A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Az a helyzet,hogy gázlóképesége valamilyen szinten minden Apc van szerintem kis hazánkban fontosabb a terepjáró képesség természetesen csodákat nem lehet egy Apc-l várni.Az,hogy mennyire nem annyira lényeges szempontok ezek jelenleg arra nagyon jó példa Hollandia ha van olyan ország amelynél azt gondolná az ember,hogy ezek a szempontok nagyon fontosak azok pontosan ők,de ők mégsem így gondolják hiszen ők a Boxert rendszeresítették.Az a helyzet,hogy a mai moder Apc-l olyan védettséget várnak el ami jelentős súly növekedéssel jár ez pedig óhatatlanul az amúgy sem kimagasló terepjáró képesség rovására megy.
Hát mert Hollandiába az utolsó tanyára is olyan út megy,hogy simán elbir egy 40tonnás kamiont.A kicsit komolyabbak meg 60tonnás szerelvényekre vannak méretezve.Holland csatornák 90%-ka meg úgy ki van partoldalazva,hogy hiába úszik,kijönni nem tud a vizből.Wilson már felhivta erre a dologra a figyelmet.Nálunk azért 5-10km-enként találni alkalmas helyet,de Hollandiában alig.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Hát mert Hollandiába az utolsó tanyára is olyan út megy,hogy simán elbir egy 40tonnás kamiont.A kicsit komolyabbak meg 60tonnás szerelvényekre vannak méretezve.Holland csatornák 90%-ka meg úgy ki van partoldalazva,hogy hiába úszik,kijönni nem tud a vizből.Wilson már felhivta erre a dologra a figyelmet.Nálunk azért 5-10km-enként találni alkalmas helyet,de Hollandiában alig.

Azt mondjuk megnézem,hogy műszaki előkészítés nelkül meddig jutna bármi pl a Tisza árterében.
 
K

kamm

Guest
Tudod a gripen is szar de az izraeli kefír az mindent ver a még a környékünkön is.

Az az, igen, otveneves francia design, de a miszterikus zsido varazselektronika miatt mindent ut. :D
Sot, a Merkava - amiben szinte minden fodarab europai - szinten mindennel jobb es igy tovabb. :D
Mindekozben meg az ABM rendszerukhoz is maximum raketat csinalnak, a backend - az alaprendszer - az Boeing, no meg vastagon amerikaiak finansziroztak az egesz kozos fejlesztest... joparszor leirtuk mar: manapsag az elektronikai fejlesztes olcso, az ara mondjuk toredeke a valodi, komoly rendszerekenek (peldaul egy fightere, ugye), ahhoz evtizedes komoly befektetes kell folyamatosan, komoly garda, megtartani a tudast stb. Ehhez a zsidok spurok, ok nem svedek, sosem fognak ilyesmibe igy beleallni, inkabb ott az 'amerikai nagybacsi', majd ok kifizetik avagy oket jol beleugrasztjak a konfliktusba es elintezik helyettuk.
 
K

kamm

Guest
Az a helyzet,hogy gázlóképesége valamilyen szinten minden Apc van szerintem kis hazánkban fontosabb a terepjáró képesség természetesen csodákat nem lehet egy Apc-l várni.Az,hogy mennyire nem annyira lényeges szempontok ezek jelenleg arra nagyon jó példa Hollandia ha van olyan ország amelynél azt gondolná az ember,hogy ezek a szempontok nagyon fontosak azok pontosan ők,de ők mégsem így gondolják hiszen ők a Boxert rendszeresítették.Az a helyzet,hogy a mai moder Apc-l olyan védettséget várnak el ami jelentős súly növekedéssel jár ez pedig óhatatlanul az amúgy sem kimagasló terepjáró képesség rovására megy.

Hát mert Hollandiába az utolsó tanyára is olyan út megy,hogy simán elbir egy 40tonnás kamiont.A kicsit komolyabbak meg 60tonnás szerelvényekre vannak méretezve.Holland csatornák 90%-ka meg úgy ki van partoldalazva,hogy hiába úszik,kijönni nem tud a vizből.Wilson már felhivta erre a dologra a figyelmet.Nálunk azért 5-10km-enként találni alkalmas helyet,de Hollandiában alig.

Bizony, ez igy volt a kilencvenesekben otthon. Nem tudom, ma is igy van-e meg, de 20-25 eve igy volt - indulj egy biciklivel keresztbe az orszagban (marmint ottohon) es lefogadom, ugyanez lesz a helyzet.
 
K

kamm

Guest
Azt mondjuk megnézem,hogy műszaki előkészítés nelkül meddig jutna bármi pl a Tisza árterében.

De nem arrol van szo, hogy randomra furdenek, hanem hogy a muvelet elott par ora alatt felkeszitett zaszloalj minden tovabbi nelkul atkel 3-4 patakon, folyon, minden szirszaron a kovetkezo het folyaman, mert ez teljesen realis a Karpat-medencei domborzati viszonyok mellett (halistennek, tegyuk hozza, nalunk sosem lesz vizhiany.)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Azt mondjuk megnézem,hogy műszaki előkészítés nelkül meddig jutna bármi pl a Tisza árterében.
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.
 
K

kamm

Guest
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.

Minden normalis hadseregnel ilyesmi terkepek stb ott vannak keznel a csapatoknal mar a tervezesi fazisban is.
 
W

Wilson

Guest
Hát mert Hollandiába az utolsó tanyára is olyan út megy,hogy simán elbir egy 40tonnás kamiont.A kicsit komolyabbak meg 60tonnás szerelvényekre vannak méretezve.Holland csatornák 90%-ka meg úgy ki van partoldalazva,hogy hiába úszik,kijönni nem tud a vizből.Wilson már felhivta erre a dologra a figyelmet.Nálunk azért 5-10km-enként találni alkalmas helyet,de Hollandiában alig.

Az a helyzet,hogy Magyarországon is ugyanaz a helyzet hiába van neked úszóképes Apc egy kategóriájában jó terepjáróképességgel Magyarországon a csatornák kialakítása olyan,hogy azon te nem mész át egyetlen Apc-l sem tehát ez a képesség jó.hogy van de nem sarkalatos dolog.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 355
46 163
113
Volt rajtuk magyar tesztszemélyzet?Gyakorlatban kipróbálták őket részletes összehasonlitó vizsgálaton?Mert még csak pletyka sincs ilyesmiről......Vagyis legjobb tudomásunk szerint nem volt.
És nem véletlenül fogalmaztam úgy,hogy úgy hirlik...
Vajon minek rá magyar tesztszemélyzet? Minek képeztetnénk ki személyzetet rájuk hónapokig. (bár akkor sem érnél többet, mert az a személyzet nem évekig üzemeltetné az eszközöket) Ha elmész egy éleslövészetre, akkor a mi embereink megbizonyosodhatnak róla, hogy a tényleg minden úgy van-e, ahogy ígérte a "prospektus". Minden német rendszert több országban használják. Ezen országokból a szakmai- és üzemeltetési tapasztalatokat is megtudhatjuk. Akkor vajon minek kellene pöcsölni ezzel hónapokat?
 
W

Wilson

Guest
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.

Az egy dolog,hogy mit írtak le de én már 4 alkalommal végig mentem kenuval a Tisza Magyarországi szakaszán és nekem elhiheted,hogy az ismert átkelési pontokon kívül te gyakorlatilag külső segítség nélkül menetből nem tudsz átkelni egy úszóképes Apc-l aTiszán úgy,hogy átjutsz a mentett oldalra.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo
K

kamm

Guest
Az a helyzet,hogy Magyarországon is ugyanaz a helyzet hiába van neked úszóképes Apc egy kategóriájában jó terepjáróképességgel Magyarországon a csatornák kialakítása olyan,hogy azon te nem mész át egyetlen Apc-l sem tehát ez a képesség jó.hogy van de nem sarkalatos dolog.

Hat ha ranezel Google Earth Proban ez konkretan nem igaz, szinte nem tudtam olyan kornyeket talalni, ahol a Patria ne menne at mondjuk par kilometeren belul, ezst egy eve nezegettem a Patria kapcsan.

Az egy dolog,hogy mit írtak le de én már 4 alkalommal végig mentem kenuval a Tisza Magyarországi szakaszán és nekem elhiheted,hogy az ismert átkelési pontokon kívül te gyakorlatilag külső segítség nélkül menetből nem tudsz átkelni egy úszóképes Apc-l aTiszán úgy,hogy átjutsz a mentett oldalra.

Ha hazaerek es marad erom, este megnezem, erre kivancsi vagyok. :)
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Az a helyzet,hogy Magyarországon is ugyanaz a helyzet hiába van neked úszóképes Apc egy kategóriájában jó terepjáróképességgel Magyarországon a csatornák kialakítása olyan,hogy azon te nem mész át egyetlen Apc-l sem tehát ez a képesség jó.hogy van de nem sarkalatos dolog.
Nálunk a csatornák nem valami nagyok,rohamhid simán átéri őket.Úszás jelentősége inkább a folyóknál van,ahol már kevés a rohamhid.Holland csatornahálózaton viszont teherhajók közlekednek.Nem éri át őket a rohamhid.Ellenben bőséggel vannak hidaik.Sok a nyitható hid.Megnyitják őket,mint egy középkori vár felvonóhidját felhúzzák,és az ellen vakarózhat...:)
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Fogadok,hogy átlagosan 10km-es szakszon találni egy átkelésre alkalmas pontot.Csak mert anno olvastam tanulmányt a hazai vizzárak kialakitásának lehetőségeiről,és abban szerepelt ez az adat.Sajnos már nincs meg,neten meg még nem találtam meg.Kár,baromi jó tanulmány volt.Illetve 2.Mert külön volt egy dunántuli részre,meg egy a keleti országrészre.

10km-enként 1?Hát az pompás...
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Az egy dolog,hogy mit írtak le de én már 4 alkalommal végig mentem kenuval a Tisza Magyarországi szakaszán és nekem elhiheted,hogy az ismert átkelési pontokon kívül te gyakorlatilag külső segítség nélkül menetből nem tudsz átkelni egy úszóképes Apc-l aTiszán úgy,hogy átjutsz a mentett oldalra.
És erre találták fel a müszaki rohamutász páncélost....
 
W

Wilson

Guest
Hat ha ranezel Google Earth Proban ez konkretan nem igaz, szinte nem tudok olyan kornyeket talalni, ahol a P{atria ne menne at mondjuk par kilometeren belul...

Az a baj,hogy a Google Earth-t arra lehet használni,egy ilyen esetben hogy megkeresheted hol van híd az átkeléshez itt az Alföldön konkrétan Debrecen környékén úgy vannak kialakítva a csatornák,hogy azon nem mész át egy Patriával sem.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
10km-enként 1?Hát az pompás...
Egy nem úszó járgányhoz képest az rengeteg.Annak lehet,hogy 50km-enként van hid,mi elbirja-ha az ellen közben nem lőtte/bombázta szét.
Akárhol nem lehet partot váltani úszóképes járgányokkal se.De nagyságrenddel könnyebb megoldani a kérdést,mint nem úszóval.
 
  • Tetszik
Reactions: tong djagbu

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
17 951
30 826
113
Az a baj,hogy a Google Earth-t arra lehet használni,egy ilyen esetben hogy megkeresheted hol van híd az átkeléshez itt az Alföldön konkrétan Debrecen környékén úgy vannak kialakítva a csatornák,hogy azon nem mész át egy Patriával sem.
És itt jönnek a rohamutászok,hogy kihajtópontot robbantsanak a partoldalba.73ban az egyiptomiak azzal lepték meg a zsidókat,hogy vizágyúkkal marha gyorsan csináltak kihajtópontokat.Hiába,műszaki biztositásra még az úszóképes járgányokkal felszerelt csapatoknak is szüksége van.Pont.
 
W

Wilson

Guest
Az a gond az Apc-l,ha csak az én lakóhelyemet nézem
Egy nem úszó járgányhoz képest az rengeteg.Annak lehet,hogy 50km-enként van hid,mi elbirja-ha az ellen közben nem lőtte/bombázta szét.
Akárhol nem lehet partot váltani úszóképes járgányokkal se.De nagyságrenddel könnyebb megoldani a kérdést,mint nem úszóval.

Értem mire gondolsz de az a helyzet,hogy ha az ellen olyan helyzetben van,hogy kilőtte a Tiszán az összes szóba jöhető hidat,akkor azt a még néhány lehetséges átkelőt amelyen egy úszóképes Apc-l külső segítség nélkül önerőből át tudsz kelni nagyon könnyen az ellenörzése alatt tudja tartani,tehát az úszóképes Apc elvesztette az előnyét hiszen nem tudod az úszóképességét kihasználni.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 284
76 867
113
Egy nem úszó járgányhoz képest az rengeteg.Annak lehet,hogy 50km-enként van hid,mi elbirja-ha az ellen közben nem lőtte/bombázta szét.
Akárhol nem lehet partot váltani úszóképes járgányokkal se.De nagyságrenddel könnyebb megoldani a kérdést,mint nem úszóval.
Ahol átúszni tudsz oda ponton is mehet.A ponton akadálya a két part nem a víz.Ha le tudsz menni a vízhez a masikoldalon meg ki tudsz jönni, akkor pontont is tudsz építeni,márpedig ha nem tudsz lemenni a vízhez meg kijönni a másik oldalon,akkor az úszókepes járműved sem jut fog úszni.