Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Szerintem azért, hogy a Rába szinte 0 munkával tudjon szakítani egy kis lóvét... Ez nekik az arany tojást tojó tyúk... csimpaszkodnak is bele.Szerinted ugyan miért lett 2017-ben meghosszabbítva a GBP? Mert szerintem nem azért, mert nemzetgazdaságilag nem érné meg hazai gyártású MAN-okat venni.
Vagy szimplán Ede bácsi anno mindenkinek beletaposott az arcába és az lett, amit ő akart. Megvolt hozzá a hatalma rossz nyelvek szerint.Érzek némi zavart az Erőben....
Szóval a Csepel ott bukott el, hogy túl drága volt. Azaz a Rába olcsóbb tudott lenni.
Nem is arról volt szó, hogy megéri-e a Rábának, hanem, hogy úgy nekünk összesen megéri-e.DE gondoljunk bele, hogy milyen eredmény lett volna, ha még a HM-nek is kellett volna gyártani.
Ennek nagyjából az lenne a határértéke, hogy egy teherautóért fizessük ki a Rábának az egész honvédségi költségvetést... akkor mindenki jól jár.Csak mondom neked, hogy mindennemű túlszámlázással tulajdonképpen jót tesz az államnak. Közvetve a pénz nagy része (nem csak a 75%-a) visszajut az államhoz. Ugyanakkor GDP-t növel, ráadásul az állami tulajdonban lévő részvények értékét növeli egy nyereségesebb eredménnyel. Ha az állam el akarná adni, akkor a pozitív mérlegek a cég értékét növelnék.
Vagy szimplán Ede bácsi anno mindenkinek beletaposott az arcába és az lett, amit ő akart. Megvolt hozzá a hatalma rossz nyelvek szerint.
Szerintem azért, hogy a Rába szinte 0 munkával tudjon szakítani egy kis lóvét... Ez nekik az arany tojást tojó tyúk... csimpaszkodnak is bele.
( legalábbis egy évfolyamtársam volt náluk szakmai gyakorlaton, vagy 10 éve.. Akkor azt mondta, hogy jármű részleg kb. egy kis ingyen pénz a Rábának )
Vagy szimplán Ede bácsi anno mindenkinek beletaposott az arcába és az lett, amit ő akart. Megvolt hozzá a hatalma rossz nyelvek szerint.
Nem is arról volt szó, hogy megéri-e a Rábának, hanem, hogy úgy nekünk összesen megéri-e.
Egy kis plusz ingyen pénzre meg hülyék lennének nemet mondani... én se utasítanék vissza még egy háromtalálatos lottónyereményt se, csak mert amúgy kapok fizetést a cégtől...
Ennek nagyjából az lenne a határértéke, hogy egy teherautóért fizessük ki a Rábának az egész honvédségi költségvetést... akkor mindenki jól jár.![]()
A Csepel a nemtudom már mi volt a neve kutatóintézettel egy saját motorfejlesztést akart.1hengeres stabil motortol V16 motorig egy családot.(A turbófeltöltő,ami aztán a Rába-MAN Turbót hiresé tette,abbol a tervezetbl származik.)Mikor a D566/750 család még csak formálódott a rajzasztalon.Ede győzött a MAN liszenszvásárlással.De ez nem egyedi eset.A Ganz ugyanigy járt a mozdony motorcsalád tervezetével.Abbol legalább pár darab készült,mielött a ha jol emlékszem francia licencet megvették,és félbe szakitották a saját tervezéstMSZMP központi bizottság tag volt, feltehetően igazad van, a hatalma megvolt hozzá.
Hááát inkább a spike. Százszor is ezerszer is, minthogy bármilyen szerb terméket vegyünk.Na! Most olvasom rendes fordításban Armádni noviny cikkét, hogy a Hirtenberger rendelkezik továbbra is a 105, és 155mm-es tüzérségi gránátok gyártási képességével/licence-ével.
Szerintem ez legalább olyan fontos része volt az akvizíciónak, mint az aknavetős technológiák, termékek.
Más vonal, de kötődik:
Ugyebár Szíjjártó megint aláírt egy gazdasági együtműködős egyezményt a szerb gazdasági miniszterrel, és nem győzünk hálálkodni nekik valami olyan hozzájárulás miatt, amivel a Z2026-ott komolyan segítették.
Folyamatosan erről kombinálva folyton előjön nekem egy cég, ami legalább akkora haszon lenne a magyar haderőreform számára, mint a Hirtenberger lehet.
Ez pedig az EDePro.
Pár hasznos dolog, amit fejlesztenek, és amivel itthon is lehetne mit kezdeni:
- mindenek előtt az ALAS rakétacsalád, ami kezd olyan lefedést biztosítani, mint a Spike.
Nem teszek be rá linket, mert szerintem már régen nem csak azokat tudja, mint amiket a különböző leírásaiban láthatunk. Ahogy kivettem, van vagy 4 verziója, kezdve az iranyitott ballisztikustól a sima helikopterről indítható ATGM-ig.
- 155mm-es tüzérségi lőszert ők is gyártanak annyi kiegészítéssel, hogy a cég profiljából adódóan rakétapóthajtású, 50+ km-es lőtávolságú, az övék.
Hogy tényleg ők gyártják-e a teljes lövedéket, nem tudom (talán nem), de ez a Hirtenberger után talán nem is lenne gond...
- gyártanak többféle rakétát a rakétatüzérséghez
- valamint - ahogy értettem - légvédelmi rakéták felújításával is foglalkoznak (nem pont KUB-okkal, de ahogy kivettem ők elsősorban a rakétahajtóművet és a hajtóanyagot cserélik) ha nem is tartjuk meg a rendszert, attól még megpróbálhatjuk eladni., de az lejárt rakétákkal esélytelen...
- + egyébb finomságok....
Elvileg az ALAS rendszer kapcsán kaptak egy jelentős tőkeinjekciót az araboktól, de én azt vettem ki, hogy kimondottan tőkehiányosak. Van jópár olyan projektjük, ami a pénzhiány miatt inkább csak makett, vagy model szinten maradt.
Hangsúlyozom, ezek SZIGORÚAN kombinációk, de nem igazán érzek más potenciális együttműködést reálisnak a szerb hadiiparral, hacsak nem az egyéni felszerelések terén.
A Hirtenberger mellett azt hiszem egy tulajdonszerzés náluk erősítené az új irány amit mostanában tőbb csatornából hallhatunk vissza: "kifektetés"
És, hogy mi lenne nekik ebben a pláne? A befolyó pénz mellett? Hát azt, hogy betennék a lábukat a NATO országok piacára. Persze az amerikai és izraeli/német szereplők mellé igen nehéz betörni, azonban egy komolyan jobb árral ezen szerintem lehet segíteni.
Aztán persze lehet, hogy ezekkel a közeledési lépésekkel csak a újabb termékeket segítünk át - egy kacifántos úton - az oroszokhoz az embargót leküzdve....![]()
Na! Most olvasom rendes fordításban Armádni noviny cikkét, hogy a Hirtenberger rendelkezik továbbra is a 105, és 155mm-es tüzérségi gránátok gyártási képességével/licence-ével.
Szerintem ez legalább olyan fontos része volt az akvizíciónak, mint az aknavetős technológiák, termékek.
Más vonal, de kötődik:
Ugyebár Szíjjártó megint aláírt egy gazdasági együtműködős egyezményt a szerb gazdasági miniszterrel, és nem győzünk hálálkodni nekik valami olyan hozzájárulás miatt, amivel a Z2026-ott komolyan segítették.
Folyamatosan erről kombinálva folyton előjön nekem egy cég, ami legalább akkora haszon lenne a magyar haderőreform számára, mint a Hirtenberger lehet.
Ez pedig az EDePro.
Pár hasznos dolog, amit fejlesztenek, és amivel itthon is lehetne mit kezdeni:
- mindenek előtt az ALAS rakétacsalád, ami kezd olyan lefedést biztosítani, mint a Spike.
Nem teszek be rá linket, mert szerintem már régen nem csak azokat tudja, mint amiket a különböző leírásaiban láthatunk. Ahogy kivettem, van vagy 4 verziója, kezdve az iranyitott ballisztikustól a sima helikopterről indítható ATGM-ig.
- 155mm-es tüzérségi lőszert ők is gyártanak annyi kiegészítéssel, hogy a cég profiljából adódóan rakétapóthajtású, 50+ km-es lőtávolságú, az övék.
Hogy tényleg ők gyártják-e a teljes lövedéket, nem tudom (talán nem), de ez a Hirtenberger után talán nem is lenne gond...
- gyártanak többféle rakétát a rakétatüzérséghez
- valamint - ahogy értettem - légvédelmi rakéták felújításával is foglalkoznak (nem pont KUB-okkal, de ahogy kivettem ők elsősorban a rakétahajtóművet és a hajtóanyagot cserélik) ha nem is tartjuk meg a rendszert, attól még megpróbálhatjuk eladni., de az lejárt rakétákkal esélytelen...
- + egyébb finomságok....
Elvileg az ALAS rendszer kapcsán kaptak egy jelentős tőkeinjekciót az araboktól, de én azt vettem ki, hogy kimondottan tőkehiányosak. Van jópár olyan projektjük, ami a pénzhiány miatt inkább csak makett, vagy model szinten maradt.
Hangsúlyozom, ezek SZIGORÚAN kombinációk, de nem igazán érzek más potenciális együttműködést reálisnak a szerb hadiiparral, hacsak nem az egyéni felszerelések terén.
A Hirtenberger mellett azt hiszem egy tulajdonszerzés náluk erősítené az új irány amit mostanában tőbb csatornából hallhatunk vissza: "kifektetés"
És, hogy mi lenne nekik ebben a pláne? A befolyó pénz mellett? Hát azt, hogy betennék a lábukat a NATO országok piacára. Persze az amerikai és izraeli/német szereplők mellé igen nehéz betörni, azonban egy komolyan jobb árral ezen szerintem lehet segíteni.
Aztán persze lehet, hogy ezekkel a közeledési lépésekkel csak a újabb termékeket segítünk át - egy kacifántos úton - az oroszokhoz az embargót leküzdve....![]()
Hááát inkább a spike. Százszor is ezerszer is, minthogy bármilyen szerb terméket vegyünk.
Akkor is, ha fele annyiba kerül?Hááát inkább a spike. Százszor is ezerszer is, minthogy bármilyen szerb terméket vegyünk.
de háromszor olyan szar ?Akkor is, ha fele annyiba kerül?![]()
Mondjuk az pont nem az a vonal, amit favorizalnék....Csak nehogy SKYPICKUP gyártás legyen végül belőle a nagy repülőgégipar fejlesztési mánia keretében...![]()
Én nem pusztán beszerzérzésről beszéltem.de háromszor olyan szar ?
A szerbek tipikusan azt a piacot nyomatják, mint kína, afrikába exportálnak az ott rozsdásodó szovjet szarokhoz képest modern eszközöket, amik viszon a 90-es évek technológiai szinvonalán mozognak. Szerinted így van értelme 2026-ban egy NATO országnak hosszú távra beszerezni akármit is?
Azért a kettő nem egy kategória véletlenül sem. A yugoimport is népszerű az araboknál a szovjet alapok miatt, de tartsák meg inkább maguknak.Én nem pusztán beszerzérzésről beszéltem.
Mennyit tudsz erről az ALAS rakétáról, illetve erről a családról?
Mert én nem túl sokat... Annak ellenére, hogy igen keményen próbáltam utánnamenni. (Tényleg nagyon szívesen vennék minden infót róla!)
Ugyanakkor szöget ütött a fejembe, hogy az Emírségek 200M EUR-ót tett a projektbe, amikor nekik elérhető a Raytheon meg az MBDA szinte teljes termékskálája.
Nem mellesleg, a pletykák szerint elég közel állunk egy olyan szállítógép típus beszerzéséhez, amelyik nem NATO ország fejlesztése, és a gyártó katonai gépei elsősorban a 3. világ piacán forognak.![]()
Ami lehet hogy orosz il kínai alapokon nyugszik.Kicsitől a közeoes méretig fejlesztenek hajtóműveket.
Ami a mostani "drónba" forduló világban óriási előny lehet!
Szerintem meg semmit nem tudsz róla...Ami lehet hogy orosz il kínai alapokon nyugszik.
Akkor is, ha fele annyiba kerül?
Ráadásul onnantól már magyar is...
Hja még kifelejtettem a masik fő fejlesztési területüket:
Kicsitől a közeoes méretig fejlesztenek hajtóműveket.
Ami a mostani "drónba" forduló világban óriási előny lehet!