1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

AIM-260 JATM

Diskurzus a(z) 'Fegyverzet és szenzorok' témában - angelsoul által indítva @ 2019. július 4..

  1. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Terminator likes this.
  2. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Eleget? Nekem annyi jött eddig, hogy dolgoznak rajta.
    • A CUDA-val mi történt időközben? Mert akkor most két párhuzamos BVR AAM program fut? Ilyenre mikor volt utoljára példa? Talán soha.
    • Semmit nem írnak arról, hogy akkor ez AIM-120 méretű lesz-e vagy sem? Ez a 4++ gépeknek készül, hogy lenyomjanak más gépet, ahol a szárny alatt hasznosabb lehet a páros AIM-120 helyett egy nagyobb rakéta is? Mert az F-35 belső terének mérete erős korlátozó tényező. Viszont egy Super Hornet vagy F-15X (ha lesz) annál ilyen aggodalmak annyira nincsenek. Az F-15X pl. az aktivált két külső pilonon akár elvihet 300-400 kg-os rakétát is. Vagy az eggyel bentebb levő függesztőn pótos helyett, mert ASF feladatokra elég a CL pótos és a CFT készlete is.
    • A mérettől és tömegtől függ, hogy akkor ez most hagyományos rakéta hajtóműves lesz vagy a Meteor féle ramjet? Vagy kétfokozatú hagyományos?
    • Feldobja a kettős érzékelőt is, de semmi több, csak agyalás.
    Kb. annyit tudni, hogy leírtak egy szinte semmire sem használható ökölszámot, hogy indítási távolság a mostani AIM-120 x2. És ennyit. A legalapvetőbb műszaki kérdésekről egy hang sincs.
     
  3. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Elismert a létezése, kapott típusjelzést, rendszeresítve lesz ha nem lesz műszaki probléma.
    Ennyi egy topichoz szerintem elég... szépen le lehet követni majd később, mit tudtunk annó és mit akkor. A topicot az infók gyűjtőhelyének szántam, nem a kész raksi technikai leírásának - simán csak ide lehet gyűjteni majd minden új infót, nem az AMRAAM topicba offolni :D
     
    molnibalage likes this.
  4. beta

    beta Well-Known Member

    Csak átfutottam a cikket, de az alapján az AIM-260-at a 120-as hoz hasonlóra méretre tervezték, hogy elférjen, ahol a 120-as is. Viszont ezzel párhuzamosan fejlesztenek egy másik rakétát is, a kétfokozatú LREW-et, aminél nem csak esetleg lesz opció a 120-ashoz hasonló méret. És mintha az hit-to-kill lenne. CUDA?
     
  5. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Van itt egy kis kavarás a nevekkel, az fix. Akkor egyszerűen:

    JATM - lásd feljebb, AMRAAM utód. közepes hatótávolságú (új felosztás szerint közepes) AA fegyver, főleg repcsik ellen.

    A CUDA az lényegében az USAF SACM (small advanced capabilities missile) programjára készült koncepció, mely lényegében egy kisméretű short range fegyó a jövőre - de nem igazán légiharcra, hanem aktív védelemre. Az NGAD/PCA inkább aktív védelemre számít a stealth/EW mellett, ahol az egyik vonal az SCAM a bejövő raksik ellen a lézerek után (amolyan AEGIS-Standard-CIWS a levegőben szituációt képzeld el, a Northrop ezt "védelmi hagyma" néven emlegeti). Ez a B-21-re is rákerül.

    Az LREW az lényegében a Meteor/Phoenix kategória - long range AA, elvileg ez már az emlegetett ABM védelem eszköze lenne indítás utáni szakaszra (eddig még nem jutottam). Nagydarab, belső térben a vadászok nem vihetik.

    Summa az, hogy a kínai/orosz új raksikra az USAF időben észbe kapott és mivel az AMRAAM már nem kizárólagos király, ráfeküdtek az utódra + az új koncepciókhoz az új fegyókra.
     
    therob and beta like this.
  6. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Csak az USAF?
     
    angelsoul likes this.
  7. angelsoul

    angelsoul Well-Known Member

    Jogos, nyilván a végeredmény összhaderőnemi, de a legtöbb cikkben az USAF szerepel. Az AIM-260-ast is ők tesztelik.
     
  8. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Volt már ilyen program 90 körül,az AAAM.Sparrow méret,Phonix hatótáv volt a célkitűzés.Azthiszem prototipusig sem jutott,törölték a nagy békelázban,sporolásban.Ha jol emlékszem torlósugaras,és ARH+IR kettős vezérlésű lett volna.
     
  9. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    https://en.wikipedia.org/wiki/AIM-152_AAAM

    A kettős érzékelő akkor még nagyon erős lett, nem túl reális a kor akkori szintjén, a sima ARH + ramjet is elég durva előny és elég lett volna. Ez a kb. a Meteor.
     
  10. Celebra

    Celebra Well-Known Member

    Ma viszont már megoldható,nem olyan nagy probléma-hacsak megint túl nem komplikálják a dolgokat.Elég lenne a régi terveket elővenni,és hozzáigazitani a mai fejlett technikához.Radaros részt AESA antennával+IR képalkotó+adatcsatorna.De lehet,ez túl snassz az ami technokrata kivánalmaknak
     
  11. molnibalage

    molnibalage Well-Known Member

    Ez gyakorlatilag teljes újratervezést jelent. Ez az "elővenni a régi terveket" szlogen annak nyerő, aki életében nem tervezett és gyártott semmit.

    • Ma szerinted az a fémmegmunkálási módszer és határ és az anyag, ami 30 éve? Nem. Tehát a teljes rakéta test szilárdsági méretezése mehet 0-ról. Ettől függ a tömege, amitől a HMZ erősen függ
    • Miért ragaszkodnál a formához, ha adott esetben a korszerűbb anyag megenged mást is?
    • Hogyan gyártanád ma az adott esetben elavult hajótanyagát?
    • Hogyan passzintod össze mindezt?
    Ha azt a rakétát 30 évvel ezelőtti technológiai környezetre tervezték akkor kuka az egész. Max. aerodinamikai alapforma az, ami maradhat, de semmi más.

    Az mai R-37-nek is semmi köze nincs ahhoz, ami 25+ évvel ezelőtt majdnem eljutott a sorozatgyártásig. Külsőre hasonló, de ennyi. Pont annyira rokona, mint az F-15X az F-15A-nak vagy a Szu-35BM a Szu-27Sz-nek. Külsőre. A burkolat alatt ég és föld.
     
    fip7, fishbed, Celebra and 1 other person like this.

Ezen oldal megosztása