1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A tengerészeti hadviselés jövője

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - GrGLy által indítva @ 2014. április 6..

  1. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Igaz. Főleg a RAM torony mellett. És ezek szerint elfér egymás mellett a lézerrel.
     
    endre likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Nah, végre leesett, hogy a kisebb hordozó is jó.
    Viszont ezzel kvázi beismerték, akkor az lehetett volna a USMC-nek is kisebb hordozója F-35C-vel = F-35B felesleges = tök jó, hogy ezzel megnyomorították az A és C változatot...
     
    endre, fip7, fishbed and 3 others like this.
  3. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Hogy mi? te megfejtetted, vagy csak beraktad?
     
  4. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha békét akarsz, készülj fel a háborúra.
     
    formosa1 likes this.
  5. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    De most sem a Marines ismerte be, hogy nekik jó lenne a C verzió is. A Navy jött rá, hogy a szuperhordozók túl nagyok és drágák az adott kürülmények között.
    A bőrnyakúaknak és a tengerészeknek (szerintem) az kellene, hogy az LHA egységek CATOBAR-ok lennének, és vihetnek mondjuk 20 F-35C-t vagy 10 F-35C és 10 MV-22-őt / CH-53K-t. Ebből építenének úgy 16 egységet, megőriznének 6-8 szuperhordozót, és hurrá. Ha partraszállás kell, ott van a vegyes felállás. Ha konvojkíséret, akkor meg a lightning carrier.

    Most ebből már sehogy sem jöhetnek ki jól. Az F-35B marad a Gator Navy-nek...
     
    endre likes this.
  6. Negan

    Negan Well-Known Member

    70es években egyszer már volt ilyen könnyű,meg pillekönnyű hiordozok felé fordulás,aztán mégis maradtak a nagyoknál
     
    endre likes this.
  7. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kinél? Hol? A US Navy-nél biztosan nem.

    Az akkor meglevő kisebb hordozóik mind kényszerből voltak. Korea után ráeszméltek, hogy itt a hidegháború, a gépek nagyon, szuperhordozó meg nincs elég. Előkaparták az Essex osztályt és két Midway-t átalakították őket annyira, hogy képesek legyenek üzemelni róla az újabb gépek. Amint lett elég újabb hordozó, akkor kiszórták őket.

    De erről volt már szó itt tavaly.
    https://forum.htka.hu/threads/t-14-armata.251/page-232#post-586527
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Na de ennek mi az előnye? Hatásfok? Zaj?
     
  9. Negan

    Negan Well-Known Member

    Volt ilyen terv,azthiszem tengeri kontrol hiordozó program volt a neve.A kis angol és spanyol hordozók lettek a megvalosúlt formái.Conver még külön vaqdászgéptipust is elkezdett tervezni hozzá.
     
    endre likes this.
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Igen, a gépet nem sikerült megfelelő teljesítménnyel megcsinálni, plusz dolgozott a szuperhordozó lobbi is. De azóta is rendszeresen előjött a kérdés, mostanában egész sűrűn, általában főleg a pénzügyi vonzat miatt.

    Igen, viszont picit mégis lehet talán párhuzamba állítani a 60-as, 70-es évek hordozó doktrínájával: akkoriban hívták a teljes értékű szuperhordozókat, és 100 %-osan átépített Midway- és Essex-osztályú egységeket "attack carrier", míg a csak részben átépített, modernizált Essexeket "hunter-killer carrier", vagy valami hasonló néven, kimondottan ASW feladatkörrel.Valami hasonlót tervez most a Navy (végre), kemény csapásokra ott maradnak a szuperhordozók (legalább a következő 60-70 évre), de jóval kevesebb, univerzálisabb feladatra, nagyobb mennyiségben a kisebb hordozók.
     
    endre, HAndrás and Negan like this.
  11. rudi

    rudi Well-Known Member

    U.azt a dízel üza.t használják az AIP meghajtáshoz mint a normál felszíni vagy snorkeles menethez.
    Nem kell külön hidrogént (vagy más hidrogén tartalmú anyagot) tárolniuk. A dízelen kívül elég Oxigént vinniük.
     
  12. Negan

    Negan Well-Known Member

    Azt meg ráadásul menet közben is pótolhatják elektrolizissel.
     
  13. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ha van dízelük meg oxigénjük, minek az egész cécó?
     
  14. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Ja, hogy aztán elektrolízissel ismét visszacsinálják.
     
  15. Negan

    Negan Well-Known Member

    Viz alatti csendes menethez.Oxigént meg felszini/légcsöves dizeles menet közben termelhetnek
     
  16. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Az Elmo Zumwalt féle Sea Control Ship-ekre gondolsz. De azok egy nagyságrenddel kisebbek lettek volna, kb. 13 ezer tonnás max. vízkiszorítással, a USS America cirka 45 ezer tonna...

    [​IMG]

    Amúgy a Convair Modell 200 nem jutott "döntőbe" (összesen 11 cég pályázott), a Navy a Rockwell XFV-12-őt választotta, egy ideig úgy volt, hogy az lett volna rajtuk. ;)
     
    endre and Negan like this.
  17. rudi

    rudi Well-Known Member

    Az oxigén menet közbeni előállításához talán egyszerűbb az elektrolízisnél snorkelezés közben a felszíni levegőt használni.
    U.olyan berendezés kell hozzá mint gépeken a OBOGS meg a búvároknál a NITROX generátorok. (csak nagyobb)
     
    Negan likes this.
  18. Negan

    Negan Well-Known Member

    Igen,és ennek a programnak a leszármazottai a kicsi Harrieres angol/spanyol/olasz hajók.De a kisebb 60-70000tonnás "támadó"(mi a pékért ez a neve?) hordozók terve is már többször előjött.
     
    endre likes this.
  19. speziale

    speziale Well-Known Member

    Mondjuk ha komolyan gondolnák ezt akkor megvehetnék a QE osztály terveit. Ha jól emlékszem volt belőle Emals-os terv is. lehet költséghatékonyabb vollna
     
  20. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    Vigyázz, azért az más kategória. Te az ASW Carrier-ek (CVS) gondolsz, amelyeknél a Short-hull Essex-eket dedikált ASW feladatra kondicionálták, 2 századnyi S-2 Tracker ASW repülőgéppel és egy század SH-34 SeaBat (később SH-3 Sea King) helikopterrel. Sokszor semmiféle vadászgép nem volt rajtuk, de ha volt, akkor is mindössze 4db A-4B vagy A-4C gépről beszélünk, amelyek CAP feladatkört láttak el Sidewinder rakétákkal. Ezek az ASW flottacsoportok egy ilyen hordozóból és 2x4 ASW rombolóból álltak, ha felderítettek egy tengeralattjárót, az egyik rombolócsoport a felderített területre rohant, hogy elpusztítsa a tengót, támogatva a helikopterek által.

    Ez a koncepció a SOSUS és a P-3 Orion gépek megjelenésével szépen elsorvadt, és 1969-től rohamtempóban, 10 év alatt ki is vonták az ilyen feladatú egységeket, pár hosszú hajótestű Essexxel együtt (összesen 17 hordozót vontak ki 10 év alatt, miközben csak 2db Nimitz-osztályú egység állt hadrendbe).

    Ezeknek a "Lightning Carrier"-eknek az ASW nem dedikált feladatuk, a légtér biztosítása az elsődleges, a csapásmérés mellett.
     
    endre and fishbed like this.

Ezen oldal megosztása