1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Aero L-39 Albatros, L-59 Super Albatros

Diskurzus a(z) 'Kiképző repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  2. ogretankHU

    ogretankHU Well-Known Member

    KoviUbi and hunemperor like this.
  3. hunemperor

    hunemperor Active Member

    Tud lőni??? Mert csak akkor.
     
  4. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Tud.
     
  5. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Mindegyik tud, viszont jó, hogy mondod, mert pont erről olvastam a lengyelek kapcsán egy lengyel fórumon.
    Állítólag a lengyelek olyan gépet vettek (M-346 Master), amelyik nem tudnak AG fegyvereket használni. (FT verzió?)
     
  6. Bálint

    Bálint Well-Known Member

  7. weasel007

    weasel007 Well-Known Member

  8. kelepisti

    kelepisti Well-Known Member

    Semmi értelme ennek a kategóriának Magyarországon. Amennyiben nemzeti keretek között lenne a szuperszonikus repülőgép kiképzés jövője (de nem, mert megkötöttük az egyezményt mi is az Európai NATO-n belüli kiképzésre.), akkor is inkább az L-159 kétüléses harci gyakorló változat, mert annak legalább van harcértéke (igaz, új lokátorokat kéne beszerezni hozzá, mert az AERO az összes vásárolt Grifo-t már elhasználta már az eddigi gépeihez. Ami még kéne a ALCA-hoz? Egy célzókonténer integráció (Lehetőleg Litening) és akkor fullos nem is annyira könnyű csapásmérőnk lenne..)...
    de ez is másodrendű dolog, mert a szuperszonikus állományt kéne inkább bővíteni.. Ugyanakkor azt meg a Griff szerződés lejárta után érdemes, a váltótípus/vagy a jelenlegi gépek modernizálásával egyben darabszám növeléssel két századra..
    Az, hogy ez mennyi forrásba kerül... Nem biztos, hogy a jelenlegi állás szerint lenne rájuk elég hajózó és műszaki...
    L-39NG egy nagy zsákutca. A harmadik világ néhány helyén még labdába rúghat, de az amcsi hajtómű és elektronika miatt máshol nem. Okosabb lett volna európai cuccokkal és turbinával felszerelt változat.. Európában ahol lenne ilyen kategóriára még igény ott van erősebb hajtóművel fegyverzettel, tech-müszakia adatokkal repülőgép..
     
    borisz, yangwenli, fishbed and 2 others like this.
  9. Blitz97

    Blitz97 Well-Known Member

  10. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    .
    A Z2026-ban deklarált cél a sugárhajtású kiképzőgépek beszerzése és a kiképzés itthoni újrakezdése. Ebből a szempontból tökéletes választás az L39-NG.
    Ezért szereztek be már 4 Zlint és ősszel további 4 érkezik. Innen a következő lépcsőfok a Gripenek előtt az L39. Mivel teljesen új típus, így nekünk minden szempontból megfelel. Miért ne lehetne a kiképzés ezen részét itthon megoldani magyar gépekkel?
    Olcsóbb lenne a vadászpilóták rendszeres repülését részben ezekkel a gépekkel elvégezni. És ez sztem nem a második század vadászgép helyett jönne, hanem a mellé, azt megelőzően. 2026 után meg jöhetne még egy század vadászgép.
    Egyébként erre a gépre is lehet rakétákat felszerelni, részben light attack gépként használni.
     
    pöcshuszár likes this.
  11. Allesmor Obranna

    Allesmor Obranna Well-Known Member

    Én csak azt nem értem, mire gondolt a költő?
    Ezek az AERO Vodochody-nál újra megépítették az L-39-est. De miért?
    Mi értelme egy üresen három és fél, maximálisan öt tonnánál is nehezebb gépbe a 28kN-os Garret F124 után újra visszatenni egy kis 16 kN-os hajszárítót? Pont ez volt anno a baj a szovjet (ukrán) AI-25-össel is. 16kN-al nem lehet máshogy repülni, csak lendületből. Pont, ahogy egykoron a MiG-21-esekkel is lehetett.
    Ez így nagyon nem korszerű.
    De legalább a sárkány lenne igazán “NG”.
    Ez a szárny így ahogy van, a hatvanas évek végi L-39-es szárnydizájn ráncfelvarrott kópiája.
    Már nagyon nem itt tart a kiképzőgépek aerodinamikájának világa.
    Értem én, hogy a koncepcióval (tudniillik, a Stage 1-es a már meglévő, öreg Albák upgrade-je, a gyári új Stage 2-essel meg ezt muszáj volt követni) költséghatékonysági okokból kvázi beszorították magukat az eredeti L-39-es adta kialakítás keretei közé, akkor is lehetett volna egy progresszívebb újragondolás, mint ez.

    Ha az L-39NG-t rendszeresítenénk, akkor megismétlődne a harmatgyenge Zlinek problematikája.
     
    fip7, borisz, Horizon and 2 others like this.
  12. Fennek

    Fennek Well-Known Member

    Tehát F/A-259 Striker kellene.
    [​IMG]
     
    Szittya, yangwenli, arcas and 2 others like this.
  13. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member

    A hajtómű amerikai mivolta pedig könnyen "megfúrhatóvá" teszi az exportot a lassan "szokásos" amcsi nemzetbiztonsági bla-bla-bla...

    Az L-59 Super Albatrosz - - Lotarev hajtóművét a szlovákok gyártották, és 17Kn helyett 22kN a tolóereje (150 kg-mal nehezebb, "belefér" ! ? !).

    ...és a USA/Eu/egyéb... "lobby-manók" kilőve !

    Jó lenne. ha jó lenne... :rolleyes: (...bele a Lotarev DV-2 hajtómű),
    Kicsit többet fogyaszt (fajlagosan is), kicsit gyorsabb, (nem) kicsit olcsóbb, kevesebb üzemórája van, (USA)technológiai függés nélkül...
    Minden nyűgje mellett én (az Európa számára egyre nagyobb nemzetbiztonsági kockázatot jelentő USA miatt IS ) inkább az ex-szovjey/orosz Lotarev-et tartom jobbnak, akar egy V4 közös hajtóműnek a jövőben! ...egy "villám-fejlesztés" után főleg !

    Egy drón-verzióban látom (az egyébként "kicsit korábbi": 60-as évek) típus/modell jövőjét.
    . . . nálunk is ! ! !


    Ezzel a(z egyébként "kicsit korábbi": 60-as évek) technológiával egész olcsó tudna lenni(1.5-4m $), ha az "egyebek" (felderítő/csapásmérő dolgok) modulárisak/függeszthetők/...


    A Közel-Kelet/Afrika konfliktusok "fogyó-eszközeként" jó piaca van. Kár hogy most nincs a "polcon" ... :rolleyes:
     
    hunemperor and Fennek like this.
  14. Littlejohn

    Littlejohn Well-Known Member

    Nekem semmi bajom vele :) :) :)

    [​IMG]
     
    alfa74, arcas and LMzek 2.0 like this.
  15. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Ez csak egy USA-nak szánt projekt volt. Örülnék, ha elővennék a fiókból, de ahhoz zsozsó is kellene.
     
  16. ozymandias

    ozymandias Well-Known Member

    fishbed, molnibalage, borisz and 3 others like this.
  17. LMzek 2.0

    LMzek 2.0 Well-Known Member


    ...a következő cikkben lesz az 6 (-odik generációs) is. [​IMG] [​IMG]
    ...nem spórolnak ! :D
     
  18. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Ha most a T-7 Red Hawk-hoz, a M346-hoz, esetleg a T-50-hez akarod hasonlítani, akkor szerintem ez fals.
    Én javasolnám, hogy az M-345-höz tessék hasonlítani!
    Ugyan az a hajtómű. 200kg-mal nagyobb üres tömeg, de 1300kg!!!-mal nagyobb max. felszálló tömeg. 1000km-rel nagyobb hatótávolság. És minimálisan nagyobb max. speed.
    Ezek csak autóskártya adatok, de azért, NA!
    És hogy miért ne a fenti, nagysebességű gépekhez hasonlítsuk? Hát mondjuk az áruk miatt. De alapvetően a fenti gépek - ahogy a T-X programban is - deklaráltan az F-35 mögé illő kiképzőgépek. És nem csak az áruk, de valószínűleg a fentartási költsége is töredéke lesz a fenti gépeknek.

    Nem azt mondom, hogy optimális, de ha nem megyünk rá az F-35-re, akkor ideális. Pláne, ha mégsem az NG érdekel bennünket...
     
  19. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Ha a szlovakok vesznek akkor szlovak hajtomu is opciova vallik. /egyebkent lekozltek./
     
  20. Szittya

    Szittya Well-Known Member

    Igen a fenti gepek nagyobbak azokhoz a nagytesot az l 159 et kell hasonlitani.
     

Ezen oldal megosztása