1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

A világ haditengerészeti erői

Diskurzus a(z) 'Egyéb haditengerészettel kapcsolatos témák' témában - szegcsab által indítva @ 2017. szeptember 9..

  1. szegcsab

    szegcsab Well-Known Member

    [​IMG]

    Latvian Naval Forces (Latvijas Jūras Spēki)


    The Latvian Naval Forces in 2018 consists of the following warships:
    • 1 minelayer/command ship (Virsaitis)
    • 1 logistic support/command ship (Varonis)
    • 5 minehunters (Imanta,Viesturs, Tālivaldis, Visvaldis, Rūsiņš)
    • 5 patrol coastal boats (Skrunda, Cēsis, Viesīte, Jelgava, Rēzekne)
    • 6 small coast guard patrol vessels
     
    arbalest likes this.
  2. szegcsab

    szegcsab Well-Known Member

    [​IMG]
    Lithuanian Naval Force (Lietuvos Karinės jūrų pajėgos)

    The Lithuanian Naval Force in 2018 consists of the following warships:
    • 1 minelayer (Jotvingis)
    • 2 minehunters (Skalvis, Kuršis)
    • 4 patrol vessels (Žemaitis, Dzūkas, Aukštaitis, Sėlis)
    and very few other auxiliaries such as tugs, transport and training ships.
     
    arbalest likes this.
  3. szegcsab

    szegcsab Well-Known Member

    [​IMG]

    Royal New Zealand Navy (Te Taua Moana o Aotearoa)


    The Royal New Zealand Navy in 2018 consists of the following warships:
    • 1 multi-role vessel/landing ship (Canterbury)
    • 2 frigates (Te Kaha, Te Mana)
    • 2 offshore patrol vessels (Wellington, Otago)
    • 4 patrol vessels (Rotoiti, Hawea, Pukaki, Taupo)
    and very few other auxiliaries such as small landing craft, transport and training ships.
     
    arbalest likes this.
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    AEGIS család, bővülés folyamatban. :D

    [​IMG]
     
    fip7, wankel and molnibalage like this.
  5. wankel

    wankel Well-Known Member

    [​IMG]
    Június 15-én vízre bocsájtják az első PPA-át (Muggiano hajógyár).
     
    arbalest likes this.
  6. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    De rusnya szegény :D
     
    dudi likes this.
  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Tiszta Star Trek lesz a híd. :D

     
  8. Rotten878

    Rotten878 Member

    Nagyon érdekes kialakítás!
    Ennek a szögletes "bulba-orrnak" már a kinyúlása a hajóorral majdnem egyezik. Másrészt hidrodinamikai szempontból érdekes kialakítás.
    A csepp/körte-formával való szakításnak milyen előnye lehet?
    Mondjuk amit el tudok képzelni hogy talán alacsony sebességen jobb irányíthatóságot adhat mint a hagyományos megoldás, de ehhez nagyon nem értek...valaki aki ért is hozzá? Molni?
     
  9. dudi

    dudi Well-Known Member

    Nem lehet szonárt beleépíteni...
     
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Szerintem a hajótest által keltett zajt igyekszenek csökkenteni, hogy nehezebb legyen meghallani, de talán még fontosabb, hogy a hajó hatékonyabban tudjon hallgatózni.
     
  11. Rotten878

    Rotten878 Member

    Lehet, csak nem érdemes. Ahhoz hogy értelmezhető méretű felületű és hatékonyságú szonárrendszert építsenek be, nagyon közel kellene menni a hajócsavarok által keltett zavarhoz.
    Vagy lehet továbbra is előre helyezni, de erősen csökkentett hatékonysággal.
    Bár nem kicsi ladik most utánaolvasva. 132 méter, lehet nem is olyan kicsi ott a hely mint tűnt elsőre, bár ritka aránytalan hajó.
     
  12. Rotten878

    Rotten878 Member

    Ebben nekem az az érdekes, hogy a német Type-XXI hajótest után volt egy Albacore ami jelentősen csökkentette a kiadott zajt.
    Namost ez a forma emlékeztet a Type VII tengeralattjárókra amik nem voltak hatékonyak a kialakítás kapcsán sem, még annyira sem mint a XXI.
    Persze ennél bonyolultabb a sztori, de érdekes.

    Amúgy miért lenne ettől kevesebb a hajótest által keltett zaj, illetve miért tud ő jobban hallgatózni?
    Ahogy én gondolom;
    egy csepp/körte-forma mivel sokkal egyenletesebb áramlást kelt ezért a teljes 360 fokos tartományban kisebb háttérzajt kelt mint egy olyan forma ami alapvetően a két oldalra erősebb áramlást kelthet (azt kelt?).
     
  13. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az orrába nem fér szonár csak az oldalára.De én az orrárról beszélek.
     
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Egy 2019-ben vízrebocsátott fregatt hajótest alakját szerintem ne hasonlítsuk 2. VH tengeralattjárókhoz. A zajcsökkentés egy tipp volt.
     
    Rotten878 likes this.
  15. Cifu

    Cifu Well-Known Member

    A hajó által elérhető sebességet növeli nyugodt vízen. Hozzávetőleg 1-2 csomó pluszt jelent azonos hajógépek mellett.
     
    arbalest and Rotten878 like this.
  16. Rotten878

    Rotten878 Member

    Tudom, csak arra utaltam ha a hajó orrában esetleg nincs elég hely, akkor hátrébb kerülhet a szonár -> közelebb a hajógépekhez és a hajócsavarhoz -> több interferencia.
     
  17. Rotten878

    Rotten878 Member

    Csak áramlástanilag gondoltam az összehasonlítást a vízvonal alatti részre.
     
    arbalest likes this.
  18. Rotten878

    Rotten878 Member

    Köszönöm!
    Esetleg ez a megoldás véleményed szerint milyen esetleg negatív kompromisszummal járhat?
    Vagy tisztán nyereség az alkalmazása?
     
  19. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ha a festés igazodik a vizvonalhoz,akkor ez nem orrkörte(bulbaorr)Annak a viz alatt kell lenni,hogy kifejthesse a hatását.
     
    arbalest likes this.
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    Úgy nem hallasz előre.
     
    Rotten878 likes this.

Ezen oldal megosztása