1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  2. dkes

    dkes Well-Known Member

    A bal alsó sarokban a porral-oltóra gondolsz? ;) Hát amennyiben ott elpukkadna valami, akkor az kb. a "halottnak a csók" kategória ... :)

    Komolyra fordítva a szót a szöveget is elolvastam. A kérdés az, hogy ez milyen módon illeszkedhet(ne) az éppen most (át)alakuló rétegzett légvédelmi rendszerünkbe. Az világos, hogy a NASAMS -nak semmilyen módon nem alternatívája (ez az IRIS-T miatt is rövidhatótávú). Csapatlégvédelemre nem jó - szerintem ez a BvS 10 kb. semmivel sem tudná a lépést tartani (de lehet a svédeknél sem - ott persze a tundrán elmegy). Nálunk még esetleg kebabos kocsin elmenne, de a lényegen az sem változtatna. Plussz írják is, hogy elsősorban katonák védelmére (jelentsen ez bármit) illetve inkább infrastruktúra védelemre szolgál.

    Valahogy van egy olyan sejtésem is, hogy nem a Mistral -ok leváltása lenne a cél. Esetleg annak "kiegészítése"? Avagy Te hol tudod ezt elképzelni? Illetve további érdekes kérdés lehet, hogy mikorra lenne ebből valami és mennyire potens a rendszer? Ez ugye nemcsak rakétafüggő is, hanem pl. mihez lehet és milyen szinten integrálni (csak egy hülye példa - NASAMS -hoz nem feltétlenül) ...
     
    Irsai Olivér likes this.
  3. Irsai Olivér

    Irsai Olivér Well-Known Member

    Az Asterrôl jutott az eszedbe az Iris-T? Vagy a SampT-rôl egy kvázi-Manpads rendszer?
    Milyen kontextusban?

     
  4. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát az Iris-T SLM nagyon nem kvázi-Manpads rendszer, a maga max. 40km-es hatótávolságával. Ott az már inkább a NASAMS sima AMRAAM-os piacán indul...
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Háát azért szerintem elég szépen gyűlhet a repült óra! 2018 novemberéig 2200 repült órát teljesítettek. Úgy hogy közben majdnem egy fél évig csak 1 gép repült.
    Azóta meg tesztelésre újra 2 megy, de ezen kívül 3 széria gépet is elég intenzíven használnak. Ha tippelnem kellene, akkor jelenleg már túl vannak az 4-5000 órán.
    És ne legyenek kétségeid, szerintem a tesztelésekben is aktívan részt vesz a Brazil Légierő.
     
  6. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Én szerintem nekünk jó lenne csapatlégvédelemre,a hordozó jármű (BvS 10) pedig nagyon pöpec kis gép szinte bárhol elmegy kétéltű és simán tartja a lépést a modern IFV-l.

    [​IMG]

    DescriptionBack to top
    Armament
    The roof of the cabin for the front vehicle is fitted with a ring mount for a 12.7 mm calibre Browning heavy machine gun or a 7.62 mm calibre general purpose machine gun. To increase his protection, the BvS10 Viking is also equipped with two groups of 4 smoke-grenades discharger, mounted to the front of the vehicle, on the top of each front window. The driver or vehicle commander can operate smoke dischargers, which can fire smoke or white phosphorous grenades.

    Design and protection
    The hull of the BvS10 Viking is made up of steel armor-plates, which give protection against 7.62mm armour-piercing rounds and 152mm artillery shell fragments from a range of more than 10m. The vehicle is rated to protect against 0.5kg charge anti-personnel mines. The British version of the BvS10 Viking is equipped with a mine protection kit and armour cage. The BvS10 Viking design allows for upgrades and for the installation of modular subsystems to suit specific operational requirements, including add-on armour, a range of weapon mounts, load changers, and standard platforms. British BvS10 Viking crews are usually armed with the SA80A2K carbine, a shortened version of the standard assault rifle, designed for carry within cramped compartments.
    Propulsion
    The newly developed chassis, power train and steering units gives the vehicle speed and comfort on road and in terrain comparable with modern IFV´s. The front vehicle is equipped with a 5.9l in-line six-cylinder turbo diesel engine designed by Cummins and producing 250bhp (183kW at 2,600rpm), more than twice the power of the Bv206. The maximum torque is 840Nm at 1,600rpm. The Allison MD3560 six forward plus one reverse speed automatic transmission has differentials and final drives on both the rear and front cabins. The suspension of BvS10 Viking is composed with 6 small road wheels on each side of the chassis, there is no track-return rollers. Only one idler wheel is mounted at the front. Thee suspension is the same for the front and rear vehicles.
    Accessories
    The BvS 10 Viking can ford through water up to a depth of 1.5m without preparation. The vehicle is fully amphibious, being able to swim in deeper water with less than two minutes preparation including closing holes and fitting a front vane to prevent a bow wave washing over the front windows. The water speed is 5km/h.

    Specifications Back to top
    Armament

    One machine gun 7.62 mm or 12,7 mm calibre
    a
    a
    Country users
    Austria, United Kingdom, Netherlands, and France.
    a
    Designer Company
    BAE Systems, Land Systems Hagglunds
    Accessories
    Standard equipment: NBC protection system, winch, and air conditionning.
    In option: Weapon station, Smoke grenade launcher, wire cutter, night vision, reverse camera, extra tank fuel.
    Crew
    2 + 2 seats for front vehicle and 8 seats for the rear vehicle
    Armor
    Direct fire 7,62 AP up to STANAG level 4 with add-on protection, add-on mine protection STANAG level 2a/2b, CE protection RPB armour cage
    Weight
    Front vehicle: 5,100 kg
    Rear vehicle: 3,500 kg
    Speed
    65 km on road, 5 km on water
    Range
    500 km
    a
    a
    a
    a
    Dimensions
    Length, 7,6 m; Width, 2,2 m; Height, 2,2 m
     
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Csak azon agyaltam,ha a SAMP/T választjuk (aminek kicsi az esélye mert szerintem Nasamsot veszünk),vajon szükségünk lenne mellé pl egy Iris SLM vagy SLS rendszerre
     
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Evi 5-6 gepre kepesek az Embraernel, azt mondtak. Most a virus miatt gondolom a fele lesz meg. Ha a portugalokat nem akarjak irgalmatlanul felcseszni idegileg, akkor ugy lehet megoldani gyorsba' ;) az elsot, ha atvesszuk valamelyik meglevo gepuket (praktikusan azutan, hogy egy ujabbat atvettek ill esetleg mar a portugalok is kaptak egyet, fene tudja.)
     
  9. Anti

    Anti Well-Known Member

    Amikor bejelentettek a Leokat azon a napon irtak ala a Szamocat is es akkor valaki irta hogy az MBDA kepviseloi is jelen voltak, de lehet hogy ok csak eltevedt turistak voltak. :D
     
  10. Autodidaktakatona

    Autodidaktakatona Well-Known Member

    Amúgy ezzel a brazil gépsorral kapcsolatosan csak nekem vannak fenntartásaim? Most tesztelgetnek még csak, a kapacitásuk is szerény.... Értem én, hogy ez is kéne, de mint látjuk sokkal égetőbb problémák is vannak mint egy rámpás repcsi(k).
    1. Ember (minőség és létszám) + fizetés
    2. Légvédelem (nem vok NASAMS ellenes de az a 40 km hatótáv nem győzött meg)
    3. IFV
    4. APC
    5. Meglévő technika fejlesztése pl. Meteor, ATGM az új helikre
    6. Új vadászrepcsi század
    7. És nálam most jön egy rámpás....

    A már folyamatban lévő beszerzéseink, vagy már megérkezett eszközökről direkt nem szóltam, csak egy kvazi jövőbeni fontossági sorrendről.

    És tudom már-már unalomig ismételt közhely, de az első pont nélkül mégis mit akarunk? 161 ezer Ft/HÓ fizetéssel kit akarnak becsábítani? Az 337 USD/ hó komolyan mondom ennél többet kap egy Dél-amerikai Junta bakája is.....
     
  11. krisss

    krisss Well-Known Member

    A rendes közkatona fizu jelenleg 174 nettó.
     
    fedett_mókus and endre like this.
  12. Autodidaktakatona

    Autodidaktakatona Well-Known Member

    Ok, elhiszem ezt is, de akiket aktuálisan toboroznak a veszélyhelyzet miatti munkanélküliség alternatívájaként, na ott ennyit ajánlanak, nem?
    De nyilván te is tudod, hogy ez kevés.
     
  13. kamm

    kamm Well-Known Member

    Akkor nem világos neked a Z2026 koncepció: a folyamatosan emelkedő honvedelmi budzsebol mindig kb egyharmad megy fejlesztesre, az onmagaban is toborzo ereju, mig szinten hasonlo osszeg megy berfejlesztesre is, felteve hogy a vizfejet kozben meg is csapoljak... eloszor vegyek csak meg a technikat par ev alatt, akkor az mar itt van, utana mar van mire jol megfizetni az arra betanitando okosabbjat, nincs ezzel semmi baj.

    A rampas pedig abszolút a legelső most már, hogy az utolsó régi gépet is nyugdíjaztak.
     
  14. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Lehet hogy ez keményen fog hangzani, de per pillanat annyi minden technikát kell lecserélni, hogy - a hangzatos szlogenek ellenére - még mindig nem az ember az első a rendszerben.
    A MH egy foglalkoztató, amelyik saját költségvetési keretből dolgozik. Ha a reformok, újrafegyverzés elején megemeli a fizetéseket az égbe, akkor olyan mennyiségű ember kerülhet a rendszerbe, ami elvihetné a dologi fejlesztésekre szánt keretet is.
    Úgy járnánk, mint a csehek.
    Szóval látszik, hogy emelik a fizukat, de per pillanat erre a nyomott létszámra van szerintem szüksége a seregnek, azért hogy meg tudják valósítani az eszközfejlesztéseket.
    Az az igazság, hogy ez a válsághelyzet nem is biztos, hogy túl rosszkor érte a Honvédséget, mivel a kormányzat látványosan kiáll a korábbi tervek mellett.
    Jelenleg nagyon kellemes feltételek mellett tud emberanyaghoz jutni. Ha nem is a "krém" kerül be, de később majd lehet válogatni.
    És hogy mindezt miből gondolom?
    Az egészségügyben, ahol tényleg nagy a baj, különböző pótlékos rendszert dolgoztak ki a hiányágazatok feltöltésére. Ez jelenleg - tudtommal - nem létezik a MH-n belül.
    Mondjuk "harcoló" alegységi pótlék: nettó 80.000Ft
    Különleges műveleti pótlék nettó 120.000 Ft.
    Gépkocsivezetői pótlék: nettó 40.000Ft
    Ezek csak ex has dolgok, és fingom sincs a prioritásokról a szervezeten belül. :)
    Az alap juttatások is nőni fognak, de ez a differenciálás elkerülhetetlen, mert különben nehezen veszel rá embereket, hogy kimozduljanak a konfortzónából. Gondolom a katonazenekari újonc ugyan annyit kap, mint egy lövész...:cool:
     
    SilvioD and kamm like this.
  15. dudi

    dudi Well-Known Member

    Van km pótlek.Nem igy tervezik átalakítanibaz illetményrendszert.A zenekarokban mindenki altiszt szoval többet keres egy kopasz zenesz mint egy kompasz legénységi lövész.
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    Mondjuk ha a zeneszt nem betanitjak, hanem egy képzett szakember (pl Konziba jart), akkor bizony tobbet is kell keressen...
     
    kaktusz likes this.
  17. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

  18. papi

    papi Well-Known Member

    Mindég az embernek kell az elsőnek lenni! Emberek nélkül minden eszköz csak egy raklap ócskavas.

    Mi van akkor, ha túljelentkezés van? Felveszem a legalkalmasabbat. Nem a maradékot mert csak az van, hanem a megfelelő embert. Sőt mondok durvábbat, ha több a jó ember mint amennyit fel szándékozok venni, akkor a rendszerben lévő gyengébb képességűeknek bizony lapát.

    Felveszed most nem a krémet, öt év múlva meg kirúgod, hogy legyen hely a jobb embereknek, vagy lenyeled a dolgot és bent marad a rendszerben a "nem krém". Ki tudja mi lesz 5 év múlva, lehet akkor a mostani fizetés kétszereséért sem találsz már épkézláb embert. Ez nem jó stratégia. 5 év alatt egy normális ember iszonyat mennyiségű tapasztalatot gyűjt.
     
    Ocses and borisz like this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    ???
    Na és melyik hasznosabb a MH szempontjából? :rolleyes:
    Tudok olyan országról, ahol egyenesen károsak! :D

    De ha jobban belegondolsz azzal a pótlékrendszerrel el lehetne érni, hogy OK, hogy a kopasz zenész gerendát is kap a csillag mellé, de azért lehet hogy félredobja a rezet egy jókötésű muzsikus is megpróbálja a felvételit a lövészekhez! :)
    De most már kíváncsivá tettél!
     
  20. vasszekely

    vasszekely Well-Known Member

Ezen oldal megosztása