A magyar haderő lehetséges fejlesztési irányai

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

borisz

Well-Known Member
2012. május 25.
8 144
10 861
113
50 km. Évtizedekig működött a két repülőtér együtt. Gyerek koromban állandóan néztük a helikoptereket, amik ott repkedtek a fejünk fölött. Amikor a pápai repteret felújították, akkor a Mig-21 -esek is Szentkirályszabadjára költöztek. Az AN-26 -osok meg hosszú ideig ott állomásoztak.

Szerintem azért Szentkirályszabadját zárták be, mert zavarta a Balaton parton a nyaralókat a légi forgalom. Nem vagyok szakértő, de szerintem jobb helyen van mint Pápa. Kb. a Dunántúl közepe. Északról és nyugatról a Bakony védi, délről a Balaton. + a közelben van Veszprém, Székesfehérvár, a bakonyi gyakorlóterek.

Akkor volt három vadászrepülő, meg mittudom én éppen hány helikopteres ezred.
Most nincs.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 354
46 159
113
Senki nem fog 30km-re egymástól 2 repteret üzemeltetni,nincs ilyen hülye a világon.
Az a gond, hogy az a terület másra nemigen használható, vagy csak rettenetesen sok pénz belefektetésével. Igazság szerint nem értem, hogy miért nem a területre került a raktárbázis. Miért kellett a szomszédságban felépíteni a raktárbázist, amikor erre a területre is felhúzható lett volna?
Szerintem ezt a területet is a Honvédségnek kellene hasznosítani, mivel tökéletes helyen van ahhoz, hogy mondjuk a Bakonyi Kiképzőközpontnak az egyik telepe legyen.
A romvárost eddig is használták helységharc kiképzésekre. Csak tovább kellene fejleszteni.
De pl. magát a repülőteret is lehetne hasznosítani helikopter bázisként.
Pl. a dunántúli SAR készenlét szerintem ideálisabb helyen lenne itt, mint Pápán.
Tornyot sem biztos, hogy kellene itt üzemeltetni. Ez szerintem minimális személyzettel elmenne.

A nyugati oldalán vissza lehetne adni egy jelentős részt művelésre.
A keleti oldalt meg akár hadiipari ipari parkká lehetne fejleszteni.

Ezek csak ötletelések, de szerintem az nyilvánvaló, hogy ezt ha eddig nem sikerült a civil szférában hasznosítani, akkor ezután sem lesz könnyű.

Én pl. azt is el tudnám képzelni, hogy egy vadi új komplexumot húzzanak itt fel katonai képzési céllal. Ide lehetne költöztetni "Táborfalvát", de még a többi katonai képzést is (elsősorban a szentendrei akadémiára gondolok). Szentendrét meg át lehetne adni egy valódi lövész zászlóaljnak.

De ha itt tartunk, akkor miért ne lehetne repülőtérként hasznosítani? Költözhetne ide mondjuk az alap pilótaképzés. Zlinestül, Mókusostul.
Pápa bővítése ugye sínen van. De ha ott bővítenék a HAW-t, és továbi szállítógépek költöznek oda (a mi KC-390-eseink is!), akkor szerintem lesz ott elég gép, amiről gondoskodni kell. Kérdés még, hogy egy esetleges második Gripen század honnan lenne üzemeltetve. Mert jelenleg csak Kecskemét és Pápa alkalmas erre.
Szolnok - jelen állás szerint - csurig lesz helikopterekkel. Kecskeméten meg ott vannak a Gripenek, meg a szállítóflotta maradéka.
Szóval szerintem a katonai vonalon sokkal nagyobb a hasznosítási lehetőség, mint ami a civil vonalon kínálkozik.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 282
76 863
113
50 km. Évtizedekig működött a két repülőtér együtt. Gyerek koromban állandóan néztük a helikoptereket, amik ott repkedtek a fejünk fölött. Amikor a pápai repteret felújították, akkor a Mig-21 -esek is Szentkirályszabadjára költöztek. Az AN-26 -osok meg hosszú ideig ott állomásoztak.

Szerintem azért Szentkirályszabadját zárták be, mert zavarta a Balaton parton a nyaralókat a légi forgalom. Nem vagyok szakértő, de szerintem jobb helyen van mint Pápa. Kb. a Dunántúl közepe. Északról és nyugatról a Bakony védi, délről a Balaton. + a közelben van Veszprém, Székesfehérvár, a bakonyi gyakorlóterek.

Az egyik helikopterbázis volt!
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 592
113
Az a gond, hogy az a terület másra nemigen használható, vagy csak rettenetesen sok pénz belefektetésével. Igazság szerint nem értem, hogy miért nem a területre került a raktárbázis. Miért kellett a szomszédságban felépíteni a raktárbázist, amikor erre a területre is felhúzható lett volna?
Szerintem ezt a területet is a Honvédségnek kellene hasznosítani, mivel tökéletes helyen van ahhoz, hogy mondjuk a Bakonyi Kiképzőközpontnak az egyik telepe legyen.
A romvárost eddig is használták helységharc kiképzésekre. Csak tovább kellene fejleszteni.
De pl. magát a repülőteret is lehetne hasznosítani helikopter bázisként.
Pl. a dunántúli SAR készenlét szerintem ideálisabb helyen lenne itt, mint Pápán.
Tornyot sem biztos, hogy kellene itt üzemeltetni. Ez szerintem minimális személyzettel elmenne.

A nyugati oldalán vissza lehetne adni egy jelentős részt művelésre.
A keleti oldalt meg akár hadiipari ipari parkká lehetne fejleszteni.

Ezek csak ötletelések, de szerintem az nyilvánvaló, hogy ezt ha eddig nem sikerült a civil szférában hasznosítani, akkor ezután sem lesz könnyű.

Én pl. azt is el tudnám képzelni, hogy egy vadi új komplexumot húzzanak itt fel katonai képzési céllal. Ide lehetne költöztetni "Táborfalvát", de még a többi katonai képzést is (elsősorban a szentendrei akadémiára gondolok). Szentendrét meg át lehetne adni egy valódi lövész zászlóaljnak.

De ha itt tartunk, akkor miért ne lehetne repülőtérként hasznosítani? Költözhetne ide mondjuk az alap pilótaképzés. Zlinestül, Mókusostul.
Pápa bővítése ugye sínen van. De ha ott bővítenék a HAW-t, és továbi szállítógépek költöznek oda (a mi KC-390-eseink is!), akkor szerintem lesz ott elég gép, amiről gondoskodni kell. Kérdés még, hogy egy esetleges második Gripen század honnan lenne üzemeltetve. Mert jelenleg csak Kecskemét és Pápa alkalmas erre.
Szolnok - jelen állás szerint - csurig lesz helikopterekkel. Kecskeméten meg ott vannak a Gripenek, meg a szállítóflotta maradéka.
Szóval szerintem a katonai vonalon sokkal nagyobb a hasznosítási lehetőség, mint ami a civil vonalon kínálkozik.
Vannak álmok és remények.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 495
5 034
113
Akkor volt három vadászrepülő, meg mittudom én éppen hány helikopteres ezred.
Most nincs.

Az a gond, hogy az a terület másra nemigen használható, vagy csak rettenetesen sok pénz belefektetésével. Igazság szerint nem értem, hogy miért nem a területre került a raktárbázis. Miért kellett a szomszédságban felépíteni a raktárbázist, amikor erre a területre is felhúzható lett volna?
Szerintem ezt a területet is a Honvédségnek kellene hasznosítani, mivel tökéletes helyen van ahhoz, hogy mondjuk a Bakonyi Kiképzőközpontnak az egyik telepe legyen.
A romvárost eddig is használták helységharc kiképzésekre. Csak tovább kellene fejleszteni.
De pl. magát a repülőteret is lehetne hasznosítani helikopter bázisként.
Pl. a dunántúli SAR készenlét szerintem ideálisabb helyen lenne itt, mint Pápán.
Tornyot sem biztos, hogy kellene itt üzemeltetni. Ez szerintem minimális személyzettel elmenne.

A nyugati oldalán vissza lehetne adni egy jelentős részt művelésre.
A keleti oldalt meg akár hadiipari ipari parkká lehetne fejleszteni.

Ezek csak ötletelések, de szerintem az nyilvánvaló, hogy ezt ha eddig nem sikerült a civil szférában hasznosítani, akkor ezután sem lesz könnyű.

Én pl. azt is el tudnám képzelni, hogy egy vadi új komplexumot húzzanak itt fel katonai képzési céllal. Ide lehetne költöztetni "Táborfalvát", de még a többi katonai képzést is (elsősorban a szentendrei akadémiára gondolok). Szentendrét meg át lehetne adni egy valódi lövész zászlóaljnak.

De ha itt tartunk, akkor miért ne lehetne repülőtérként hasznosítani? Költözhetne ide mondjuk az alap pilótaképzés. Zlinestül, Mókusostul.
Pápa bővítése ugye sínen van. De ha ott bővítenék a HAW-t, és továbi szállítógépek költöznek oda (a mi KC-390-eseink is!), akkor szerintem lesz ott elég gép, amiről gondoskodni kell. Kérdés még, hogy egy esetleges második Gripen század honnan lenne üzemeltetve. Mert jelenleg csak Kecskemét és Pápa alkalmas erre.
Szolnok - jelen állás szerint - csurig lesz helikopterekkel. Kecskeméten meg ott vannak a Gripenek, meg a szállítóflotta maradéka.
Szóval szerintem a katonai vonalon sokkal nagyobb a hasznosítási lehetőség, mint ami a civil vonalon kínálkozik.
Szerintem a raktárbázis jó helyen van a repülőtér bejáratánál. Repülővel hoznak vagy visznek valamit. Repülőről - repülőre átrakás nem lesz tömegesen.

Valószínűleg az infrastruktúra miatt döntöttek Szentkirályszabadja mellett.A repülőtér mellett fut a 8-as út. (2x2 sávos) Veszprém felől valamilyen csővezetéket is vittek arra. Illetve most felújítják a 8-as utat. Olyan szélesen fel van ásva az út a repülőtér bejáratánál, hogy ott 6 sáv is elférne. Lehet hogy lehajtó sávot fognak építeni.

Csak a repülőtér nem üzemel jelenleg. :(
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 495
5 034
113
Az egyik helikopterbázis volt!
Szentkirályszabadja helikopterbázis volt. De volt kifutópálya, és ki tudott szolgálni vadász és szállítógépeket is. Amikor dönteni kellett, hogy melyik repülőteret zárják be, akkor az olcsóbb és kevésbé problémás megoldást választották, és a pápai repülőtér maradt meg. Pápán hosszabb volt a kifutópálya, voltak vasbeton fedezékek, és nem egy nyaralóövezet felett szállnak fel/le a gépek. Katonai szempontból Szentkirályszabadja szerintem jobb helyen van.
 

yangwenli

Well-Known Member
2015. június 19.
1 205
2 677
113
Az ilyen teruletek amugy nem tulsagosan szennyezettek? Nem tudom persze ez konkretan milyen allapotban van, de a regi orosz bazisokrol vannak ilyenek, hogy x m foldet el kell szallitatni veszelyes hulladekkent a gazolajszennyezettseg miatt meg ilyesmi. Vagy ez kulturaltabb hely volt? Az ilyesmi dragitja a beruhazasokat. Szantani, vetni meg . . .
 
  • Tetszik
Reactions: papi and Blitz97

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 282
76 863
113
Szentkirályszabadja helikopterbázis volt. De volt kifutópálya, és ki tudott szolgálni vadász és szállítógépeket is. Amikor dönteni kellett, hogy melyik repülőteret zárják be, akkor az olcsóbb és kevésbé problémás megoldást választották, és a pápai repülőtér maradt meg. Pápán hosszabb volt a kifutópálya, voltak vasbeton fedezékek, és nem egy nyaralóövezet felett szállnak fel/le a gépek. Katonai szempontból Szentkirályszabadja szerintem jobb helyen van.

De te két merevszárnyú repteret akarsz.
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
28 149
119 592
113

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 584
4 670
113
Az ilyen teruletek amugy nem tulsagosan szennyezettek? Nem tudom persze ez konkretan milyen allapotban van, de a regi orosz bazisokrol vannak ilyenek, hogy x m foldet el kell szallitatni veszelyes hulladekkent a gazolajszennyezettseg miatt meg ilyesmi. Vagy ez kulturaltabb hely volt? Az ilyesmi dragitja a beruhazasokat. Szantani, vetni meg . . .

Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 845
5 046
113
Nem csak a szovjeteknél van így, hanem a magyar laktanyáknál is. Nem is csak gázolaj, hanem nehézfémszennyezettség is. Csomó volt laktanyát emiatt nem lehet eladni gombokért sem, mert a mentesítés olyan összeget tenne ki, amit senki nem fog kifizetni. Ez is egy olyan probléma, amit csak görgetünk, de sanszosan soha nem fog megoldódni. Egyszer majd születik egy döntés, hogy nincs szükség a mentesítésre és mehet anélkül is az értékesítés.
Ha jól emlékszem a nagygombosi laktanyával kapcsolatosan hallottam, hogy a talaj felső 2 métere, meg a franc tudja mekkora mélységben és kiterjedésben a föld alatti tárolók körül. Mindezt 56 hektár területen, ráadásul azt is rebesgetik, hogy a laktanya hátsó részén lévő domb szét van furkálva, ha igaz azzal is kezdeni kellene valamit egy építkezés előtt.


Mitől van a nehzéfémszennyezettség?