1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AESA radarok

Diskurzus a(z) 'Fegyverzet és szenzorok' témában - boki által indítva @ 2015. február 24..

  1. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

    arcas likes this.
  2. luperator

    luperator Active Member

    gacsat likes this.
  3. Roni

    Roni Well-Known Member

    Khöm khöm a vicces az hogy a Su-57-es radarja is ilyesmire képes :D
     
  4. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Ebben mi a vicces? Hasonló méretű a két gép orra.
     
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Ez sem lesz világmegváltó dolog, lényegében egy lézerradar (lidar). Régóta létezik, használják a világon mindenre, ez egy jó kis összefoglaló:

    https://oceanservice.noaa.gov/facts/lidar.html

    A baj ezzel annyi, ami a fedélzeti lézerekkel is - közeg, vagyis időjárásfüggő (közegenként más lézerfreki kell, és mivel a közeg állapota nem állandó, így nepces). Viszont jó kiegészítője a hagyományos radaroknak, szerintem egymásba integrálják őket és az EMCON alatt használják.
     
    gacsat likes this.
  6. Mackensen

    Mackensen Well-Known Member Szerkesztőségi tag Moderátor

  7. Roni

    Roni Well-Known Member

    Csak érdekes mert eleinte 60 db célt említettek a szu-57nél majd később 30-at .Alig ha hiszem hogy a két radar azonos képességú és teljesítményű
     
  8. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Amennyire tudom, az pletyka volt. Egyébként miért, az F-22 radarja jobb, mint az Super Horneté vagy az F-15-é? A radar pont nem függ össze azzal, hogy hányadik genes a gép. Adott technológia mellett a méret, számítási és hűtési kapacitás számít, ha jól tudom. Bőven benne van, hogy a MiG-35 radarja nyers teljesítményben hasonló képességű, mint a Szu-57-esé. Ahogy a Golden Eagle radarja tudja azt (vagy mivel nagyobb és jóval újabb, akár többet), mint a Raptoré.
     
    fip7 likes this.
  9. wolfram

    wolfram Well-Known Member


    Dehogy. A fenti cuccnak semmi köze nincs a lidar-hoz. Ennél a jelgeneráláshoz használnak lézert, de maga az eszköz ugyanúgy rádióhullámokat bocsát ki, mint bármilyen radar.
    Itt van róla leírás.
    https://www.researchitaly.it/uploads/7720/progetto_phodir.pdf?v=cff8b89

    Tulajdonképpen egy ahhoz hasonló evolúciós lépés ez, mint az AESA technológia megjelenése volt.
     
    fishbed, rudi and zsolti like this.
  10. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Inkább az ESA a jobb analógia sztem, de a többi ül.
     
    wolfram likes this.
  11. wolfram

    wolfram Well-Known Member

    Jogos. Kíváncsi leszek, mi sül ki ebből a tech-ből.
     
    zsolti likes this.
  12. boki

    boki Well-Known Member

    wolfram likes this.
  13. zsolti

    zsolti Well-Known Member

    Mindenki marha kíváncsi szerintem, hogy mit lehet kisütni belőle.
     
    wolfram likes this.
  14. arbalest

    arbalest Well-Known Member

    Nem kell nekem esni, fogalmam sincs, merre tart jelenleg a technológia ösvénye. Néha felmerülnek új technológiákról hírek, foton radar, kvantum számítógép, @molnibalage @Cifu @Allesmor Obranna , szerintetek milyen irányokba keresgélnek, ami túlmutathat a jelenlegi teljesítményen, AESA technológián? Mi lehet a jövő következő "nagy dobása"?
     
  15. ravenlord

    ravenlord Well-Known Member

    Az oroszok kifundálták, hogy hogy lehet "ócsítani" az AESA radarok előállítását.
    Ha jól értem, az egyik szabadságfokban mechanikus kitérítést alkalmaznak, a másikban megmaradt az elektronikus kitérítés.
    A fordítógép szerint a lényeg:
    "As the practice of using AFAR shows, a wide range of scanning in one plane is not always necessary. Our device allows you to solve many problems, and it doesn’t matter, in what polarization, because the drive system allows you to flip the antenna 90 degrees"
    Milyen problémákat old ez meg?
    https://www.arms-expo.ru/news/novye...tie-nashlo-sposob-snizit-stoimost-rls-s-afar/
     
  16. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Igen. Csak ezzel a fel/le vagy oldalirányokban pásztázás idő igencsak megnő. Helyszög (elevation) irányban ritkán kell +/-10 foknál jobban legyezni, de ha oldalszögben (azimuth) tolják, akkor +/- 60 fok esetén a pásztázási idő úgy 2 sec is lehet. Lényegében a 360 fokos PESA/AESA radarok szintjére butítják a cuccot, amiben lehet valami, mert reálisan nézve ez is már elég gyors. Ha helyszögben mindig végigpásztázza egy mecha legyezéssel a radar területet, akkor egy mecha scan alatt tényleg a teljes kívánt légtér le van tapogatva.

    Mi ezzel a bibi?

    Az, hogy az elektronika meghibásodás helyett benne hagyja a mechanikait és egy mozgó antennát kell hűteni álló helyett. Kell akkor oda elektromotor vagy hidraulika is.

    Viszont akkor további csökkenés, hogy ezzel pl. elvesztik azt, amit az Ibris vagy melyik radar tud. Hogy 60 fokoban kitolja a oldalszöget és még 60 fokban oldalra legyez.

    Tehát akkor ez bizony KŐKEMÉNY visszalépés két képesség terén is.

    • A mecha statikus kitérítés (nem folyamatos legyezés) feláldozása folyamatos mozgatásért.
    • Úgy, hogy csökken a beállítható felderítendő terület és egyedi képesség is elveszik.
    • Cserébe az üzembiztonság romlik.
    Valamit valamiért. Csodák nincsenek.
     
    fishbed, Rotten878 and Hegylakó like this.
  17. DINAMO

    DINAMO Well-Known Member


    Szerintem igy probaljak "megoldani" a tudasban vagy es technologiaban levo deficitjuket.
     
  18. dudi

    dudi Well-Known Member

    Mi van ha még is helyszögben legyez?
     
  19. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    A cikkből nem derül ki, hogy a rendszer azt, hogy oldal vagy helyszögben legyez, akkor tudja változtatni. Tehát, hogy be van-e égetve az, hogy az ESA legyezés az csak egy irányban lehet. Ha" beégetett" korlát igaz, akkor minden igaz, amit fent írtam. A képen a cucc viszont csak oldalra legyez szerintem, mert egy forgó tengelyre van téve és nem úgy, ahogy más radar, ami mindkét tengelyen legyez. Soha nem láttam még olyan két tengelyen legyező radart, ami egy rúdra lenne erősítve...

    [​IMG]
     
    Rotten878 and dudi like this.
  20. dudi

    dudi Well-Known Member

    A képről én azt látom,hogy a radar függőlegesen tud bólintani de ha a forgással 90 fokkal elfordítják akkor azonnal vízszintes lesz a legyezés.
     

Ezen oldal megosztása