• Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
Elrettentő példa

A brassói Airbus helikoptergyárnak nincs tevékenysége. Airbus helikopterek vezetője: A gyár ma zárva tart
Mindez magyarul.
5 év alatt 0 gépet gyártottak. :cool:

 

Bubu bocs

Well-Known Member
2021. január 6.
3 674
15 326
113
Mindez magyarul.
5 év alatt 0 gépet gyártottak. :cool:

A GDP több, mint 2%-át költik elviekben a seregre, erre nem tudnak a 40 éves helikoptereik helyére szinte saját maguktól rendelni legalább 16-ot...
Mondjuk akik inkább Patriotra meg HIMARS-ra költenek (páran már írták, hogy ezeket még üzemeltetni sem képesek maguktól), mint jó csatlós ország, azok meg is érdemlik a sorsukat, sőt, még szurkolunk is nekik ezerrel :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 685
90 777
113
A GDP több, mint 2%-át költik elviekben a seregre, erre nem tudnak a 40 éves helikoptereik helyére szinte saját maguktól rendelni legalább 16-ot...
Mondjuk akik inkább Patriotra meg HIMARS-ra költenek (páran már írták, hogy ezeket még üzemeltetni sem képesek maguktól), mint jó csatlós ország, azok meg is érdemlik a sorsukat, sőt, még szurkolunk is nekik ezerrel :hadonaszos::hadonaszos::hadonaszos:
Sztem az amik szóltak közbe. Támadó helit kell venniük ahogy a cseheknek.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
2021. február 18.
775239_0_1_GYHRCSD0020.JPG

2021. március 20.
Gyula

162713657_120905093382893_6946090227758552222_n.jpg


163025498_120905100049559_1976722389614257336_n.jpg


163195318_120905133382889_6550050474051407409_n.jpg
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
Kun Miklós: Megváltozik majd az élet Gyulán, amikor elindul az Airbus gyár...

Kun Miklós tavaly annak a Nemzeti Légiipari Projekt Kft.-nek is az ügyvezetője lett, amely az épülő gyulai Airbus helikopter-alkatrészgyár miatt alapított vegyesvállalatnak a magyar tulajdonosi jogait képviselő cég. Hogy találta meg ez a feladat?

– Az volt az elvárás, hogy az építkezés, illetve az elhelyezkedés miatt legyen egy helyi ember, aki mindig jelen tud lenni, és aki szemmel tudja követni az egész műveletet, és persze a kivitelezést is. Az MNV Zrt. döntésének értelmében Görgényi Ernő polgármestert kérték fel arra, hogy jelöljön ki valakit, aki a tulajdonosi jogokat képviseli, így választottak ki. Szükség volt egyfelől az angol nyelvtudásra, illetve az is sokat számított, hogy 20 évig dolgoztam a bankszektorban multinacionális vállalatoknál, így van rálátásom arra, hogyan is kell működnie egy ilyen globális cégnek. Nem értek a helikoptergyártáshoz, a hadiiparhoz, viszont a számokhoz nagyjából igen, és tudom, hogy melyek azok az alapvető struktúrák, amelyek szektortól függetlenül egy multicégnél kell, hogy működjenek. Én járok a felügyelőbizottsági, igazgatósági ülésekre, tartom a kapcsolatot a vagyonkezelővel és az Airbus-szal. Egyfajta koordinációs szerepkör ez, vagyis nem kell tudnom pontosan, hogy milyen csapágyakat gyártanak, de azt igen, hogy milyen döntések születnek, azok hogyan vannak előkészítve és azt is, hogy milyen számok jönnek ki ebből később.

Még tavaly év végén jött létre az Airbus gyár és a kapcsolódó beruházások lebonyolítását segítő Projekt Koordinációs Bizottság, amelynek tagjává Mager Andrea minisztert, Békés megyéből Görgényi Ernő gyulai polgármestert, önt mint a Nemzeti Légiipari Projekt Kft. ügyvezetőjét, és Uhljár Eriket, a Békéscsabai Szakképzési Centrum kancellárját nevezték ki. Mivel foglalkozik pontosan ez a bizottság és eddig milyen eredményeket értek el közösen?

– Ez a bizottság folyamatosan felügyeli a projekt alakulását és több lába van. Az egyik ilyen a kivitelezői munka, amit már látunk is, ha az elkerülő úton megyünk. Ezenkívül van egy képzési rész, egy kormányzati támogatási oldal, illetve egy úgynevezett STU üzemegység is, amely az itt gyártott alkatrészek felületkezelését látja majd el. A bizottság ezeknek a projekt-elemeknek a státuszát vizsgálja folyamatosan, szükség esetén pedig közbeavatkozik. Mindig van egy felmerülő téma vagy probléma és erre készítünk egy akciótervet. Alapvetően ez a bizottság feladata, és az itt végzett munkát a hadiipari fejlesztésekért felelős kormánybiztos irodája vezeti.

– Februárban Békésben járt Palkovics László innovációs és technológiai miniszter, hogy megtekintse az Airbus gyár építését, illetve tárgyalt a gyulai, a békéscsabai polgármesterrel, valamint a Békéscsabai Szakképzési Centrum vezetésével is. Ekkor jósolta azt a tárcavezető, hogy itt, helyben akár megismétlődhet a kecskeméti Mercedes-sztori is. Görgényi Ernő pedig akkor azt mondta, hogy Gyula és Békéscsaba legszebb napjai csak ezután következnek. Egyetért ezekkel a kijelentésekkel?

– Egy biztos: megváltozik majd az élet. Gyula jelenleg egy csendes kisváros, egy üdülőváros és feltehetően ezután sokkal pezsgőbb élet alakul majd itt ki. Meglátjuk, hogy jót tesz-e ez a városnak. Szerintem igen, mert értelmiségiek érkeznek majd Gyulára, rengeteg, korábban elszármazott gyulai tér vissza, ennek következtében felpezsdül a kulturális élet, felpörög az ingatlanpiac, ezenfelül az Airbus-t még számos beszállító cég követi majd. Feltehetőleg ez még csak a kezdet. Hogy a legszebb napjait éli-e majd a város, gazdasági szempontból mindenképpen, élhetőség szempontjából is remélhetőleg így lesz, de a település élete jelentősen át fog alakulni.

– Ha minden jól megy, akkor jövő tavaszra elkészülhet a gyárépület, előreláthatólag mikor indulhat majd be a tényleges termelés? Befolyásolhatja ezt még valamilyen szinten a koronavírus-járvány?

– A mostani kivitelezés átadási időpontja 2022 márciusa. Ezután fut majd fel a termelés, amihez persze kell némi idő, de gyakorlatilag jövő márciustól normál módon működhet a gyár.

– Sokan nagy lehetőséget látnak a légiipari multicég idetelepülésében, a korábbi hírek szerint több mint kétszáz munkahely jöhet létre a beruházás során. Milyen végzettségű embereket keresnek majd elsősorban? Csak kifejezetten erre a szakterületre specializálódott mérnökök, technikusok jöhetnek ide dolgozni vagy más, akár szellemi, fizikai területre is keresnek majd humán erőforrást?

– A kulcspozíciókra már felvettek embereket, ilyen például a pénzügyi vagy termelési igazgató. Feltehetőleg a dolgozók egynegyede szellemi foglalkozású lesz, főleg mérnökök, irodai alkalmazottak, könyvelők, a többiek pedig fizikai alkalmazottak lesznek, az ő képzésüket végzi majd a Békéscsabai Szakképzési Centrum a tervek szerint idén ősztől kezdődően. A termelés felfutása 2026-ra várható, és akkor éri majd el a gyár a létszámának csúcsát. Az Airbus alapvetően magyar szakemberekre épít, de természetesen lesznek a vezetésben külföldiek is, akik feltehetően Gyulán élnek majd.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 498
72 480
113
nem emlékszem mit is fogunk itt gyártani?
Az eddig mindenféle nyilatkozatokban konkrét alkatrészként csak a rotorlapatot és a fogaskereket nevezték meg, de nem egyértelmű, hogy a nyilatkozók csak nem tudták megjegyezni a kommunikációs szakember által megfogalmazott "helikopterek dinamikus rendszereihez szükséges precíziós alkatrészek" bullshitet és ez lett belőle vagy elszólták magukat és tényleg ez is lesz vagy csak információhiány/hozzánemértes miatt mondták. Fém helikopteralkatrészek gyártásával foglalkozó kompetenciaközpontról, "kétezer féle" alkatrészről is nyilatkoztak már és persze az ezekhez szükséges felületkezelő üzemről is.