A400M Atlas (Airbus)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

  • Az elmúlt évek tapasztalatai alapján, és a kialakult helyzet kapcsán szeretnénk elkerülni a (többek között az ukrán topikban is tapasztalható) információs zajt, amit részben a hazai sajtóorgánumok hozzá nem értő cikkei által okozott visszhang gerjeszt. Mivel kizárható, hogy a hazai sajtó, vagy mainstream szakértők többletinformációval rendelkezzenek a fórumhoz képest a Wagner katonai magánvállalat oroszországi műveletével kapcsolatban, így kiegészítő szabály lép érvénybe a topik színvonalának megőrzése, javítása érdekében:

    • a magyar orgánumok, közösségi média oldalak, egyéb felületek hírei és elemzései (beleértve az utóbbi időkben elhíresült szakértőket is) nem támogatottak, kérjük kerülésüket.
    • a külföldi fősodratú elemzések, hírek közül az új információt nem hordozók szintén kerülendők

    Ezen tartalmak az oldal tulajdonosának és moderátorainak belátása szerint egyéb szabálysértés hiányában is törölhetők, a törlés minden esetben (az erőforrások megőrzése érdekében) külön indoklás nélkül történik.

    Preferáltak az elsődleges és másodlagos források, pl. a résztvevő felekhez köthető Telegram chat-ek, illetve az ezeket közvetlenül szemléző szakmai felületek, felhasználók.

K

kamm

Guest
Boxer drive unit az Atlasban:

Boxer-A400M-1.jpg
 
K

kamm

Guest
Ez hogy is? A400M utazósebessége 750km/h, H225M-é 250km/h. Mennyi az Atlas átesési sebessége? Mondjuk azt írják valahol, hogy a gép FBW-je úgy van csinálva, hogy széles repülési tartományban is jól teljesítsen.
Kezdettol fogva nyomjak a speckoit, koztuk hogy a turboprop miatt milyen lassan is tud repulni - itt konkretan 105 knots (cirka 190km/h) volt a legalacsonyabb:

"The campaign took place in day and night conditions over the west coast of France at between 1,000 ft and 10,000 ft and flight speeds as low as 105 knots."

Egyebkent a leendo turbofanos Milleniumjaink is kepesek lesznek 120 knots (~220km/h) korul tankolni majd a Caracalokat. :)
 
  • Tetszik
Reactions: wolfram and beta

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 582
113
SE_EVE_SF_20210524_Entrega_A400M100_Ejercito_del_Aire-61.jpg


Airbus delivers the 100th A400M

Seville, 25 May 2021 – Airbus has reached 100 A400M deliveries with MSN111, the tenth A400M for the Spanish Air Force. The aircraft performed its ferry flight on 24th May from Seville to Zaragoza, where the Spanish A400M fleet is based.

In the same week, the A400M global fleet also achieved the 100,000 flight-hours landmark performing missions worldwide for all eight customer nations.



New capabilities

Recently the A400M successfully conducted a major helicopter air-to-air refuelling certification flight test campaign in coordination with the DGA (French Directorate General of Armaments), completing the majority of its certification objectives, including the first simultaneous refueling of two helicopters.

The A400M is already able to drop up to 116 paratroopers, via simultaneous dispatch from the side doors with automatic parachute opening, or from the ramp with automatic parachute opening or in freefall, day and night. Recent tests were completed in Spain, in collaboration with the UK Royal Air Force parachute test team, to expand up to 25,000 feet (7,600 metres) for automatic parachute opening – and up to 38,000ft (11,582 metres) for free fall.

The A400M also completed additional tests to expand its air drop capability, including multiple platforms with parachute extraction (23 tonnes). France and Spain participated in these flights. Another way to deliver cargo on austere airstrips without handling equipment was also certified: Combat offload of up to 19 tonnes of pallets (one pass) or 25 tonnes (two passes) on paved or unpaved airstrips.

The A400M also achieved a new decisive milestone after the certification flights of its Automatic Low Level Flight capability for Instrumental Meteorological Conditions (IMC). Using navigation systems and terrain databases, without the need of a terrain-following radar, this is a first for a military transport aircraft. This makes the aircraft less detectable in hostile areas and less susceptible to threats while conducting operations in hostile environments.



In operation

In terms of collaborative missions, the Spanish Air Force supported the French Armée de l´Air in the transport of a Caracal helicopter from Cazaux (France) to Tucson (USA), using a Spanish A400M. The flight was used by CLAEX (Spanish Logistics Center for Armament and Experimentation) and CECTA (Air Transport Cargo Evaluation Cell) to validate the loading process on Spanish A400Ms.

Key military missions last year included the delivery of almost 40 tonnes of food, water, fuel and ammunition by a single French A400M to troops based in the Sahel region of Africa, the first A400M to airdrop supplies in a country outside of Europe.

In addition, Germany became the first A400M customer to use the A400M as a tanker in real missions providing support in the “Counter Daesh” operation in Jordan.
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 582
113
  • Tetszik
Reactions: nagyoncivil
K

kamm

Guest
Valószínűleg ez is gyakorló repülés. Mint amikor a mi pilótáink gyakorlásként körberepülik az A319-el Európát. Pl. az egyik most is épp Franciaország felett repked ide-oda.
Teljesen rendben van, max Hadhazynak kell majd elmagyarazni, hogy ez nem olyan, mint a biciklizes, kicsit bonyolultabb. :D
 
T

Törölt tag 1586

Guest
Tetszik amikor egy cég őszinte...:D
https://www.flightglobal.com/defenc...-says-airbus-programme-manager/143899.article

Clive Schley az A400M program managare interjút adott a Flight Globalnak.
Ezek a kedven mondataim az interjúból:
"...For the last 10 years the programme was heavily challenged. Being late, our customers were challenging us a lot about the achievement of capabilities,” he says. “We have not yet fully finished the development, [and] we are not where I want us to be on supportability, fleet availability and maturity....”

"...The customers start to rely on and utilise this aircraft – despite all the challenges on fleet availability, materiel support and investment on the nations’ side..."

Úgy tűnik a hajtóművel még mindig gondok vannak:
"...several airworthiness directives having been issued by the European Union Aviation Safety Agency related to the PGB flaw and the TP400’s low and high pressure turbine discs, Airbus is working with EPI and the regulator to recertificate a new standard for the powerplant..."
"...Expected to conclude in July, this process will enable Airbus to establish new maintenance schedules, using what Schley describes as “less conservative assumptions”. Success in this endeavour is of great importance, he notes, because: “the engine still places a burden on the shoulders of our clients...
 
K

kamm

Guest
Tetszik amikor egy cég őszinte...:D
https://www.flightglobal.com/defenc...-says-airbus-programme-manager/143899.article

Clive Schley az A400M program managare interjút adott a Flight Globalnak.
Ezek a kedven mondataim az interjúból:
"...For the last 10 years the programme was heavily challenged. Being late, our customers were challenging us a lot about the achievement of capabilities,” he says. “We have not yet fully finished the development, [and] we are not where I want us to be on supportability, fleet availability and maturity....”

"...The customers start to rely on and utilise this aircraft – despite all the challenges on fleet availability, materiel support and investment on the nations’ side..."

Úgy tűnik a hajtóművel még mindig gondok vannak:
"...several airworthiness directives having been issued by the European Union Aviation Safety Agency related to the PGB flaw and the TP400’s low and high pressure turbine discs, Airbus is working with EPI and the regulator to recertificate a new standard for the powerplant..."
"...Expected to conclude in July, this process will enable Airbus to establish new maintenance schedules, using what Schley describes as “less conservative assumptions”. Success in this endeavour is of great importance, he notes, because: “the engine still places a burden on the shoulders of our clients...
H igy nyilatkozik, amkor mar megoldottak, ami felmerult. Erdemes lesz nezni, nuliusban mit jelentenek be es hogyan hat a reszvenyre majd.
 
  • Hűha
Reactions: formosa1

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 429
46 315
113
Közben kiderült az aktuális BW dokumentumból, hogy a németek számára tavaly május közepén legyártott, és még át nem vett A400M-essel mi történt.
Elvileg azon végzik a kisérleti DIRCM integrációt. :)
 
  • Tetszik
Reactions: Ocses

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 429
46 315
113
Elvileg ez az utolsó igért követelmény a géptől.
Különben érdekes, hogy a Mach-loopban itt elég kemény menetben voltak.
Az ehhez hasonló más gépek esetén a gerinc után általában felhúzzák a pilóták.
Az A400M meg itt elég keményen követte a talaj. Azaz süllyedt.
 
W

Wilson

Guest
Nagyon úgy néz ki, hogy holnap, hétfőn jó pár német A400-t elreptetnek Kabulig...

"A Kabul elleni támadás a Bundeswehr helyi állományát is veszélyezteti, akiknek félniük kell a megtorlástól. Az NTV televízió szerint a szövetségi kormány tegnap mentőakciót javasolt a németek és segítőik biztonságba helyezésére. A Bild mai jelentése szerint holnap, hétfőn katonai szállító repülőgépek, például az A400M-k repülnek Kabulba. A kampányban összesen legfeljebb 10 000 ember vesz részt."
 
  • Tetszik
Reactions: formosa1

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
38 070
73 582
113
Német minisztériumi közlemény:
"Einer unserer A400M in Taschkent ist defekt. Eine Ersatzmaschine ist soeben in Kabul gelandet. Außerdem ist bereits ein weiterer A400M mit Ersatzteilen vor Ort eingetroffen. Wir sagen ganz klar: Der Defekt beeinflusst die Evakuierung nicht."

Egy A400M épp Kabulban van, egy meghibásodott, de van a helyszínen egy tartalék.