A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Egyetértünk! Szerintem a nagyobb teherbíráshoz elsősorban erősebb hajtómű kellett volna. Ám ha ezzel ennyit szenvedtek, akkor a 40+ tonnás még ma sem lenne kész. Az ára viszont a fellegekben járna!
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
Az a legnagyobb baja ennek a gépnek hogy egy töketlen kategóriába tartozik!
Nagy kategóriába kicsi, kis-közepesbe meg nagy! Ha valaki nagy távolságba szállít, akkor úgy is nagyobb terhet vinne minél gyorsabban; ha meg közelebbre szállítana nagy terhet akkor meg úgy is a szárazföldön szállítani a legolcsobb! Desszantolásra meg kitelepülésre, kisebb gép c-27,c-130 is bőven elegendő!
De európa megmutatta megint a világnak!
 

Mackensen

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2010. május 3.
21 281
13 690
113
Ez a gép tökéletes a német hadsereg igényeinek. Képes a Boxer APC szállítására maximális páncélzattal, valamint a Puma IFV szállítására minimális páncélzattal. Erre a C-130-asok nem képesek.
A gond az, hogy ezeket az eszközöket a borsos áruk miatt lehet csak ők rendsteresítik majd...
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Szerintem nem a kategoriával volt baj, mert az ukránok is ide lőtték be az An-70-est /37 vagy 47 tonna nem nagy eltérés/. Legolcsóbb a vizi és a vasúti szállítás, de a légi szállítás gyorsasága /pláne háborúban/ fontosabb az árnál.
 
M

molnibalage

Guest
Az a legnagyobb baja ennek a gépnek hogy egy töketlen kategóriába tartozik!
Nagy kategóriába kicsi, kis-közepesbe meg nagy! Ha valaki nagy távolságba szállít, akkor úgy is nagyobb terhet vinne minél gyorsabban; ha meg közelebbre szállítana nagy terhet akkor meg úgy is a szárazföldön szállítani a legolcsobb! Desszantolásra meg kitelepülésre, kisebb gép c-27,c-130 is bőven elegendő!
De európa megmutatta megint a világnak!

Hát, kb...
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Ez a gép tökéletes a német hadsereg igényeinek. Képes a Boxer APC szállítására maximális páncélzattal, valamint a Puma IFV szállítására minimális páncélzattal. Erre a C-130-asok nem képesek.
A gond az, hogy ezeket az eszközöket a borsos áruk miatt lehet csak ők rendsteresítik majd...
Szerintem meg az a gond, hogy a meggyőzőnek tűnő indokaid ellenére most épp a németek akarnak kitáncolni az üzletből. /Melyhez képest a pár darabos "indonéz igény" semmit sem jelent./
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Formosa: az An-70-re akkor hivatkozz, ha egy sikeres 100+ darabszámban eladott típus lesz!
A politikai helyzet azóta megváltozott, így egyhamar nem lesz.
Persze ki tudja? - Ha a németek otthagyják az Atlast, pénzzel beszállhatnak az An-70 gyártásába, mert szükségük lesz a Boxer és a Puma szállítására. /Az Atlas 37 tonnája amúgy is elég kevés volt./

Méretben /kb. 40t/ meg mindkét típus jól lett kitalálva, mert nem érdemes olyan kategoriába pozicionálni, ahol már 3-4 másik gyártó kínálgatja a portékáját.
 

shornet24

Active Member
2011. július 7.
272
65
28
A beígért képességek hiányában szerintem az il-76-hoz van a legközelebb csak min dupla áron és kevesebb hasznos teherrel! Én személy szerint a brazil elképzelésbem nagyobb fantáziát látok!
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Javítva: láthatsz
A Hercules amúgy már bizonyított, ráadásul 1 kiforrott konstrukció mellyel szemben az Embraernek rengeteg gyermekbetegsége lehet.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 869
9 799
113
<blockquote rel="shornet24">Formosa: az An-70-re akkor hivatkozz, ha egy sikeres 100+ darabszámban eladott típus lesz!
A politikai helyzet azóta megváltozott, így egyhamar nem lesz.
Persze ki tudja? - Ha a németek otthagyják az Atlast, pénzzel beszállhatnak az An-70 gyártásába, mert szükségük lesz a Boxer és a Puma szállítására. /Az Atlas 37 tonnája amúgy is elég kevés volt./

Méretben /kb. 40t/ meg mindkét típus jól lett kitalálva, mert nem érdemes olyan kategoriába pozicionálni, ahol már 3-4 másik gyártó kínálgatja a portékáját.
</blockquote>

Ó igen! Németország (hála Merkel muttinak) mostanában jó sok pénzt dob ki az ablakon ( analfabéta migránsok százezreinek eltartása, Erdogan basa követelései, Görögország adósságának finanszirozása ). Nyilván örömmel <del>dobnának ki</del> fektetnének be még pár millió eurot a <del>kukába</del> az AN-70 fejlesztésébe.
Ugye nem gondoltad komolyan ezt a butaságot?
 

kelepisti

Well-Known Member
2010. május 5.
2 901
8 178
113
Az A400-nak lesz piaca, mivel a C-17 leáll és a nyugati országoknak jelenleg ez lesz a legnagyobb gyártás alatt lévő repülőgépe. Ennek ellenére nehéz szülés volt, és igaza van Molninak és a többi hozzászólónak, hogy paraméterei nem igazolják az árát, és elsősorban a kiforratlan hajtóműrendszer felelős miatta. Ráadásul lehetne hosszabb, mert teheremelő képesség mellett sokszor a méret döntő a szállításoknál, ráadásul deszantolásnál több katona férne bele.
 

ghostface

Well-Known Member
2010. június 20.
2 869
9 799
113
Igazából nem értem, hogy miért is szenvednek ennyire ezzel a géppel. Az Airbusnak mindene megvan egy ilyen gép fejlesztéséhez, és mégsem sikerült ezt összehozni a határidők betartásával, hibák nélkül. Ez annak fényében, (amit molni is leirt, hogy az amcsik már a 60-as években rendszerbe állitották a C-141-et, ami hasonló paraméterekkel birt), elég gáz.

Szerintem nem technológiai okai vannak ennek.
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
T. ghostface!
Örömmel vagy szomorúan, de a Boxer és a Puma szállítására valamilyen megoldást kell találniuk. Tudtommal az An-70 a berepülő programig jutott. Annak befejezéséhez és a gyártás beindításához sok pénzre van szükség, tehát Merkelék választhatnak:
- az éveket késő, méregdrága és megbízhatatlan, a vártnál kisebb teherbírású Atlas, vagy a
- drága, de nagyobb teherbírású An-70 között /melynek szintén lehetnek "gyermekbetegségei"/.

Tényleg, az oroszok is buták voltak, hogy évekig tolták a pénzt az An-70-be?!? - Mellesleg azóta sincs "közepes méretű" szállítógépük. /Igaz, az amiknak se./

Kelepisti írta: "Az A400-nak lesz piaca, mivel a C-17 leáll és a nyugati országoknak jelenleg ez lesz a legnagyobb gyártás alatt lévő repülőgépe. Ennek ellenére"
szinte senki sem akar éveket késő, méregdrága és megbízhatatlan, a vártnál kisebb teherbírású Atlast venni!
 

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 383
8 581
113
Igazából nem értem, hogy miért is szenvednek ennyire ezzel a géppel. Az Airbusnak mindene megvan egy ilyen gép fejlesztéséhez, és mégsem sikerült ezt összehozni a határidők betartásával, hibák nélkül. Ez annak fényében, (amit molni is leirt, hogy az amcsik már a 60-as években rendszerbe állitották a C-141-et, ami hasonló paraméterekkel birt), elég gáz.

Szerintem nem technológiai okai vannak ennek.

Pont ez jutott nekem is az eszembe. Az Airbus a polgári repülés főszereplője, a maga területén félig-meddig úttörő A380-as megalkotója. Azt gondolná az ember, hogy az A400M már rutinmunka nekik.
 

emel

Well-Known Member
2013. február 11.
9 085
15 027
113
<blockquote rel="ghostface">Igazából nem értem, hogy miért is szenvednek ennyire ezzel a géppel. Az Airbusnak mindene megvan egy ilyen gép fejlesztéséhez, és mégsem sikerült ezt összehozni a határidők betartásával, hibák nélkül. Ez annak fényében, (amit molni is leirt, hogy az amcsik már a 60-as években rendszerbe állitották a C-141-et, ami hasonló paraméterekkel birt), elég gáz.

Szerintem nem technológiai okai vannak ennek.

Pont ez jutott nekem is az eszembe. Az Airbus a polgári repülés főszereplője, a maga területén félig-meddig úttörő A380-as megalkotója. Azt gondolná az ember, hogy az A400M már rutinmunka nekik.</blockquote>

A repülőgép tényleg rutinmunka lett volna nekik, de a hajtóművet nem az Airbus gyártja, és a legnagyobb problémák pont azzal vannak. Ilyen jellegű hajtóművet ráadásul nem minden sarkon gyártanak, tehát nem mondhatják a gyártónak hogy húzz el a rokkant gyártmányoddal a sunyiba, majd veszünk jobbat mástól a gépünkre. Ebből is látszik, hogy mekkora munka és kockázat egy új repülőgéptípust összehozni, és milyen könnyű hatalmasat bukni rajta mind a gyártó, mind a gépre számító vevői/felhasználói oldalon, főleg ha új technológiákat akarnak beépíteni az új típusba. Itt pedig megvolt az akarat, hogy minden a legmodernebb legyen....
Pár éven belül szerintem eldől, hogy pénzügyi bukás lesz-e belőle?
 

formosa

Member
2015. május 18.
427
2
18
Beta írta: "Az Airbus a polgári repülés főszereplője"
Ez a lényeg, ám katonai vonalon már jóval gyengébbek - ellentétben pl. az amcsi gyártóval /gyártókkal/.
Ja, és a polgári repülésben nem írják elő nekik, hogy csak nem létező és méregdrágán kifejleszthető /és gyenge/ EURÓPAI hajtóművet használhatnak!
 
M

molnibalage

Guest
T. ghostface!
Örömmel vagy szomorúan, de a Boxer és a Puma szállítására valamilyen megoldást kell találniuk. Tudtommal az An-70 a berepülő programig jutott. Annak befejezéséhez és a gyártás beindításához sok pénzre van szükség, tehát Merkelék választhatnak:
- az éveket késő, méregdrága és megbízhatatlan, a vártnál kisebb teherbírású Atlas, vagy a
- drága, de nagyobb teherbírású An-70 között /melynek szintén lehetnek "gyermekbetegségei"/.

Tényleg, az oroszok is buták voltak, hogy évekig tolták a pénzt az An-70-be?!? - Mellesleg azóta sincs "közepes méretű" szállítógépük. /Igaz, az amiknak se./

Kelepisti írta: "Az A400-nak lesz piaca, mivel a C-17 leáll és a nyugati országoknak jelenleg ez lesz a legnagyobb gyártás alatt lévő repülőgépe. Ennek ellenére"
szinte senki sem akar éveket késő, méregdrága és megbízhatatlan, a vártnál kisebb teherbírású Atlast venni!
C-17-et még talán most is lehetne rendelni... Persze vállalhatatlan lenne, mert akkor kb. csődbe menne az Airbus vagy minimum több ezer vagy tízezer embert kellene kírúgni a beszállítóknál + Airbusnál. Így meg maradt a "rosszat drágán", az igazi európai módszer...