1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A tengerészeti hadviselés jövője

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - GrGLy által indítva @ 2014. április 6..

  1. rudi

    rudi Well-Known Member

    érdekes új csak UAV-kel és rakétákkal felszerelt csökkentett radar keresztmetszetű repülő eszköz hordozó hajó koncepció….
    [​IMG]

    főbb előnyei a koncepciónak a mostani hordozókkal szemben (többek között):
    - nehezebben észlelhető. A radar keresztmetszet töredéke a mostani hordozóknak;
    - minimális személyzet. A fedélzeten és a hangárban is robotok mozgatnák a gépeket;
    - nem kell rá katapult. a UAV.k síugró sáncról startolnak;
    - nem kell kövesse a repülő üzemet egy biztonsági helikopter;
    - stb...
     
    fishbed, Robur, arbalest and 2 others like this.
  2. emel

    emel Well-Known Member

    A fő hátránya szerintem meg az ilyen alacsony lapostetejűnek, hogy csak gyengébb szélben használható. Ahogy próbálom a gépek arányaival hasonlítani, a maiakhoz képest elég szerény a hajó oldalmagassága, kicsit is erősebb szélben szerintem sűrű hullámfürdő lenne a fedélzetén.
     
    fishbed, arbalest and molnibalage like this.
  3. FilcTroll

    FilcTroll Well-Known Member

    Már többször akartam kérdezni, hogy a lopakodásnak nem tesz-e
    irtóra keresztbe a fejlett műholdas érzékelés? Hiába nem látni annyira a radaron, ha az űrből kellően pontosan lehet látni, hogy merre jár, és kis időjárási szerencsével még halálpontos céladatot is ad a műhold a csapásméréshez? Vagy a csetepaté első áldozatai a műholdak lesznek? :)
     
  4. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Az lehet, hogy látják az űrből, de a CM és BM, amit indítanak a végfázisban nem, akkor ez annyit ér, mint halottnak a csók. A bibi az, hogy ha alig pár perc eltérés van az adat és a végfázis között, akkor képalkotó érzékelővel és radarral is meg fogja találni szerintem a célt az ASM. Az kis AAM-ekre ki lett számolva, hogy a 25 éves R-77 és akkor az AIM-120 2 km-ről ráfog egy kb. 0,01 m2-es célra. Ilyen kis RCS-es soha nem lesz egy hajónak, ellenben a legkisebb ASM is nem 15-18 centi átmérőjű, hanem 30+. Az négyszer nagyobb antenna felület.

    És felesleges erőlködésnek érzem az egészet.
     
  5. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Őszintén szólva én inkább tenném csendesség a tengóveszély miatt a hajót, de a repüzem miatt kérdés, hogy ez mennyire lehetséges. Ha a leszálló és felszálló gépek miatt rendszeres a zaj, akkor az is erőlködés.
     
    Rotten878 likes this.
  6. dudi

    dudi Well-Known Member

    Gondolom az sem csendes dolog,amikor a hullámok nekicsapódnak a hajó testének.
     
  7. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Talaloskerdes.

    Ulsz egy kis csonakban az oceanon. korulotted az atlagos cca 1meteres hullamok csapkodnak. Meddig latsz el kilometerben ?
     
  8. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Mondjuk egy masik mentocsonakot.
     
  9. rudi

    rudi Well-Known Member

    Ezzel az optikai képalkotó végfázis önirányítással nekem mindössze annyi a problémám hogy erősen időjárás függőek. Szép időben biztos hasznosak, de esőben, ködben, vagy egy sorozat ködgránát után, stb...meglehetősen behatároltak a képességeik.
    Ilyenkor az egyetlen megoldás a lokátoros végfázis önirányítás, de ezek ellen meg ott van a SeaRAM, amely kifejezetten a támadó ASM-ek radarjára vezeti rá magát.

    Ennél a koncepciónál az alacsony észlelhetőségeknek szerintem is kb. zero jelentősége van, de egy csupa UAV-vel és rakétákkal felszerelt hajónak lehet értelme.
    Egy ilyen hajó kisebb, kevesebb ember kell hozzá, olcsóbb és a klasszikus hordozók feladatainak cca. 80%-át el tudja látni.

    Egy kötelékben lehet szerepe mint rakéta hordozó platform, csapásmérő, felderítő, légi utántöltő, stb bázis.
     
  10. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nem tudom, próbáld ki és majd számolj be róla….;)
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A baj az, hogy a mai intelligens világban, ha jön 20-40 db CM, akkor azok több irányból is jöhetnek koordináltan és 1 perc eltolással. Ennyi időre egy mozgó hajós optikailalg blokkolni minden irányból fizikai képtelenség. A II. vh alatt a füstfüggöny mögé vonultak vissza. Ma meg a CM fogja magát és megkerülni a célt, ha elég intelligens. Egy szubszonikus CM lazán megfordul és újra próbálkozhat. Ma már ezt nem truváj beleírni szerintem a vezérlésbe...
     
  12. rudi

    rudi Well-Known Member

    Egyenlőre én csak egy ilyen ASM-et ismerek amely v.színűleg elég inteligens egy ilyen "újratervezéshez", ez pedig az USA / Norvég NSM.
    Az Orosz / Kínai ASM-ek még nem ilyenek...
     
    molnibalage likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    De a jövő útja ez lesz. És ezt még utólag is be lehet tenni, hiszen a hardver agyát leszámítva szinte minden ugyanaz marad. Ez azt jelenti, hogy a megtévesztésre irányuló módszerek egyre kevésbé érnek valamit, ha azok nem okozzák egyben a fegyver pusztulását is.
     
    fip7, Roni and rudi like this.
  14. Roni

    Roni Well-Known Member

    A nemsokára hadrendbe álló j-31-hez is komoly stealth ASM lesz amit a belső fegyvertérbe hordoz majd .

    [​IMG]
     
  15. rudi

    rudi Well-Known Member

    Nekem ez kívülről az LRASM koppincsnak tűnik.
    Az LRASM még az USA-ban is erősen fejlesztési stádiumban van, a kínaiak meg még ha gyorsan meg is szerzik a terveket, idő mire összehoznak egy másolatot.

    Biztos ez a jövő - hangsebesség alatti, erősen STEALTH inteligens ASM, de ehhez szerintem kell még 5-10 év...
     
    Rotten878 likes this.
  16. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    1988-as magazinból van a kép:

    [​IMG]
     
    Rotten878 and Tcat like this.

Ezen oldal megosztása