Ha már a tatra-val összebútoroz a rába, akkor nem volna érdekes számunkra a titus? Sokoldalúbban felhasználható, mint a gidrán, és az a vonal igencsak halottnak tűnik.
 
Ha már a tatra-val összebútoroz a rába, akkor nem volna érdekes számunkra a titus? Sokoldalúbban felhasználható, mint a gidrán, és az a vonal igencsak halottnak tűnik.
Sok vonal halott itt.

De a safeba lehet jobban belefèrne.
 
Ha már a tatra-val összebútoroz a rába, akkor nem volna érdekes számunkra a titus? Sokoldalúbban felhasználható, mint a gidrán, és az a vonal igencsak halottnak tűnik.
Miből gondolod, hogy a Tatra vonal jobban fog működni?
A kormány hozzáállásának kérdése az egész, ahogy a Gidránnál, NMS-nél.
 
Miből gondolod, hogy a Tatra vonal jobban fog működni?
A kormány hozzáállásának kérdése az egész, ahogy a Gidránnál, NMS-nél.
Ocses megválaszolta. De ez csak egy ötletelős-fantáziálós topic. Ráadásul azt hiszem ez a felvetés nem teljesen alaptalan. A honvédség 4*4-6*6 igénye messze magasabb, mint amit a gidránból sikerül összehozni a hosszú évek alatt.
 
Ocses megválaszolta. De ez csak egy ötletelős-fantáziálós topic. Ráadásul azt hiszem ez a felvetés nem teljesen alaptalan. A honvédség 4*4-6*6 igénye messze magasabb, mint amit a gidránból sikerül összehozni a hosszú évek alatt.
Gidrán helyett is jobb lehet valamilyen SAFE-elhető 4x4-es, mert úgy tűnik saját zsebből még a relatíve olcsó Gidránt sem sikerül meg venni kellő mennyiségben...
 
  • Tetszik
Reactions: endre and J.G.
Tán mert már saját zsebükbe is lapátolhatják vele a pènzt.

A kaposvári üzem nem erre lett volna? Vagy a Rába Gidrán gyártásba történő bevonása?

A honvédség 4*4-6*6 igénye messze magasabb, mint amit a gidránból sikerül összehozni a hosszú évek alatt.

Annak idején 10000 teherautóról volt szó, aztán mennyit rendeltek összesen? Szerintem valahol az 5 és 10 % között.
 
Tán mert már saját zsebükbe is lapátolhatják vele a pènzt.
Mintha a Gidránnál is lett volna közbeiktatva egy közvetítő cég, éppen ezért. HT Division, Szíjj Lászlóval, 30 évre titkosítva a részletek.


Azért az nem semmi, hogy ezzel nagyjából duplázták az árát a Gidránoknak!
 
20-ban volt 4,3 Mrd bevétel 494M nyereség
22ben 23 Mrd-on 3 Mrd nyereség
23-ban 16Mrd-on 2,7 Mrd nyereség
21-ben és 24ben 1,7, illetve 1,8 Mrd bevétel, és 137 millió és 751 millió veszteség. Gondolom itt nem volt üzlet max a későbbi dolgok kifizetése.
Azaz a bizniszen kb 5,4 Mrd hasznot csináltak öt év alatt. 46-47 Mrd forintot megmozgatva. Ha nem figyeltek és nem dugták el más beszámlázásokkal a pénzt, akkor nem is vészes haszon. Jó mondjuk nem is kellett érte csinálni semmit...
 
  • Hűha
Reactions: endre
A kaposvári üzem nem erre lett volna? Vagy a Rába Gidrán gyártásba történő bevonása?
Mintha a Gidránnál is lett volna közbeiktatva egy közvetítő cég, éppen ezért. HT Division, Szíjj Lászlóval, 30 évre titkosítva a részletek.



Èn nem tudom mi ment fèlre.

Nem vagyok egy mrap fan, de a gidranról elèg jókat hallani.

Tudtommal az nms is tetszett az állomanynak.
Ráadásul szolnoknak igen kellene valami normális jármű.


Lehet elfogyott a pènz, ès ezen spóroltak. Passz.
Voltak szerződèsek amiket muszáj volt fizetni.
Itt meg úgylátszik nem.


Nekem a Titusz nem jutott eszembe. De safeba gondolnám belefèrhet.
 
  • Tetszik
Reactions: endre
A gidránoknàl az alapverziónál és pl a tüzerfelderítőnèl massszív árkülönbsègek vannak.

A fapados amiben nincs semmi hátul az viszonylag olcsó. Amiben radar van meg 3 számítógép már marhára nem.
 
images
 
Kapnak egy nagyobb ménest, aztán elfelejtik a törökök, hogy nem állnak velünk szóba és ijedtükben átdobnak hozzánk egy fegyvertoronygyártást.:D



A STAMP-2 rendszer távirányítású funkciót kínál a precíz manőverezéshez, valamint egy nagy pontosságú, kéttengelyes, giroszkóppal stabilizált, független elektrooptikai irányzékkal az automatikus célpontészleléshez és -követéshez. Automatikus ballisztikai számítást is tartalmaz a magas találati valószínűség biztosítása érdekében, még kihívást jelentő körülmények között is.

STAMP-2 megkülönböztető jellemzője a fedélzet alatti lőszer-újratöltő rendszer, amelyet a gyors és hatékony újratöltésre terveztek a hadműveleti készenlét veszélyeztetése nélkül. Ezenkívül egy integrált kiképző szimulátor is tartozik hozzá, amely lehetővé teszi a katonai személyzet számára a gyakorlást szimulált környezetben.

A rendszer fejlett grafikus felhasználói felülettel rendelkezik a zökkenőmentes vezérlés érdekében. A kép a képben funkció javítja a helyzetfelismerést, és a rendszer támogatja a vezeték nélküli működést és több fegyverállomás hálózatba kapcsolását a különböző helyzetekben való összehangolt erőfeszítések érdekében.

Az ASELSAN kiemeli a STAMP-2 moduláris felépítését, amely lehetővé teszi az egyszerű fejlesztést és az alkalmazkodási lehetőségeket a változó igényekhez. A rendszer megbízhatósága és egyszerű integrációja alkalmassá teszi a különböző katonai platformokon való telepítésre.

Műszaki adatok tekintetében a torony súlya 360 kg az ágyú és a lőszer nélkül, ami biztosítja a könnyen telepíthető szerkezetet. A fedélzet alatti súly 20 kg alatt maradt. A rendszer különféle ágyúkkal kompatibilis, beleértve a 7,62 mm-es és 12,7 mm-es géppuskákat, valamint egy 40 mm-es gránátvetőt. A lőszer tárolási kapacitása kevesebb mint 250 darabra korlátozódik.

A STAMP-2 sokoldalúsága kiterjed az alkalmazási területre is, hasznosnak találva az aszimmetrikus hadviselésben, a terrorizmus elleni küzdelemben, a csempészet elleni műveletekben, a part menti védelemben és a bázisok védelmében. Alkalmas haditengerészeti platformokon, például járőrhajókon, parti őrség hajóin, harci hajókon és partraszálló hajókon való bevetésre.

A STAMP-2 rendszer alegységei közé tartozik a stabilizált lövegtorony, a fegyvervezérlő egység, a nagy pontosságú stabilizált kardáncsukló, az elektrooptikai irányzék hőkamerával, a TV-kamera, a lézeres távolságmérő, a tűzvezető számítógép, a rendszerinterfész egység és az akkumulátorok. A STAMP-2 tápegysége 28 VDC feszültséggel működik, így biztosítva a kompatibilitást a különféle katonai platformokkal.




A rendszerstabilizátor lehetővé teszi, hogy a fegyver a célponton maradjon, miközben az alatta lévő platform mozog.

A tárban található felfogatáson 200 (12,7 mm-es) lőszer található. A felfogatás 360°-ban elforgatható -15° és +55° közötti szögben. A rendszer nappal és éjszaka is használható, változó időjárási körülmények között. Tartalékként manuális üzemmód is rendelkezésre áll