L-39 Albatros / L-59 Super Albatros / L-39NG (Aero, Csehország)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 563
113
l-39c_uzbek-air-force_aero-vodochody.jpg


2021. február 7-én az Üzbég Légierő átvette a hat L-39 Albatros repülőgép közül az utolsót, amelyen az Aero Vodochody-ban nagyjavításon és korszerűsítésen esett át.

„Az Aero szisztematikusan erősíti és fejleszti a kapcsolatot a jelenlegi L-39 felhasználókkal. Üzbegisztán az első olyan ügyfelek közül, akik az eredeti gyártó, az Aero Vodochody által elvégzett nagyjavítás és korszerűsítés mellett döntött, aki a világon egyedüliként van engedélye ilyen típusú felújításokra. ”
 

PavolR

Well-Known Member
2020. július 2.
5 082
13 480
113

OMNIPOL will export 12 L-39NG jets to Vietnam​

2021-02-15

OMNIPOL, a.s. and the Ministry of Defence of Vietnam have signed a contract for the supply of twelve L-39NG Jet Trainers. The aircraft, manufactured by Aero Vodochody AEROSPACE will be delivered during the period 2023 to 2024.

The contract includes the acquisition of 12 L-39NG aircraft, plus the training of pilots, instructors, ground crew and mechanics. Also included will be the supply of aircraft spare parts, as well as the supply of equipment for ground-based training, logistics support or specialized airport systems. This will give the Customer the capability of complete pilot and ground crew training.
This is one of the largest Czech defence industry contracts in recent years, in the hi-tech sector of military aviation. The world-famous Czech tradition in the military aviation industry continues with the new L-39NG aircraft. Due to the involvement of many other Czech companies this project is, therefore, very important for the entire Czech Defence Industry.
Jiří Podpěra, President of OMNIPOL commented on future cooperation: "We are proud to announce this crucial and strategic cooperation, which is an important milestone for the L-39NG project. The combination of a modern L-39NG training aircraft and the high professionalism of the Vietnam Air Force brings about the deepening and mutual development of relations between the Czech Republic and Vietnam."
This contract builds on the historically successful deliveries, to Vietnam, during the 1970’s and 80’s, of other Czech aircraft, namely, the Zlín Z-226, AERO AE 45 and the very famous L-39 Albatros aircraft. A total of 31 L-39s were delivered to Vietnam via OMNIPOL and their main purpose was to train new cadets.
The L39’s are highly valued by Customers around the world, for their robustness, high-quality workmanship and simplicity of maintenance. Consequently, positive, and proven experience with Czech aircraft, especially being able to operate in harsh climatic conditions, is an important criterion for the purchase of the L-39NG by the Vietnam Air Defence - Air Force.
OMNIPOL is building on a very successful past reputation in the area of military aircraft exports, having been responsible for exporting, around the world, more than 2800 L-39 Aircraft.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113

OMNIPOL will export 12 L-39NG jets to Vietnam​

2021-02-15

OMNIPOL, a.s. and the Ministry of Defence of Vietnam have signed a contract for the supply of twelve L-39NG Jet Trainers. The aircraft, manufactured by Aero Vodochody AEROSPACE will be delivered during the period 2023 to 2024.

The contract includes the acquisition of 12 L-39NG aircraft, plus the training of pilots, instructors, ground crew and mechanics. Also included will be the supply of aircraft spare parts, as well as the supply of equipment for ground-based training, logistics support or specialized airport systems. This will give the Customer the capability of complete pilot and ground crew training.
This is one of the largest Czech defence industry contracts in recent years, in the hi-tech sector of military aviation. The world-famous Czech tradition in the military aviation industry continues with the new L-39NG aircraft. Due to the involvement of many other Czech companies this project is, therefore, very important for the entire Czech Defence Industry.
Jiří Podpěra, President of OMNIPOL commented on future cooperation: "We are proud to announce this crucial and strategic cooperation, which is an important milestone for the L-39NG project. The combination of a modern L-39NG training aircraft and the high professionalism of the Vietnam Air Force brings about the deepening and mutual development of relations between the Czech Republic and Vietnam."
This contract builds on the historically successful deliveries, to Vietnam, during the 1970’s and 80’s, of other Czech aircraft, namely, the Zlín Z-226, AERO AE 45 and the very famous L-39 Albatros aircraft. A total of 31 L-39s were delivered to Vietnam via OMNIPOL and their main purpose was to train new cadets.
The L39’s are highly valued by Customers around the world, for their robustness, high-quality workmanship and simplicity of maintenance. Consequently, positive, and proven experience with Czech aircraft, especially being able to operate in harsh climatic conditions, is an important criterion for the purchase of the L-39NG by the Vietnam Air Defence - Air Force.
OMNIPOL is building on a very successful past reputation in the area of military aircraft exports, having been responsible for exporting, around the world, more than 2800 L-39 Aircraft.
Ez a fizetőd cikk másolata?
Összeget nem írnak?
 
  • Tetszik
Reactions: LMzek 2.0

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 563
113

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
505
1 389
93
Ha már a többi infó úgy is itt van...
Nem tudom, mi igaz belőle, de több netes cikk szerint egy éve rendelt Vietnám 12 db Jak-130-at. Ősszel már napvilágot látott az első fotó a gyártósoron lévő egyik gépről, amin rajta volt a zászló. Nem lenne meglepő ez a gyorsaság, mert akad jó pár Líbiának és Szíriának le nem szállított példány. Ha igaz a hír, akkor minek Vietnámnak az L39NG a Jak-130 mellé? Milyen szintű amcsi jóváhagyás kell az üzlethez a hajtómű és az avionika miatt?
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Nem tudom, mi igaz belőle, de több netes cikk szerint egy éve rendelt Vietnám 12 db Jak-130-at. Ősszel már napvilágot látott az első fotó a gyártósoron lévő egyik gépről, amin rajta volt a zászló. Nem lenne meglepő ez a gyorsaság, mert akad jó pár Líbiának és Szíriának le nem szállított példány. Ha igaz a hír, akkor minek Vietnámnak az L39NG a Jak-130 mellé? Milyen szintű amcsi jóváhagyás kell az üzlethez a hajtómű és az avionika miatt?
Biztos megfúrhatnák, de Vietnám esetén nem fogják megtenni. Az utóbbi évtizedben látványosan javultak az amerikai kapcsolatok. Hasonló politikát folytat itt az USA, mint anno a szovjetek ellen Kínával csak a szerepek felcserélődtek.

A hajtómű problémát látják a csehek is, felmerült problémás országok esetén alternatív motor és az amerikai alkatrészek kiváltása más termékekre, amiket a washingtoni exportkorlátozások nem érintenek.
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
25 870
91 386
113
Nem tudom, mi igaz belőle, de több netes cikk szerint egy éve rendelt Vietnám 12 db Jak-130-at. Ősszel már napvilágot látott az első fotó a gyártósoron lévő egyik gépről, amin rajta volt a zászló. Nem lenne meglepő ez a gyorsaság, mert akad jó pár Líbiának és Szíriának le nem szállított példány. Ha igaz a hír, akkor minek Vietnámnak az L39NG a Jak-130 mellé? Milyen szintű amcsi jóváhagyás kell az üzlethez a hajtómű és az avionika miatt?
Itt azt írják a jak-130 leváltására érkezik.