sok cég van amibe érdekes lenne beszállni.

    Tatra akkor dobja magát a Pandur II, a Titus is Tatra alapokon nyugszik, a Caesar 2 is. Természetesen ebben az esetben a régi teherautókat is válthatná a Tatra.
    SVOS esetén Perun SOV illetve Vega MRAP. Emellett foglalkoznak járművek speciális átalakításával is. Gondolj itt akár rendőrautóra, vízágyúra, speciálisan átalakított katonai terepjárókra, tűzoltókra.
    Excalibur esetén Patriot MRAP, Tatra alvázon speciális gépek, rakéta sorozatvetők. Képesek aknavetők, nehéz géppuskák gyártására, valamint lőszert is gyártanak.
    VOP harckocsik, APC/IFV karbantartás, modernizáció.
    CZ esetén ugye egyéni lőfegyverből szinte bármi játszana.
    Eldis radarok nem tudom mit tudnak, nem értek hozzá.
    Meopta távcsövek, éjjellátók, irányzékok.

    Szimulátorban, szoftverben baromi erősek, van egy raklap cégük ami kisebb-nagyobb mértékben ezzel is foglalkozik.

    Nowatron Elektronik katonai minősítésű tabletek, laptopok, LCD kijelzők.
    VR Group a szimulátor bizniszben vannak jelen.
    Vagy ott a Bohemia Interactive is akik szoftverben erősek. A katonai szimulátoraik civil piacra lebutított változata az ARMA sorozat.

    Ezek mellett rengeteg olyan cégük is van, ami alapvetően nem a védelmi iparban nyomul.
    Gondolok itt mondjuk a Galara, ami sporteszközöket gyárt a piacra, de ő szállítja a seregnek a hátizsákokat is, vagy mondjuk a CTS ami utánfutókat, teherautó felépítményeket, konténereket gyárt és a seregnek is szállít speciális konténereket meg a Hooklift kialakítású Tatrak felépítményét is ők csinálják.
     
  3. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ahogy ismerem őket mivel nekünk lesz hordozónk:):)nekik is kell egy:).De mivel pénzük az nincs rá,mi jó szomszédhoz méltóan lebarterezunk veluk egyet Erdéllyért cserébe:):)
     
    tindalos, LMzek 2.0 and Littlejohn like this.
  4. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hát, a Tátra jöhetne a Rábák helyett!
     
  5. ferenc

    ferenc New Member

  6. Negan

    Negan Well-Known Member

    Vagyis a nagy V4 hadiipari együttműködéshez mi adjuk a piacot?
     
    Zapp Brannigan and blogen like this.
  7. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Miért is?
     
  8. krisss

    krisss Well-Known Member

    Hát volt anno egy csapatpróba a 90-es évek elején amiben kissé lekörözte a Tátra...
     
  9. kamm

    kamm Well-Known Member

    Haha, igen, nagyon ult... :D
     
    fedett_mókus likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Csak abba beleszolva, amihez ertek: az osszes szoba joheto dolog kozul szoftvert a legolcsobb fejleszteni es abban a magyar beszallitoi bazis ma mar raver a csehekre, ilyen ceget csak akkor szabad venni, ha az IP megeri benne.
    Mondjuuk akkor is egy honap alatt hazakoltoztetheted, semmi nem koti oda.

    Igaz, ha a Bohemiat megvenne a HM, azt birnam... az America's Army-sorozat alapjan jonne az "Arma 4: The Huns Are Here!" :D :D :D

    [​IMG]
     
  11. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ketlem, hogy a Rabat valaha bealdoznak. Ha valami, hat inkabb felturbozzak, maradva a nemet technologianal.
     
  12. ferenc

    ferenc New Member

    Ha megvalósul a több száz db-os török MRAP beszerzés akkor mennyi esély marad az IFV beszerzésre? Valószínű akkor már nem lesz prioritás az IFV. Pláne a mostani gazdasági helyzetben.
     
  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Semmi közük egymáshoz.
     
    Spartan.asfv and kamm like this.
  14. krisss

    krisss Well-Known Member

    dehogyis, a török MRAP aprópénz kategória az IFV-hez képest. és prioritásként a legmagasabb helyen áll szóval, lesz IFV beszerzés.
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A kettőnek nincs igazán köze egymáshoz. Bár nem tudjuk a Jelcin és a NMS arányát, sem a verziókat, sem a teljes darabszámot - várjál! Semmit nem tudunk :p:D -, de a török 4x4-ből nem lesz IFV, meg akkor már nehézdandár sem.
    A török 4x4-ek max. speciális funkciójárművek lehetnek a kerekes dandárba. Abban viszont sokat segíthetnek, hogy pénzt takarítsunk meg azzal, hogy nem a méregdrága 8x8-as gyalogsági járművek alapján kell ezeket a funkciókat ellátni. Ezen kívül harctámogató alegységek kaphatják még meg.
     
    alfa74, Kishuszár and kamm like this.
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igazabol mindegy, mennyi kebabos kocsi jon, mert az IFV annyira kritikus kepesseg, hogy mindentol fuggetlenul megtortenik. Ahogy PH is irja, abban meg segitheti is, hogy a nemetek ne akarjanak melle aranyarban Boxert meg mindenfele terepjaro cuccot is vetetni velunk...
     
  17. krisss

    krisss Well-Known Member

    a boxer szintén más kategória, így max fennek-et nem vetetnek.
     
  18. blogen

    blogen Well-Known Member

    NMS Fennek helyett elmegy még.
     
  19. kamm

    kamm Well-Known Member

    En bloc ertettem, akarmi mast, amit a kebabosokkal letudtunk, de igen.
    Engem igazabol nem is erdekel tulzottan a torok tema addig, amig IFV-t, harckocsit meg hasonlo neheztechnikat nem veszunk toluk (sem tornyokat mondjuk a kerekes IFV-re, pl a Wotan35 vagy hasonlok helyett.)
     
  20. Azzurro

    Azzurro Well-Known Member

    A szerződés üzleti titok, nem ismerjük a részleteket: nem tudod, hogy mennyit fizetett az Omnipol. (azt, hogy Tombor mennyit fizetett azt is csak a netről, az is bizonytalan) Ha az Omnipol ügyesen tárgyalt akkor a saját know-how ismereteit (gyártási tapasztalat, tudás) értékként vitte a közös vállalkozásba ergo nem biztos, hogy neki egyáltalán fizetnie kellett.
     

Ezen oldal megosztása