1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - desertfox által indítva @ 2013. január 21..

  1. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    ??? De hogy latja 100 km re a talajszintet vagy annak kozelet??? Az irtatlan tavolsag a fold meg gorbul? Gyakorltilag hogy oldjak meg? Mert ahhoz par 10 m es arboc szerintem edeskeves. Esetleg a legkorrol tudna visszaveretni a jelet szerintem... Olyan mintha bp rol ralatna a ppaksi atomeromu parkolojara mondjuk.
     
  2. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Drónfelderítésre is max. korlátozottan alkalmas ez a radar, mert a drónokat 360 fokban kell keresni, nem elég az ellenség felé fordított 120-140 fokos lefedés.
    A drónérzékelés legfőbb része a szenzorfúzió, és a szoftver. Mert a drónok földközeli jeleit el kell különíteni a madaraktól. Erre meg folyamatos adatkiértékelésre van szükseg.
     
  3. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A tüzerségi lövedék nem a talajszinten közlekedik...
     
  4. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    De egy kissebb radarral is visszatudod azimutolni a levegobem levo lovedeket. Es kissebb radarbol akar minden jar ure juthatna. Persze hadssztai felderites sem art e teren mert a 100 km az mar boven hadaszati szintu dolog... De az a nagyobb kisugarzas miatt celponta is vallik... Nem a haszontalansagat allitom.
    Hanem hogy a nagy nem valtja ki a sok kicsit mert a sok kicsinek nagyon sok plusz hozadeka van. Hisu hogy korlatozottan kepes a tuzersegi tuz vezetesere vagy annak eszlelesere is csupan egy hozadek elem. Nem a fo feladat.

    Megegyszer mbr3d nem tuzersegi radar nem is szantak arra en sem gondolom annak. /az egy masik szal volt amit oszzemostak./ a tuzersegi radart szerintem a cshekkel szlovakokkal kozosen fehlesztrtt projekt eredmeny lessz./adatatviteli rendszeren realtimeba c4

    De ez nem von le semmit a mbr3d kepeseegeirol. Hisz kepes erzekelni a tuzersegi granatokat is igaz hogy kis tavolsagba es nyomonkovetni azokat. De tuztamogatas keresekor tuzvezetesnel az a tizen par km boven eleg... /nem melysegbe kell figyelnie hanem a sajat maga kerte tamogatotuzet minel pontosabban vezetni kepesseg./
     
  5. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Adatatviteli rendszeren keresztul akar realtimeba c4 /harcaszati szint./
     
  6. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Es ha teszem azt egy ifv re eleg 2 atgm /mert szerintem elegnek kell lennie./ 35 mm programozhato mellett a masik oldalt el is ferne egy ekkora meretu radar megha nemileg at is kellene rendezni az adovevoket./ igy a sajat rendszereivel kulon mukodne. Kulon kezelofelulettel. Esetleg a komrendszert es az elektormos halozatot kellene igemybevenni. Ez nagyobb kezeloi resztvetelt igenyelne hisz az itt kapott adatokat ott kellene betaplalni... De teljes integracio eseten a renszer szetkapasa reven barhol elhelyezheto a vason igy a 4 atgm inditasi kepesseg is megmaradna. Csereben joval koltsegesebb es a gyartot is be kellene vonni az integracioba viszont megkonnyitene a rendszer esetleges exportjat. Es kivenne a kezelo kezebol az adatok atvitelenek feladatat./ami egyebkent nem nagy munka az eddigi rendszerek is igenylik. De igy elorrelepes lenne e teren./
     
  7. Anti

    Anti Well-Known Member

    Nem inkabb a KMW legkondijat kene atbeszelni ebben a pokolban? :p:D

    De most komolyan: kint ugye 35 fok, bent ulnek a legenyek teljes felszerelesben, tudja hozni legalabb azt a 25-ot fokot?
     
  8. dudi

    dudi Well-Known Member

    Ugye ez most nem komoly kérdés?
     
    vata likes this.
  9. tonyo

    tonyo Well-Known Member

  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    "A magyar haderő fejlesztésének koncepciója, a „Zrínyi 2026” -os terv is három dandárról szól. A terv szerint, kialakul egy nehéz, egy közepes és végül egy könnyű dandár. Most a nehézdandár lánctalpas technikája beérkezésének nyitányát látjuk, később érkeznek majd az önjáró tüzérségi lövegek is.

    – A hírek szerint, érkezik majd a Panzerhaubitze 2000-es önjáró tarack is, de jönnek a harckocsikhoz szükséges műszaki járművek, Wisent 2-es, illetve Rheinmetall HX és TGS logisztikai járművek. Ez is a nehézfegyverzet része?

    – Igen, a vontató, szállító és logisztikai járművek részei ennek a „csomagnak”, a harckocsihoz kellenek ugyanis úgynevezett vontatójárművek. Ha egy tank megsérül, ki kell vontatni valahogyan. Ne felejtsük el, hogy ezek az eszközök 80 tonnásak lesznek. Emlékezzünk csak az Armata T-15 nevű harckocsi esetére, ami az oroszok legújabb, ötödik generációs csúcstechnikája, hogy a díszszemle előtt, gyakorlás során, a század egyik harcjárműve lerobbant. Azonnal beküldték a lánctalpas vontatójárművet, ami elvontatta a harckocsit. Később az oroszok ezt úgy „adták el a világnak”, hogy gyakorolták a „megsérült” harckocsi kimentését. Az önjáró, szintén lánctalpas lövegek beszerzése egy tüzérosztály-képesség létrehozását célozza."

    "De a modernizációnak egy sor kérdése még mindig nem ismert. Sajnos, változatlanul nem tudjuk, hogy milyen gyalogsági harcjárműveket vásárolunk, lesznek-e harci helikoptereink, és sorolhatnám. A tíz évre tervezett 3500 milliárdból kell ezeket a feladatokat megoldani. És nem biztos, hogy mindenre elég is lesz a pénz."
     
  11. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Várjál, akkor ezt most nem értem.
    Tehát akkor ez is a kiképző képzése módszerrel megy?
    Csak mert elég ködös volt az, amit elmondtak a médiában. Több verzió is volt:
    - Korábban tényleg volt róla szó, hogy a mieink mennek ki a németekhez. Az ehhez szükséges nyelvtanfolyam elvileg tavaly kezdődött.
    - Az A4-esek megérkezése kapcsán elmondták, hogy itthon szeptemberben kezdődik a képzés
    - És, hogy itthonra az osztrákok jönnek képezni, de hogy a képzés egy része az osztrákoknál is lesz.
    - Elvileg itthon még nincs fahrschulpanzer, tehát a vezetéstanulás kicsit meredek lehet így. Különben azt csak a forgalomban használják, vagy abban zavarják ki a sofőrjelölteket a terepre is?
    - És akkor most azt mondod, hogy egy - gondolom instruktor - csoport, már jó ideje kint van a németeknél....
    Még talán a szingapúri hadsereget, esetleg a norvégot kellett volna bevonni a képzésbe... :p:D
     
  12. kamm

    kamm Well-Known Member

    Jo sansszal a fahrschule lesz az osztrakoknal. Ertheto, mert az az elejen kell egyszer, felesleges lenne venni egyet (esetleg kesobb.)
     
  13. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    A megvásárolt eszközök között a csomagban van 1. ;)
     
    honved likes this.
  14. kamm

    kamm Well-Known Member

    Igen? En csak a mindenfele muszakira emlekeztem. De akkor mit akarnak az osztrakoknal tulajdonkeppen?
     
  15. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Naugye?!?
    Tippre lövészetet, majd @krisss simán lehülyézhet (meg van engedve!). Ha jól emlékszem a németek mostanába akartak menni hozzájuk, mert van egy baromi jó pályájuk az Alpokban. Akkor az valami politikai csörte volt. Hátha nekünk meg megengedik...;)
     
  16. kamm

    kamm Well-Known Member

    https://hvg.hu/360/202032__magyar_l...opkodo_milliardosok__elkerik_abeszallokartyat

    "Repülőgépipari befektetésekre és légikikötők fejlesztésére ösztönöz a kormány. A tervekben volna is ráció, ha nem bukkannának fel mindenütt jól ismert személyek, akik körül azonnal megnő a pénzfelhajtó erő. Újabb innovatív iparág került a kormánykörök tömegvonzásába.

    Alternatívát épít az autóiparnak az Orbán-kormány. Néhány hete az okozott meglepetést, hogy egy magyar vállalat százmilliárd forintot megközelítő tőkével vásárolt be egy cseh repülőgépgyárba. A napokban megalakult az az állami cég, amely Gyulán létesít közös alkatrészgyárat a világ egyik legnagyobb repülőgépgyártójával, az Airbusszal. A minap pedig az is kiderült, hogy már egy magyar légiipari startupba is 700 millió forint az új kockázati tőkés belépője. A magyar űrhajózási terveknél alacsonyabb röptű, de a jelek szerint megvalósítható álmokat sző most a kormány.
    Koncepció rajzolódik itt ki, még akkor is, ha a kabinet mindössze belengette év elején a repülőgépipari stratégiát, ám – szokásához híven – azóta sem fedte fel a részleteket."

    "Nem kellett komolyabb képzelőerő, hogy a kormány megtalálja magának az ágazatot. A külföldi repülőgépipari befektetők ugyanis már évekkel ezelőtt landoltak Magyarországon. Veresegyházon az amerikai GE Aviation Hungary évente már több mint 60 milliárd forint bevételre tesz szert hajtóműalkatrészek javításából.
    Nyírbátorban a német Diehl Aviation műanyag kabinbelsőket gyárt, míg az olasz Flame Spray hajtóművek felületkezelésével foglalkozik Szadán. A brit Rolls-Royce egy globális üzlet részeként éppen most veszi át az eddig Siemens-fejlesztéseken dolgozó magyar mérnököket. Száznál is többen foglalkoznak majd a jövőben elektromos és hibrid légi hajtásrendszerek tervezésével. De ehhez az ágazathoz kell számolni azt is, hogy a magyar alumíniumipar százmilliárd forintos nagyságrendben szállítja termékeit a repülőgépgyártók számára."

    "Amikor a Magyar Honvédség az Airbus helikoptereit, valamint csapat- és kormányfőszállító gépeit beszerezte, azzal elsősorban a francia és a német iparnak adott nagyjából 200 milliárd forintos megrendelést. Vagyis éppen annak a két országnak állami hátterű nagyvállalatát és a beszerzői hálón keresztül helyi gyáriparosait támogatta, amely a leginkább meghatározó a brüsszeli hatalmi játszmák és osztozkodások idején.

    A haditechnikai beszerzések esetén ráadásul az a nemzetközi gyakorlat, hogy hol nyíltabban, hol csak a kulisszák mögött, a nyertes ajánlattevő beruházásokkal is ellentételezi a megbízást. Ekként határozták el, hogy az Airbus nemcsak elad, de – egy vegyesvállalat keretében – helikopteralkatrész-gyárat is épít Gyulán."

    "A frissen alapított Nemzeti Légiipari Projekt Kft. jelenleg színtiszta állami cég, gondolhatnánk, minden fillér profit a nemzet apraja-nagyját gyarapítja. Csakhogy a körülmények ismeretében nehéz feledni, ki ejtőernyőzött a repülőgépipari vállalat ügyvezetői székébe: a Gyulai Várfürdő igazgatója, Kun Miklós. A fürdő alapvetően önkormányzati tulajdonban van, és a Hunguest Hotels csak töredék részt birtokol benne, ám Kun 2016 végén, éppen az után került pozícióba, hogy Mészáros Lőrinc emberei vették át a szállodalánc irányítását.

    Az iparfejlesztési stratégiában hangadó Palkovics László miniszter talán éppen tavaly októberben beszélt először arról, hogy a kormány kiemelt ágazatnak tekinti a repülőgépipart, amikor a pécs-pogányi repülőtér mellett átadták a Magnus Aircraft új üzemcsarnokát. A részben saját fejlesztésű kisrepülőgépeket, valamint az orosz Il–103 típusú gépeket is gyártó magyar vállalat addigra már 6 milliárd forintot fordított beruházásokra, amiből 2 milliárdot az állam állt.

    A Magnus tulajdonosa Tarány Gábor, az ő DAK Acélszerkezeti Kft.-je kapta a legnagyobb megrendelést 2015-ben a szerbiai határkerítés építésekor, tízmilliárdos árbevétele abban az évben csaknem a duplájára ugrott."

    "A Genevation Aircraft Kft. helikopter méretű, de inkább drónként használható légi járművet épít, miután a szerkezet amerikai fejlesztője, az Alaka'i Technologies magyarokat is bevont a munkába. A magyar mérnököket, tesztpilótákat és más szakembereket tömörítő Genevation többségi tulajdonosa ma már Leisztinger Tamás milliárdos, aki az elmúlt években egyre készségesebben simult bele az Orbán-kormány gazdaságpolitikai törekvéseibe.

    A maradék üzletrészen Farkas Csaba repülőmérnök, Szabó Viktor közgazdász és Toldi Miklós osztozkodik. Utóbbi már a legelső Orbán-kormány idején a kormányfő családja körül mozgolódott, Orbán Viktor feleségének elhíresült tokaj-hegyaljai szőlői ügyében olyan helyi emberként szerepelt, aki mindent el tud intézni. Abban minden bizonnyal eredményes, hogy Zemplénkő Kft.-je rendszeres nyertese a közbeszerzéseknek."


    Van meg egy csomo ceg meg azoknak a hattere van meg a cikkben, nagyon jo kis iras.
     
    sisimoto, fedett_mókus and Blitz97 like this.
  17. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

    Valahol olvastam/interjúban hallottam, hogy szimulátoros kiképzésre mennek az osztrákokhoz.
     
  18. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Tegnap hulyeseget irtam az ifv re vako telepites tekintetebe a legi es foldi felderito radarral kapcsolatbn. Integracio nelkuli telepiteshez nem oldalra kellene telepiteni az atgm ek helyere.
    Hamem a torony hatulyara egy kompozit kazettaba aminek a vaza acel amire integralhato lehetne egs hidraulikus allvany egy hidraulikus motor apu egyseg es xxm kabel ha jarmu melletti telepites a szandek adott helyzetbe /igy a toltes kesobb is megvan./ a torony hatsoreszebol kiemelkedve sem a cso cse a pancel nem lenne utba es a felderito kepesseg is megnovekedne.
     
  19. megazez

    megazez Well-Known Member

  20. borisz

    borisz Well-Known Member

    A riporter is ott van a szeren. Már a kérdéssel is hazudik.
     
    zeal, anonim999, alfa74 and 4 others like this.

Ezen oldal megosztása