A330 MRTT / KC-330 / KC-30A / Voyager KC2, KC3 (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
The Spanish National Institute for Aerospace Technology (INTA) has granted the Voyager Air-to-Air Refuelling (AAR) clearance for the A400M using the centreline hose and drogue system, known as the Fuselage Refuelling Unit (FRU). The Royal Air Force (RAF) is the only MRTT customer to make use of this system, which is used to refuel large probe-equipped aircraft such as the A400M or C295.

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 116
45 429
113
Na ennek mi a retek értelme van?
Ott a Qatar Airlines meglévő (?) A330-200F-es flottája, amiből mi egyet már biztosan vettünk (de valaki említett itt 4-et is!). Összesen 5 volt nekik.
De minek gyártatnak vadi új MRTT-t, amikor ott lennének/lettek volna a gyakorlatilag újszerű gépek, aminek a konverzióját szerintem "fillérekből" meg lehetne oldani???:eek:
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Na ennek mi a retek értelme van?
Ott a Qatar Airlines meglévő (?) A330-200F-es flottája, amiből mi egyet már biztosan vettünk (de valaki említett itt 4-et is!). Összesen 5 volt nekik.
De minek gyártatnak vadi új MRTT-t, amikor ott lennének/lettek volna a gyakorlatilag újszerű gépek, aminek a konverzióját szerintem "fillérekből" meg lehetne oldani???:eek:

Az Airbus lobbi tevékenység erős azon a környéken, az araboknak meg sok pénze van így nekik ez nem számít...
 

formosa1

Well-Known Member
2016. augusztus 30.
1 575
978
113
Az Airbus lobbi tevékenység erős azon a környéken, az araboknak meg sok pénze van így nekik ez nem számít...
Tévedsz, mert mostanság 2 arab társaságnak nagyon is számít. A Qatar pl. a szomszédok embargója, az Etihad pedig a vezetés hibái került nehéz helyzetbe, amit a vírushelyzet csak tovább súlyosbított. Tehát hiába az Airbus lobbi, takarékossági okból e 2 cég lecseréli az A332F gépeit a költséghatékonyabban üzemeltethető B772F-ekre. /Különben a Qatarnál eredetileg 8db A332F repült, melyből 3 volt lízingelt, 5 pedig saját tulajdon./

A konverzió csak pöcshuszár szerint "filléres" kiadás, mert az Airbus számára most az új és drága MRTT-k eladása fontos, így - ha van eszük - aranyárat kérnek az átalakításért...! /A Boeing pl. ennél is szigorúbb, mert - A KC-46A miatt - jelenleg tiltják partnereiknek a használt B762-esek tankerré alakítását...!!!/
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
37 507
72 496
113
Eoyk3SVW4AE6yGn


EoylRPhXcAIPiQC