Admiral Kuznyecov / Kuznetsov / Project 11435 (Szovjetunió)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
It is impossible to underestimate the problem - aircraft carriers are very demanding on the capabilities of their running systems and speed, which should facilitate the lifting of aircraft with full takeoff weight, providing an additional 50-60 kilometers per hour to its own take-off speed of the aircraft. The inability of an aircraft carrier to give a full turn leads to the fact that aircraft have serious limitations on the take-off weight, which does not allow taking full fuel and / or combat load.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113

The ship of perpetual repair

"Admiral Kuznetsov" officially lifted the Soviet naval flag on January 20, 1991, joined the fleet at a very bad time - the ensuing collapse of the Navy and its systems of basing and maintenance led to the fact that the ship never received all the planned equipment, Including, first of all, the air group, as well as the relying coastal infrastructure. In the following three years, the fleet lost all its predecessors - the first three Soviet aircraft carriers - Kiev, Minsk and Novorossiysk - were withdrawn from the Navy, and the fourth - Baku, renamed Admiral Gorshkov after the fire was in Repair, from which came out almost twenty years later under the Indian flag, in a new guise and with the name "Vikramaditya."

The remaining "Kuznetsov", however, soon gained the status of the most problematic ship of the fleet: the power plant of the ship in conditions of not the best service quickly ceased to meet the requirements, and the numerous crew of the ship, which seldom went to sea, became the source of many real and not very stories about Disciplinary offenses of all kinds.

The problems of the ship were demonstrated during the first combat service in the winter of 1995 - in the spring of 1996. Due to the unsatisfactory state of the main power plant, the aircraft carrier lost several turns and could not develop full speed. Numerous repairs - in 1994-1995, 1996-1998, 2001-2004, 2008 - could not improve the situation mainly due to insufficient funding, which was not enough to carry out all necessary work. Since 2010, the military has seriously started talking about the need to upgrade the "Kuznetsov", which would include an average repair of the ship with the replacement of a number of systems. Initially, such repairs were planned to start in 2012 and be completed in 2017, but to do this in time prevented both the shortage of capacity and the sharply increased fleet demand in the "live" aircraft carrier, which I did not want to lose for five years. Now the repair did not have enough time, and besides, the disintegration of Soviet industrial cooperation began to affect.

Kuznetsov's main problem remains its power plant, largely maintained in working order due to "cannibalization" - the necessary components were removed from the use of similar boilers and turbo-gear units of destroyers of Project 956, which was one of the significant reasons for the rapid reduction in the number of ships of this type in the composition Navy. It is impossible to underestimate the problem - aircraft carriers are very demanding on the capabilities of their running systems and speed, which should facilitate the lifting of aircraft with full takeoff weight, providing an additional 50-60 kilometers per hour to its own take-off speed of the aircraft. The inability of an aircraft carrier to give a full turn leads to the fact that aircraft have serious limitations on the take-off weight, which does not allow taking full fuel and / or combat load.

This problem predetermined the main requirement for the modernization of the ship, in the course of which it is planned to replace the main units with new, more reliable ones, and, in addition, to debug their maintenance and repair system, which should preserve the aircraft carrier's running characteristics for the entire assigned service life.



Deckhand fighter Su-33. Tests of the aircraft carrier Vikramaditya (ex-Admiral Gorshkov)
Source: mil.news.sina.com.cn.

After numerous shifts of the terms to the right and a difficult search for the performer, the timeframe was finally determined: "Kuznetsov" will be upgraded in 2017, after returning from another military service in the Mediterranean. In addition to repairing the power plant, the aircraft carrier must receive new weapons, primarily air defense, as well as equipment that allows full use of advanced deck aircraft equipped with high-precision weapons and modern on-board electronics.

Before the expedition to Syria, the ship, however, underwent another "cosmetic" repair, also concerned primarily with the power plant, but he did not solve all the accumulated problems.
 
  • Tetszik
Reactions: sirdavegd

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 263
13 644
113
Ebből a darus doloból az igaz, hogy a szigetet egy egésként helyezték rá a hajóra és azt két daruval tették.
Sehol sem találom a képet.
 
M

molnibalage

Guest
It is impossible to underestimate the problem - aircraft carriers are very demanding on the capabilities of their running systems and speed, which should facilitate the lifting of aircraft with full takeoff weight, providing an additional 50-60 kilometers per hour to its own take-off speed of the aircraft. The inability of an aircraft carrier to give a full turn leads to the fact that aircraft have serious limitations on the take-off weight, which does not allow taking full fuel and / or combat load.
A repülőgép teljes sebessége felszálláskor szélsebesség és hajó haladási sebességével akkora, hogy ha a Kuzi 15-20 csomó helyett tudna 30-at - már, ha valóban ez a probléma - az sem számítana. Ez nem akkora eltérés ls más faktor is van. Nézzed meg az F-16CJ repteljesímény diagramot, hogy tonnákkal nagyobb terhelés és légellnállás mellett mennyivel nő meg a felszállássi sebesség minimuma és felszállás úthossza.

Ha teljesen teletankolod a Szu-33-ast, akkor az önmagában +5 tonna ahhoz képest, hogy amennyire látni kb. 50% keróval és 4-6 AAM-mal képes felszállni ideális esetben.. Ha csak full AAM fegyverzetet akarsz, akkor az még kb. +1 tonna. A relatív tömeg változás kb. 18,4 + 5-6 tonna és ~1,4 tonna fegyverzet (4xR-27 + 2xR-73 + sínek) esetén 25,4 --> ~31 t, cirka 22%, ezen felül a légellenállás is nagyobb a függesztmények miatt és eleve nagyobb állásszög kell a felszálláshoz is, ezek miatt a felszállási úthossz is nő.

Ezekből a változásokból nézzük meg az Az F-16CJ-nél mi a helyzet 25%-os növekedéshez a jellemző tartományban (28-34 ezer font) kb. 18-20 csomós növekmény jön a felszálló sebességre. Tehát elsőre is csak alig tűnik helytállónak tűnök a dolog. A probléma ugyanis a felszállási úthossz mellett a környezeti hőmérséklet. (A felszállás itt mindig tengerszint.) A hőmérsékletváltozás legalább olyan komoly faktor lehet, Norvégia közelében van -5 fok (ez nem túl hideg az év nagy részében) a Mediterránon meg 30 is lehet. A takeoff factor a felszállási úthossz számításánál 20%-kal tér el tolóerő és légellenállás változása miatt. Ez a használt diagramon 32-36 ezer fontos tömegnél a felszállási úthosszt 3800 lábról 4700 tájára növeli, ami 23%. Elfogy a hajó... És akkor még nem számoltam a súlypont változás hatásával sem, bár az annyira nem komoly.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 478
113
Régóta kínoz a kérdés, hogy ha ennyire félterheléssel tudják csak indítani a 33-asokat, akkor miért nem építettek be az idők során a hajó tatjába egy indítót és a teljes fedélzethosszt kihasználva érhetnének el nagyobb felszállótömeget, igény szerint innen indítva egyes gépeket, akár szinte az elméleti maximum közelében.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 263
13 644
113
Régóta kínoz a kérdés, hogy ha ennyire félterheléssel tudják csak indítani a 33-asokat, akkor miért nem építettek be az idők során a hajó tatjába egy indítót és a teljes fedélzethosszt kihasználva érhetnének el nagyobb felszállótömeget, igény szerint innen indítva egyes gépeket, akár szinte az elméleti maximum közelében.
Szerintem sose tekintettek erre az osztályra mint egy végleges megoldásra, hanem inkább egy "kísérleti"/"iskola" hajóra, amin tapasztalatot szerezhetnek hordozóépítés terén és amin később a pilótáikat képezhetik. Ráadásul kettős eladatú hajó is volt a Granit indítók miatt.
A következő osztály már kombinált síugrósán-gőzkatapult megoldást ötvözött volna. És valószínű, hogy utána már teljes értékű szuperhordozó jött volna.
 

notaricon

Well-Known Member
2016. január 7.
3 679
12 478
113
Szerintem sose tekintettek erre az osztályra mint egy végleges megoldásra, hanem inkább egy "kísérleti"/"iskola" hajóra, amin tapasztalatot szerezhetnek hordozóépítés terén és amin később a pilótáikat képezhetik. Ráadásul kettős eladatú hajó is volt a Granit indítók miatt.
A következő osztály már kombinált síugrósán-gőzkatapult megoldást ötvözött volna. És valószínű, hogy utána már teljes értékű szuperhordozó jött volna.
Pont emiatt is építettem volna be a tatra az indítót. Pont a tapasztalatszerzés miatt.
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 263
13 644
113
Hát de rögtön jött volna az Ulyanov osztály. Talán bele is kezdtek és valamennyi el is készült belőle, de aztán szétbontottál.
%D0%A2%D0%90%D0%90%D0%9A%D0%A0_%D0%A3%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_aircraft_carrier_Ulyanovsk
 
  • Tetszik
Reactions: Nagy Csaba

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 817
113
Régóta kínoz a kérdés, hogy ha ennyire félterheléssel tudják csak indítani a 33-asokat, akkor miért nem építettek be az idők során a hajó tatjába egy indítót és a teljes fedélzethosszt kihasználva érhetnének el nagyobb felszállótömeget, igény szerint innen indítva egyes gépeket, akár szinte az elméleti maximum közelében.


Mert át kéne hozzá építeni a fél hajót ezen kívül valamivel gőzt is kéne termelni.A Kuznyecovot arra építették,hogy a Granitokkal(a sajátjaival és a kötelék többi hajóival) más hajókat támadjon.A Szuhojok meg arra kellettek,hogy ne kelljen annyi S-300-at a beépíteni mint a Kirovba azért,hogy ezt meg is tudja tenni.
Azt kell látni,hogy a Granit hordozó platformok elég drága jószágok de mindegyik másért:

Az Oscar 2 SSGN-ek amik ugye atom-tengeralattjárók,gondolom nem kell magyarázni,hogy miért marha drágák.
A Kirovok amik ugyan atomosak de nem ez drágítja meg igazán őket hanem az a rengeteg légvédelmi fegyver(ha jól emlékszem valami 2 osztálynyi S-300 van rajta ami nagyon sok pénz*+ az apró) ami ahhoz kell,hogy legyen esélye a hajónak indítási közelségbe juttatni a Granitjait az ellenség hordozóihoz.
Harmadikként pedig ott a Kuznyecov amire raktak egy SZU-33 századot,hogy az védje meg a hajót az ellenséges vadászoktól amíg nem indítja a Granitokat.

Véleményem szerint egy esetleges 3.vh-ban kb ez a sorrend(Oscar 2,Kirov,Kuznyecov)lett volna a hatékonysági sorrend is méghozzá azért mert a rengeteg légvédelmi rakéta többet ér mind az egy század Szuhoj.Talán ha két század MIG lett volna a hajón akkor elgondolkodnék de így szerintem egyértelműen a Kuznyecov a leggyengébb.

*Két osztálynyi S300-ból a 80-as években állítólag kijött két komplett MIG-29 század de lehet,hogy egy ezred is nem emlékszem pontosan sajnos.
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Hát de rögtön jött volna az Ulyanov osztály. Talán bele is kezdtek és valamennyi el is készült belőle, de aztán szétbontottál.
Az Uljanov/Lenin osztály gerincér valamikor 89 környékén fektették le, majd a szu bedőlése után a tisztán csak vas anyagot az ukránom (cca 15-20%-os készültség után) szégtbontották.
%D0%A2%D0%90%D0%90%D0%9A%D0%A0_%D0%A3%D0%BB%D1%8C%D1%8F%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D1%81%D0%BA.jpg

https://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_aircraft_carrier_Ulyanovsk
1. Azt, hogy az oroszok mit kommunikálnak egy dolog, az, hogy közben mit csinálnak, az meg egy másik. Simán lehet, hogy 2 éve egy hordozó makettjét mutogatják, miközben a háttérben több is zajlik. Vagy éppen semmi. Ezt része a dezinformációnak.

2. Az megint nem megoldás, hogy akkor arra, ami jól hangzik, azt mondjuk, hogy kamu, mert hát az oroszok miért is lennének képesek rá. És megfordítva, ami szar hír, az meg biztos igaz, merthát oroszok... Ha ez alapján válogatsz a valós/fals hírek között, akkor jó távol állsz az igazságtól.

És két konkrét példa:

1.
Lesz PAK DA. Szuperszonikus lesz.
Lesz PAK DA, de szubszonikus, csupaszárny lesz.
Nem lesz PAK DA.
Lesz PAK DA, de csak később, addig lesznek új Tu-160M2-k.
Sok új Tu-160 lesz, tehát mégsem lesz PAK DA.

Az én tippem pedig: az új Tu-160 (és leendő továbbfejlesztései) a PAK DA.
De lesz szubszonikus csupaszárny lopakodó is!

2.
Lesz Líder, 20 db.
Nem lesz Líder. Túl nagy, túl drága, nem kell.
Megszavazzák a Lídert. De csak 8 db lesz.

A végén: lesz Líder, 20 db.
 
  • Tetszik
Reactions: Mackensen

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Én csak a kiszivárgott Kijev osztályba tartozó hajó fotóiról tudok, amit KH-11-gyel csináltak.
Ahogy ígértem, utána kukáztam. Az 1984/3-as Haditechnikai szemlében volt először erről Magyarul szó. A haditechnikai hiradó rovatban közöltek le egy - Aviation Week Space and Technology - cikket, mellékelve 2db KH 11-es műhold fotóval. Az egyik itt fent, a másik egy sokkal laposabb szögben készített fotó. A cikk tartalma: A képek a nyikolajevi hajógyárban épülő első szovjet teljes fedélzetes repülőgéphordozóról készültek (tehát a fotón már csak a dátum miatt sem a Kijev osztály utolsó egysége van). A szárazdokkban épül a hajó 2/3-ad része, többet a sólya hossza nem enged meg. Mellette egy külön szekcióban épül a hátsó rész, amelyet a vizrebocsájtás után építenek össze. - A cikk többi sorában a tervezett technikai adatok vannak és a várható építés menete.....
https://howlingpixel.com/wiki/KH-11
http://www.americaspace.com/2012/06...revealed-by-nros-twin-telescope-gift-to-nasa/
Janeskh11leakedphoto.jpg
 

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
1. Azt, hogy az oroszok mit kommunikálnak egy dolog, az, hogy közben mit csinálnak, az meg egy másik. Simán lehet, hogy 2 éve egy hordozó makettjét mutogatják, miközben a háttérben több is zajlik. Vagy éppen semmi. Ezt része a dezinformációnak.

2. Az megint nem megoldás, hogy akkor arra, ami jól hangzik, azt mondjuk, hogy kamu, mert hát az oroszok miért is lennének képesek rá. És megfordítva, ami szar hír, az meg biztos igaz, merthát oroszok... Ha ez alapján válogatsz a valós/fals hírek között, akkor jó távol állsz az igazságtól.

És két konkrét példa:

1.
Lesz PAK DA. Szuperszonikus lesz.
Lesz PAK DA, de szubszonikus, csupaszárny lesz.
Nem lesz PAK DA.
Lesz PAK DA, de csak később, addig lesznek új Tu-160M2-k.
Sok új Tu-160 lesz, tehát mégsem lesz PAK DA.

Az én tippem pedig: az új Tu-160 (és leendő továbbfejlesztései) a PAK DA.
De lesz szubszonikus csupaszárny lopakodó is!

2.
Lesz Líder, 20 db.
Nem lesz Líder. Túl nagy, túl drága, nem kell.
Megszavazzák a Lídert. De csak 8 db lesz.

A végén: lesz Líder, 20 db.

Líder osztály. Nos, ennek is utána kukáztam. Az orosz illetékesek szintén 1db makettal házalnak. Ahányan nyilatkoztak, annyiféle technikai adatot rebezsgettek. Atomhajtómű/hagyományos hajtómű. 10000 tonna feletti vízkiszoritás/több mint 20000 tonna vízkiszorítás. Annyi közös van a nyilatkozatokban, hohy az Udaloj/Szovremennüj osztályok váltásáre készül majd. Gyártási terv. Az hogy mit mondanak ma, indifferens. 2016-ban azt nyilatkozták, hogy az építés kezdete 2017. Ez után 2023-25 között áll hadrendbe. 2017-ben azt nyilatkozták, hogy az éítés kezdete 2018, de lehet hogy csak 2019. A hajógyár fényképén pedig a sójatérben egy atomjégtörő épül épp..... A vízkiszorítás azért sem lényegtelen, mert a szu időkből örököl egyetlen nagyobb szárazdokk (ebben épült egymás után a 4db Kirov/Nagy Péter cirkáló) van, és ha az foglalt, akkor no építés indítás. Ráadásul mivel egyetlen egység vízrebocsájtásához 2-3 év (minimum) szárazdokk építési idő kell, így ez meghatározza a sorozat építési gyorsaságot is. Tehát a válaszom, úgy 2028 után ráérünk beszélgetni a Líder osztály várható sorozat nagyságáról......
 
  • Tetszik
Reactions: Python and endre

Nagy Csaba

Well-Known Member
2017. július 26.
1 332
2 414
113
Bár ha 50-60 csomót szántak neki akkor lehet igazad.

A Kuznyecov első tervezésekor kombunált hajtóművet szántak neki (mint a Kirov/Nagy Péter osztályon). 2db atomreaktor a normál haladáshoz és + xdb olajfűtésű gőzkazán a harci/max sebességhez. Már a gyártás elejére kiderült, hogy ez a kombinált egység nem lesz kész, ezért menet közben tervezték át full olajkazán/gőzturbina egységekre. Ezért is maradtak a gőzturbinás meghajtásnál és nem változtattak gázturbinás hajtómű rendszerre, mert a gőzturbinák már megvoltak, a meg nem épített atomreaktorok helyére pedig + kazánok és olajtartályok kerülte. Nnnnaaa ettől datálódnak a hajtómű problémák.
Felszállási sebesség. Még az USA katapultos hajók is minden esetben max sebesség (vagy közelébe) gyorsítanak a gépek indításához és minden esetben szembe szélben.
 
  • Tetszik
Reactions: endre

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
47 264
76 817
113
A Kuznyecov első tervezésekor kombunált hajtóművet szántak neki (mint a Kirov/Nagy Péter osztályon). 2db atomreaktor a normál haladáshoz és + xdb olajfűtésű gőzkazán a harci/max sebességhez. Már a gyártás elejére kiderült, hogy ez a kombinált egység nem lesz kész, ezért menet közben tervezték át full olajkazán/gőzturbina egységekre. Ezért is maradtak a gőzturbinás meghajtásnál és nem változtattak gázturbinás hajtómű rendszerre, mert a gőzturbinák már megvoltak, a meg nem épített atomreaktorok helyére pedig + kazánok és olajtartályok kerülte. Nnnnaaa ettől datálódnak a hajtómű problémák.
Felszállási sebesség. Még az USA katapultos hajók is minden esetben max sebesség (vagy közelébe) gyorsítanak a gépek indításához és minden esetben szembe szélben.

Akkor sem stimmel,hogy a hajó sebessége a ludas mert a két gép sehol nem vokt amikor már tudták,hogy milyen meghajtású lesz a hajó.Ezenkívül a MIG rogyásig rakva simán felszáll még a kisebb ex Kijevről is.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
A Kuznyecov első tervezésekor kombunált hajtóművet szántak neki (mint a Kirov/Nagy Péter osztályon). 2db atomreaktor a normál haladáshoz és + xdb olajfűtésű gőzkazán a harci/max sebességhez. Már a gyártás elejére kiderült, hogy ez a kombinált egység nem lesz kész, ezért menet közben tervezték át full olajkazán/gőzturbina egységekre. Ezért is maradtak a gőzturbinás meghajtásnál és nem változtattak gázturbinás hajtómű rendszerre, mert a gőzturbinák már megvoltak, a meg nem épített atomreaktorok helyére pedig + kazánok és olajtartályok kerülte. Nnnnaaa ettől datálódnak a hajtómű problémák.
Felszállási sebesség. Még az USA katapultos hajók is minden esetben max sebesség (vagy közelébe) gyorsítanak a gépek indításához és minden esetben szembe szélben.
Én is így tudtam, de épp most láttam, hogy nem. Az új anyahajó első F-18asait békésen csónakázva eregette.
 

gacsat

Well-Known Member
2010. augusztus 2.
16 696
14 667
113
Nem tudom, miért hanyagolják a startrakétákat. Függőlegesen is feltolná a Szuhojt tele keróval.
 
M

molnibalage

Guest
Az Oscar 2 SSGN-ek amik ugye atom-tengeralattjárók,gondolom nem kell magyarázni,hogy miért marha drágák.
A Kirovok amik ugyan atomosak de nem ez drágítja meg igazán őket hanem az a rengeteg légvédelmi fegyver(ha jól emlékszem valami 2 osztálynyi S-300 van rajta ami nagyon sok pénz*+ az apró) ami ahhoz kell,hogy legyen esélye a hajónak indítási közelségbe juttatni a Granitjait az ellenség hordozóihoz.
Harmadikként pedig ott a Kuznyecov amire raktak egy SZU-33 századot,hogy az védje meg a hajót az ellenséges vadászoktól amíg nem indítja a Granitokat.
Apró hiba, hogy a kb. 12 gép és a teljes kiszolgálása sokkal több helyet foglal, mint két Sz-300 osztály... Eleve több száz tonna keró kell nekik egy hétre, ha valódi hadműveletről van szó. A teljes rakéta mennyiség elfér ekkora helyen. A difi az, hogy a Szu-33 messzbre tud repülni és cipelni AAM-et, tehát a horizont gátja máshol van. Apró hiba, hogy ez AWACS nélkül szart sem ér... Meg a Szu-33 lényegében Szu-27Sz szinten van ma is...


*Két osztálynyi S300-ból a 80-as években állítólag kijött két komplett MIG-29 század de lehet,hogy egy ezred is nem emlékszem pontosan sajnos.
1993-ben 800 millió USD értéket képviseltek papíron a magyar 29-esek, a 28 db gép. Az Sz-300PMU2-ből Kína 2004-ben vett 2 mtd USD-ért 16 db osztályt vezetési pontostúl. A Kirovok közül asszem talán egyen van 1 osztály PM-nek (150 km HMZ) megfeleő HT válozat, a régebbiek 75 km-es HMZ-vel bíró PSz-ek HT változatai... Ezek tutira olcsóbbak voltak, szóval 9.12 29-esek esetén van rá esély, hogy 1 század gép egy harci osztály. A vezetési osztály kb. 2/3-a a harci osztálynak. (Rubelben vannak adataim a PSz-re.)