1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A Magyar Légierő egyik legfeketébb napja

Diskurzus a(z) 'Magyar vonatkozású hírek, elemzések' témában - amanitin által indítva @ 2011. szeptember 13..

  1. amanitin

    amanitin Member

    "35-40 fokos bedöntéssel."

    milyen megfontolásból csinál az ember egy (vélhetően) sérült szerkezetű repülővel 40 fokos bedöntést?
     
  2. Nightstalker

    Nightstalker Member

    Hamar le szerettek volna tenni es ugy ereztek, ez kell ahhoz, hogy meglegyen a leszalloirany...? Nem ertek hozza, de ezt sugja a jozan paraszti eszem.
     
  3. danielblack

    danielblack Guest

    OFF
    Itt az új magyar gyártású harcjármű, a Komondor:

    http://gammatech.hu/?module=news&newsid=7&lang=hun

    És ma tárgyalta a parlament a Honvédség 29 700 főre való bővítését is.

    Részletes bontású létszám: http://www.parlament.hu/irom39/03837/03837.pdf
     
  4. danielblack

    danielblack Guest

    Itt van mégegy Komondoros cikk: http://hvg.hu/itthon/20110913_magyar_pancelozott_felderito
     
  5. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nekünk minek MRAP kategóriájú cuuc nagy menyiségben?Ha eljövünk Afganisztánból mire fogjuk őket használni?BTR-ek helyett,mert akkor inkább a BTR pedig az egy elavult eszköz!!!
     
  6. blogen

    blogen Well-Known Member

    Senki se tudja miért akarnak MRAP-al leváltani APC-et, valószínűleg haverok már nagyon gyártanák az MRAP-ot.
     
  7. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Elnézést kérek minden kedves előbb megszólalótól, de talán ne off-oljuk szét ezt a bejegyzést.

    Pár kérdés, vagy gondolat.
    Miért repülték le az iskolakört, miért nem siklottak be a Bakony felöl egyből? Nem ismerték a gép valós állapotát?
    Ahogy a futó kiment, a pótvezérsík, amelyik addig stabilzálta úgy-ahogy a gépet a függőleges tengely mentén, becsukódott. Ezután kezdték meg a fordulót a valószínűleg már csúszó géppel, emiatt nőhetett meg a bedöntés annyira hogy előbb félhát, majd háthelyzetbe kerülve a gép a földnek csapódott.
     
  8. iceman

    iceman New Member

    Allesmor Obranna:
    A cikk írás során utána néztem az aznapi időjárásnak, déli szél volt a kérdéses estén, így a 16-os pálya volt használatos, így két érv is szólt amellett, hogy ne direktből jöjjenek be:

    1. Ha esetlegesen más is érkezett vagy indult volna a repülőtérről, akkor kommunikáció nélkül nem tudták jelezni, hogy a leszálló iránnyal szemben végzik a megközelítést, így további kritikus helyzetet kerülhettek el.

    2. Ami szerintem a legvalószínűbb, a hátszeles leszállás rejtette veszélyek miatt döntöttek/döntött a pilóta, hogy a 16-os pályát használja.

    Gyakorlatilag adott volt egy megváltozott aerodinamikájú repülőgép, ismeretlen viselkedési tulajdonságokkal (hogy reagál a gép, ha a szárnyilazást megváltoztatják, féklapot nyitnak, futót nyitnak, csökkentik a sebességet, fordulnak...) Az adott helyzetben csak rossz és még rosszabb döntés létezett.

    Konkrétum nem állt rendelkezésre arról, hogy az első ülésben eszméletlen volt-e a pilóta, sokan tényként kezelték akkor, a vizsgálóbizottság jelentésében, ebben nem tudtak állást foglalni bizonyítottság hiányában. Így csak a kétségbeesett próbálkozásból lehet arra következtetni, hogy valami nem volt rendben (különben miért nem kattintottak? - Katapultálás nem szabályos testhelyzetben végzetes is lehet, de minimum gerinc sérüléssel jár)

    Összetett egy eset, sok tanulságot lehet levonni amiből tanulni kell, a fiúk emlékét pedig szintén meg kell őrizni...
     
  9. Batka

    Batka New Member

    Úgy lenne teljes a történet, ha a végén oda lehetne írni, hogy a hasonló esetek elkerülése érdekében a vizsgálóbizottság jelentésében foglalt megállapításoknak megfelelően a Honvédségnél az alábbi intézkedéseket hozták:
    ...

    Persze ilyesmi nem történt, vagy tévedek?
     
  10. Block50

    Block50 New Member

    Bocs srácok, de a harcjárművekkel kapcsolatos utolsó hozzászólások olyan mértékben OFF téma volt és annyira szétcseszte az egész cikk szellemiségét, hogy töröltem azokat!

    Kérem hagyjuk meg itt a MiG-23 és a két hajózó emlékének szóló, valamint a baleset körülményeit vitató hozzászólásokat.
     
  11. vieces

    vieces New Member

    Az 1996-os pápai MIG-21-es balesetéről is jó lenne olvasni, ha lehet :)
     
  12. sas2011

    sas2011 New Member

  13. robcsi001

    robcsi001 New Member

    vieces! Mire vagy kíváncsi?
     
  14. Jeno

    Jeno Member

  15. antigonosz

    antigonosz Well-Known Member

    Hm, csak nem lakóparkról - plázáról álmodnak oda egyesek?
     
  16. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Az idén lesz húsz éve, hogy a honi légvédelmet lefejezték, rakétástól, lokátorostól.
     
    fishbed likes this.
  17. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A Vega kivonásának dátuma ez?
     
  18. ghostrider

    ghostrider Well-Known Member

    Igazából a vég kezdete volt, mert a 1997-ben kezdődött az utolsó átszervezés, amelynek hatására szűnt meg teljesen 2001 június 30-án az MH Duna vegyes légvédelmi rakéta ezred, az Sz-200 VEGA osztálycsoporttal együtt, a VEGA osztálycsoport volt az utolsó honi légvédelmi egység.
     
    antigonosz likes this.
  19. fip7

    fip7 Well-Known Member

    Ghostrider

    Magyarországnak volt Sz-200-as SAM rendszere? :eek:
    És képesek voltunk kivonni??? :confused:
    Egy jobb világ eljövetele során kit kell majd tarkón lőni ezért az a döntésért? Ki volt az az ökör aki kivont egy olyan potens rendszert, mint az Sz-200???
    Ezeket most komolyan kérdezem, mert nem kicsit megdöbbentem most. Én nem tudtam eddig arról, hogy volt ilyen rendszerünk...
     
    antigonosz likes this.
  20. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ráadásul még 15 évet sem húzott le, 1986-1997 között volt nekünk. Ennél nagyobb pénzkidobás kevés volt..
     

Ezen oldal megosztása