1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Admiral Kuznyecov (Projekt 1143.5)

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Capslock27 likes this.
  2. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A világ 10. legnagyobb hajógyártó vállalata orosz:
    https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_the_largest_shipbuilding_companies
    A komolyabb versenyzőknél az is csak "futottak még" lenne.
     
  3. boki

    boki Well-Known Member

    Kína és Dél-Kórea(amit kihagytál) a két legnagyobb hajóépítő. India nem jó példa. Oroszok nem csak hadihajókat, hanem ellátó-hajókat, vontató, tanker, oceanográfiai, kutató-mentő hajókat is építenek a flotta számára.Ezenkívül atomjégtörőket, dízel-elektromos jégtörőket, atomtengeralattjárókat, dízel-elektromos tengeralattjárókat is építenek.
    Az orosz hajóépítési problémákról már sokszor volt írva, ezért nem lehet egy szinten emlegetni más országokkal - nem azonosak a körülmények.
    Hogy melyik hajógyárakban milyen hajók épülnek és mik voltak átadva arról szintén írtam. Ott a megfelelő topikok.
     
    fip7 likes this.
  4. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    Ha megnézed a gacsat által feltett wikipedia linket, a 2016-os lista tele van kinai meg dél-koreaia cégekkel, tehát nem hagyta ki.
    Ami érdekes, szomorú is egyben, hogy a nyugati világból csak egyetlen cég fért be 9-nek, de fényévekre lemaradva az elsőktől. Amerikai cég meg egy sincs.
    Ehhez képest viszont az orosz tizedik hely annyira nem is rossz
     
    vilmoci likes this.
  5. boki

    boki Well-Known Member

    Kihagyta...
    "Kína, India, Nagy-Britannia, Spanyolország vagy Franciaország? Esetleg Japán?"

    Nem néztem gacsat linkjét mert ismerem a legfrisebb listát. Az orosz Egyesített Hajóépítő Vállalat egy konszern ami magába foglalja az orosz(állami) hajógyárakat.
     
  6. boki

    boki Well-Known Member

    Itt országok szerint az arány, 2018-as adatok.
    [​IMG]

    Egyes években hány darab hajót építettek az adott országok

    [​IMG]
    Legyártottt hajók száma 2018-ban országok szerint százalékban
     
  7. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mert a hadihajókat szerintem nem is számolták.
     
  8. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Inkább az az érdekes, hogy Japánban még van hajógyártás. Még érdekesebb, hogy Spanyolországban meg nincs. Jó éghajlat, sok tenger, munkaerő dögivel.
     
  9. boki

    boki Well-Known Member

    A mentő egységek megtalálták a második holttestet is a Kuznyecovon. Az illető tiszt volt és segített a mukások kimenekítésében az égő energetikai részből. Az első halott is katona volt.
     
  10. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Facebbok csoportból van a kép, @boki , reális? Le tudod fordítani a szöveget?

    [​IMG]
     
    therob likes this.
  11. boki

    boki Well-Known Member

    1-es számú energetikai részben(kazánok vagy turbinák) keletkezett a tüz és terjedt tovább(a képen lángok) 600m2 területre ami komoly kár, ezzel több pénz fog kelleni a hajó felújítására és az idő is kitolódik.Még a károk felmérése nem volt meg.
     
    fip7, therob and arbalest like this.
  12. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member

    Az igazan szar ugy nem maga a kozvetlen tuzkar hanem hogy 300 fok folott az acel kilagyul elveszti a mechanikai tulajdonsagait. A rajta levo hatalmas suly miatt a deformacio azonnal elindul es elmaszik illetve akar ossze is csuklik az adott szekcio. Egy tuznel nem csak az adott tuzfeszek eloltasaval kell szamolni hanem az osszes szonszedos fal hutesevel is. Boundry cooling. Egy egyszeru szobaban egy kanapetuz cca 2 perc alatt eri el a 200 C fokos homersekletet. Egy intenzic hajotuznel es sokkal gyorsabb es magasabb homersekletu folyamat mert a hoenergia nem tud elvezetodni.

    A hajotuz szar ugy. Ha komoly tuz volt es nem csak komoly fust akkor annak a hajonak annyi. Vagy iszonyat penzen es idon fogjak megjavitani.
     
    Python and Bleroka like this.
  13. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    az igen... Hegesztenek és felgyújtják a hajót. A javítás így még érdekesebb lesz. Kérdés, hogy a főtartók közül mit ért a tűz és mennyi időre. Nem lennék most a hegesztőmérnök helyében, ott valakik nagyon picsán lesznek rúgva. Egy fejmagassában végzett hegesztésnél a szikra úgy 5 méter magasra illetve 12 méterre tud elpattogni. Ez a minimális biztonsági sáv. Ha ez nem adott, akkor szépen mindent közetgyapottal le kell védeni. Ahol hegesztenek, ott flexezés is lesz, szóval dettó.

    A javítás nem lehetetlen, "csupán" pénz és idő kérdése, bár ehhez viszont tényleg nagyon spéci szárazdokk fog kelleni, mert a hajó merevsége már nem olyan, mint régen. Javítani meg csak úgy lehet, hogy a károsodott rész tehermentesítve van.

    Nem is értem, hogyan...
     
    antigonosz, Rotten878, Python and 4 others like this.
  14. dudi

    dudi Well-Known Member

    Rendszeresn kigyujtanak a hagesztők egy egy tengeralattjárót viszont a hajó az új skill!
     
    borisz, Bleroka, misinator and 4 others like this.
  15. deze75

    deze75 Well-Known Member

    Trehányság?....Valami elképesztő véletlen?.....Mindkettő?....
     
  16. blogen

    blogen Well-Known Member

    Szóval eltüzelték az áramellátást.
     
  17. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    Mindenhol elég rendszeres. A Normandiát Nyújorkban égették el, akkor, amikor a legnagyobb szükség lett volna rá. Pontosabban a hegesztők felgyújtották, a tűzoltók meg elsüllyesztették.
     
    misinator, svajcibeka and dudi like this.
  18. Capslock27

    Capslock27 Well-Known Member

    .
    .
    2009-ben már egyszer volt egy komoly tűz a Kuznyecovon:
     
  19. gacsat

    gacsat Well-Known Member

    A Foresthal napokig égett.
     
    Capslock27 likes this.
  20. fonak9

    fonak9 Well-Known Member

    Annál egyesek szabotázst gyanítottak.
     

Ezen oldal megosztása