[HUN] Magyar katonai pilóták képzése

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
Nem lenne-e rentábilisebb más, környező ország kiképzési programjába bekapcsolódni? Pl a visegrádi összefogásnak lehetne egy konkrét közös programja. Nem a távoli Kanada, de mondjuk a közeli és baráti Lengyelország, akik nemrég vettek az L-39NG-nél sokkal potensebb kiképzőgépeket, ill a sokkal nagyobb gépszámú légierejük miatt a kiképzőprogramjuk is valószinűleg rutinosabb, felkészültebb?
Azt szerintem felejtsük el, hogy majd valaki más megveszi a drága olasz kiképzőgépet mondjuk plusz 4 példányban, fenntartja, üzemelteti, oktató-pilótákat ad hozzá - aztán majd külföldi pilótákat képeznek rajta. Úgy tünik ez rentábilisan nehezen hozható össze, nem véletlen hogy a kanadaiak sem akarják hosszú távon folytatni. Olyan kis légierőkkel mint a csehek, horvátok, bolgárok talán lehetne közösködni, de tartok tőle hogy ez olyan vak vezet világtalant megoldás lenne. Egyik csóróbb mint a másik, nem véletlen hogy a cseheknél is Alba-utódokat használnak kiképzésre ...
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Azt szerintem felejtsük el, hogy majd valaki más megveszi a drága olasz kiképzőgépet mondjuk plusz 4 példányban, fenntartja, üzemelteti, oktató-pilótákat ad hozzá - aztán majd külföldi pilótákat képeznek rajta.
Zlineken meg esetleg néhány turboprob kiképző gépen kívül (1 es és 2 es fázis) tök felesleges bármit is venni.
Ha nem a CTC akkor pl.itt vannak az Olaszok.
https://www.defensenews.com/global/...ing-intake-with-move-to-mediterranean-island/
Hatalmas légtér, majd egész évben repülhető időjárás, nemzetközi társaság (Kuwait, Ausztria, Szaud Arábia, Görögök, Szingapur és Katar), korszerű új gépek.
Ahhoz hogy ez az egész költséghatékony és minőségi legyen csak így nagyban érdemes csinálni.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Zlineken meg esetleg néhány turboprob kiképző gépen kívül (1 es és 2 es fázis) tök felesleges bármit is venni.
A Zlineket sem volt érdemes megvenni.
Egy pilóta alapszintű PPL képzése kb 2.5 millió forint.
Ezt vesd össze az éves kiképzendő állomány nagyságával, a 8 db gép vételárával, fenntartási költségével.
Kiképző pilótákat, szerelôket kell emiatt tartani.
 
T

Törölt tag 1586

Guest
A Zlineket sem volt érdemes megvenni.
Egy pilóta alapszintű PPL képzése kb 2.5 millió forint.
Ezt vesd össze az éves kiképzendő állomány nagyságával, a 8 db gép vételárával, fenntartási költségével.
Kiképző pilótákat, szerelôket kell emiatt tartani.
Itt nem PPL képzésről van szó.
A PPL nek pl. nem része az alapfokú mûrepülés...
A Zlinekkel azt is oktatják.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 447
113
A Zlineket sem volt érdemes megvenni.
Egy pilóta alapszintű PPL képzése kb 2.5 millió forint.
Ezt vesd össze az éves kiképzendő állomány nagyságával, a 8 db gép vételárával, fenntartási költségével.
Kiképző pilótákat, szerelôket kell emiatt tartani.
Miért, te mit tudsz, mennyi lesz az éves kiképzendő pilóták mennyisége? o_O
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
3 918
11 567
113
Miért, te mit tudsz, mennyi lesz az éves kiképzendő pilóták mennyisége? o_O
Azt nem tudom, vélhetően évi 10-20 főről lehet szó.
Csak a fenntartása (ebbe vajon benne van az üzemanyag? Az oktatópilóták, szerelők fizetése?) majdnem félmiliárd forint bő két évre!!!
Számoljunk 1 évre 200 millió fenntartással!
Osszuk el 2.5-tel (egy fő kiképzése PPL szinten)
= 80
Tehát ebből a pénzből 80 pilóta kiképzését tudod biztosítani piaci alapon!
És ebben még nincs benne a gépek beszerzési ára!!!

Szóval ez is nagy bukovári.

Keretszerződés „Könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása (2020-2022)” tárgyban

Zlin Z-242L és Zlin Z-143LSi típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása
A szerződés végleges összértéke: 456 692 912,00 HUF Áfa nélkül
A beérkezett ajánlatok száma: 1
A nyertes gazdasági szereplő neve: Aerotechnika M&T Budapest Repüléstechnikai Szolgáltató Zrt.
Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 2020.07.28.
Szerződés aláírásának dátuma: 2020.08.13.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 119
45 447
113
Azt nem tudom, vélhetően évi 10-20 főről lehet szó.
Csak a fenntartása (ebbe vajon benne van az üzemanyag? Az oktatópilóták, szerelők fizetése?) majdnem félmiliárd forint bő két évre!!!
Számoljunk 1 évre 200 millió fenntartással!
Osszuk el 2.5-tel (egy fő kiképzése PPL szinten)
= 80
Tehát ebből a pénzből 80 pilóta kiképzését tudod biztosítani piaci alapon!
És ebben még nincs benne a gépek beszerzési ára!!!

Szóval ez is nagy bukovári.

Keretszerződés „Könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása (2020-2022)” tárgyban

Zlin Z-242L és Zlin Z-143LSi típusú könnyű kiképző-, felderítő és futárrepülőgépek fenntartása
A szerződés végleges összértéke: 456 692 912,00 HUF Áfa nélkül
A beérkezett ajánlatok száma: 1
A nyertes gazdasági szereplő neve: Aerotechnika M&T Budapest Repüléstechnikai Szolgáltató Zrt.
Az eljárást lezáró döntés meghozatalának időpontja: 2020.07.28.
Szerződés aláírásának dátuma: 2020.08.13.
Először is nem 10-20 főröl van szó, hanem minimum a duplájáról de még annál is több lehet. 3-4 éven belül 150+ új pilótára van szükség, csak a Honvédségnél. Ezt nem én állítom, hanem annak idején még Benkő papa nyilatkozta. Csak a jelenlegi és várható helyzet: 36db új helikopter, 2db KC, 2db A319, 2db Falcon, 14db Gripen, az orosz gépeket már nem veszem ide, mert azok már kihúzzák a jelenlegi pilótákkal. DE ha beindul a hazai pilótaképzés, akkor a rendőrségi és mentő helikopterek pilótái is itt képződhetnek.
És ebben még nincsenek benne azok, akik elkezdik a tanfolyamot, és valamilyen oknál fogva nem fejezik be. Akár a Zlin-eken, akár magasabb kategóriáknál akadnak el. Utóbbi esetben lehet átirányítani a pilótát, de nem biztos, hogy sikerül, és inkább elhagyja a rendszert.
A Zlineken kezdi az iskolarepüléseket mindenki, legyen az forgó-, vagy merevszárnyas pilóta.
Az általad beidézett tender nem fix összegű megrendelés, hanem egy keretszerződés, ahol a megrendelő nem biztosítja a keret teljes felhasználását.
Igazság szerint ez egy elég erős keretösszeg különben, mivel az előző szerződés 2018-19-re 150M Forinttal számolt BRUTTÓ!!!
Ez meg 450M-ról szól NETTÓ.
Ok, hogy mostantól 8 gépről van szó, de az előző szerződés meg 4-et takart be, a keretösszeg meg majdnem 4x-es.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Szolgáltatási szerződés
Pilótaképzés
2020.05.26 - 2021.12.31 között
Összérték: 4 014 400 Ft (ÁFA nélkül)
CAVOK Aviation Training Kft

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft


Jól gondolom, hogy ez pilótaképzés az A319-re külsős cég bevonásával, mert a honvédségnek nincs kéthajtóműves kiképző gépe?
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Szolgáltatási szerződés
Pilótaképzés
2020.05.26 - 2021.12.31 között
Összérték: 4 014 400 Ft (ÁFA nélkül)
CAVOK Aviation Training Kft

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft


Jól gondolom, hogy ez pilótaképzés az A319-re külsős cég bevonásával, mert a honvédségnek nincs kéthajtóműves kiképző gépe?
Itt az árakkal valami nagyon nincs rendben... Egy SEP-IR elméleti képzésre az az összeg többszörösen túlárazott, míg pl. a 6 órás multi engine class rating még a cég önköltségi árán sem jönne ki annyiból...

Nem tudom, hogy és mire fizették ezeket az összegeket de elég véleményesek...
 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 514
72 517
113
Itt az árakkal valami nagyon nincs rendben... Egy SEP-IR elméleti képzésre az az összeg többszörösen túlárazott, míg pl. a 6 órás multi engine class rating még a cég önköltségi árán sem jönne ki annyiból...

Nem tudom, hogy és mire fizették ezeket az összegeket de elég véleményesek...

Jó hogy észrevetted!
Nem sikerült a táblázat beillesztése, utána meg elírtam... :mad:

Helyesen:

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 1 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 1 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft

Összérték: 6 014 400 Ft (ÁFA nélkül)


Így már reálisabb?
 
  • Tetszik
Reactions: carpmat

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
503
1 381
93
Jó hogy észrevetted!
Nem sikerült a táblázat beillesztése, utána meg elírtam... :mad:

Helyesen:

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 1 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 1 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft

Összérték: 6 014 400 Ft (ÁFA nélkül)


Így már reálisabb?
A cég honlapján fent vannak a piaci áraik €-ban:

SEP-IR: 8350-8950€
MEP-CR: 2900 €
MEP-IR: 1800-2600-13400€ (itt nem tudom, hogy melyik a releváns)
De ott van egy komplett ilyen képzés is 16740€-ért From VFR to MEP-IFR complex. Ami pont meg is felel a ~6m Ft-nak.

És a link:

 
  • Tetszik
Reactions: Terminator

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Jó hogy észrevetted!
Nem sikerült a táblázat beillesztése, utána meg elírtam... :mad:

Helyesen:

SEP-IR elméleti képzés, 1 199 000 Ft
SEP-IR egymotoros műszerrepülő gyakorlati képzés 1 fő részére, 1 990 000 Ft
Többmotoros műszerrepülő szolgáltatás 1 fő részére, 941 800 Ft
Multi Engine Piston Class Rating szolgáltatás 1 fő részére, 1 210 400 Ft
20 óra parancsnok pilóta repülési idő végrehajtása 1 fő részére, 673 200 Ft

Összérték: 6 014 400 Ft (ÁFA nélkül)


Így már reálisabb?
Hát elhinni így már el tudom, hogy ennyit fizettek érte, de ez így már sajnos nem volt egy jó üzlet... Bár a honvédségi közbeszerzéseknél megszokhattuk, hogy vastagon fog a ceruza de, hogy sikerült megint gyakorlatilag listaárakon szerződni...

Egy kis körültekintéssel (pláne a Covid miatti visszaesések évében a pilótaképző szektorban) simán lehetett volna ez 20%-al kevesebb is.
 

carpmat

Member
2014. július 30.
92
26
18
Arról van info esetleg, hogy csak 1 főnek csinálják a képzést vagy ezek az egy főre vetített árak és többeket is képeznek?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 694
90 792
113
  • Tetszik
Reactions: Terminator

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
27 818
117 990
113
T

Törölt tag 1586

Guest
Mert megszűnik a kanadaiak által tartott nemzetközi képzés ez volt a probléma eddig is
Nem szűnik meg az NFTC 2021 ben csak nálunk könnyebb így kommunikálni hogy a továbbiakban miért nem veszünk részt benne
A Magyar szerződés jár le 2021 ben és nem hosszabbítunk.
A CAE nak legalább 2023 ig van szerződése a kanadai kormánnyal és várják a kanadai kormány döntését a további hosszabbításról.
Addig is több százmullió CAD os megrendeléseket kapnak
Lsd.:https://www.cae.com/news-events/pre...-nato-flying-training-in-canada-through-2023/