1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. tong djagbu

    tong djagbu Well-Known Member

    Az első állandó hadserege a francia királyságnak volt a százéves háború utolsó szakaszában(ordonance kompániák 1440-es évektől). A korábbi zsoldoscsapatokat egy-egy hadjárat idejére fogadták fel az uralkodók. A lovagrendek és a különféle testőrségek feudális alapon szerveződtek. A velenceieknek és a genovaiaknak sem volt állandó flottájuk, háború esetén úgy bérelték a hajókat a tulajdonosoktól. Az oszmánoknál az udvari csapatok és a janicsárok voltak az állandó hadsereg, de a ruméliai meg az anatóliai hadtest szintén feudális jellegű volt(főként a szpáhikból és kísérőikből szerveződött)
     
    Negan, zeal and Hegylakó like this.
  2. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Melyik része?

    Eddig sem ők intézték a Z2026 beszerzéseit. A bizottsági felhatalmazás csak színjáték, ott is kormánytöbbség van. Valószínűleg az egész azért hangzott el így akkor, mert tervben volt hogy vesznek ilyen gépet is. Hogy azóta mi a helyzet nem tudjuk, mert minden titkosítva lett.
     
  3. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    De ha jól értem, akkor te azt mondod, hogy nem lesz több gép beszerezve és nem lesz teljes Falcon átalakítás?
     
  4. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Bár teljesen OFF ez a téma, de a germán törzseknek állandó hadserege volt, jóval a francik előtt,ha már Európa.
     
  5. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hát ez az. A WizzAir A321-es utasszállítói szállítottak.
     
  6. tong djagbu

    tong djagbu Well-Known Member

    Hát nem éppen, a germánoknál(meg a sztyeppei népeknél) meg a katonai kíséretek(testőrségek) voltak állandóak, de a sereg 90%-a szabad jogállású emberekből szerveződött.
     
  7. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Most itt ebben a topikban sztem ne mélyedjünk el a témában, de a germán hódítások során állandó hadserege volt a különböző törzseknek. Persze az már külön értelmezés kérdése, hogy ez egyáltalán mit is jelent. Az igaz, hogy VII. Lajoshoz kötik az első, "hivatalos" standing armyt.
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Nem volt. Az állandó hadsereg állami alkalmazottakat (legalább a tisztikar) vagy vállalkozókat (zsoldosok) jelent.
     
    kamm likes this.
  9. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Nem, kérlek nézz utána.
     
  10. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Mellé beszélsz. Annyira bennfentes vagy, hogy meg tudod ítélni, hogy mi volt a döntés?
     
  11. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Nem biztos, hogy mindenki így gondolkodik.
     
  12. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

  13. blogen

    blogen Well-Known Member

    Nem mi! Nem tűnt fel, hogy a WizzAir gépei szállítottak mindet, mert a Honvédségi Airbus A319-ek vagy dögrováson álltak Ferihegyen hajtóművek nélkül, vagy egyszerűen csak nem volt kapacitásuk a melóhoz!
     
  14. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    A te értelmezésedben. Akkor viszont a bizánci haderő lenne az első. De hagyjuk inkabb.
     
  15. blogen

    blogen Well-Known Member

    Mindenkinek az értelmezésében. A germánok primitív törzsek voltak, akiknek a hadereje prefeudális jellegű volt, másnéven törzsi, amikor vérrokonság a legfejlettebb társadalmi szervezőerő, ami fölött épphogy megjeleni valamilyen attól függő főhatalom. Az ókori germánoknál már a honfoglaló magyarok törzsisége is fejlettebb volt, mert az már feudális jelleget öltött az alapján, amit a X. századi magyarokról, vagy a IX. századi kelet-európai sztyeppéről tudunk!
     
  16. Azzurro

    Azzurro Well-Known Member

    Hogy jön ide a portfolio? A KMW-s tv riportban volt, hogy a BW tartalékából van. A reggeli "270 milliárdos" kamuhoz írtam, mint példát, hogy valaki elkezd egy hülyeséget pl. az osztrákoktól vagy a hollandoktól vannak az A4-ek aztán elterjed itt a fórumon. Egyébként a BW-nek nem néhány db hanem hivatalosan 350 Leo 2 maradt. A valóságban meg ettől lényegesen több.
     
  17. Parapitecus

    Parapitecus Well-Known Member

    Félrebeszélsz. Mit tudsz az Airbusok kihasználtságáról, vagy hadrafoghatóságáról? Van információd arról, hogy mi egyébre használták, vagy mi volt a tervezett küldetésük. Ne beszélj a levegőbe, kérlek.
     
  18. emel

    emel Well-Known Member

    A MH egyik A-319 gépének volt/lett volna szabad kapacitása az eü. szállításokhoz, csak jóval kisebb mint a WIZZ 321-gépeinek. A-319 az 34m hosszú, a 321 meg 44.5, ennyivel hosszabb az utastér meg az alsó tehertér is. Ilyen könnyűsúlyú szállítmánnyal telezsúfolhatták akár az összes utasülést meg fölső csomagtartókat IS, akkor se érték el a székenkénti 80kg-os utassúlyt, vagyis a nagyobb tehertér mellett nagyon nem mindegy hogy egy 319 vagy a kb. +80% üléssel felszerelt 321 végzi a fuvart.
     
  19. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

    Hagyjuk már ezt tényleg, nem erről volt szó eddig sem! Már azt sem tudom mire akarsz kilyukadni. Amit mondasz, hogy az milyen témához kapcsolódó, már az is rejtély. Én lezártam.
     
  20. blogen

    blogen Well-Known Member

    Nem tudom milyen intézetben töltötted az elmúlt hónapokat, de nagyon el lehettél vágva a külvilágtól, hogy semmit nem tudsz erről.
     

Ezen oldal megosztása