1. This site uses cookies. By continuing to use this site, you are agreeing to our use of cookies. Learn More.

Airbus A400M Atlas

Diskurzus a(z) 'Szállító- és légi utántöltő repülőgépek' témában - GrGLy által indítva @ 2013. január 6..

  1. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Látom nem engeded el a témát:).Az RAF kb két éve telepítette ha jól emlékszem az A400-t Falklandra lecserélve az addig ott szolgáló C-130-t és meg van vele elégedve,ez bármelyik géppel előfordulhat nincs ebben semmi különös maguk az angolok sem csináltak ügyet belőle ,ha olvastad a cikket az abszolút nem foglalkoztak azzal,hogy miért kellett kicserélni a motort.Az van kihangsúlyozva,hogy megoldották a hajtómű cserét.Az RAF kicsit több mint két éve állomásoztat egy A400
    Falklandon. A gépet kutatási,mentési,szállítási,tengeri járőr feladatokra használják sőt még a tengeri halászatot is ez a gép ellenőrzi,tehát a gépet intenzíven használják ha akkora gond lenne az A400-l a pudingfejek nem cserélték volna le a C-130-t (amely 36 évig szolgált a Falkland szigeteken) az Atlasra.
    Tehát minden ellenkező híresztelés ellenére az angolok ezt a "statikus szállítógépet" megelégedéssel használják,és az azért mindennél többet elmond,hogy a légierőt is sújtó megszorítások miatt,az összes C-130-t el akarják adni,tehát ha annyira megbízhatatlan lenne az Atlas akkor ezt biztos nem lépnék meg.
    Amúgy az Atlasok rendszeresen repülnek Falklandra íme egy cikk az egyik legutóbbi látogatásukról.

    https://www.gloucestershirelive.co....ws/gallery/huge-raf-airbus-plane-seen-4080880


    Huge RAF Airbus plane seen over Gloucestershire has been on life-saving Covid-19 mission to Falklands
    A400M from RAF Brize Norton has helped deliver vital equipment for

    [​IMG]
    A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle (Image: UK Ministry of Defence 2020)
    The lockdown has made the skies above Gloucestershire much more quiet – with the notable exceptions of huge military planes.

    The county has been on the flight path for planes heading out from RAF Brize Norton in recent weeks, including an Airbus Atlas A400M.

    The planes are often seen making their approach to the Oxfordshire base flying from west to east.

    An A400M planes has been on a vital mission to the Falkland Islands, delivering essential equipment to help construct an oxygen generation plant for the King Edward VII Memorial Hospital on Friday.

    The Atlas from Brize delivered the equipment to the British Forces South Atlantic Islands as part of the UK Government’s support to the Overseas Territories during the coronavirus pandemic.

    A statement on the base's Facebook page said: "Thanks to the tireless work of HM Armed Forces personnel and Ministry of Defence civilians and contractors, the hospital will now have increased capacity to treat patients with breathing difficulties.

    "A team of engineers and technicians from 5001 Squadron at RAF Wittering will shortly deploy to assist in the installation and maintenance of the oxygen generation plant."

    The A400M has been playing in a critical role in the UK's battle against coronavirus - airlifting seriously ill patients and helping bring personal protective equipment from Turkey to RAF Brize Norton.

    The RAF said in a statement: "The Atlas is ideally suited to such tasks, especially at the present time where care has to be taken in protecting both patients and the medical staff caring for them.

    "The newest transport aircraft in the transport fleet, Atlas is a tactical airlift and strategic oversize lift capability, meaning it can carry huge loads into and out of areas that may not have ideal airport or runway conditions, such as gravel strips or beaches.

    "This makes it an excellent addition to the standby fleet ready to assist the government in the efforts against COVID-19 with its ability to deliver critical supplies to (or retrieve patients) from remote areas of the UK and abroad."

    1. [​IMG]
      A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle

      (Image: UK Ministry of Defence 2020)1 of 7
    2. [​IMG]
      A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)2 of 7
    3. [​IMG]
      A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)3 of 7
    4. [​IMG]
      A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)4 of 7
    5. [​IMG]
      A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)5 of 7
    6. [​IMG]
      A400M returns from Falklands after helping out in the Coronavirus battle(Image: UK Ministry of Defence 2020)6 of 7
    7. [​IMG]
     
    Sulaco likes this.
  2. kamm

    kamm Well-Known Member

    El kellene olvasni a cikket. Vilagosan listazzak, hogy az Atlas, a brazil es a J-30 johet egyaltalan szoba, de mivel kifejezetten medium szallitot keresnek valoszinutlen, hogy ugyanolyan gepeket vennek, csak kicsivel hosszabb verzioban, amelyek semmivel nem emelnek tobbet...
     
    Wilson likes this.
  3. arcas

    arcas Well-Known Member

    Lehet.
    Nem is mondtam, hogy alatta van bármelyik másiknak.
     
    Wilson likes this.
  4. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Nem biztos több mint valószínű,hogy az odatelepített A400 egyik hajtómuvét kellett cserélni.Az angolok 2018 áprilisa óta állomásoztattnak egy A400 Falklandon.
     
    emel likes this.
  5. formosa1

    formosa1 Active Member

    Miképp a Globemasterek is, attól függően, hogy mennyi cuccot kell szállítani. - Ám veled ellentétben én nem fogom olyan képekkel teleszemetelni a topicot... :)
     
  6. pöcshuszár

    pöcshuszár Well-Known Member

    Hoppá! Megmondás! @Wilson teleszemetelte A400M képekkel az A400M topicot! Hja várjál.....?!?!o_O
    A Jóisten tartsa meg a jó szokását.
    Én arra szeretnélek kérni, hogy csak te kattints erre a Linkre. Majd eszedbe ne jusson a Mégse gombra kattintani! :)
    Mindenki sokkal jobban fogja érezni magát!
     
  7. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Te most miről beszélsz?Milyen szemetelés?Ez az A400 topik hova rakjon az ember A400 cikket és képeket ha nem az A400 topikba,amúgy,hogy jön ide a C-17,kimondta,hogy nem repülnek oda?Nem értem ezt a hozzászólásodat?
     
    fip7 and Sulaco like this.
  8. SilvioD

    SilvioD Well-Known Member

    Nomen est omeno_O
     
    Wilson likes this.
  9. formosa1

    formosa1 Active Member

    A fenti képek java része egyszer már be lett téve a topicba. Ha másodszor beteszed, az már szemetelés...! :(
     
  10. kamm

    kamm Well-Known Member

    Te, figyu, nem muszaj am ide szemetelned az ertektelen kommentjeidet, megis elviselunk...
     
    fip7 and Wilson like this.
  11. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Gondolom elkerülte a figyelmed,hogy azok a képek a bemásolt cikkhez tartoznak,nézd én igazán értékelem a kitartásodat,hogy ilyen kitunttetett figyelemmel kiséred az A400 topikot,de ha elfogadsz egy jó szándékú tanácsot én a helyedben nem eróltetném ezt a szemetelés vonalat.
     
  12. formosa1

    formosa1 Active Member

    Ha beteszel kettőt, Falklandról már az is bőven elég, és könnyebb elviselni, mint kamm barátod "marketinges" tévelygéseit... :-(
     
  13. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ez kezd lassan egy bohózattá válni,köszönöm az észrevételedet a képek számát illetően de a jövőben az általam bemásolt cikkekhez tartozó képeket a terjedelmi korlátokon belül továbbra befogom tenni.amúgy meg,minek kevered ebbe bele Kammot most akkor vele van bajod vagy az A400-l v a KC390-l?Amúgy az a vicces hogyha valaki a C-130 topikba rakott volna be egy ilyen cikket a C-130-l te lettél volna az első aki lájkolja.
     
  14. formosa1

    formosa1 Active Member

    Nagyon tévedsz, mert ott is rühellem a hasonlóan semmitmondó fotók garmadáját...!
     
  15. Wilson

    Wilson Well-Known Member

    Ugyanmár eddig csak ennél az A400 cikknél adtál hangot nem tetszésednek,de amúgy meg ha nagyon zavar a dolog a jó öreg ignore gomb minden ilyen tipusú problémádat megoldja.
     
    LMzek 2.0 likes this.
  16. Schurrer

    Schurrer Well-Known Member

  17. aquarell

    aquarell Well-Known Member

    Ërdekelne, mekkora terhet vitt a gép a Falkland szigetekre. Mert az sem mellékes.
     
  18. Terminator

    Terminator Well-Known Member

    Wiki szerint:
    Range: 3,300 km at max payload (long range cruise speed; reserves as per MIL-C-5011A)
    Range at 30-tonne payload: 4,500 km
    Range at 20-tonne payload: 6,400 km
    Ferry range: 8,700 km


    Brize Norton - Falkland: légvonalban 12794 km -> ez így saját erőből sehogy nem jön össze a típussal, esetleg légi utántöltéssel.

    Brize Norton - Ascension: 6764 km (ha egyenesen mennek és 6 ország felett átrepülnek. De ha óceán felett nemzetközi légtérben akkor 7281 km.)
    Ascension - Falkland: 6300 km.

    Így sem repülhetnek, mert még üres gép esetén sincs elég üzemanyag tartalék a kitérő reptérig, ami az ilyen óceán feletti repülésnél gyakran a kiinduló reptér lehet.

    Ezért így repülnek:
    Brize Norton - Zöld-foki köztársaság: 4377 km
    Zöld-foki köztársaság - Ascension/Georgetown: 2738 km
    Ascension/Georgetown - Rio (Brazilia): 3491 km
    Rio (Brazilia) - Falkland: 3465 km

    Ezeket a távolságokat kb. meg kell duplázni, mert ha nem tudnak leszállni a célreptéren, akkor vissza kell tudni térni a kiinduló reptérre.
    8754 km
    5476 km
    6982 km
    6930 km


    Ha a Wiki adataival összevetjük ezeket a távolságokat, akkor csak valami térfogatra nagyobb, de tömegre kicsi dolgot vihet a típus Falklandra.

    Európa, Afrika, Brazília partjainál még lehet néhány száz km-re kitérő repteret találni, ott dolgozhatnak kisebb tartalékkal, de a többi szakaszon nem. Az argentinok biztos nem adják vissza a gépet, ha ott kell vészhelyzetben leszállni.

    A koronavírus miatt Falklandra kiegészítő berendezéseket és személyzetet szállítottak, akik segítettek az ASU telepítésében és karbantartásában.
    (ASU: valamilyen oxigén előállító eszközt, amit egy C-17-es vitt oda.)


    De lehet kicsit szűkebbre venni, ha optimisták vagyunk és nincs ellenszél, föld forgása stb:
    A Zöld-foki köztársaságtól a legközelebbi reptér 800 km-re van.
    Ascensiontól az afriki partok 1800km (bár nem tudom, hogy az angolokat ott melyik országban mennyire szeretik), a legközelebbi brazil reptér 2300 km.
    Falklandhoz a legközelebbi brazil reptér 2300 km-re van, ha vissza kell fordulni.
    Ezeket hozzáadva az eredeti távolsághoz:

    5177 km
    4538 km Afrika / 5038km Brazilia
    3491 km
    5765 km

    Így viszont a 20 tonna már beleférhet.

    Vitaindítónak jó lesz, a többiek majd kijavítják... :)
     
    formosa1, fishbed, Ocses and 2 others like this.
  19. formosa1

    formosa1 Active Member

    Azért az első - Zöld-fokig tartó - szakaszt 1 gibraltári + tankolással le lehet rövidíteni, ám az utolsó - Falklandig tartó - hosszú szakasz problémáját ez nem oldja meg. "Vészhelyzetben" persze leszállhatnak Uruguayban, de ez csak pár száz kilométert jelent...
    Tehát nagyobb tehernél a C-17-est kell használniuk...! :(
     
  20. kamm

    kamm Well-Known Member

    Nagyon vicces akcentus:
     
    pöcshuszár likes this.

Ezen oldal megosztása