Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 643
55 251
113
Igazad van, a térbeli rajz alapján én is kicsit mellélőttem (jó hogy van kiterített ábra is), mert mindkét fékezett kötél ugyanarra a munkahengerre csatlakozik, ahonnan a folyadék-elvezetés van a leszálló gép súlyának megfelelően szabályozva/szűkítve. Az elvezetett folyadék meg egy hidro-akkumulátorra dolgozik, ahol minél kisebbre nyomja össze a folyadék a gázteret (a kötél-kifutás vége felé) annál erősebben fog fékezni. A sok kötél-áttételezés a csigákon azért van, hogy legyen elég hossz a gép "kifutásához".
Most màr èn is èrtem (félig) :)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 643
55 251
113
Nem tudtam az àbràt annyira kinagyitani, hogy làssam, hogyan csatlakozok a kötél kèt vége a cilinderhez.
A videókon ez a cilinder kb6-8 m legalàbb.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem tudtam az àbràt annyira kinagyitani, hogy làssam, hogyan csatlakozok a kötél kèt vége a cilinderhez.
A videókon ez a cilinder kb6-8 m legalàbb.
Hát ha logikusan gondolkozunk, akkor talán ugyanolyan gyors-záras megoldással, mint ahogy az elfogó-kötél csatlakozik a végein a két toldalék kötélhez. Időnként ugyanis nyilván ezeket a köteleket is cserélni kell (még ha ritkábban is mint az elfogó-kötelet), így nyilván nem túl ártalmas ha gyorsan el lehet végezni a melót. Persze értékelhető fotót látni jobb lenne az ilyen műszaki/hidraulika/vas-ízlésűeknek, de mindent azért a "demokráciában" se reklámoznak sajnos .... :)
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 178
61 040
113
'Hero of Russia' Matkovski talks military life aboard the Admiral Kuznetsov


És ha rendkívül figyelmesen megnézzük ezt a videót, látjuk, hogy a szíriai hadműveletek legalább egy Szu-33-asában más (új) a műszerfal egy igen lényeges eleme.
A korábbi (a mi MiG-29-eseinkből is ismert) katódsugárcsöves monitor helyére egy nagyméretű MFD került.
Először 0:18-nál látni, de iagzán 0:54-nél figyelhető meg.
Ez lehet a magyarázat boki pár nappal ezelőtti kérdésére, hogy a Gefeszt-et vajon hogy használják a bevetésre kerülő Szu-33-asok?
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

boki

Well-Known Member
2012. május 18.
47 815
81 125
113
Tartusz
7voSxMN7ZPs.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Python

jani22

Well-Known Member
2016. augusztus 31.
12 368
24 730
113
Az 1322es hsz videóban 36,07nél látszik a fék. Nem olyan nagy. Katapultot meg csak a Gránitok kiszerelése után lehetne tenni, mert az pont a közepe alatt van.
Köszi, hogy válaszoltál. :)
Most gondosabban megnéztem a videót, valamint köszi

"vilmoci"

Mindegyik 4 kötélhez kell lenni háttérnek.

Gondolom, hogy tisztában vannak a konstrukció hiányosságaival, nem véletlenül hagyták meg a rakétás tűzcsapás eshetőségét. Meg ki tudja, hogy miket tud a technika.

Rövid a hajó, nagyon nehéz lehet a rep. hajózóknak eltalálni. Mégha :))) jobban hullámzik a tenger, akkor semmi repkedés. Az említett videóban is látszik - az adott időnél az oldalnézetes leszállásnál - hogy a gép csak a 4. kötélnél akad meg. Ez nem pilótahiba, többet nem tud a rendszer, akármilyen bevezető módszer volna segédeszköznek. A leszállást lutrinak tekintem, tized másodpercek vannak arra, hogy jól döntsön kiválasztott. Ráadásul, nem is látja, hogy be tudta e akasztani, az ERŐT kell figyelnie, hogy vele van-e. :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 340
10 707
113
Talán olvastam újságban, talán láttam videón, hogy amerikai hordozón szolgáló pilóta mondta; ekkora területre leszállni olyan, mintha egy zsebkendőre ugranál le (nem tudom milyen:( magasról).
Ezek szerint a Kuznyecov még össze is van hajtogatva...
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
15 643
55 251
113
Talán olvastam újságban, talán láttam videón, hogy amerikai hordozón szolgáló pilóta mondta; ekkora területre leszállni olyan, mintha egy zsebkendőre ugranál le (nem tudom milyen:( magasról).
Ezek szerint a Kuznyecov még össze is van hajtogatva...

Egy hordozón leszàllni olyan, mint egy ellenörzött lezuhanàs.
A 3. Kötelet kell lehetöleg elkapni, ami megy is javarészt. Mihelyt leert a gép, teljes gàzt ad a pilota, hogy ha nem kapnà el a köteleket, megint fel tudjon szàllni ès ne a vizbe pottyanjon :(. Ezèrt ilyen nagy a kötelek kopàsa is.
És ha minden jól megy, megàll kb 10 mèterre a fedelzet szélétől. Ez a repülés magasiskolaja, az biztos !! Èrdemes egy leszàllàst megnèzni a jutubon. :)