1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Admiral Kuznyecov (Projekt 1143.5)

Diskurzus a(z) 'Repülőgép-hordozók' témában - Tcat által indítva @ 2013. január 5..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Azon agyaltam annó, hogy nem-e lett volna költséghatékonyabb, ha a 40ezer tonnás LHD-ket teszed képessé merevszárnyú gépek üzemeltetésére, mintsem pluszba kifejleszd az F-35B-t? Persze nem lenne 40ezer tonna, hanem gyaníthatóan "meghízna", de lényegében minden technológia adott.
    Nem vennéd el, hanem a jelenlegihez hozzáadnád. Annyival lenne nagyobb a hajód.
     
    endre likes this.
  2. dudi

    dudi Well-Known Member

    Az ugye meg van,hogy te új hajót akarsz építeni mert az biztos,hogy átalakítank nem fogják mert annyi munka és pénz lenne mint egy új.
     
    pöcshuszár likes this.
  3. dudi

    dudi Well-Known Member

    Valahová be kell építeni,mert átalakítani(megmagasíteni)nem fogják a hajót az tuti.Akkor inkább újat építenek az is olcsóbb lenne.
     
    pöcshuszár likes this.
  4. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    Az F-35B fejlesztési költségéből simán futotta volna újakra.
     
    endre likes this.
  5. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    A második fele a döntő szerintem, meghízna. Onnantól persze, azonnal nőne a harcérték is.Az F-35B alapvetően ezért született meg (erőltette át a Marines, ahogy Molni mindig írja), hogy üzemelhessen a meglévő, tervezett méretű LHD-król.
     
  6. blogen

    blogen Well-Known Member

    Lehetőleg a szuperhordozón, ahol állomásoznak. Sea Control üzemmódban pedig a hangárban. Feljebb már említettem, hogy bővíteném a hangárt éspedig úgy, hogy az orvosi és más legénységi egységek szintjeit modulárissá tenném, tehát ki és beépíthető huszonnégy óra alatt a szerkezet, ami lecsökkenti a hangár területét egy expedíciós bevetéshez a tengerészgyalogságot kiszolgáló létesítmények nagy alapterületet igénylő egységeivel. Ezek amúgy most is ott vannak, ahol a hangár folytatódna!

    Nem tudom, de nem is lenne releváns a békeidős szám, mert relatíve kevés konvolykísérés zajlik, meg nagyszabású tengeralattjáróvadászat!

    Jelenleg is ennyit visz egy átlagos desszantolás mellett! Ezek egy Wasp osztályú hajó konfigurációi ma:
    Standard Complement:
    - 6 F-35B Lightning II stealth strike-fighters
    - 4 AH-1W/Z Super Cobra/Viper attack helicopter
    - 12 MV-22B Osprey assault support tiltrotor
    - 4 CH-53E Super Stallion heavy-lift helicopters
    - 3–4 UH-1Y Venom utility helicopters
    Assault:
    - 22+ MV-22B Osprey assault support tiltrotor
    Sea Control:
    - 20 F-35B Lightning II stealth strike-fighters
    - 6 SH-60F/HH-60H ASW helicopters

    Felmenne ötvenezer tonnára, de még nem hatvan-hetvenezerre. Wasp: 40et, America: 45et, improved America: 50et.

    De miért vennék ki! Nincs sok értelme, mert nem fog alapvetően ütközni! Egy modulárisabban használható egység jobb, mint a kis hordozók! Volt valahol tanulmány, hogy a szuperhordozó és a közepes hordozó között brutális különbség van csapásmérő képességben. Magyarán nem éri meg CV feladatra közepest építeni, viszont megéri növelni a desszanthajók képességeit! Hiába lesznek közepesek azok is, de tudnak még sokminden mást is!
     
  7. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Hosszú távon fene tudja.Harcértékben egyértelműen jobb lett volna, ha az LHD-k nőnek 60-70 000 tonnára, kapnak F-35C-t és 2-3 E-2-T. Illetve innentől azonnal meglenne a Navy új, könnyebb hordozója, kis áttervezéssel kivennék a desszent "összetevőket", megnövelnék a hangárt, üzemanyag kapacitást, fegyverr- és lőszerraktárakat, és kész is.
     
  8. blogen

    blogen Well-Known Member

    Persze, most már csak úgy működne, hogy az újonnan épülő hajók kerülnének ki az új osztályból, míg a régiekkel már sajnos kifutna az F-35B is az élettartamuk végéig. Ezt már nagyon elqrták szerintem, de az átállás lehetősége még adott, ha abbahagyják a hülyeséget most!
     
  9. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ez kb kivitelezhetetlen. Most vagy a super carrieren állomásozik, vagy az LHD-n.
    Arról beszéltünk, hogy sea controll üzemben nincs desszant képesség.
    Hát minimum 50 000. De itt visszatértünk az eredeti vitaindítónkra, a jelenlegi 40-45 000 tonnából ezt nem hozod ki.
     
    pöcshuszár and Rotten878 like this.
  10. blogen

    blogen Well-Known Member

    Hát nem mindegy, hogy az expedíciós flotta alapvető légitámogatását nyújtó gépek igénybe tudnak e venni egy előretolt repülőteret, ami mondjuk öt percre van a hadszíntértől! Járőrözési idő, fegyverzet utántöltés, stb! Fentebb a fantáziarajz mutatja, hogy csak a fedélzeten annyi hely lenne, ha akár egyszerre hat-nyolc gép feltöltése mehetne szimultán, anélkül, hogy a hangárt igénybe kellene venniük vagy akadályoznák a le és felszállások rezsimjét! Ne az önálló hordozót lásd egy ilyen hajóban, hanem a moduláris lehetőséget arra, hogy a meglévő technikát kiegészítse!

    A szuperhordozónak nincs alternatívája.

    Persze, hogy nincs, minek!

    Nem is akarom, A már épülő Bougainville-nek kellene lennie az utolsó hagyományos LHA hajónak.
     
  11. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Eddig arról írtál, hogy a ferde fedélzetes LHD-nak van e-2 gép, nem arról, hogy néha leszáll rá tankolni.
    Mert LHD hajókról beszélgetünk, amik képesek catobar üzemre.
    Az egész vita onnan indult, hogy nem érted, a JELENLEGI (40-45 000 tonnás) LHD-k miért nem catobar-ok. Jelenleg ott tartunk, hogy szerinted sem jön ki ekkora hajóból, új, nagyobb kell, vagy legalábbis dokkfedélzet és desszant képesség nélküli...
     
  12. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyelvújítás korát éljük! Ez a "forgalmat" és a "hatékonyságot" szavak összevonásával lehet képezni. Ez van, amikor egy ekkora hozzászólást is 1 óra alatt tudok, ráadásul telefonon megírni.
    OMFG!
    Mi lenne, ha még ittam is volna. :eek::D
     
    aquarell likes this.
  13. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Kérném ezt az egészet valami LHD topikba átrakni.
     
    endre and fip7 like this.
  14. blogen

    blogen Well-Known Member

    Persze, anélkül nem tudnának üzemeltetni más gépeket sem, de egy expedíciós konfigurációban ez max 8-10 gépet jelentene, ahogy most is csak nyolc F-35B-t!

    És? Az SC-heznem kell desszant.

    De, kijön. Akár 35 ezer tonnából is kijönne! A legegyszerűbb ugyanakkor az America osztály módosítása lenne, ami +5 ezer tonnát mindenképp jelentene. Például a 33 ezer tonnás Trieszt osztályú hajók is lehetnének CATOBAR-ok! Én úgy gondolom, hogy 35-60 ezer tonnáig lenne értelme egy ECD (escort carrier dock) építeni!
     
  15. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Azt el sem merem kèpzelni! :)
     
    pöcshuszár likes this.
  16. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    De minek, ha úgy is igen zsúfoltak ezek a deszant hajók, ráadásul az Osprey pár éven belül olyan mindenes lesz, amivel mindent meg tudnak majd oldani.
    Ugyan az angolok nem kértek az Ospreyből, de ha minden hajófedélzeti feladatot megkap, akkor szerintem be fognak belőle vásárolni 10-20db-ot.
    Ugyebár utántöltő, és a légiszállító funkciói már most működnek, de tervek már vannak/voltak az AEW&C funkcióra is.
    Pl a Thales rendszerével felszerelve.:
    [​IMG]
    De ilyen is van:
    [​IMG] [​IMG]
    Az pedig, hogy összesen 2 féle fő(drónokat nem ide véve, az F-35B, és az Osprey különböző verziói) repülő típussal meg tudsz oldani minden hajófedélzeti feladatot, az óriási előny. Sokkal kisebb lesz a hajó logisztikai igénye.
     
    gacsat likes this.
  17. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Viszont az F-35B-ből egyre többre lesz szükség, ha maradnak a light carrier concepciónál.
    Minél több készül belőle, annál kevesebbe kerül, mivel a fejlesztési költségek úgy oszlanak el.
    Az hagyományos katapultos rendszernél pedig a sok pénz nem elsősorban nem a karbantartás lesz, hanem a rendszert üzemeltető legénység kerül majd nagyon sokba.
    Nem csak a fizetésük, hanem az, hogy ott vannak a hajón! Mert ugye minden posztra több ember kell, hogy a folyamatos üzem megvalósulhasson. Ezeket az embereket el kell látni. Erre megint csak kell a hely.
    A light carrier lényege meg pont az lesz, hogy ott mennyiségre lesz szükség. Tehát minél egyszerűbb és olcsóbban gyártható hajók kellenek, amelyeket olcsón (persze ez relatív, és a szuperhordozókhoz kell mérni) lehet üzemeltetni minél kisebb legénységgel.
     
  18. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Technikailag mindez lenyügöző, meg érdekes.
    Csak az a kérdés, hogy mi a fenènek? Afghanisztànban? Kina ellen? Oroszok ellen? Inkàbb megint valamilyen mezitlábasok ellen. Oda meg minden jó.
    Tehàt csak a gyàrtóknak jó.
     
    endre likes this.
  19. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Tudtommal a light carrier koncepció az LHA irányét követné, csak kicsit nagyobb méretben, és jóval több F-35-tel, valamint kevesebb forgószárnyassal.
    LHD-re nincs többre szükség. Mivel nem nő a USMC mérete. Sőt!!! A light carrierek nem az USMC-hez kerülnek, hanem a Navy fogja üzemeltetni csak többet, és mégis olcsóbban, mint a supercarrier-ekből.
     
  20. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Nyilvánvalóan Kína ellen!
     

Ezen oldal megosztása