1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nem, nem tudtam. Nem vagyok gondolatolvasó. Mert te géppuskáról beszéltél, hát megmutattam mire jó a géppuska. Mert radarvezérelt géppuska nincs.

    Gépágyú meg igen. A tűzgyorsaság és űrméret is "picit" más.

    Most csak újabb mélységet sikerült elérni, hogy nálad a Gizike és a gőzeke ezek szerint ugyanaz. Kb. ennyi köze van a baka által kezelt géppuskának a radarvezérelt Gatling elven működő gépágyúhoz. Ha le sem vagy képes írni mire gondolsz, akkor más nem fogja kitalálni. Ez nem barkóbázás.

    A személyeskedésért meg remélem megkapod jutalmadat...
     
  2. papi

    papi Well-Known Member


    Miért akadna össze az ellenség első vonalas alakulataival egy területvédelmis? Beszivárgást nem harckocsival zászlóalj méretben csinálnak. Vagy ennyire hihetetlen, hogy beküldenek pár főt, hogy okozzon egy kis káoszt?
    Tudok olyan területvédelmi alakulatról akik egy konfliktus esetén civilektől rekvirált hajókkal fogják ellenőrizni a tengerpart rájuk eső részét. Nyilván nem az a feladatuk, hogy összeakaszkodjanak az ellenséges fregattal.

    Azt, hogy Arkan meg a szabadcsapata hogyan jön ide nem értem.
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Csak szerettem volna jelezni, hogy megújult a KMW honlapja. Per pillanat csak németül beszél.
    DE van fent a PUMA-ról egy video, ami egy elég érdekes infót tartalmaz, és ami megerősíti azt az elméletemet, hogy tulajdonképpen a PUMA lehet 3+6 fős és 2+1+6 fős is.
    Azaz deszant esetén a rajparancsnok otthagyhatja a munkaállomását és helyette a toronylövész veszi át a feladatot. Konkrétan az szerepel benne 1:02-nél, hogy "infantry section of 1+6 soldiers"

    És hogy ez ennyire nem egyedi dolog?
    @wolfram megtalálta "nekem" tudta nélkül, amit már egy ideje kerestem, és én is korábban már linkeltem. A PUMA tornyos Boxer belső képét. Íme:
    [​IMG]

    Ezt Nicholas Drummond a uklandpower.com egyik írója is körbefényképezte annak idején. És ezt írta róla:


    Azaz a távirányított tornyos Boxer esetén a parancsnok is a deszanttal együtt elhagyja a járművet.
    Erről a járműről van szó:
    [​IMG]
    A pali eléggé bennfentesnek számít haditechnikai szempontból. Pl. mostanában volt meghívva a Rheinmetall németországi gyárába 1 hétre! :)
    Még egy megjegyzés:
    Nagyon furcsállom, hogy az IWS35-ös tornyot még sehol nem nagyon mutogatták eddig, pedig nyilvánvaló az asszimetrikus kiviteléből, hogy azt is eredendően a PUMA-ra fejlesztették, mivel így tudják biztosítani, hogy a jármű középvonalába kerüljön a gépágyú csöve.
     
    endre, arcas, Ocses and 9 others like this.
  4. Anti

    Anti Well-Known Member

    Angolul is :)
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Én éppen a fotóknál bogarásztam, és ott nem volt angol opció, de a főoldalon is alaposan el van rejtve a fehér betűs menü mellett sötétkékkel a DE/EN váltó.
     
    fedett_mókus and Anti like this.
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Azt árulja el nekem valaki, hogy a harcjárműveknél miért nem jött vissza a féllánctalpas kialakítás a jó minőségű gumihevederekkel/lánctalpakka?
    Én pl. a Boxeren simán megnézném, ha a 2 hátsó tengelyre akár különállóan, akár összekötve egy lánctalpakkal valami ilyen felkerülne:
    [​IMG]
    Ugye a Boxer 2 hátsó tengelye nem kormányzott, viszont drasztikusan lehetne növelni a kerekes járművek terepjáró képességét. Valószínűleg lassulnának a járművek, de szerintem csak országúton.
     
    LMzek 2.0 and ravenlord like this.
  7. tonyo

    tonyo Well-Known Member

    Ha vezettél már ilyet tudhatnád hogy inkább csak "félmegoldás" felázott terepen.
     
    fedett_mókus likes this.
  8. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    Szerintem mert:
    1, "vaskalaposak", előző háborúkat akarnak (újra) vívni...
    2, erős lobby-érdekek szoktak gátolni az új technológiákat, ezért a hadi-ipar/-technika sok terulete kontraszelektált.



    Technikai szempontból én sem értem!
    Pl:
    Pedig a gumikerekeseknél a további páncélozást a a tömeg/talajnyomás probléma stoppolja jelenleg. Ez megoldaná ezt a problémát, kis közúti sebességcsökkenés árán. Cserebe nehéz terepen tudná tartani a tempót a "láncosokkal", rá lehetne "dobni" pár tonna páncélt vagy fegyverzetet.
    Szerintem majd amikor egyszer egy (kis) gyártó veszi a bátorságot (és egy megrendelő), utána a nagyok is rávetik magukat erre a technikai megoldásra.

    Pl-2:
    Elavultnak, gyenge páncélzatúnak számító 2-3 tengelyes gumikerekesek konstrukciók egyből tudnának rendes tömegű páncélt viselni, ráadásul ha az egyik h-talpat kilövik, a másik 1-2- h-talp még mindig dolgozna, ellentétben a klasszikus láncos megoldással.
     
  9. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nem vezettem, ezért kérdezem! :cool:
    Nekem még csak BTR jutott sárban, de igazság szerint azzal is megoldottuk akkor amit kellett.
    Ez most csak úgy felvetült bennem, mert nagyon adná magát a dolog. Pl a Franciák (Tatra alapon) nagyon szeretik a hátsó kereket kormányozni, oda nem hiszem, hogy ülne a dolog. Ráadásul a traktoroknál is használják féllánctalpas megoldásban.
     
    papi likes this.
  10. papi

    papi Well-Known Member

    Két szék között a föld esete. Mozgékonyságban rosszabb mint a kerekes, lényegesen bonyolultabb a karbantartása, cserébe nem lehet olyan nehéz mint egy simán lánctalpas, ráadásnak annál gyengébb a off-road képessége is.

    Közben látom meg is válaszoltad magadnak a kérdést.
     
    honved likes this.
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Várjál! Itt nincs 2 szék. Itt a Boxer van mint olyan. Ez arra alternativa, hogy mi van ha 1 járművel oldanánk meg a teljes gyalogsági járműigényt? Mondjuk kerekessel.
    Ez nem kötelező felszerelés, csak opció arra az esetre, ha mondjuk Medárd napja után jutna eszünkbe hadműveletet indítani. Tudtommal a hagyományos kerék helyére felszerelhető.
    Másrészről mennyivel növeli meg a karbantartási igényt? A gumi lánctalpat nem kell karbantartani. A csapágyazása/hajtóműve teljesen zárt rendszerű. A John Deree-nél 1500 üzemóránként kell ellenőrizni az olajat, és 10000 üzemóránként cserélni.
    Cserében nem kell a központi levegőnyomás rendszert használnia. A sebessége meg hát megegyezik a kerekes verzió sebességével:

    Szerintem a hevedernek a 60-as tempót is bírnia kell, mert a modern gumihevederes járművek mind képesek erre (Bronco 3 biztosan).
     
    LMzek 2.0 and ravenlord like this.
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Na ez most akkor nagyon gyorsan megoldódni látszik. Béla bácsi megírta:
    Egy államilag támogatott konzorcium működő megoldást készített a kis és közepes (szóval a legproblémásabb csoport) drónok felderítésére.
    A konzorcium tagjai: HumanSoft (ma már 4iG), a BME, a KNBSZ, és az Antenna Hungária.
    2 Milliárdos pályázati hozzájárulásból, meg gondolom saját forrásokból egy piacképes megoldást fejlesztettek.
    Ennek mostanában lesz piaca. Aki nem akarja a nagyhatalmak megoldásait megvenni pénzügyileg, vagy befolyásilag túlárazva, az örömmel fog nálunk befizetni egy "körre".
    A rendszer más gyártók szenzorainak fúzióját, és kiértékelését végzi.
    Akit érdekel picit bővebben:
    A fejlesztés végeredménye egy működő műszaki mintarendszer létrehozása, amely számos elemében prototípus-szintű összetevőkből épül fel, amelyek így önálló termékként is piacképesek.

    “Ilyenek a passzív rádiós technológia elemei (szuperfelbontású interferometrikus iránymérés, automatikus analizáló képesség), a holografikus radar. A megoldandó probléma az esetleges támadó szándékkal érkező repülőeszközök felismerése, azonosítása, viselkedésük leírása. A rendszer működése során elvégzi az UAV detekcióját, pozíciójának meghatározását, a priori és várható pályaképzését és a klasszifikációját (típus meghatározását).”

    A rendszer a repülőeszköz felismerésén túl (aktív kommunikációs kapcsolat esetén) meghatározza az irányítás pozícióját is, rádió irányméréssel, kamerával (Ladybug) történő megfigyeléssel, valamint RF-jel analizálással. A szenzorfúzió kutatás további célja a kutatásban használt szenzorok adatainak integrált gyűjtése, szűrése és fúziója. Az UAV jellegzetességeinek és pályájának felderítése, az adatokban rejlő információk optimális kinyerése során.

    Bár a rendszerben használt szenzorok közül csak a rádiós szenzor saját fejlesztésű, de a rendszer előnye nem is ebben rejlik, hanem az adatok integrált (fuzionált) feldolgozásában és azok intelligens értelmezésében. A kifejlesztett rendszerben a potenciált az jelenti, hogy a szenzorok által gyűjtött nyers adatok (képek, hangminták, radar és rádió iránymérési adatok) elérhetőek, így jó alapot biztosítanak az öntanuló algoritmusok fejlesztésére, finomítására.

    A rendszer nem csak a szenzorbokron belüli, hanem akár nagy távolságban található rendszerek közötti pontos időzítés megvalósítására, továbbá a szenzorok pontos helyének meghatározására is alkalmas. “Az így elkészült rendszer nem csak az eddig ismert típusú eszközök detektálására, hanem az eddig nem észleltek felismerésére is megfelelő lehet. Ezen képességek összességében kiemelik az elérhető rendszerek közül.”
     
    sisimoto, Nemerson, Gaudi and 6 others like this.
  13. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    [​IMG]
    Révbe ért a magyar drónfelderítő projekt
    https://jogalappal.hu/revbe-ert-a-milliardos-dronfelderito-projekt/
    A GINOP-2.2.1-15-2017-00087 program részeként került támogatásra az UAV eszközök felderítésére alkalmas komplex szenzorrendszer kifejlesztése elnevezésű projekt. Az összesen 1.999.750.000 forintos támogatású K+F konzorcium tagjai az “ANTENNA HUNGÁRIA” Zrt. (konzorciumvezető), a HUMANsoft Kft., a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a Katonai Nemzetbiztonsági Szolgálat voltak.

    A projekt célja egy mini és kisméretű (maximum 150 kg, legnagyobb kiterjedésében 10 méter) pilótanélküli eszközök felderítését, mozgási pályáját meghatározni és követni képes, klasszifikációs képességgel bíró moduláris felépítésű multiszenzor-rendszer kifejlesztése volt.
    A kiírás szerint jelenleg hazánkban az UAV eszközök nagy megbízhatóságú felderítése nem megoldott, nemzetközi viszonylatban is elsősorban kutatási eredményekkel találkozhatunk, piacképes megoldások egyelőre nem terjedtek el. A probléma az UAV eszközök rohamos és kontrollálatlan elterjedése miatt az egész világon gondot jelent.
    Folyt.a linken
     
    Szittya, honved, Gaudi and 10 others like this.
  14. Irsai Olivér

    Irsai Olivér Active Member

    de gyorsak az urak!
     
    Schurrer likes this.
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Na azt áruld el, hogy ezt a Mavic Pro-t meg minnek tetted be? Ez egy Kínai DJI drón, ami max. a célpontja lehet a felderítő rendszernek! :p:D
    Különben ilyenből vagy 4-600db-ot simán be lehetne szerezni, szépen csöndben, valami fedőcégen keresztül. Évekre meg lenne oldva a szakasz szintű felderítő drón kérdése.
    Na ezekben a Kínaiak már most szarrá verték a világot. A nagy UAV-ik még nem az igaziak. :rolleyes:
    A Mavic Prokat használják pl. a Specnaznál is! Múltkor volt róla betéve a topicjukba, amikor valami bevetésen megvillantották.
     
    Heim likes this.
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tök véletlen volt... :)
     
    Irsai Olivér likes this.
  17. Terminator

    Terminator Well-Known Member

  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

  19. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Es azt mar kifizettek? Vagy ennyit sikerult kiharcolni?
     
  20. Terminator

    Terminator Well-Known Member


    Majd figyeljuk a hireket.. ha sok lesz a nem bejelentett dronhasznalat miatti intezkedes es buntetes, akkor mukodokepes es hatekony a rendszer. Gondolom Ferihegyte csak telepitenek egyet...
     
    honved likes this.

Ezen oldal megosztása