1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Egyébként Dunaújvárosban van, ha nem is egészen modern, de Putyin egyelőre nem szándékozik eladni, hiába van vételi szándék.....
     
    Gaudi likes this.
  2. Shadow

    Shadow Well-Known Member

    A fűzfői gyár nem épült meg.
    https://www.hirbalaton.hu/balatonfu...alan-tamogatas-felhasznalas-hvg-hurtl-hirado/

    Magyrországon továbbra sincs lőporgyártás.
    A RUAG lőszer részlege meg épp eladó a siroki gyárral együtt. Ki tudja annak is mi lesz a sorsa...
     
  3. Negan

    Negan Well-Known Member

    Neten nem találtam semmi érdemlegest,de gyűrtem az agyam egy kicsit...
    Kalocsaiaknak már akkor se jutott BMP,neki is BTReik voltak,meg ha jol emlékszem a debrecenieknek is.
    Eredeti tervekben még felderitő osztály volt,1-1 század BMP,BTR felderitő változat(tervbe vették a hazai átépitést,de tudtommal nem realizálódott),meg dzsipek.Pct századot is osztály szintre akarták fejleszteni.
    Légvédelem "nehéz"dd-ként(akkor még csak gépesitett/páncélos-gépesitett dd-nak hivták) egy vegyes osztály volt tervezve,Kub/Mistral.Azthiszem azt pont a kalocsai dd meg is kapta,mielőtt megszüntették.Viszont ha megvalósul a BMP modernizáció,tataiak Stingereket kaptak volna rájuk.
    Tertalékos dd-ok légvédelmére akarták hátravonni a Sztrelát.
    Tartalékos felderitőknek is a BTR átépités járgányt szánták,századnyit dd-onként.
    Ami fontos,hogy minden elsőlépcsős dd-hoz terveztek egy ellátó ezredet,de tudtommal az ellátók sose lettek ezred szintűek,csak a dd szervezet logisztikai zl-ja valósult meg.
    Pct századot is osztály szintre tervezték,azthiszem,ezt is csak a kalocsaiaknál valósult meg.Tervezték a Spike és a Bill beszerzését,de egyikből se lett semmi.(ugyebár akkoriban szerbeknél állt a bál)
    Tüzér lobby már akkor le akarta cserélni az elsőlépcsősök dd közvetlen tüzérségét PzH-ra.20+ évvel később most végre 1osztálynyi jön is végre.
    Meg persze müszaki utász zl minden dd-nak,elsőlépcsősöknek komolyabbat,aminek aknaszóró járművei vannak.
    Ha valaki jobban emlékszik,vagy talál valamit a neten,kiegészitheti/javithatja
     
  4. Negan

    Negan Well-Known Member

    Az is megszünt?Afene.Diákként voltam ott nyári gyakorlaton.
     
  5. Negan

    Negan Well-Known Member

    Azért irtam,hogy ha önálló hazai atógyártásrol beszélünk,az nincs.Ugyanez érvényes a fegyvergyártásra.Szemantikai kérdés,hogy magát az összeszerelő üzemet gyárnak mondjuk e.Szerintem azonban hazai gyártóbázisnak csak az tekinthető,ami külfőldi beszállitó nélkül is üzemképes.Ilyenünk nincs.Amig nincs olyan belföldi beszállitó,aki a külfőldi részegységek kiváltására képes hazai előállitásu alkatrészre,addig nincs hazai gyártóbázis.Egy sima kereskedelmi embargóval taccsra tehető a gyártás.
     
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Akkor a világon sehol nincs önálló autógyártás...
    Embargóval akkor is taccsra lehetne tenni ha minden 100%-ban itthoni lenne.Ha nem veszi meg senki amit gyártasz akkor hiába gyártod.Egy 10milliós ország meg nem tud eltartani kereslettel egy Audi vagy Merci méretű gyárat.
     
  7. krisss

    krisss Well-Known Member

    Igazából pont most a koronavírus járvány miatt derült ki, hogy a globalizáció mennyire kinyírt bármiféle önálló gyártást, kínában megállt az élet és az ipar legtöbb területén összefosták magukat, hogy se alapanyag nincs se részegység.
     
    fedett_mókus and Robur like this.
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nem.
    A Solothurn anti-tank S 18-100 lett licenszelve azutan, hogy a Solothurnt mar vasaroltuk.
    A Danuvia gyartotta 1936-tol egeszen 43-ig, 36M 20mm neven kerult bevezetesre, peldaul a 38M Toldin es a Csaban. Van errol egy egesz oldal a
    Ezek total komolytalan dolgok.
     
  9. Negan

    Negan Well-Known Member

    Csak mig a németek,franciák képesek háborús helyzetben hazai beszállitóval kiváltani az importot,mi nem.Ők tudják folytatni a gyártást,csak drágábban,mi meg sehogy.
    Őőőő,géppuskárol volt szó.36M nehézpuska.Toldiba,Turánba,Csabába gp a Gebauer gp volt.
     
    Robur likes this.
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Hehe, szepen eltunt a fele a kommentemnek... :)

    En altalaban a Rheinmetallrol beszeltem meg hogy mit gyartottunk. Ezek amugy konkretan anti-tank gun neven mentek es voltak a ket magyar panceloson, de amugy guglizd meg, fenn van a konyv, amiben konkretan leirjak ezt. :)
     
  11. Negan

    Negan Well-Known Member

    Igen,rajtuk volt a 36M,de RM gp nem.Mert nem gyártottunk RM gp-t.És RM gp licencgyártást irtál.És a 36M svájci volt,nem német.
     
  12. Negan

    Negan Well-Known Member

    Vasmű,nem képes fegyveracél gyártásra.Ahoz erősdve fejleszteni kéne.
     
    blogen and mindenen kívül like this.
  13. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nem, az egy RM tipus. Azert volt svajci nev alatt, mert a WWI lezaro beke sulyosan korlatozta a nemetek fejleszteseit, ezert csinaltak egy svajci ceget es azalatt ment minden. :)
     
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    5000 geppuskaert felesleges ontodet meg miegymast epiteni. Meg kell venni 6000-8000 csovet meg mindent, amit kell hozza, a felet osszerakni, masik felet lezsirozva letarolni strategiai tartaleknak.
     
    ravenlord and mindenen kívül like this.
  15. kamm

    kamm Well-Known Member

  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Holy mother of God - de jo, hogy mi a legujabbakat rendeltuk: https://www.czdjournal.com/defence/...ttle-tanks-ready-for-the-polish-army-295.html

    In total, the Polish army ordered 142 tanks in the Leopard 2PL standard. 142 tanks will get new electro-optical systems, new cannon stabilization, new turret propulsion and other components needed for the tank into the combat environment of the 21st century. The Polish army is to take over 43 more Leopard 2PL tanks this year. The total costs, even with amendments to the original contracts, amount to PLN 3.29 billion (CZK 19.95 billion).
    Leopard 2PL can be easily identified by the new armor of the turret. The body armor remained original. The weight of the Leopard 2PL increased to 59 tons, which corresponds to the weight of the Leopard 2A5 – the Polish army operates 105 of those in addition to the modernized 2A4 vehicles.

    A lengyel fegyverkonszern, a PGZ atadta az elso ket lengyel Leopard 2PL hk-t, igy ezek az upgradelt 2A4-ek lassacskan megutik az 2A5 szintet is.

    Ami mellbevago, hogy az upgrade $5.8M/hk (!!!) aron megy a sajat gyarukban is, ebben uj pancel a toronyra, uj stabilizator a fegyverre, uj "eletro-optical" rendszer - ez vagy celzas vagy tajekozodas vagy mindketto, valaki megmondja? -, uj toronymeghajtas es mas, "21. szazadi harcaszathoz szukseges" komponensek vannak. A hk pancelzata maradt az eredeti.
     
  17. blogen

    blogen Well-Known Member

    Mégha Magyarország gyártana is harcjárműveket vagy fegyvercsöveket, akkor se lenne értelme fegyveracélt gyártania, amíg a világ kiváló német, svéd fegyvergyárai megteszik ezt helyettünk!
     
    fedett_mókus likes this.
  18. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Hát nem tudom.... Európában külföldi beszállító nélkül maszkot sem volt képes gyártani senki vészhelyzetben, de majd autót.... ;)

    Elengedve a témát annyit azért megjegyeznék, Közép-Európa látja el alkatrészékkel a nagy autógyárakat és nem forditva.
    Ebben benne van a szerszamgépgyartas is, komplett robotizált sorok, ahol lepréselik, összehegesztik lemezalakrészeket a karosszeriahoz.
    Egyszóval ezek annyira összefüggő folyamatok, hogy önálló magas szintű termelésre sztem az USA-n és Kinán kívül mki képtelen lenne.
    Egy nagyon extrém a valóságtól teljesen elrugaszkodott szituációban, bizonyára Németország önállóan hamarabb találna megoldást mint Mo., de ilyen extrém helyzetre teljesen felesleges felkészülni. Max. a maszkgyártásban, de nem az autóiparban.
     
    tindalos, pöcshuszár and aquarell like this.
  19. dkes

    dkes Well-Known Member

    Sokszor érdemes különválasztani a "nem akar" meg a "nem képes" fogalmakat. A "maszk" egyáltalán nem releváns sajnos. Egyfelől - főleg Nyugat-Európában - sok helyen nem kezelték kellő hangsúllyal a vírushelyzetet, illetve úgy gondolkodtak, hogy "maszk helyzet" addig van, amíg az első repülő (aztán a többi) meg nem érkezik Kínából. Aztán persze aki akarta az a gyártást is megoldotta.

    Szerintem a járműgyártás tekintetében "komoly fennforgás" esetén hamar "kézivezérelt" állapotba kerülnénk - azaz e szempontból kb. mindegy "német tartomány" működnénk tovább. Azaz a németek oldaláról nézve túl sok mindent nem is kellene tenni a siker érdekében.

    Vegyünk egy fokkal "kellemetlenebb" helyzetet (pl. akadékoskodnánk). Akkor a fontosabb- vagy akár az összes gyár költözne - akár csak pár tíz km -ert északra/nyugatra (másik országba) - vagy extrém esetben haza Németországba. Azért még 100 éve sem volt, amikor azért több ország esetében is be lett mutatva, hogy akár komplett iparágakat költöztettek akár többszáz (ezer) km -re. OK, nem ideális teendő - de a helyzet sem volt ideális. Nagyon nem.

    Aztán végső megoldásként amennyiben "komoly fennforgás" lenne, akkor lehet korábbi fázisban jönne a német megszállás is. Mondjuk amíg a német üzemek teljesen zavartalanul működnek illetve a német cégek beszállítói is (illetve veszély sem lenne másra), addig erre nem lenne szükség. Ez már a II. VH -ban is szempont volt. Továbbá, ha erre kerülne sor, akkor gondoljunk bele a fontosabb üzemekhez (csak példa: Audi, Thyssenkrupp, Robert Bosch) csak a Győr - Hatvan/Jászfényszaru vonalat kellene megszállniuk/tartaniuk. Hát nem egy "mission impossible" feltétlenül ...

    Egy USA -nak teljesen más a helyzete. A beszállítók sok esetben messze vannak - akár másik kontinensen. A szomszédos országok közül Kanadát még csak-csak lenyomnák, mint a gombot - de Mexikó esetében nem biztos, hogy szeretnének egy komoly helyzetben "beletenyerelni a darázsfészekbe" ... Továbbá az infrastruktúra gyenge (ez is jelentős ok, hogy a cégek nem nagyon akarnak hazaköltözni - nemcsak a bérek). Ugye annak idején csak az autóutakat fejlesztették, amikor az autóipari lobby ezt nyomta. Aztán a cégek általánosságban Kínába vagy máshova vitték a gyártást (azaz nem volt szükség fejlesztésre). Most már szinte nincs autóiparuk ... Aztán infrastruktúra sem ... (a konténereket, mely pl. Kínából jön a készáruval azért persze le tudják még pakolni).

    Nagyon fontos - a fentebbiek csak "komoly fennforgás" (pl. sok EU országot érintő, igen nagy intenzitású, sok évig tartó háborús helyzet) esetére elméleti reakciók.
     
    tindalos and kamm like this.
  20. Ocses

    Ocses Well-Known Member

    Ameddig a TT volt összeszerelve, máshonnan hozott alkatrészekből, addig akármilyen hihetetlen az Audin belül nem nevezték autógyárnak.

    Bár egy autógyártás kicsit összetettebb mint egy fegyver.
    És ott a gazdaságosság az elsődleges.

    Ha mi azt komunikáljuk van fegyvergyárunk, ami nem tud legyártani csövet, az számomra nem fegyvergyár.
    Markolat/válltámasz/akár tár nélkül is tud lőni egy fegyver. Cső nélkül?
     

Ezen oldal megosztása