A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 197
33 602
113
Még a végén kiderül, ágyút meg fregattot is gyártunk.
Igazabol hatalmas teljesitmeny ez a rele nem tagadas de hogy a kontener egyre inkabb elterjedtebb mindenfele hasznalatra a hirben inkabb az ami inovativ /a reli is biztos jo de az a szukseges kello fejlodesi irany ami dicseretes. De a kontenerbe telepites mutatja azt az iranyt hogy gondolkozas is magasabb szinten van es nem penzlenyulas ide oda pacsi es penzleosztas a lenyeg sok kulonbozo specialis felepitmeny vazzal.../ en egyebkent nagy kontener manias vagyok hadi hasznalat szempontjabol plane amiota tapasztaltam hogy 2 db kontenerbe mennyi hadianyag es egyeb anyag elfer es annak szukseges kitarolasaval milyen hasznos tud lenni a tovabbiakban. No meg ugye egyszerubb a kontenert egy onrakodonak felrakodni mint a katonaknak a teherauto platot biztonsagosan megtolteni./
 
  • Tetszik
Reactions: bel and vasszekely

Szittya

Well-Known Member
2016. szeptember 22.
21 197
33 602
113
Persze nem azt mondom hogy mindent kontenerrel kell csak es kizarolag szallitani de egy jo bellurol zarhato nyithto kontener egy kis szigetelessel jo vastag fallal vagy kiegeszito vedelemmel. Tokeletes alapot biztosit egy harcallasponthoz csatolva./plane ha meg egy kissebb meretu ajtoval is rendelkezik a nagy ajton./ amie egy szaksz teljes alap egyeb anyag szukseglete is elfer szallitas kozben. E relative olcso.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Magyarország és Németország multinacionális közlekedési projektet indít
https://www.bundeswehr.de/de/organi...rten-multinationales-transportprojekt-2463638

A multinacionális légi közlekedési egységgel ( MNAU) a Wunstorfi Légibázison nemzetközi A400M szövetség jön létre . Magyarország az első partnerország, amely Németország mellett áll.
20200917-inspl-hun-joh-0119.jpg

"légierő felügyelője, Ingo Gerhartz altábornagy és magyar kollégája, Killián Nándor vezérőrnagy megnyitja a multinacionális légiközlekedési egységet a wunstorfi légibázison."

Google ford.
A megvalósítási csoport - az MNAU wunstorfi első munkatársa - létrehozásával a terv első lépését a gyakorlatban megvalósították. Magyarország Németország első nemzetközi partnere. „A multinacionális légi közlekedési egység végrehajtó csoportjának létrehozása újabb mérföldkő a multinacionális, katonai légi közlekedésben. Az együttműködés magyar partnereinkkel a Magyar Légierő első műszaki tisztjének integrálásával kezdődik ”- mondja Ingo Gerhartz altábornagy, a légierő felügyelőj

Az MNAU a jövőben Lechfeldtől fog működni
A jövőben az MNAU a lechfeldi légibázison találja meg otthonát. A tervek szerint tíz A400M-et állomásoznak ott, hogy újabb A400M-es helyet állítsanak fel Wunstorf mellett. Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket. Ez nemcsak az éghajlatot védi, hanem jelentős költségeket és erőforrásokat is megtakarít.

A cél egy teljesen multinacionális egyesület felállítása Lechfeldben. Az MNAU tagjai így a személyzet mellett a saját szuverén kóddal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is integrálhatják az egyesületbe. Lehetséges például, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi közlekedésért felel. A repülés közbeni tankolás lehetősége Közép-Európa felett lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok ( MAGDAYs) anélkül, hogy a gyakorlat ideje alatt más repülőtereken kellene személyzetet és anyagokat állomásoztatni.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 590
113
Valamikor tavaly mondta kedves külügyárünk hogy a ruszkikkal tárgyaltak valami helekopáter gyártásról. Nem arra gondolhatot az úr az interjúban?

ANSAT helikopterek gyártásáról lehetett hallani, de végül az lett bejelentve hogy a Magnus Aircraft Zrt az Il-103 gyártási jogait szerezte meg...
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Magyarország és Németország multinacionális közlekedési projektet indít
https://www.bundeswehr.de/de/organi...rten-multinationales-transportprojekt-2463638

A multinacionális légi közlekedési egységgel ( MNAU) a Wunstorfi Légibázison nemzetközi A400M szövetség jön létre . Magyarország az első partnerország, amely Németország mellett áll.
20200917-inspl-hun-joh-0119.jpg

"légierő felügyelője, Ingo Gerhartz altábornagy és magyar kollégája, Killián Nándor vezérőrnagy megnyitja a multinacionális légiközlekedési egységet a wunstorfi légibázison."

Google ford.
A megvalósítási csoport - az MNAU wunstorfi első munkatársa - létrehozásával a terv első lépését a gyakorlatban megvalósították. Magyarország Németország első nemzetközi partnere. „A multinacionális légi közlekedési egység végrehajtó csoportjának létrehozása újabb mérföldkő a multinacionális, katonai légi közlekedésben. Az együttműködés magyar partnereinkkel a Magyar Légierő első műszaki tisztjének integrálásával kezdődik ”- mondja Ingo Gerhartz altábornagy, a légierő felügyelőj

Az MNAU a jövőben Lechfeldtől fog működni
A jövőben az MNAU a lechfeldi légibázison találja meg otthonát. A tervek szerint tíz A400M-et állomásoznak ott, hogy újabb A400M-es helyet állítsanak fel Wunstorf mellett. Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket. Ez nemcsak az éghajlatot védi, hanem jelentős költségeket és erőforrásokat is megtakarít.

A cél egy teljesen multinacionális egyesület felállítása Lechfeldben. Az MNAU tagjai így a személyzet mellett a saját szuverén kóddal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is integrálhatják az egyesületbe. Lehetséges például, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi közlekedésért felel. A repülés közbeni tankolás lehetősége Közép-Európa felett lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok ( MAGDAYs) anélkül, hogy a gyakorlat ideje alatt más repülőtereken kellene személyzetet és anyagokat állomásoztatni.
Vki ezt lefordítja nekem magyarra, hogy a gyakorlatban, hogyan fog ez működni?
Több közünk lesz az A400M-hez, mint a pápai C-17-esekhez vagy kevesebb?
Mennyiben lesz magyar a személyzet? Vagy totál vegyes?
Mennyiben fog tudninl ezekkel a honvédség rendelkezni?
Stb., stb...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Magyarország és Németország multinacionális közlekedési projektet indít
https://www.bundeswehr.de/de/organi...rten-multinationales-transportprojekt-2463638

A multinacionális légi közlekedési egységgel ( MNAU) a Wunstorfi Légibázison nemzetközi A400M szövetség jön létre . Magyarország az első partnerország, amely Németország mellett áll.
20200917-inspl-hun-joh-0119.jpg

"légierő felügyelője, Ingo Gerhartz altábornagy és magyar kollégája, Killián Nándor vezérőrnagy megnyitja a multinacionális légiközlekedési egységet a wunstorfi légibázison."

Google ford.
A megvalósítási csoport - az MNAU wunstorfi első munkatársa - létrehozásával a terv első lépését a gyakorlatban megvalósították. Magyarország Németország első nemzetközi partnere. „A multinacionális légi közlekedési egység végrehajtó csoportjának létrehozása újabb mérföldkő a multinacionális, katonai légi közlekedésben. Az együttműködés magyar partnereinkkel a Magyar Légierő első műszaki tisztjének integrálásával kezdődik ”- mondja Ingo Gerhartz altábornagy, a légierő felügyelőj

Az MNAU a jövőben Lechfeldtől fog működni
A jövőben az MNAU a lechfeldi légibázison találja meg otthonát. A tervek szerint tíz A400M-et állomásoznak ott, hogy újabb A400M-es helyet állítsanak fel Wunstorf mellett. Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket. Ez nemcsak az éghajlatot védi, hanem jelentős költségeket és erőforrásokat is megtakarít.

A cél egy teljesen multinacionális egyesület felállítása Lechfeldben. Az MNAU tagjai így a személyzet mellett a saját szuverén kóddal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is integrálhatják az egyesületbe. Lehetséges például, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi közlekedésért felel. A repülés közbeni tankolás lehetősége Közép-Európa felett lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok ( MAGDAYs) anélkül, hogy a gyakorlat ideje alatt más repülőtereken kellene személyzetet és anyagokat állomásoztatni.
"...Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket..."
Ez megnyugtató mert ez szerintem azt jelenti hogy tényleg csak repült órákat veszünk nem az egész gépet.
Mostmár csak az a kérdés:
- hány órát kellett lekötni?
- mennyibe kerül egy repült óra?
- milyen rendelkezésre állást garantáltak a németek (mennyivel korábban kell jelezni nekik hogy kéne egy gép)?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
"...Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket..."
Ez megnyugtató mert ez szerintem azt jelenti hogy tényleg csak repült órákat veszünk nem az egész gépet.
Mostmár csak az a kérdés:
- hány órát kellett lekötni?
- mennyibe kerül egy repült óra?
- milyen rendelkezésre állást garantáltak a németek (mennyivel korábban kell jelezni nekik hogy kéne egy gép)?
Kíváncsi leszek, mi lesz fent a honvedelem. Hun.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 431
46 318
113
Vki ezt lefordítja nekem magyarra, hogy a gyakorlatban, hogyan fog ez működni?
Több közünk lesz az A400M-hez, mint a pápai C-17-esekhez vagy kevesebb?
Mennyiben lesz magyar a személyzet? Vagy totál vegyes?
Mennyiben fog tudninl ezekkel a honvédség rendelkezni?
Stb., stb...
Ez per pillanat még csak a keretrendszer.
"...Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket..."
Ez megnyugtató mert ez szerintem azt jelenti hogy tényleg csak repült órákat veszünk nem az egész gépet.
Mostmár csak az a kérdés:
- hány órát kellett lekötni?
- mennyibe kerül egy repült óra?
- milyen rendelkezésre állást garantáltak a németek (mennyivel korábban kell jelezni nekik hogy kéne egy gép)?
Rudikám már nagyon remeg!
The MNAU members are thus able to integrate their own A400M aircraft with their own sovereign code into the association in addition to personnel.
:)
 
  • Tetszik
Reactions: Blitz97 and kamm

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Nekem azért a török kínálatból van néhány szimpatikus tétel. Mondjuk partraszálló járművekre nem hinném, hogy még gyúrnunk kell, de például a Korkut légvédelmi rendszerük nem tűnik rossznak. Kiegészítve egy rakétás elemmel elég jó csapatlégvédelem lehetne. Úszóképes egységek, lánctalpas alvázon. Egy darab 4 km sugarú körben tudja lefedni az eget a tüzével, szóval a teljes üteg ha a holtterekkel is számolunk kb. 130 km2-t tud védeni.


Elég sok rendszer ezt használja, az Rm Skyshield is ezzel dolgozik. Szívesen látnék ezek mellett Lynx alvázra szerelt Leonardo 76 mm Draco tronyokat is. :rolleyes: Csak a kellő lépcsősség érdekében.

HwQX09a3PCZ3-wEaSDG4vvLOZ1PaIaaRLXcrOuNit_UgTT0DDXJN6lRfi3JJbXxmAtp0Unqyn9dD5dmSFJ_5HjvNQ7grEBJEiw6N7raR1Nm5qxLGanM7hH8ryF2Pw_RS48VU6ZTV


Ahogy szokták mondani a hasonlóság nem a véletlen műve - mármint a RM Skyshield -el ... ;) Konkrétan annak a licensze alapján készül. Annyi, hogy a törökök két Oerlikon 35 mm -es gpá. -ban gondolkodtak a "csöves" egység esetében (a németeknél meg egy van és inkább használnak több egységet közös tűzvezetéssel). Úgy egyébként ahogy írod is van rakétás egység is ezen alapon. Igen, a Korkut -ot én is kevertem már ide ezen témakörben - figyelemreméltó jószág:

Az azonos típus erős. Az azonos típusú meghajtás az talán közelebb lenne (azaz pl. láncos eszközök mellett minél több láncos egyéb harcjármű illetve kiszolgáló legyen). Ugyanakkor ez nem mindig jön össze még a nagyobb hadseregeknek sem, de ahol még az utóbbi össze is jön ott sem biztos, hogy az elsővonalas top IFV -d alvázát használják. Ez sok esetben régebbi generációs MBT vagy egyéb alvázakra kerülnek - és ugye ez is még a jobbik eset (hogy legalább láncos).

Erre pozitív példa - és hogy ne csak német meg orosz legyen - a következő török példa csapatlégvédelemre:

240f1541-1913-4bcf-b607-121662a4b992.jpg


Ugye ezen KORKUT (https://en.wikipedia.org/wiki/KORKUT) rendszer alapja sem egy top elsővonalas IFV. Hanem a FNSS ACV-30 (https://en.wikipedia.org/wiki/FNSS_ACV-30), mely ACV (APC -nek jóindulattal is alig nevezhető, de lánctalpas). Egyébként ezen RM Oerlikon 35 mm -es (na ez felemeli akár 85 fokig is a csövet) licensz alapján gyártott gpá. van ...
 
  • Tetszik
Reactions: Pogány and Szittya
W

Wilson

Guest
https://www.kormany.hu/hu/honvedelm...ti-nagykovetet-fogadta-a-honvedelmi-miniszter

"Magyarország elkötelezett amellett, hogy tovább erősítse kapcsolatait Hollandiával, illetve a két ország kapcsolataiban kiemelt szerepe van a légierők és a szárazföldi erők közötti együttműködésnek is."

Erről van valami véleményetek, esetleg ezzel: M6 C-640 Mk1 Commando lehet kapcsolatban?

Szerintem ez csak egy pofavizit volt ami mellé raktak körítésként egy sablonos konzerv szöveget:)
 
  • Tetszik
Reactions: szarci1999

dkes

Well-Known Member
2019. december 5.
2 385
8 928
113
Magyarország és Németország multinacionális közlekedési projektet indít
https://www.bundeswehr.de/de/organi...rten-multinationales-transportprojekt-2463638

A multinacionális légi közlekedési egységgel ( MNAU) a Wunstorfi Légibázison nemzetközi A400M szövetség jön létre . Magyarország az első partnerország, amely Németország mellett áll.
20200917-inspl-hun-joh-0119.jpg

"légierő felügyelője, Ingo Gerhartz altábornagy és magyar kollégája, Killián Nándor vezérőrnagy megnyitja a multinacionális légiközlekedési egységet a wunstorfi légibázison."

Google ford.
A megvalósítási csoport - az MNAU wunstorfi első munkatársa - létrehozásával a terv első lépését a gyakorlatban megvalósították. Magyarország Németország első nemzetközi partnere. „A multinacionális légi közlekedési egység végrehajtó csoportjának létrehozása újabb mérföldkő a multinacionális, katonai légi közlekedésben. Az együttműködés magyar partnereinkkel a Magyar Légierő első műszaki tisztjének integrálásával kezdődik ”- mondja Ingo Gerhartz altábornagy, a légierő felügyelőj

Az MNAU a jövőben Lechfeldtől fog működni
A jövőben az MNAU a lechfeldi légibázison találja meg otthonát. A tervek szerint tíz A400M-et állomásoznak ott, hogy újabb A400M-es helyet állítsanak fel Wunstorf mellett. Az MNAU tagországainak lehetőségük van összekapcsolni a repülési órákra és a légi közlekedésre vonatkozó igényeiket. Ez nemcsak az éghajlatot védi, hanem jelentős költségeket és erőforrásokat is megtakarít.

A cél egy teljesen multinacionális egyesület felállítása Lechfeldben. Az MNAU tagjai így a személyzet mellett a saját szuverén kóddal rendelkező A400M típusú repülőgépeiket is integrálhatják az egyesületbe. Lehetséges például, hogy a német A400M-ek személyzetet és anyagokat szállítsanak a partnerországokból, és fordítva. De az MNAU nem csak a légi közlekedésért felel. A repülés közbeni tankolás lehetősége Közép-Európa felett lehetővé teszi az összes MNAU tagország számára, hogy részt vegyen olyan nemzetközi gyakorlatokon, mint például a Multinacionális Légicsapat Napok ( MAGDAYs) anélkül, hogy a gyakorlat ideje alatt más repülőtereken kellene személyzetet és anyagokat állomásoztatni.

Igen, ez régóta témakör volt már. Ami nekem meglepetés mindössze ez a "wunstorfi kitérő". Ennek olyan túl sok értelme nincs. Meg is ijedtem amikor olvastam a beidézett hírt, mert eredetileg Lechfeld volt emlegetve (ami itt van nagyon közel Bajorország - Augsburg -tól délre). Ugye a Leopard 2A4 -esek átadójakor (júliusban) is azt emlegette Thomas Silberhorn német védelmi miniszterhelyettes, hogy Lechfeld -en lesz az üzemeltetés - még szeptembertől (https://magyarnemzet.hu/kulfold/megerosodik-a-magyar-vedelmi-ipar-8425512/). Benkő papa pedig idén már kvázi minden interjújában emlegeti - kiemelve a légi-utántöltés képességét is mely ezzel előáll az oldalunkon ...

A wunstorfi üzemeltetés azt jelentette volna, ha kell valami, akkor úgy indul a buli, hogy először Németországot hosszában keresztülrepüljük (+ az aprajafalva). Ez igazából akkor fog beindulni, ha Lechfeld -en lesz minden ezzel kapcsolatban.

Mi is a koncepció?

- a németek bedobnak 10 db olyan A400M -et, mely típusból feleslegük van illetve ilyen módon kvázi kihasználatlanok,
- többnemzeti légiszállítási egység - egyelőre két taggal. A kezdetektől szempont, hogy mind a pilóták, mind a gépek tekintetében beszállhatnak a résztvevők. Namost ez ugye most kétnemzeti és még nincs a láthatáron más - ezen már korábban agyaltam külön topikokban, hogy esetleg vennénk A400M -et is a németektől és/vagy pilótával is beszállnánk? Ugyanis ebből bizniszt is csinálhatnánk, ha hozunk "ügyfeleket" és a gépek óráit mások is kivehetnék ... A németek - igaz informálisan - de számítanak arra, hogy esetleg meg tudunk masszírozni másokat is e tekintetben a környékből. Szép virágnyelven volt erre "ráutaló magatartás" a fentebb idézett interjúban is.
- légi-utántöltési képesség is. Ez hívószó lehet esetleg más országok számára is.
- egyébként igen, hasonlóan működne, mint a C-17 Pápán. Azaz ezen program keretein belül is most csak hülye példával élve, ha kellene cuccot kiszállítani misszióba, akkor előzetes foglalást követően ezek a gépek igénybevehetők.

Ugye lehet olyan logika is, hogy nyugodtan választhatunk mást is a rámpás katonai szállítók terén (pl. KC-390) - mivel az A400 "képességet" ezzel letudtuk és ilyen módon lesz diverz a szállítóképességünk (ugye akkor pl. lenne ezek a A400 -sok, lenne KC-390 és még a pápai C-17 -eseket is használhatnánk továbbra is).

Avagy amit emlegettem fentebb, hogy esetleg átveszünk pár gépet a németektől és ebben a buliban üzemeltetve megpróbáljuk másoknak is eladni a fennmaradó repórákat. Ugye azért nem teljesen idegen tőlünk használt teherszállító gépet venni - pl. most legutoljára két hete Katartól az A330 -st (https://airportal.hu/egy-airbus-a330-200f-aruszallito-repulogepet-vasarolt-a-magyar-allam/). Apróság zárójelben: ez is Airbus meg az is Airbus ... (+ hogy ezt a KM vette - nem a HM)

Ugyanakkor nem hagy nyugodni az a gondolat sem, hogy az utóbbi idők interjúijaiban pl. Benkő miniszter úr is egyre inkább arról beszél, hogy "katonai rámpás szállítógéppel kapcsolatos kérdés megoldása" vagy hasonló ilyen "képességes" hablaty meg hasonlók. Azaz nem az volt emlegetve, hogy "veszünk" vagy "érkezik" vagy ilyesmi ... Azaz lehet, hogy ez lesz a hosszú távú megoldás, hogy nem veszünk semmit (Se KC-390 -et - se A400 -at), hanem nagyjából mindent ezzel a programmal ("repóra-bérlés") tudunk le (meg persze a pápai C-17 -el) ...