1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. vasszekely

    vasszekely Member

    14 helyett 12 db A4-es.
     
    antigonosz, arcas and kaktusz like this.
  2. Negan

    Negan Well-Known Member

    de én Gaszkonyban vagyok,most dumáltam Dartanyannal!:)
     
    sisimoto and SilvioD like this.
  3. Crusader

    Crusader Active Member

  4. Negan

    Negan Well-Known Member

    Upsz,a régi pdf-ek lejönnek.De ez nem.Itt valami árulás van...
     
  5. Shadow

    Shadow Well-Known Member

    Sokat gondolkodtam azon le merjem-e ide ezt írni, mert lehet itt kapni kellemetlen megjegyzéseket bizonyos tagoktól ha az ember egzotikus gondolatokat vázol fel :D
    Szóval előre is elnézést mindenkitől. Egy ideje már agyalok azon hogy mi értelme volt megvenni az AV-t mert nem hiszem hogy pár darab gyakorló gép miatt szálltunk be a cégbe. Zlin-t is vettünk gyakorlógépnek mégse merült fel az ötlet hogy beszálljunk a cégebe Ha nagyon akarunk vehetünk pár L-39 NG-t is gyakorló gépnek de ettől még nem feltétlen kell megvenni a vállalat felét bakker... Meg úgy egyébként is mi értelme ennek az L-259-nek? Értem én hogy AESA radarral meg modern izraeli harci elektronikával pakolják meg de legyünk őszinték a piac elég behatárolt. Szóval minél többet gondolkodom ezen arra jutok hogy nem valószínű hogy a jelenlegi termék paletta indokolta a "felvásárlást". Akkor mi? A svédek legnagyobb előnye a technológia transzfer szerintem, ez az amiben ők sokkal jobbak mint a Kinaiak, USA vagy Oroszok. Láthatjuk hogy a Brazilok esetében gyakorlatilag 36 db Gripen E-ért cserébe teljes technológia transzfer történik. És az Indiának nyújtott ajánlat is gyakorlatilag teljes helyi gyártást takart Gripen E rendszeresítése esetén. Nem tartom valószínűnek hogy egy európai országnak a Saab Gripen E technológia transzfert felajánlana de mi van akkor ha mondjuk a csehekkel leszerződünk 28-32 db Gripen E-re közösen, vajon milyen technológia transzfer lehetséges ekkor. A mi esetünkben gyakorlatilag eddig semmi nem volt lehetséges hisz repülőgép iparunk nincs. Most viszont érdekeltek vagyunk közösen a Csehekkel az AV-ben. Valamint tudjuk azt is hogy mennyire szúk keresztmetszet mindkét légierőben a Gripen D-k száma a pilótaképzés szempontjából. Szóval mi van akkor ha mi Gripen E vásárlásért cserébe azt kapjuk a csehekkel hogy AV licence-ben megkapja a gyártási jogokat a Gripen D-re esetleg C-re is? És mondjuk gyárt a Magyar és a Cseh légierőnek 4-4 vagy 6-6 db kétüléses D-t a beszerzendő E-k mellé? Így már talán nyer valami értelmet az Alca is mert az ott felhasznált radart harci elektronikát lehetne használni a jelenleg meglévő C-k modernizálására mindkét légierő esetében? Valamint saját erőből megoldani a karbantartást C/D-k esetén a továbbiakban? AV-nek meg bővülne a portfóliója egy szuperszonikus 4. generációs géppel amit meg lehetne próbálni eladni a világpiacon, zsidó elektronikával meg fegyverekkel. Nem mindenki akar függni a nagyoktól így szerintem létezik egy bizonyos piaci rés, valamint sok ország esetében a világon 5. generációs gép még sokáig nem lesz opció. Egy olcsón fenntartható viszonylag modern gépre vajon lenne piaci igény egyes afrikai, Dél-Kelet ázsiai vagy Dél amerikai országok esetén? Bevallom őszintén nem tudom de elképzelhetőnek tartom. Bár itt kéne saját hajtómű is akkor, hogy a nagyok ne tudjanak beleszólni abba kinek adhatjuk el. Ezt nem tartom lehetetlen küldetésnek manapság, főleg hogy a repülőgép ipar milyen válságot él át. Jelenlegi szitu a hajtóműgyártókat is nagyon keményen megütötte, szerintem simán lehetne licence jogokat szerezni valami viszonylag modernebb dologra.
    Tudom hogy eléggé földtől elrugaszkodott a dolog de egyszerűen mást nem tudok elképzelni. hogy miért érte meg beszállni AV-ba. És végül is ez a lehetséges fejlesztési irányok topick :D Azért ne bántsatok nagyon pls....
     
    anonim999, svajcibeka, tonyo and 9 others like this.
  6. migfun

    migfun Well-Known Member

    Nekem simán bejött
     
  7. vasszekely

    vasszekely Member

    molnibalage likes this.
  8. kamm

    kamm Well-Known Member

    Ugyan, semmi koze a NATOhoz, lasd zsidok, ausztralok stb.
     
  9. Negan

    Negan Well-Known Member

    Szövetségeseket irtam,nem azt,hogy NATO
     
  10. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez a másik pont, ahol kiderült, hogy tévedtem. Nem jelent.

    Soha senki nem fog olyan gépet gyártani, aminek létezik az utóda. Mintha a Boeing a Super Hornet gyártása közben újraindította volt a Hornet gyártást...
    Ja, nem is a Boeing, hanem valami kis akárki, aki soha nem csinált ilyet. Maga az ötlet is teljesen elszállt...

    Teljesen értelmetlen. És ki mondta, hogy tudna? A svédek feleslegessé váló használt gépeit lehetne legfeljebb megvenni és átalakítani.

    Ez a már karib tengeri ötödikre elszállás a köbön.
    A svédek svéd supporttal nem tudták eladni a Gripent. Ki és miért venne C/D Gripen, ha eddig sem akar és a SAAB eladja a Gripen E-t és annak konkurenciája lenne a régi..? A SAAB support nélkül nem is menne. Ő miért adna hozzá? Mutogatna a Gripen E-ra, hogy azt tessék venni...

    A vad álmodozás enyhe kifejezés arra, amit írtál. Teljesen értelmetlen.

    Tegyünk valamit tisztába. Nincs olyan, hogy olcsó szuperszonikus korszerű vadászgép. Van drága, és rohadt drága. A frissítette írásban látod a magyar lízing költségeit. Rohadtul nem a legolcsóbb a Gripen az egyhajtóműves piacon sem.

    WUT? A magyar ipar a mai szemmel kőkorszaki MiG-21 hajtómű gyártására sem volt képes soha. Ma talán itthon elvi szinten lenne üzem, ami képes lenne kész tervekkel, de ilyen hajtómű kinek kell. A hajtómű gyártást senki nem engedte ki a kezéből. Mert abban van a zseton és a hatalom.

    Mutass példákat arra, ahol eladta bárki a hajtómű licenszgyártási jogot. USA --> Japán vonalat leszámítva egy sem jut eszembe, de az akkor a már 15 éves F100-re vonatkozott és nem is -229-es változatra.

    Ezt hívják vágyvezérelt gondolkodásnak. :D
     
    endre and Parapitecus like this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Szerintem ezt túlgondoltad.
    Ok, hogy kevés a D, de bármikor rendelhetnénk még a svédektől akár 10-et is! Nekik van, de ha kevés, akkor egyszerűen legyártanak maguknak 10 db F-et. Ok, hogy a brazilok fogják csak gyártani egyelőre, de ugye a a svédek maguknak akkor gyártanak, amikor akarnak.
    C-t meg tök felesleges gyártani az Aeronál. A svédektől használtat olcsón bármikor tudunk rendelni. Le fognak 60db C-t tárolni...
     
    endre likes this.
  12. Hegylakó

    Hegylakó Well-Known Member

    A következő max 15 évben lesz 3000MRD közbesz nélküli beszerzés. Ennyi amit tudunk, nem több.
    Szerintem a következő 15 év tervezett költségvetéséből lesz, nem extra pénz...
    gyakorló hk-t írt!
    2 Farschulpanzer és 12 A4, szerintem erre gondolt :oops:
     
  13. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    .
    Időhiány miatt egyelőre csak a Z2026 részt olvastam el. Sztem egy nagyon frankó kis összefoglaló, főleg az új eszközök képességeinek bemutatása és összevetése a korábban használt technikával. A kritikai megjegyzések 90%-val vagy egyetértek, vagy meggyőztek.

    Annyi kis kiegészítés, hogy az ősz folyamán további 4 Zlin kiképzőgép érkezik, igy 8 fősre bővül idén a Zlin flotta. Az utóbbi egy hónapban a tavaszi Covid-19 pause után eléggé felgyorsultak az események.

    Ami még engem személyesen érdekelne, ha egyszer vki a Z2026 eddigi fejlesztéseit, jövőbeli lehetséges további lépéseit, összevetné a többi kelet-közép európai haderőfejlesztéssel. Honnan indultunk, hova érkezünk és jelenleg hol tartunk. Mik a Z2026 előnyei, hátrányai a többi haderőfejlesztéshez képest.

    Mint irtam, nem olvasva a teljes írást, de már igy is elég hiánypótló összefoglaló elemzésnek tűnik! Gratulálok!
     
  14. blogen

    blogen Well-Known Member

    Igen, az egy elütés, majd a következőben javítom, amikor kiderül, hogy hány és milyen kiszolgálójármű érkezik így, hogy a nagyvasak már megvannak.
     
    vasszekely likes this.
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

    Erre elég nehéz lesz választ fabrikálni,hisy fogalmunk sincs,mi is van a Z2026ban.Ami eddig létszik,az szerintem nem a honvédelemről szól.Politikai jóindulatvásárlás,és egy NATO részhaderő felállitása.
    Környező országok közül a lengyel ami viszi a primet.Mindenki más csak futottak még kategória hozzájuk képest.Szárazfőldi téren a szerbek jol állnak,de légierejük lényegében nincs.Romulánok szerencsére éppen szétpolitizálják a haderőfejlesztésüket,de ezzel együt is jóval erősebbek.Csehek lamentálnak,de nincsennek legatyásodva.Megtehetik.
    Mindenkinek probléma a pénz.De az egyenlőre elmondható,hogy továbbra se leszünk a térség meghatározó ereje.De mostmár felfele megyünk a lejtőn,nem lefele.
    Molnit ugylátszik utálja a DSGE,továbbra se tudom letölteni
     
  16. vasszekely

    vasszekely Member

    Oké, rendben.
     
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Próbáld innen.
    http://www.mediafire.com/folder/dgyymoym35yem/Honvedelem_és_Gripen
     
  18. Negan

    Negan Well-Known Member

  19. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    molnibalage likes this.
  20. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Igen, a teljes koncepciót nem látjuk, de azért évről évre jobban körvonalazódik a program. Az már most biztos, hogy a rendszerváltást követő legátfogóbb, szinte mindenre kiterjedő haderőfejlesztés. Az egyszerű politikai jóindulatvásárlástól jóval több.
    Ha a politikai jóindulatvásárlást, geopolitikai stratégiának hivjuk, akkor közelebb állunk a valósághoz.

    Sztem az USA a lengyel és a román haderőfejlesztésére építette a stratégiáját, ellensúlyozandó az orosz befolyás visszatérését. Mindez Lengyelország esetén kiegeszül az európai német haderő lengyelek általi kiegyensúlyozásával.
    A lengyel fejlesztés is döccenőkkel teli, főleg ha a tankképességet nézem. Mert a Leo A4PL modernizálás inkább mennyiségi szinten tartásnak, mint minőségi elorelépésnek tűnik. Kérdés az F-35 mennyire fogja elszívni a forrást a további haderőfejlesztéstől.
    A románok meg mintha helyben járnának, és az USA a fekete-tengeri flottafejlesztést priorizálná a többi kárára.

    Alapvetően egyébként nem tudom teljesen megítélni a Kelet-Közép Európai haderőfejlesztési összehasonlítást. Egyszer láttam egy kis összevetést a helikopter-beszerzések kapcsán és ott mind minőségben, mind mennyiségben elég jól álltunk.
     
    tong djagbu and Schurrer like this.

Ezen oldal megosztása