MB-339 (Aermacchi, Olaszország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

weasel007

Well-Known Member
2011. július 15.
3 785
8 381
113
Aermacchi_MB-339_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 379
8 565
113

Tragikus módon bizonyosodott be, hogy élesben - ráadásul alacsony magasságban - működik a katapultülés. Egyébként kétségeim vannak, hogy szakszerűen választották-e ki, hogy hol gyakorlatoznak. Még alacsony magasságban lezuhanva is lakott területen kötött ki a gép. Nagyobb magasságból lezuhanva értelemszerűen még nagyobb eséllyel következett volna ez be.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Tragikus módon bizonyosodott be, hogy élesben - ráadásul alacsony magasságban - működik a katapultülés. Egyébként kétségeim vannak, hogy szakszerűen választották-e ki, hogy hol gyakorlatoznak. Még alacsony magasságban lezuhanva is lakott területen kötött ki a gép. Nagyobb magasságból lezuhanva értelemszerűen még nagyobb eséllyel következett volna ez be.
Ez nem gyakorlaton volt, hanem fölszállás közben. Ennyi erővel soha ne szálljanak fel-le olyan pályairányon, ami lakóterület
fölé/ről vezet?
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 506
10 091
113
Tragikus módon bizonyosodott be, hogy élesben - ráadásul alacsony magasságban - működik a katapultülés. Egyébként kétségeim vannak, hogy szakszerűen választották-e ki, hogy hol gyakorlatoznak. Még alacsony magasságban lezuhanva is lakott területen kötött ki a gép. Nagyobb magasságból lezuhanva értelemszerűen még nagyobb eséllyel következett volna ez be.
Kicsit nehéz azt megoldani, hogy ha egy repülő lerohad, soha semmilyen körülmény közt ne eshessen rá emberre. Akár alacsonyan, akár magasan repül. A repülőtér környéke mindig fokozottan veszélyeztetett terület lesz, nem csak zajos.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
14 623
21 321
113
Összegezve, amit tudunk:
-nem gyakorlat, bemutató volt, hanem csak oda tartottak
-felszállás közben az egyik gép hajtóműve meghibásodott, a gép irányíthatóságát elvesztette
-valószínűsíthetően bird-strike volt az ok
-a pilóta katapultált, a gép a reptér területén belül csapódott be
-sajnos a földön a lendület tovább vitte, áttörve a reptér kerítését, majd egy kisforgalmú úton áthaladt,
ahol elképzelhetetlen pechükre, pont akkor ment át egy kocsi a négy fős családdal...
Szvsz a pilóta a rendelkezésre álló igen rövid idő és kis magassághoz képest legjobb döntést hozta meg.
ItaMilRadar-82-1024x578.jpg
 
  • Szomorú
Reactions: gafzhu and zsolti

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 379
8 565
113
Én mindenhol azt olvasom, hogy 'on takeoff, right after take off'

Videó és térkép alapján az nem felszállás volt, hanem gyakorlatozás közben történt a baleset.

Kicsit nehéz azt megoldani, hogy ha egy repülő lerohad, soha semmilyen körülmény közt ne eshessen rá emberre. Akár alacsonyan, akár magasan repül. A repülőtér környéke mindig fokozottan veszélyeztetett terület lesz, nem csak zajos.

Ez felszállásra és leszállásra igaz. De gyakorlatozni lehet máshol is. Árnyalja persze a képet, hogy szórványosan, de mindenhol lakottnak tűnik a környék nagy távolságon belül.