A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Azért még maradt ott mérnök.És egyébként ma már az sem biztos,hogy ott él a mérnök.Meg arra van a csapatpróba,hogy kipróbáljuk-mielött megvennénk.Ha meg a technológiát vesszük meg,rajtunk áll,hogy mit hozunk ki belőle.Alapbol a dél afrikai gyártás is főleg amerikai fődarabokra épűl.Nálunk meg német fődarabokra épülne.Amire szánnám,egy igényünkre pofozott verziója,szerintem jó lenne,

Hát,nem tudom.Ma is van gyártásban európai 6x6-os járgány.Boxernek is van 6x6 változata
Dq7VuEFX0AETE3k.jpg

Anno a 8x8-as PSZH-2 bukása után a Rába is beprobálkozott egy hosszitott 6x6-os hosszitott PSZH-1 továbbfejlesztéssel.
A 8x8 nem mindig jobb.Ha fordulékony járgányra van szükséged,mert nem csak az alfőldi szántáson kell kolbászolnod,akkor a 6x6 jobb.(ha 2 tengely kormányzott)

Igen, valószínűleg nem véletlenül bukott az a 8x8-as PSZH-2 meg a 6x6-os hosszitott PSZH-1 is. A Boxer 6x6 mennyire terjedt el, meg milyen vidéken? Azaz én amennyire jól tudom a környékünkön 6x6 -ból talán Ausztriának van a Pandur II 6x6. Gondolom az is inkább a hegyekbe. Ott vannak olyan utak meg szűk fordulók, hogy ez még ott OK. Azonban ennyire alföldön is mondjuk egy felázott sártengerbe (OK az semminek nem használ igazából). A kőkemény sivatagi talajra is sík terepre elképzelhetőnek tartom OK. Nálunk meg a nagyon szűk fordulók helyett lehet gyakrabban fognak találkozni a járművek földutakkal meg "alföldi szántással".

A Dél-Afrikai vassal kapcsolatban - legyen az bármilyen hajtásképletű - velünk kapcsolatban csak a belinkelét Currus PDF -ből tudunk kiindulni valamennyire. Azt feltételezem, hogy valamilyen szinten azért egyeztettek, ha már belekerült ez is mint opció. Ebben külön ki volt kötve, hogy egyediségre azért ne számoljunk nagyon. Persze lehet van az a pénz "amiért korpásodik a haj", de akkor meg lehet már nem éri meg annyira ...

Félreértés ne essék. Amennyiben szóba kerülhetne igény ilyen 6x6 APC/MRAP hibrid szerű jószágra és beválik, akkor tőlem jöhetne. A Dél-Afrikától kicsit "fázom", de akár onnan is ... Valaki hivatásos is "megköpködhetné", hogy a mi talajviszonyaink/várható felhasználás- és időjárási/éghajlati viszonyaink között mennyi értelme lenne egy 6x6 -os vasnak? Mert lehet olyan dolgon lamentálunk, ami kb. a tárgytalan kategória ...
 
  • Tetszik
Reactions: krokomach

Flexus

Well-Known Member
2018. március 16.
1 410
5 001
113
Ehhez a hírhez kis megjegyzés: Del-Korea a hatvanas években kezdett el egy programot, ami arról szólt, hogy a hadiipart helyeztek fókuszba, es az jelentette a gazdaság motorját. Ez bizonyos mértékben a mai napig kitart, persze ma már maga a Koreai gazdaság fényévekre van az akkori helyzetétol. Most hagyjuk, hogy milyen diktatúra volt ott, de maga a gazdasag iszonyatosat ugrott a kovetkezo 50 évben. Szerintem nem lenne rossz ötlet követni ezt a vonalat.